MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Een paar tientjes misschien, voor tientallen uren werk.

Misschien ooit

Manuel schreef:
een MusicMeter app voor de app store

Dat zou inderdaad geweldig zijn. Zo is het nog gemakkelijker om MuMe te checken (op je iPhone).

Misschien is dit idee al bekend maar ik laat het toch graag even vallen.
Er zijn nu toplijsten per jaar, per deccennium, per genre en per nog iets.
Zou het dan niet leuk zijn om ook een toplijst per genre per jaar te maken, snap je?
Bijvoorbeeld een lijst met de beste hiphop van 2010.

pqt
Heb ik ook al twee keer gevraagd; ze zeiden dat je via de zoekoptie ook gewoon kon kijken naar hiphopalbums uit 2010 met sterrenaantal boven de 4, en dat er dan een soortgelijke lijst uit zou komen. Toch lijkt me zo'n combinatie-toplijst beter werken .

Dit is echt al een keer of 100 gevraagd inmiddels.

Is dus blijkbaar behoefte aan.

Inderdaad

-d-
Het zou leuk zou dat gebruikers hun eigen cd's, lp's enz. kunnen verkopen net als op Discogs. En als MuMe per verkochte artikel een bedrag van 3% bijvoorbeeld inhoudt, van de prijs van de artikel dan kunnen die reclame's ook verwijderd worden...
Er is misschien wel een verkoop topic, maar zou beter zijn als die uitgebreider zou worden.

En dan per album een overzicht van de users die de desbetreffende LP of de cd te koop aanbieden.
Een deel van de opbrengst gaat naar musicmeter. De afwikkeling van de koop/verkoop gaat via PM.

Ik vind het eigenlijk helemaal geen slecht idee.

Op die manier kunnen users, als ze op zoek zijn naar een bepaald album, er gemakkelijk en vrij goedkoop aan komen, ook als de cd bijvoorbeeld in de normale winkel niet meer is te vinden.

Mijn steun heeft het.

musician schreef:
En dan per album een overzicht van de users die de desbetreffende LP of de cd te koop aanbieden.
Een deel van de opbrengst gaat naar musicmeter. De afwikkeling van de koop/verkoop gaat via PM.

Ik vind het eigenlijk helemaal geen slecht idee.

Op die manier kunnen users, als ze op zoek zijn naar een bepaald album, er gemakkelijk en vrij goedkoop aan komen, ook als de cd bijvoorbeeld in de normale winkel niet meer is te vinden.

Mijn steun heeft het.

Ik sluit me bij bovenstaande geheel aan. Een mooi aandeel in het terugbrengen van de kapitaalvernietiging die zonder dergelijke acties alleen maar groeit.

Ik denk niet dat hiermee zoveel verdiend gaat worden dat de reclamekosten terugverdiend worden.

Waarschijnlijk niet, maar een goed idee is het wel.

Ik gok dat er zo'n 10 albums per week verkocht zullen worden. Stel dat deze gemiddeld 6 euro zouden kosten, en MusicMeter krijgt hier 3% van. Dat is dan zo'n 8 euro per maand. Da's net niet genoeg.

Dan doet discogs het beter. Daar verkopen ze volgens mij miljoenen cd's en platen per jaar. Leuke bijverdienste...

TJN
He, is het misschien een idee om een persoonlijke Top 25 of zelfs een persoonlijke Top 100 aan te kunnen leggen in plaats van de Top 10 van nu?

Ik merk dat ik meer dan 10 favoriete platen heb en zou het top vinden deze samen te kunnen pakken in één enkele lijst. .. ?

Op je profiel zal het er nooit komen, zo is voorheen al vaker gezegd.

Er bestaan wel topics als deze en deze.

Ik mis bij sommige users wel eens de remming iets te posten. Zoals nu bij OK Computer, waar iemand een 0.5* geeft (vind ik niet erg) en daar een nietszeggend commentaar bij post waarna er weer een discussie ontstaat in de trant van 'je geeft hier toch geen 5* aan', 'maar je stemt wel hoog op Lady Gaga', etc. etc.

Gelukkig is het niet bij alle albums zo, maar zo komt er weer een pagina aan berichten bij waar niemand iets mee opschiet.

@Herman:

Daar zijn jullie toch voor in het leven geroepen Als dat helemaal niet zou plaats vinden, dan had MuMe genoeg aan 1 mod en die zou dan tot vervelens aan toe zich dood vervelen. Een beetje vergelijkbaar met hoe het bij GaMe is. Met meer dan 37000 gebruikers kun je ook niet verwachten dat het nooit uit de hand loopt.

We kunnen als moderators niet zomaar alles weghalen natuurlijk. Maar ik hoor wel van mensen die een interessante bijdrage hebben dat ze wegblijven omwille van dat soort non-discussies. Vergelijk de discussie bij OK Computer van nu eens met die van 5 jaar geleden. Toen werden er veel meer inhoudelijke berichten gepost.

Op GaMe kom ik nooit, want ik doe niet aan games. Geen idee hoe het er daar aan toe gaat.

Jordy schreef:
Ik gok dat er zo'n 10 albums per week verkocht zullen worden. Stel dat deze gemiddeld 6 euro zouden kosten, en MusicMeter krijgt hier 3% van. Dat is dan zo'n 8 euro per maand. Da's net niet genoeg.

Ik gok eigenlijk dat dat best wel eens mee zou kunnen vallen, 10 verkochte albums per week is natuurlijk helemaal niets, dat wordt uiteraard veel meer. 6 euro gemiddeld per album lijkt mij aan de andere kant wat veel.

Als iedereen zijn albums die hij/zij met 2.0** of lager gelijk weer in de verkoop doet en als iedereen die originele albums vervangt door remasters/boxen e.d., dat ook doet, kan er een levendige handel in cd's ontstaan.

Voor veel 'jongeren' die op zoek zijn naar 'oudere' cd's en daar ook niet gelijk de hoofdprijs voor willen betalen, lijkt het mij een oplossing. Het gaat hier per slot van rekening inderdaad niet om de handel maar om het uitwisselen van muzikale ervaringen.

Dat staat los van het feit dat naar mijn idee iedereen, uit ondersteuningsoverwegingen, best af en toe een financiële bijdrage mag leveren aan musicmeter, naar draagkracht wat mij betreft. Per slot van rekening wil iedereen natuurlijk graag dat onze geliefde site blijft voortbestaan..

Ja, dat lijkt mij ook wel wat en ik vertrouw eerder online kopen/ruilen bij users van deze site dan online winkels.

Stijn_Slayer
Ik vind het ook een goed idee. Alle beetjes helpen, toch?

Probleem zal echter wel zijn dat er dan een wijziging in de site moet worden aangebracht. Nu regelen mensen via een topic en PM verkopen, dan gaan ze natuurlijk niet zelf even 30 cent overmaken naar Musicmeter. Dat moet dan via een ander systeem zoals op Discogs, Bol en Amazon (?) gebeurd.

Of dat extra geld kost, en of het veel tijd vergt weet ik niet. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat het weinig zin heeft als er drie cd's per maand verkocht worden. Een enquete vooraf zou dan enig inzicht kunnen verschaffen, plus wat promotie.

-d-
En als je kijkt naar hoeveel gebruikers MuMe heeft en hoeveel albums mensen te koop hebben staan in het topic koop/ruil, dan denk ik ook niet dat er 10 albums per week verkocht zouden worden. Dat wordt zeker wel meer.

Wat Stijn_Slayer heeft gezegd is ook een prima idee: ''Een enquete vooraf zou dan enig inzicht kunnen verschaffen, plus wat promotie.''

Muziekdvd's.

Muziekdvd's zijn al vaak besproken en komen niet op de site.

Arrie schreef:

Boekmeter en Gamemeter zouden er eerst ook niet komen

Arrie schreef:

Neemt niet weg dat het een groot gemis blijft, met geen deftig argument te verdedigen valt om het niet te doen en dat nog eens mag gezegd worden.

Lees dit topic even door, het zal wel duidelijk genoeg worden.

Stijn_Slayer
Nou, de crew is helder en duidelijk geweest. Ik ben het daar niet mee eens, en met mij velen anderen, maar dat hebben we gewoon te accepteren. Enerzijds is het ietwat flauw dat het zo direct afgeweerd wordt terwijl ik nog nooit van iemand heb gelezen dat hij/zij er tegen is. Anderzijds hebben wij als gebruikers altijd graag iets te zeuren en denken we dat we met een keer klappen in de handen allerlei nieuwe functies kunnen krijgen.

We kunnen beter genieten van wat er wel is dan eeuwig door te zeuren over wat er niet is. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet zo netjes tegenover Jordy.

Anders moet iemand zelf maar een muziekdvdmeter site maken, dan zul je zien dat het niet allemaal vanzelf gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.