MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
Yak weg? Het moet niet gekker worden hier! Erg, erg jammer, vond hem wel een verfijnde smaak hebben qua muziek. Keek dan ook regelmatig in zijn 'lijsten'.

Verder ben ik er niet rouwig om dat bepaalde users geband zijn, maar net als in real life kun je niet met iedereen overweg. Het zij zo.

Hopelijk komt Yak nog terug op zijn besluit..

Hoewel ik me ook weleens bezondig aan het maken van flauwe grappen danwel topicvervuiling is het jammer dat sommige users blijkbaar niet weten wanneer ze moeten stoppen.

Ben je één dag niet online, is half musicmeter weg. Nou ja, heel jammer van Yak en een beetje dom van DonDijk.

tangmaster
Wat nu, verdwijnen er crew leden omdat er te veel gezeur is.

Ik hoop dat hij terugkeert. Gewoon een goed crew lid. Het wordt tijd dat mensen zich gewoon gaan opstellen. Dit doen crew leden ook maar als hobby. Kom op mensen heb respect voor elkaar.

Sir Spamalot (crew)
Aan niemand in het bijzonder:
Heel erg dat een crewlid het gedesillusioneerd stopt omwille van andermans commentaren, maar ik heb er begrip voor : je doet als het hobby, om iets op te bouwen en er een goed gevoel aan over te houden. Als dit dan niet kan door "omstandigheden", dan zou ik hetzelfde doen.
Wat het bannen van users betreft, hierover laat ik me als volgt uit: ieder weet op voorhand wat kan en niet kan. Ik meen hier ook al eens gezegd te hebben: denk eens twee maal na en herlees je bericht vooraleer je op die enter-knop drukt. Maar sommige mensen hebben er blijkbaar moeite mee (nu momenteel weer bij een bepaald album maar ik noem geen namen) en reageren op alles wat beweegt. Is een klein beetje begrip en respect voor de andere mens (collega, crewlid, moderator, muzikanten enzovoort) zo veel gevraagd?
Voilà, doe met deze mening wat je wilt maar denk er eens over na, voor iedereen er de brui aan geeft / moet geven en dat zou ik jammer vinden.

eazyfan
Ik kan Sir Spamalot alleen maar gelijk geven, mensen worden nu eenmaal geband om een geldige reden, jammer dat anderen als Yak daar het slachtoffer van worden. Blijkbaar kunnen vriendjes van de gebanden en de gebanden zelf het niet verkroppen en beginnen ze ook lastig te doen buiten MusicMeter, SoulSeek-chat dus. Al die heisa om die gebanden begrijp ik sowieso niet, het is niet dat ze een levenslange ban gekregen, voor een tijdje en dan staan ze hier weer. Hopelijk geldt hetzelfde voor de uitgeschrevenen (Yak o.a.).

Casartelli (moderator)
eazyfan schreef:
Ik kan Sir Spamalot alleen maar gelijk geven, mensen worden nu eenmaal geband om een geldige reden

En zo is het. Ik heb wel eens de indruk dat de berichtenbezem incidenteel eens te enthousiast gehanteerd wordt, maar een onterechte ban is me nog nooit opgevallen.

Ace
Wat een drama's weer... Volgens mij is uitschrijven een eigen keuze en zegt het meer over de persoon in kwestie en al helemaal over hoe je met bepaalde zaken om kan en wil gaan. Als ik mezelf uit moest gaan schrijven op alle plaatsen waar ik weleens tegen zaken aanloop die me niet zinnen, kan ik om te beginnen stoppen met werken. Het is een forum, daar moet je jezelf een beetje gedragen, maar maak de dingen ook niet groter dan ze zijn.

O Jee hier is nogal het 1 en ander gaande hoor ik. ook AGE-411 is geband heb ik gezien, zal ook zijn redenen wel hebben gehad denk ik, maar daarom nog wel jammer net als DonDijk. jammer inderdaad dat het soms zo moet gaan, maar je hebt ook zoveel verschillende soorten mensen, en die kunnen het elkaar natuurlijk onmogelijk allemaal naar de zin maken hier. onenigheid onder de div users zal er wel altijd blijven denk ik. dat Yak 'ontslag' heeft genomen kan ik mij wel voorstellen, want ik heb hem vaak genoeg in conflict gezien met div users, en als je er dan al jaren bijzit, is het een beetje vechten tegen de bierkaai en telkens hezelfde lijkt me. ik kan het mij wel voorstellen, en vind het ook erg jammer, want hij had zeker een goede uitgesproken mening over div zaken en muziek. Verder beseffen ook te weinig mensen hier dat deze pracht site nog steeds geheel gratis en voor niets is nog steeds, en dat je hier eigenlijk te gast bent, laten we dat dan ook met zijn allen koesteren, want meestal kost het geld een dergelijke site als dit. ik heb al veel verschillende muziek ontdekt door deze site waar ik heel erg blij mee ben. daarvoor mijn dank aan iedereen waar ik wat aan gehad heb hier op mu.me.

ricardo schreef:
want meestal kost het geld een dergelijke site als dit....

Kun je me een paar linkjes geven van dit soort betaalde sites? Ben wel benieuwd. Of bedoel je alleen dat het geld kost om de site te runnen?

Yak?

Heel erg treurig, echt een van mijn favoriete leden. Maarja, Selma's bericht spreekt boekdelen, een groepje leden loopt de boel gewoon te verstieren. En dan altijd onder het mom van die afschuwelijke knipoog, het cynische ondertoontje of de 'neem-het-allemaal-toch-niet-zo-serieus'-reactie.

Gisteren een hele tijd met Herman over het ban gebeuren gepraat, en ik kan me nu een stuk beter vinden in de standpunten van de Mods. Blijkt dat er toch heel wat moet gebeuren voor je een ban krijgt.
Als er onduidelijkheden zijn over het gebeuren, dan kun je best bij een Mod om opheldering vragen. Scheelt echt een hoop irritaties.

Het lijkt hier af en toe wel een peuterspeelzaal inderdaad...
Jammer Yak...

reptile71 schreef:
(quote)

Kun je me een paar linkjes geven van dit soort betaalde sites? Ben wel benieuwd. Of bedoel je alleen dat het geld kost om de site te runnen?
Ten eerste kost het al behoorlijk wat om een website als deze te maken denk ik, en vervolgens moet de eigenaar (en) van deze site ook nog eens iedere maand vaste rechten betalen om hem in de lucht te mogen houden. Komt nog eens bij dat de eigenaar (en) en moderatoren er ook nog eens veel vrije tijd in steken om alles draaiende en goed op orde te houden. Daar betaal jij of ik helemaal niets aan mee. We zijn gewoon maar te gast hier dus, en wij kunnen gaan en staan waar we willen, wij hoeven alleen maar met onze hobby bezig te zijn. Ik vind gezeur en gezeik van gasten her en der daarom ook heel erg onterecht. ik heb ook weleens gezondigd, vanmorgen zelfs nog waar ik veel spijt van heb. Maar we zijn nooit oud genoeg om van onze fouten te leren vind ik. Daarom iets meer begrip en tolerantie ten opzichte van elkaar is ook t.o.v de mensen die alles hier draaiende houden toch wel het minste wat wij met zijn allen kunnen doen vind ik. Ik vind het echt jammer en belachelijk dat in wezen een moderator als Yak eigenlijk gewoon weggepest is. ik hoop dat hij ooit weer terug komt. Iedereen heeft wel eens een impulief en emotioneel moment, waar hij/zij bij beter overdenken later weer op terug komt. ik hoop ook dat dat het geval bij Yak is.

ricardo schreef:
ik heb ook weleens gezondigd, vanmorgen zelfs nog waar ik veel spijt van heb. Maar we zijn nooit oud genoeg om van onze fouten te leren vind ik..

Echt kom op, houd toch eens op met dat schijnheilige gedoe.....

Lin
Ace schreef:
Wat een drama's weer... Volgens mij is uitschrijven een eigen keuze en zegt het meer over de persoon in kwestie en al helemaal over hoe je met bepaalde zaken om kan en wil gaan. Als ik mezelf uit moest gaan schrijven op alle plaatsen waar ik weleens tegen zaken aanloop die me niet zinnen, kan ik om te beginnen stoppen met werken. Het is een forum, daar moet je jezelf een beetje gedragen, maar maak de dingen ook niet groter dan ze zijn.

Eens, het is een muziekforum, maar zoals sommige mensen hier reageren lijkt het wel of er iemand overleden is... tuurlijk kan een beetje meeleven geen kwaad, maar yak is een volwassen kerel die zelf een keuze heeft gemaakt...
Hoe en waarom interesseert me eigenlijk niet, laat dat de mensen die erbij betrokken zijn lekker onderling uitpraten/zoeken, en de rest weer lekker muziekjes draaien en stemmen uitdelen enzo.
Er zijn mensen geband, tja, zo werkt het hier soms, hoe eens of oneens je het erover kan zijn, het is toch iets wat ze zelf zullen moeten oplossen. Maar mensen... nu weten we t wel

Natuurlijk is het zeer te waarderen dat er iemand is die deze site in de wereld heeft geholpen en dat er een aantal mensen zijn die de boel op de rails houden. Ik ben ook blij met deze site, maar 1 ding vergeet je, ricardo: Hoeveel waarde zou deze site hebben als er geen bezoekers kwamen? Geen mensen die reviews schrijven bij albums? Geen mensen die meehelpen met toevoegen. Geen mensen die het hier laten leven? Het werkt dus altijd beide kanten op en we hoeven dus niet de mods en crew op onze blote knietjes te bedanken voor alles wat ze wel niet doen, want ze kiezen daar zelf voor. We moeten gewoon respectvol met elkaar om gaan, maar ja waar mensen zijn worden fouten gemaakt, ook in de omgang met elkaar, zowel door mods, crew als leden. Goede tijden, slechte tijden.

Laat die knipoog maar achterwege, want ik ben het met jou eens. users houden deze site ook draaiende, alleen die hebben geen verplichtingen verder. wil je hier een paar maand niet komen, geen probleem de site draait wel door. ik denk dat de crew en de moderatoren meer werk ervan hebben dan jij en ik denken, en die kunnen denk ik niet even een paar week vrijaf nemen als ze dat zouden willen denk ik.

Lin schreef:
(quote)

Eens, het is een muziekforum, maar zoals sommige mensen hier reageren lijkt het wel of er iemand overleden is... tuurlijk kan een beetje meeleven geen kwaad, maar yak is een volwassen kerel die zelf een keuze heeft gemaakt...
Hoe en waarom interesseert me eigenlijk niet, laat dat de mensen die erbij betrokken zijn lekker onderling uitpraten/zoeken, en de rest weer lekker muziekjes draaien en stemmen uitdelen enzo.
Er zijn mensen geband, tja, zo werkt het hier soms, hoe eens of oneens je het erover kan zijn, het is toch iets wat ze zelf zullen moeten oplossen. Maar mensen... nu weten we t wel

Oneens, je kan het wel gaan zitten relativeren, maar als strontvervelende leden hier constant kutopmerkingen gaan zitten maken en dit ten koste gaat van muziekliefhebbers, dan is er gewoon iets mis.

ricardo schreef:
ik denk dat de crew en de moderatoren meer werk ervan hebben dan jij en ik denken, en die kunnen denk ik niet even een paar week vrijaf nemen als ze dat zouden willen denk ik.

Bijvoorbeeld met het lezen van jouw idiote berichten (zoals onlangs weer) waar je dan achteraf 'zo'n spijt van hebt'..................pffffffffffff.......... krokodillentraantjes noem ik dat.

Lin
@ luc011190: nou ik geloof dat dat constant wel meevalt, sommige mensen houden inderdaad van een lolletje, weten niet zo goed wanneer te stoppen, maar het overgrote deel van de tijd gebeurt het uitvechten en doorgaan tot een ban (na waarschuwingen in pm) volgens mij ook meestal via pm...

en waar zou de wereld zijn als we niet kunnen relativeren, kom op zeg, nemen jullie jezelf allemaal niet een beetje té serieus nu?

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat we hier wel met elkaar drie weken over door kunnen zagen, maar yak heeft een keuze gemaakt, er zijn mensen geband en laten we nou niet met zn allen zo'n "holier than thou" houding aannemen en gewoon doorgaan met waar de site voor bedoeld is.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Bijvoorbeeld met het lezen van jouw idiote berichten (zoals onlangs weer) waar je dan achteraf 'zo'n spijt van hebt'..................pffffffffffff.......... krokodillentraantjes noem ik dat.
Kom op man, is het zo erg dan, waarom ben ik nog steeds op deze site te vinden dan als het zo erg zou zijn. Tuurlijk heb ik fouten gemaakt waar ik spijt van heb, ik zal mij dan ook zeker proberen te verbeteren, en mij meer gaan aanpassen. Het laatste wat ik zou willen, is dat ik anderen tot last zou zijn, dan stap ik liever op hier.

ricardo schreef:
[ik heb ook weleens gezondigd, vanmorgen zelfs nog waar ik veel spijt van heb.

En nu al niet meer weten......

Dat is nu precies die schijnheilige houding waar ik het over heb: maar goed, ik had me voorgenomen me hier verre van te houden.
Het lijkt mij beter als juist jij je eerst maar eens gaat 'verbeteren' voor je je hier zo prominent in de 'discussie' begeeft. Vandaar mijn opmerking.

tangmaster
Lin schreef:
@ luc011190: nou ik geloof dat dat constant wel meevalt, sommige mensen houden inderdaad van een lolletje, weten niet zo goed wanneer te stoppen, maar het overgrote deel van de tijd gebeurt het uitvechten en doorgaan tot een ban (na waarschuwingen in pm) volgens mij ook meestal via pm...

en waar zou de wereld zijn als we niet kunnen relativeren, kom op zeg, nemen jullie jezelf allemaal niet een beetje té serieus nu?

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat we hier wel met elkaar drie weken over door kunnen zagen, maar yak heeft een keuze gemaakt, er zijn mensen geband en laten we nou niet met zn allen zo'n "holier than thou" houding aannemen en gewoon doorgaan met waar de site voor bedoeld is.

Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Yak is weg omdat ie het zat was om steeds weer vuiligheid over hem heen te krijgen, crew leden pesten noem ik dat (of mods het is om het even). Nee ga dan zelf maar eens om met die herrie die gebruikers over deze vrijwilligers heen storten, en daar zijn legio voorbeelden van te vinden. Nee gewoon doorgaan is wel heel erg simpel gedacht. Het respect voor anderen is in sommige gevallen ver te zoeken en dat heeft te maken met onvolwassen gedrag. En dat terwijl MuMe gewoon een aantal huisregels heeft waar we ons met z'n allen aan te houden hebben. Dat er in sommige gevallen wat frustratie is kan ik wel inkomen alleen ga daar dan als volwessen mensen mee om en probeer niet de kleuterklas in te duiken om als gebruiker je zin te krijgen of om een ander in de zeik te zetten. Dit is een site over muziek, en daar mag je over kletsen van heb ik me jou daar alleen heb respect voor de mening van een ander. Dat zelfde geld voor het toevoegen van albums. O wat moeten sommigen dan huilen als ie er niet in een keer op komt. En dan blaffen tegen diegene die dat heeft gedaan. Nee zoek de oorzaak bij je zelf dan kom je verder. Ik vind het dus heel jammer dat Yak deze beslissing heeft moeten nemen.

Lin schreef:

Het heeft niets te maken met mezelf serieus te nemen, en ik vind het inderdaad ernstig genoeg om het eventjes niet te relativeren.
Ik denk dat we gewoon van mening verschillen dan; ik vind inderdaad dat bepaalde leden echt constant lopen te stoken en werkelijk nooit echt inhoudelijk over muziek posten (dat is ook best na te trekken) en voor de rest; waar de ligt de grens tussen een lolletje of constant irriteren en zelfs grof beledigen?
Sorry hoor, maar wat bv. Selma als voorbeeld gaf, dat gaat gewoon veel te ver. En zo zijn er absoluut meer dingen.

@Aero: Ok, ik heb nu dik 2800 berichten gepost hier, zitten daar zoveel tussen die niet acceptabel zijn dan? Ik heb mij altijd netjes gedragen vind ik, alleen de laatste 5 a 6 weken zit ik wat minder goed in mijn vel, en dat heeft zijn redenen, ik weet dat het fout is om mij soms af te reageren, maar een slechterik ben ik zeker niet, dan heb je mijn div posts niet gevolgd denk ik. ik ben ook maar een mens en ik ben ook niet perfect. waarom zou ik mij dan niet in deze discussie mogen mengen dan? En schijnheilig? ik vind dat ik zelfs erg open kaart speel en vooral mijn hand in eigen boezem steek, dat kun je niet van veel anderen zeggen hier, nee die trekken zich liever terug. ik ben tenminste nog bereid om erover te praten en mijn fouten in te zien.

Lin
@ tangmaster: Hij heeft een beslissing genomen, maar heeft moeten nemen? Niemand heeft hem het mes op de keel gezet neem ik aan, en ik vind het heel knap dat er hier users zijn die precies weten wat er allemaal voorvalt, waarom mensen geband worden etc... wat ik duidelijk wil maken is dat we er allemaal een stuk meer mee op schieten om gewoon door te gaan met het leuk houden van de site. Herrie gebruikers, zoals jij die noemt, heb je in iedere maatschappij, in elke groep... er zijn altijd mensen die zich niet willen of kunnen conformeren, maar ik vind dat er mensen op mume zijn die wel erg snel met een terechtwijzend vingertje op de proppen komen zonder dat ze van de hoed of de rand weten.

En ik zal de laatste zijn die geen respect heeft voor de crew of voor de andere users, maar kan me wel enorm storen aan al die mensen die gelijk hun mening klaar hebben over de gebanden of over waarom yak weg is gegaan.
En natuurlijk vind ik het belachelijk als mensen over de rooie gaan als een album niet binnen 5 minuten is toegevoegd, of als ze niet gelijk een antwoord krijgen, maar ja, het is wel een beetje het risico van het vak om daar als crew mee om te gaan, hoe vrijwillig je het ook doet.

@ luc: volgens mij kwam die quote van selma van soulseek, en is dat niet op mume gezegd, maar dan nog, waar mensen met elkaar omgaan kunnen er conflicten ontstaan, en dan hoef je elkaar natuurlijk niet voor rotte vis uit te maken, maar ik denk wel dat er twee kanten aan elk verhaal zitten.

krijg nu kramp van het typen terwijl ik me er helemaal niet mee wilde bemoeien

ricardo schreef:
waarom zou ik mij dan niet in deze discussie mogen mengen dan?

Omdat je zeer recent nogal grof te werk bent gegaan bij Metallica. Dan vind ik het uiterst ongepast om jezelf nu te profileren in dit topic zoals je doet.
Liever eerst een tijdje laten zien dat het echt klopt dat je je gaat verbeteren dan zo snel na je wangedrag hier te reageren: en ik heb schoon genoeg van smoesjes over 'niet in je vel zitten' (die heb ik al vaker gehoord hier op de site). Dat mag nooit een excuus zijn om dat hier af te reageren op anderen, lekker te schofferen en dan achteraf heel hard sorry te roepen. Lekker makkelijk is dat.
Maar ik merk dat mijn boodschap toch niet aankomt dus laat ik het er verder maar bij.
Nogmaals: krokodillentranen (en lees nu nog eens al je berichtjes hier in dit topic terug zou ik zeggen).
ricardo schreef:
ik ben tenminste nog bereid om erover te praten en mijn fouten in te zien.

Prima. Eerst flink aan werken en dan pas hier mee doen dan komt het geloofwaardiger over op mij.

tangmaster
@Lin. Ja hij heeft die beslissing moeten nemen. Zou ik zelf ook zo ondervinden. En het gaat er bij mij niet om of het er 1 of 100 zijndie moeilijk doen. En wat er voorvalt kun je bijna zelf raden. Lees maar eens wat posts door op de andere pagina. En waarom mensen geband worden lijkt me simpel die gaan gewoon te ver. En ja herrie schoppers kom je overal tegen, maar moeten wij gebruikers daar dan aan mee doen, en gewoon doorgaan of er niets aan de hand is?

En natuurlijk vind ik het belachelijk als mensen over de rooie gaan als een album niet binnen 5 minuten is toegevoegd, of als ze niet gelijk een antwoord krijgen, maar ja, het is wel een beetje het risico van het vak om daar als crew mee om te gaan, hoe vrijwillig je het ook doet.

Oneens.

@ luc: volgens mij kwam die quote van selma van soulseek, en is dat niet op mume gezegd, maar dan nog, waar mensen met elkaar omgaan kunnen er conflicten ontstaan, en dan hoef je elkaar natuurlijk niet voor rotte vis uit te maken, maar ik denk wel dat er twee kanten aan elk verhaal zitten.

Zit wat in, maar ik kan me ook nog iets herinneren, dat ik hier een foto postte en dat er daarna gerept werd over 'pijpmondjes' en 'penishanden'. (Heel) vaak is het gewoon echt doelloos grof en smakeloos en dat zitten weinig kanten aan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.