menu

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
neo
Gelijk uitgezet hier. Goeie keuze om die optie hebben. Wat ik alleen erg jammer vind is dat een gast ze wel gewoon standaard ziet.

avatar van aERodynamIC
neo schreef:
Wat ik alleen erg jammer vind is dat een gast ze wel gewoon standaard ziet.

Dat mag van mij ook aangepast worden: alleen users kunnen het bewust inschakelen i.p.v. dat ze het nu moeten uitschakelen.
Dan zien gasten het dus standaard niet.
Jordy gaf aan het probleem er niet van in te zien; ik vind het er niet mooi uitzien. Kwestie van smaak dus.

avatar van waxs
Ja dat is iets wat Jordy dan op langere termijn zou kunnen aanpassen.

avatar van aERodynamIC
waxs schreef:
Ja dat is iets wat Jordy dan op langere termijn zou kunnen aanpassen.

Als die termijn net zo lang is als ie eerder aangaf in dit topic dat het er voorlopig niet van zou komen dan is dat dus al snel (maar ik geloof dat hij het niet met neo en mij eens is op dat vlak)

avatar van deric raven
Ik vind het wel een meerwaarde; wordt even wennen, maar nu kun je bepaalde users ook eerder terugvinden.

avatar van BlueVelvet
Ik vind de afwisselend lege ruimte en avatar ook niet mooi (ik heb avatars uitgeschakeld), maar een standaard MM-avatar vind ik een erg slecht idee. Dan zie je bijv. 20 keer hetzelfde MM plaatje op één pagina.

Dr.Greenthump
Maar lijkt me uiteindelijk wel de best mogenlijkheid. Zeker als het een subtiel plaatje is wat niet echt in constrast staat met de rest van de site. Het gros van de site is van deze feature nog niet eens op de hoogte dus we zien wel of het veel gebruikt wordt.

avatar van waxs
BlueVelvet schreef:
...maar een standaard MM-avatar vind ik een erg slecht idee. Dan zie je bijv. 20 keer hetzelfde MM plaatje op één pagina.
Ik denk dat over een half jaar (als het niet eerder is) een groot deel van de users al een avatar heeft, dan merk je daar niet meer zoveel van.

avatar van BlueVelvet
Maar de lege ruimte, die dan slechts sporadisch aanwezig zou zijn, vormt dan toch ook geen probleem meer?

Dr.Greenthump
Dat hoop ik niet nee.

edit: waarom heb jij nog geen avatar dan?

avatar van waxs
Hij heeft ze ook uitgeschakeld.

avatar van BlueVelvet
Dr.Greenthump schreef:
Dat hoop ik niet nee.

Ik bedoel dus, dat in dat geval een standaard MM-avatar niet meer nodig is. En in het andere, huidige geval dat nog weinig users gebruik hebben gemaakt van de optie, is het niet mooi omdat je dan erg veel dezelfde plaatjes op 1 pagina ziet. Je bent het dus met me eens dat een standaard MM-avatar een slecht idee is?

edit: waarom heb jij nog geen avatar dan?

Omdat ik tegen de invoering van avatars was/ben, omdat ik juist van de zakelijkheid en simpelheid van de Meter-sites houd. Nu wordt het al een chaotisch geheel.
Ik heb er dus voor gekozen de avatars onzichtbaar te maken.

Ik ken volgens mij helemaal niets van de man, maar ik heb een albumhoes van Frank Sinatra als avater gekozen. Ik heb de hoes van "In The Wee Small Hours" altijd al prachtig gevonden . Ik heb alleen nog geen afbeelding van 54 x 54 pixels kunnen vinden.

avatar van deric raven
Gewoon een afbeelding bewerken, en dan zeggen dat vervorming is toegestaan.

avatar van deric raven
L_T_B schreef:
(quote)

Heeft de computer ook een uitknop?!

Ben ik trouwens de enige die een foto van zichzelf als avatar heeft?


Nee hoor.

avatar van HiLL
neo schreef:
Gelijk uitgezet hier. Goeie keuze om die optie hebben. Wat ik alleen erg jammer vind is dat een gast ze wel gewoon standaard ziet.

Lekker belangrijk, een gast is een gast. Als diegene lid wordt dan kan diegene alsnog beslissen het wel of niet aan te laten.

avatar van Oldfart
Wat een " opwinding " allemaal om een plaatje bij je naam.
Vond het beeld wel rustig in vergelijk met andere sites;
en nu is de volgende stap zeker ook van die zenuwachtig bewegende??

avatar van itchy
Oldfart schreef:
Wat een " opwinding " allemaal om een plaatje bij je naam.
Vond het beeld wel rustig in vergelijk met andere sites;
en nu is de volgende stap zeker ook van die zenuwachtig bewegende??

Nee (animated) gif's worden gelukkig niet toegestaan.

avatar van Oldfart
Dat zeg je nu

maar even serieus; ik heb op vergelijkbare sites gemerkt,
( over andere onderwerpen bijv. op paardensites waar ze die plaatjes al jaren gebruiken) ,
dat er een soort je hoort er wel bij / je hoort er niet bij ( the incrowd) gedoe ontstond.

avatar van Justinx
Wat een verrassing! Ik heb dit topic niet echt gevolgd de afgelopen tijd en ik was dan ook positief verrast toen ik vanmorgen allemaal avatars zag. Geweldig! Een grote pluim voor degene die dit gedaan heeft. Ik ga meteen even een leuke uitzoeken.

avatar van Paap_Floyd
Goed, op voorhand was ik tegen, omdat ik de meeste fora die ik heb gezien vreselijk vond met die dingen, veel te druk enzo..
Maar, nu ik dit zo een dagje heb aangekeken vind ik het hier wel meevallen. Niet te groot, geen bewegende dingetjes.

Prima oplossing dit dus.

avatar van KampF
Ik ontdek een driekhoeksmetafoor waarin ik met mijn ogen binnen een fractie van een seconde, het bericht, de naam, de avatar en vervolgens weer het bericht analyseer. De prioriteit van herkenning ligt nogsteeds op de naam van de user en niet op de avatar. Ik ben er paar honderste van een seconde op achteruit gegaan vergeleken met de situatie waarin we nog geen avatars hadden. Mijn hypothetische veronderstelling is dat wanneer mensen avatars voor een lange tijd houden, dit voor andere users steeds meer ingebakken raakt.

Aldus mijn mini onderzoekje (dat alleen op gebaseerd is op eigen ervaring)

Herkenning door avatars kan ook leuk zijn, zo van; paap heeft een plaatje van het harmoniumnogwat album ;]

Sheplays
KampF schreef:

Herkenning door avatars kan ook leuk zijn, zo van; paap heeft een plaatje van het harmoniumnogwat album ;]


Er zijn diverse users die nu al hun avatar hebben gewijzigd!

avatar van Paap_Floyd
Sheplays schreef:
(quote)


Er zijn al diverse users die nu al hun avatar hebben gewijzigd!
Ja, dat herkenningsargument slaat dan ook nergens op. Hoewel ik mijn plaatje voorlopig (zeg maar tot ik oud ben) zal houden
Maar de enige herkenning is natuurlijk de nicknaam.

avatar van HammerHead
Zozo, kom je even een dagje niet op de site, zijn er gelijk grote veranderingen. Ik vind het wel aardig staan zo en ga er zo ook eens even eentje uitzoeken.

Het grootste pluspunt vind ik overigens dat de regelbreedte weer meer naar de oude situatie neigt nu. Gewoon een leesbare 12-15 woorden per regel.

avatar van c-moon
Inderdaad, Hammerhead, mijn verbazing was even groot.. en ook indergetekende is er ook zeer tevreden mee

Mojo Pin
Avatars rule

avatar van deric raven
Het went een stuk sneller dan wat ik verwacht had, en volgens mij is het merendeel er wel blij mee. Ik zie steeds meer avatars.

avatar van waxs
Het leuke is ook dat iedereen tevreden wordt gestelt doordat er een optie is om het uit te zetten. Iedereen gelukkig

avatar van deric raven
Sorry dat ik nog af en toe wissel van Avatar. Ik wil er een die ook duidelijk aan mijn user name gekoppelt is; en jullie moeten er ook tegen aan kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.