MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
Lin
Ik denk dat tangmaster, luc011190 en linnepin gewoon respectvol blijven verschillen van mening in deze

Ik ga lekker een cdtje opzetten en een kopje thee maken

tangmaster
En dat verschillen van mening is op deze wijze gezond.

Eigenlijk is er maar één ding dat me echt verbaast en da's waarom sommigen hier niet de zorgvuldigheid en het fatsoen betrachten zoals dat in het alledaagse, maatschappelijk verkeer gebruikelijk is.

Je reclameert och ook niet bij een barkeeper: "Hé zak ik heb 5 minuten geleden een biertje besteld, waar blijft dat?" Of "hé klojo, dit bier is niet te zuipen".

Volgens mij word je dan ook acuut de kroeg uitgezet.

Waarom zou je hier dan wel zo'n toon gebruiken? Omdat je niet gezien wordt en je je kunt verstoppen achter je ip-adres?

Welkom in de Internet wereld.

misorabi schreef:
Welkom in de Internet wereld.

Oh, dus dat is het!

Sorry hoor, maar ik geloof dat ik dat niet koop! Bovendien ooit gehoord van "server log mining" en "fixed ip-adress" bij broadband connecties (=ADSL of kabel)?

Johny Favourite
Mjuman schreef:
Je reclameert och ook niet bij een barkeeper: "Hé zak ik heb 5 minuten geleden een biertje besteld, waar blijft dat?" Of "hé klojo, dit bier is niet te zuipen".

Volgens mij word je dan ook acuut de kroeg uitgezet.

Dus daarom gooien ze me er altijd uit...

Eerlijk gezegd vind ik dat men op deze site nogal beschaafd met elkaar omgaat. Op internationale sites is dat nog al eens anders.

Volgens mij valt op zich ook wel mee, maar ik kan niet in de pm-etjes kijken. Ik word zelf meestal alleen wel eens onvriendelijk als ik me beledigd voel of onrechtvaardig behandeld. Komt omdat ik een mens ben denk ik. Net als mijn opmerking naar Yak in de ' getrouwd, geslaagd etc' topic die vlak daarna tijdelijk gesloten is. Dat was een reactie op een onredelijke opmerking van zijn kant. Ik zie mezelf namelijk helemaal niet als een meeloper en dus wil ik zo niet genoemd worden.

Ik ga hier ook niet de moraalridder uithangen - ik kan me een aantal discussies herinneren (o.a. bij JD waar gesproken werd van "de touwact van IC") en vergelijkbare waar een 'tone of voice' en een woordkeus werd gehanteerd die echt niet gebruikelijk is in face-to-face communicatie. Waarom dan wel hier. En wat mij betreft los je dingen niet op door ze te bagatelliseren - je fatsoenlijk gedragen, dat is het motto. Tja en die internationale sites ... I wonder.

De sites waar ik het meeste vuilspuiterij tegenkom zijn MSN, Spits en vergelijkbaar - die heb ik dan ook niet als bookmark staan.

Mijn ervaring is hoe meer sites vertikaal georiënteerd zijn, hoe prettiger de communicatie en de bereidheid onderling info uit te wisselen.

Nogmaals, ik wil niet de moraalridder uithangen

dix
ik vind de term 'touwact van IC' nog wel door de beugel kunnen.
De enige die zich dat persoonlijk aan zou kunnen trekken heeft nu een tuin op z'n buik.

Ace
Ach ach ach, ik ben jaren moderator geweest op een forum waar het minimaal net zo druk was als hier. Daar ging het precies hetzelfde. Verman je zelf en ga verder met zaken die er echt toe doen in het leven. Ik heb hier zo mijn bedenkingen over. Uit eigen ervaring en wat recentere feiten weet ik dat het snel gedaan kan zijn met je Mume-leven wanneer je over Yak begint. Voor je het weet heb je zijn Siamese tweelingzus achter je aan...

sq
Ook zonder een gefundeerd oordeel te hebben over users en of ze al of niet terecht geband zijn of zouden moeten worden (wat weet ik er ook helemaal van?); dat alles dus daargelaten, niettemin:

Ik baal er behoorlijk van dat Yak er niet meer is. Een verlies voor de site in meerdere betekenissen. Ik wil alleen maar hopen dat hij nog eens op zijn besluit terugkomt.

Ik hoor ook net dat Yak weg is. Het moet niet gekker worden. Als mensen die zich in woord niet fatsoenlijk kunnen gedragen, hier de overhand gaan krijgen....ga ik ook maar eens bedenken of ik hier nog langs wil komen.

bonothecat schreef:
Ik hoor ook net dat Yak weg is. Het moet niet gekker worden. Als mensen die zich in woord niet fatsoenlijk kunnen gedragen, hier de overhand gaan krijgen....ga ik ook maar eens bedenken of ik hier nog langs wil komen.

Zoals in elke samenleving 95% gedraagd zich en de 5% rotte appels verpesten het voor de rest. Helaas wordt die laatste groep wel steeds groter. Ik zou zeggen; geen aandacht aan besteden en flink bannen die gasten.

Aan Yak wil ik alleen maar zeggen; er zijn hier zoals je kan lezen veel mensen die je wel waarderen en je graag terug zien.

Ace
Verpesten? Je kan het ook gewoon niet lezen en het negeren. Dat doe ik altijd, wanneer ik een topic of bericht vol met in mijn ogen domme praat zie. Het is een internetforum, dat kan je wegklikken zonder dat iemand dat als asociaal ervaart. Hoe kan het nou dat ik totaal nergens last van heb en anderen hier keer op keer weer een enorm drama maken omdat er zogenaamd zoveel rotte appels op dit forum zitten? Ben ik dan zelf ook rot of vat ik de zaak gewoon wat luchtiger op? Misschien moet ik er ook in elke post even bij zeggen dat ik Der Effe en Don Dijk meer mis dan Yak. Wat de exacte en ware reden van hun ban dan ook mag zijn.

Ik sluit me zowaar een keer aan bij een bericht van Ace. Hoewel je natuurlijk wel te maken hebt met de grenzen des redelijkheids. Ik vind wel dat er op MuMe teveel discussies niet muziekgerelateerd zijn. Ik vraag me dan ook af waarom sommige users op MuMe zitten.

Je kan het ook gewoon niet lezen en het negeren. Dat doe ik altijd, wanneer ik een topic of bericht vol met in mijn ogen domme praat zie.

Als dat topic nu net een van je favorieten is gaat dat niet op.

Ace
BoordAppel schreef:
(quote)

Als dat topic nu net een van je favorieten is gaat dat niet op.

Ok, daar heb je gelijk in. Mijn favoriete topic, op een muzieksite, is het voetbaltopic en daar kom ik ook genoeg idioot gedrag tegen. Als het me niet aanstaat negeer ik het gewoon en ga ik inhoudelijk verder. Bepaald gedrag valt niet goed te praten, maar ik ben ervan overtuigd dat het 'lekker laten gaan' principe een stuk beter voor je hart is. Als een moderator of crew-lid het vervolgens nodig acht actie te ondernemen is dat zijn goed recht, maar ik vind het ronduit misselijk makend dat bepaalde users die niets meer of minder zouden moeten zijn dan een ander, zich geroepen voelen die moderators tot die acties aan te sporen.

Ik heb de moderators regelmatig aangespoord om slowchat of off topic onzin te verwijderen. Daar is het uitroepteken icoontje nu net voor uitgevonden. Het heeft er niets mee te maken dat iemand meer of minder is maar dat iedereen zich gewoon aan de regels moet houden.

Alhoewel het me moeilijk lijkt dingen te negeren die aan jou gericht zijn. Daar zit denk ik de fout van jouw redenering, Ace. Als je iets serieus post, en daar gelijk lullig over gedaan wordt.

Stel bijvoorbeeld dat je hier een foto plaatst, is het niet meer dan logisch dat je ook de reacties daarop leest, als er dan vervolgens opmerkingen worden gemaakt over 'pijpmondjes' en dergelijke lijkt dat me moeilijk te negeren. Zelfde geval als met Yak, die werd ook direct aangevallen (hoe en waaroms weet ik verder niet, laat ik me dus ook niet over uit).

Mijn punt is eigenlijk dat je constant flauw mag zijn. Je mag eeuwig onzin praten, maakt niks uit. Vervelend is het echter wanneer je zélf beledigd wordt, dan lijkt dat me erg moeilijk te negeren.

Ace schreef:
Verpesten?

Ik vermaak me ook nog prima hoor Maar blijkbaar is het voor sommige mensen wel een rede om weg te gaan/blijven. Vandaar mijn opmerking.

Ace
BoordAppel schreef:
Ik heb de moderators regelmatig aangespoord om slowchat of off topic onzin te verwijderen. Daar is het uitroepteken icoontje nu net voor uitgevonden. Het heeft er niets mee te maken dat iemand meer of minder is maar dat iedereen zich gewoon aan de regels moet houden.

Het gaat me dan ook meer om die bans. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die niet helemaal objectief worden uitgedeeld en er door bepaalde mensen soms gepleit wordt voor een ban. Beetje het Mattheus-effect, met het gele kaartje zwaaien. Wat betreft die slowchat is het een ander verhaal, want zoals je zegt: dat icoontje zit er niet voor niets.

Woody schreef:
(quote)

Ik vermaak me ook nog prima hoor Maar blijkbaar is het voor sommige mensen wel een rede om weg te gaan/blijven. Vandaar mijn opmerking.

Lekker weg blijven dan. Ik praat het zogenaamde rotte gedrag van de personen in kwestie niet goed, maar ik kan me niet voorstellen dat je jezelf daardoor weg laat jagen.

levenvergeten schreef:

Mijn punt is eigenlijk dat je constant flauw mag zijn. Je mag eeuwig onzin praten, maakt niks uit. Vervelend is het echter wanneer je zélf beledigd wordt, dan lijkt dat me erg moeilijk te negeren.

Dat maakt inderdaad een verschil, maar wat is nou beledigd worden? Voor een groot gedeelte is dit toch een virtuele wereld. Ik zou het vervelender vinden wanneer mijn vrienden zo met me omgingen.

Ace schreef:

Dat maakt inderdaad een verschil, maar wat is nou beledigd worden? Voor een groot gedeelte is dit toch een virtuele wereld. Ik zou het vervelender vinden wanneer mijn vrienden zo met me omgingen.

Groot probleem is dat online alle nuances, sarcasme en knipogen eigenlijk niet te lezen/zien zijn. Daarbij komt nog dat je de persoon aan de andere kant van het scherm niet heel goed kent, en dus niet weet wanneer hij serieus is en wanneer niet. En óf hij überhaupt serieus kan zijn.

Je kan heel makkelijk zeggen; beledigend is wanneer de ontvanger dat zo ervaart. Maar; dat weet de persoon die de belediging 'verstuurt' vaak niet, die weet niet hoe ver hij kan gaan. Makkelijkste om dan te zeggen is om na te denken voor je iets post, en nagaat wat de reactie van die persoon is. Sowieso moet je met leden die je minder goed kent, beter opletten. Verder denk ik ook niet te persoonlijk worden. Muzieksmaak die aangevallen wordt is minder erg dan wanneer er iets over jezelf (of je omgeving) wordt gezegd. Lijkt me behoorlijk vervelend als die gozer met een 'pijpmondje' je beste vriend is.

Nu ga ik weer over muziek posten, kan hier blijkbaar ook.

Ik ben voor een rotte appel commissie....zachte heelmeesters maken stinkende wonden...en het stinkt al een tijdje op musicmeter. Dus eens even flink wat users bannen.

Ace schreef:
Ach ach ach, ik ben jaren moderator geweest op een forum waar het minimaal net zo druk was als hier. Daar ging het precies hetzelfde.

Dit is gewoon een drogreden, ach de buurman pleegt incest met zijn dochtertje, wat maakt het dan uit dat wij het ook doen? De voetbalclub van dat gehucht verderop sloopt elke thuiswedstrijd de tribune, waarom klagen wij dan over die losgetrapte stoeltjes?

Nog 2 dingen die ik eigenlijk toch niet onvermeld wil laten:
1: Ik snapte die opmerking van Selma bij geslaagd/getrouwd-topic best. Er zijn hier wat leden die af en toe (vind ik) echt op een hele irritante manier met persoonlijke dingen aan komen zetten. Vond ik ook bij de reactie van ricardo op Aero (bij feedback etc.), iets in de trant van 'ja, mijn persoonlijke sores ook...'. Het klinkt misschien hard, maar het is hier een muziekforum en geen klaagmuur of uithuilkringetje.
2: Ik hoor dan wel bij de 'jongeren' op dit forum, maar ik betrap mijzelf af en toe op de oude-lullen-gedachte dat het 'vroeger beter was'. Iets wat ik normaal niet snel (nooit) doe, maar ik vind dat MuMe wel echt in een dalende lijn zit. Muziekliefhebbers met fijne posts (ookal is dit subjectief) verdwijnen en er komen een hoop irritante leden voor terug. Pakweg 1 of 2 jaar geleden werd er ook vaak gedold (af en toe ook best hard en op het randje), maar dat ging (bijna) altijd over muziek. Ook waren er leden die vaak alleen meer liep te dollen, maar op een veel ludiekere manier dan nu. Nu heb ik vaak het idee dat er in bepaalde fora als leden met de armen over elkaar klaarstaan op elke post (ongeacht wat er in staat) eens flink aan te pakken. Hiermee doel ik o.a. op leden die nu geband zijn, ja.

bonothecat schreef:
Ik ben voor een rotte appel commissie....zachte heelmeesters maken stinkende wonden...en het stinkt al een tijdje op musicmeter. Dus eens even flink wat users bannen.

Nee joh. We moeten het allemaal niet overdijven.

Sietse
tsja, dus...

wat een drama allemaal weer.
Kan niet anders dan zeggen dat ik het allemaal maar weer ernstig onnodig vind. Mensen zouden gewoon eens wat vriendelijker met elkaar om moeten gaan. Zowel op straat als online.

Sietse schreef:
tsja, dus...

wat een drama allemaal weer.
Kan niet anders dan zeggen dat ik het allemaal maar weer ernstig onnodig vind. Mensen zouden gewoon eens wat vriendelijker met elkaar om moeten gaan. Zowel op straat als online.

Leuk dat jij er nog bent Sietse....gelukkig ben jij in ieder geval nog over van de gebruikers van 1 van de eerste uren...en luister toevallig ook nog naar Six Organs of Admittance....kwam ooit bij jouw uit de hoge hoed. Bedankt !

Sietse
hahaha, ik laat me niet zo maar wegjagen door een paar sukkels die totaal geen bijdrage hebben (daarnaast kan ik soms natuurlijk ook nogal bot uit de hoek komen ).

Al moet ik zeggen dat ik wel minder post dan "vroeger", maar dat komt gewoon omdat er niet bijzonder veel aandacht is voor "mijn interesses".

Sietse schreef:
hahaha, ik laat me niet zo maar wegjagen door een paar sukkels die totaal geen bijdrage hebben (daarnaast kan ik soms natuurlijk ook nogal bot uit de hoek komen ).

Al moet ik zeggen dat ik wel minder post dan "vroeger", maar dat komt gewoon omdat er niet bijzonder veel aandacht is voor "mijn interesses".

Toch nog genoeg vrouwen hier op de site Sietse

Sietse
bonothecat schreef:
(quote)

Toch nog genoeg vrouwen hier op de site Sietse

Zijn die er dan?

(ok, ik geef toe nog steeds verliefd te zijn op Selma, Lin en ook dat handje vol andere vrouwen aanwezig, maar goed...)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.