De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
Father McKenzie
geplaatst: 3 november 2008, 04:02 uur
Jordy schreef:
Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Hierbij het vriendelijke verzoek aan iedereen die zich niet in deze gang van zaken kan vinden om zich uit te schrijven, en een andere site als bezigheidstherapie te zoeken.
Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig
Hierbij het vriendelijke verzoek aan iedereen die zich niet in deze gang van zaken kan vinden om zich uit te schrijven, en een andere site als bezigheidstherapie te zoeken.
Ik heb het allemaal niet zo van dichtbij gevolgd, jammer dat bepaalde gebruikers weggingen, dat is zo, maar indien het de spuigaten uitloopt mag er best streng gehandeld worden.
Het moet voor iedereen een béétje plezant/leuk blijven, toch?
Sommige mensen vinden schelden de normaalste zaak en een beetje elementaire beleefdheid is toch het minimum voor een "beschaafde" site.

0
geplaatst: 3 november 2008, 18:10 uur
Ach, trollende pubertjes, soms kan het wel vermakelijk zijn
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...
Maar pesterijen op MuM, serieus?
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...Maar pesterijen op MuM, serieus?
0
geplaatst: 3 november 2008, 19:03 uur
ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam
Het probleem in een notendop. Sommige mensen snappen gewoon écht niet wat wel en niet toegestaan is en waar het vervelend begint te worden.
0
fastpulseboy
geplaatst: 3 november 2008, 19:26 uur
net overleden schreef:
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...
Maar pesterijen op MuM, serieus?
Op sommige sites (ik noem geen namen, of mijn bericht wordt nog verwijderd vanwege spam, wat een laksheid) gaat het er toch een pak erger aan toe...Maar pesterijen op MuM, serieus?
mensen persoonlijk pm-en met klote opmerkingen is natuurlijk best ziek.
Ik vind het ook heel leuk om op dingen af te geven....vooral foute bands. Maar zal nooit persoonlijk mensen lastig gaan vallen (Al voelen mensen met weinig smaak zich nog wel eens indirect aangevallen) Maar goed dat is echt een eigen probleem lijkt me.
Vooralsnog vermaak ik me af en toe kostelijk hier, dus hoop dat het niet al te rechtvaardig gaat worden hehehe.
0
geplaatst: 3 november 2008, 19:54 uur
Gerards Dream schreef:
Wellicht iets voor de toekomst, dat voordat je de grote MusicMeter op mag eerst een periode gaat oefenen op de MusicMillimeter.
Wellicht iets voor de toekomst, dat voordat je de grote MusicMeter op mag eerst een periode gaat oefenen op de MusicMillimeter.

Ok even serieus nu... ik zal u allen eens verblijden met wat gedachten van mijn moeder. Ze heeft geen account; af en toe neemt ze onder mijn naam hier een kijkje, maar alleen voor (reacties bij de) albums en artiesten. Zo snapt ze het nut niet van een topic als dit.
Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Volgens haar zijn dit soort topics de oorzaak van veel ergernis. Ergernis die makkelijk voorkomen kan worden door deze topics gewoon niet toe te staan op MusicMeter.
Want het kan toch prima via PM of Soulseek, als je iets mede te delen hebt???
Volgens mij is ze trouwens niet helemaal op de hoogte van de hechte kringen/vriendschappen hier en daar... maar misschien kunnen we hier inderdaad eens strenger gaan kijken naar de niet direct muziek-gerelateerde topics. Anders krijg je volgens haar toch weer snel een 'hoog Libelle-gehalte'.
0
geplaatst: 3 november 2008, 20:13 uur
Helemaal eens met Ace en Sietse. Daarbij zeg ik dan wel: ik spreek volledig voor mezelf, want ik krijg natuurlijk lang niet alles mee op de site.
Dat het hier achteruitgaat vind ik absoluut niet, want een zo goed lopende rappers-KO als nu, was eerder veel minder vanzelfsprekend. Daarnaast zijn de mensen wiens smaak ik goed in de gaten houd onverminderd actief hier. Verder moet ik zeggen dat ik alles op internet sowieso enorm probeer te relativeren. Ik kan net zo goed ergens enorm druk op ingaan, maar zodra de site weer van het scherm af is, maak ik me er geen moment meer druk over. Maar dat is voor anderen misschien anders enzo.
En over de moderators: ik begrijp ook wel dat ze dit ook maar vrijwillig doen (en klaag er daarom eigenlijk ook nooit over), maar wanneer mooie en interessante lappen tekst soms zonder pardon de prullenbak ingegooid worden, terwijl ze ook gewoon een eigen topicje kunnen krijgen, denk ik toch ook vaak minstens wel "Heuh..".
Dat het hier achteruitgaat vind ik absoluut niet, want een zo goed lopende rappers-KO als nu, was eerder veel minder vanzelfsprekend. Daarnaast zijn de mensen wiens smaak ik goed in de gaten houd onverminderd actief hier. Verder moet ik zeggen dat ik alles op internet sowieso enorm probeer te relativeren. Ik kan net zo goed ergens enorm druk op ingaan, maar zodra de site weer van het scherm af is, maak ik me er geen moment meer druk over. Maar dat is voor anderen misschien anders enzo.
En over de moderators: ik begrijp ook wel dat ze dit ook maar vrijwillig doen (en klaag er daarom eigenlijk ook nooit over), maar wanneer mooie en interessante lappen tekst soms zonder pardon de prullenbak ingegooid worden, terwijl ze ook gewoon een eigen topicje kunnen krijgen, denk ik toch ook vaak minstens wel "Heuh..".
0
stuart
geplaatst: 4 november 2008, 07:46 uur
Op zich gaat het hier wel op MuMe. Je hebt altijd mensen die anderen niet in hun waarde laten, hun eigen muziek superieur vinden of regelmatig lopen te eikelen; die laat ik (meestal) links liggen, net zoals in de echte maatschappij. 
Verder zou ik zeggen (normen en waarden
) : probeer andere users te benaderen zoals je zelf ook graag benaderd zou willen worden.
P.S. (dat lukt me niet altijd bij de categorie hierboven beschreven
)

Verder zou ik zeggen (normen en waarden
) : probeer andere users te benaderen zoals je zelf ook graag benaderd zou willen worden.P.S. (dat lukt me niet altijd bij de categorie hierboven beschreven
)
0
geplaatst: 4 november 2008, 13:10 uur
freitzen schreef:
Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Volgens haar zijn dit soort topics de oorzaak van veel ergernis. Ergernis die makkelijk voorkomen kan worden door deze topics gewoon niet toe te staan op MusicMeter.
Volgens mij is ze trouwens niet helemaal op de hoogte van de hechte kringen/vriendschappen hier en daar... maar misschien kunnen we hier inderdaad eens strenger gaan kijken naar de niet direct muziek-gerelateerde topics. Anders krijg je volgens haar toch weer snel een 'hoog Libelle-gehalte'.
(quote)
Ok even serieus nu... ik zal u allen eens verblijden met wat gedachten van mijn moeder. Ze heeft geen account; af en toe neemt ze onder mijn naam hier een kijkje, maar alleen voor (reacties bij de) albums en artiesten. Zo snapt ze het nut niet van een topic als dit. Wat is er nou zo belangrijk dat je het per se op MusicMeter moet zetten?
Compleet mee eens. Ik ben voor een radicale zuivering van non-muziekgerelateerde topics. Deze hebben totaal niets te maken met muziek en stimuleren juist en alleen om te zaniken over niet gerelateerde zaken die tot irritaties leiden en zelfs tot pesterijen. Deze topics trekken mensen aan die zich niet hebben ingeschreven om over muziek te praten, maar over dingen als 'ik ben getrouwd, waar kijk ik naar op tv en (ja zelfs!) je beltoon veranderen. Ik hoop dat iemand zijn ogen open doet en bedenkt dat deze topics deze site totaal niet ten goede komen. MusicMeter moet terug naar de basis en dat is over muziek praten, niet over randzaken. Doe dat liever via PM van mijn part.
Beheerder opent uw ogen:
Zuiver deze site van vreselijke topics die totaal niet bijdragen aan de muzikale ontwikkelingen en behoud het concept waar deze site voor is opgericht!
0
Ace
geplaatst: 4 november 2008, 13:50 uur
Justinx schreef:
Compleet mee eens. Ik ben voor een radicale zuivering van non-muziekgerelateerde topics. Deze hebben totaal niets te maken met muziek en stimuleren juist en alleen om te zaniken over niet gerelateerde zaken die tot irritaties leiden en zelfs tot pesterijen. Deze topics trekken mensen aan die zich niet hebben ingeschreven om over muziek te praten, maar over dingen als 'ik ben getrouwd, waar kijk ik naar op tv en (ja zelfs!) je beltoon veranderen. Ik hoop dat iemand zijn ogen open doet en bedenkt dat deze topics deze site totaal niet ten goede komen. MusicMeter moet terug naar de basis en dat is over muziek praten, niet over randzaken. Doe dat liever via PM van mijn part.
Beheerder opent uw ogen:
Zuiver deze site van vreselijke topics die totaal niet bijdragen aan de muzikale ontwikkelingen en behoud het concept waar deze site voor is opgericht!
(quote)
Beheerder opent uw ogen:
Beetje kort door de bocht, want ook deze discussie is al 1000 keer gevoerd. Aan de ene kant kan je gelijk hebben, maar ik denk dat het effect uiteindelijk totaal tegenovergesteld is: nu beperkt dit soort onzin zich nog hoofdzakelijk tot de topics die ervoor aangemaakt zijn, wanneer ze verwijderd worden zullen de echte muziek-topics meer met off topic 'vervuild' worden. Ik ben hier voor de muziek, maar een beetje ouwehoeren over voetbal met de mensen die ik uiteindelijk via de muziek ken is best leuk. Zo'n ik ben geslaagd topic hoeft van mij ook niet zo, dus daarom lees ik het gewoon niet. Daarbij slaag ik ook nooit ergens voor...
Aan de andere kant moet het inderdaad ook weer niet zo zijn dat deze topics de overhand krijgen, maar dat is volgens mij nog lang niet zo, toch?Gezien de vele vriendschappen en connecties die hier in de loop der jaren ontstaan zijn, wordt zo'n forum voor velen toch een soort community (beetje eng woord). Dan wil je ook weleens wat anders bespreken dan de nieuwe Christina Aguilera.
0
geplaatst: 4 november 2008, 14:03 uur
Inderdaad, de topics waar je niet in geinteresseerd bent laat je gewoon links liggen, dan blijft er genoeg over.
Je kunt wel van snoep houden, maar dat betekend nog niet dat je alles lekker vind wat in een snoepwinkel verkocht wordt.
Je kunt wel van snoep houden, maar dat betekend nog niet dat je alles lekker vind wat in een snoepwinkel verkocht wordt.
0
geplaatst: 4 november 2008, 15:27 uur
Het gaat hier niet om topics links laten liggen: Je hebt mij nooit horen zeggen over topics die mij niet aanspreken. Er zullen heus wel prima topics tussen zitten die me interesseren en die niets met muziek te maken hebben. Echter, verwacht ik die niet op een muzieksite als deze. Het gaat erom dat het mensen aantrekt die de topics uitgebreid vullen met niet-muzikaal gerichte onzin-berichten en dat we een stroming krijgen van mensen die je meer in de offtopics ziet dan een informatief bericht achterlaten bij een album.
Naar mijn mening kun je lang niet concluderen dat (wanneer je de niet muzikale topics weghaalt) de onzin van de niet-muzikale topics verschuift naar de muzikale topics.
Ik zie dat zelf anders: Er zijn toch mods om offtopic berichten te verwijderen??
Naar mijn mening kun je lang niet concluderen dat (wanneer je de niet muzikale topics weghaalt) de onzin van de niet-muzikale topics verschuift naar de muzikale topics.
Ik zie dat zelf anders: Er zijn toch mods om offtopic berichten te verwijderen??
0
Sietse
geplaatst: 4 november 2008, 18:09 uur
welkom in de wondere wereld die ze internet fora noemen. Ik ken geen een forum dat zich voor de volle 100% zich bezighoudt met de kernzaak van deze.
Juist het feit dat er ook topics zijn die van het onderwerp afwijken zorgen er voor dat een site als MuMe zich onderscheidt van de rest. De bezoekers vormen nu eenmaal een site en de bezoekers zijn meer dan alleen maar muziekliefhebbers (in dit geval).
Ik ben het dus totaal oneens met je dat niet-muziek gerelateerde topics zouden moeten worden verwijderd, vind dit zelfs de hoogst mogelijke onzin.
Juist het feit dat er ook topics zijn die van het onderwerp afwijken zorgen er voor dat een site als MuMe zich onderscheidt van de rest. De bezoekers vormen nu eenmaal een site en de bezoekers zijn meer dan alleen maar muziekliefhebbers (in dit geval).
Ik ben het dus totaal oneens met je dat niet-muziek gerelateerde topics zouden moeten worden verwijderd, vind dit zelfs de hoogst mogelijke onzin.
0
geplaatst: 4 november 2008, 19:01 uur
Ik ben nu bijna twee jaar lid van deze site (sommige weten het nog niet, maar was eerst een andere user). Ik moet zeggen dat ik het vanaf dag een altijd wel heel gezellig heb gevonden op de site. Je weet al snel wat je wel en niet aan bepaalde users hebt. Het aantal 'hiphop' luisteraars op MuMe is de laatste tijd flink gestegen en ik moet toch wel wennen aan veel van deze nieuwe mensen. Maar als ik dan toch zie dat er veel goede inbreng van ze komt, mede door hen is de rappers k.o. een succes geworden, dan stemt mij dat erg tevreden. Het contact met de 'vaste' users is er aan mijn kant zeker en dat zal denk ik niet veranderen. Persoonlijk nog geen nare dingen meegemaakt op MuMe, via de PM is met de moderators vaak goed te discussieren (afhankelijk van hoe je jezelf op zal stellen). MuMe is voor mij vanaf dag 1, op mijn naam destijds na dan, een groot succes.
0
Ace
geplaatst: 4 november 2008, 22:46 uur
Sietse schreef:
welkom in de wondere wereld die ze internet fora noemen. Ik ken geen een forum dat zich voor de volle 100% zich bezighoudt met de kernzaak van deze.
Amen, dit is dus precies wat ik bedoelde te zeggen.
0
geplaatst: 8 november 2008, 11:30 uur
Het is misschien een erg late reactie, ik kom jammer genoeg niet meer regelmatig op deze site.
Aangezien het hier blijkbaar een erg hechte 'community' is, is de sfeer over het algemeen ook goed. Alleen heeft dit wel tot gevolg dat mensen menen dat ze meer te zeggen hebben over het 'wel en wee' van de site terwijl dit helemaal niet het geval is. En maar goed ook....
In dit topic zijn er twee quotes die mijn standpunt erg mooi illustreren namelijk deze:
De eerste quote lijkt me in deze context duidelijk, alleen is het jammer dat er niet wordt nagedacht over het feit dat de users die geband zijn, hier ook al langer rondliepen (tenminste voor zover ik weet, maar ja ik ben dan ook van na 2004...). Daar zit hem ook het precieze probleem, Aangezien de site blijkbaar toen wel nog gezellig was, waar ik trouwens weinig van merk, aangezien het hele conflict betreffende Yak al vanaf het 'slappe zever-topic' bezig was.
De tweede quote is een logisch gevolg van mijn standpunt. Mensen menen omdat het allemaal zo hecht is maar mee moeten kunnen beslissen. Nou, als je dit wilt, dan wordt je lid van de crew! Al meer users hebben aangegeven dat het wel erg makkelijk is om je af te geven op de moderators, maar ga er zelf maar eens staan. Natuurlijk is het ook niet zo dat alles klakkeloos over genomen hoeft te worden, maar zij zijn nog altijd degenen die het hier voor het zeggen hebben, en dat is niet voor niets. Het hele idee van een trias politica slaat mijns inziens nergens op (en nu begin ik me echt af te vragen waarom ik in godsnaam hier op in ben gegaan) aangezien we het hier helemaal niet over een democratisch iets hebben. En dat is maar goed ook! Ik zou er niet aan moeten denken om over iedere ban een referendum te moeten zien. En dat users die iets fout hebben gedaan, via een pm 'voor de rechter' komen (waar natuurlijk ook weer eerst een referendum voor is gehouden) met een proces, waar sancties aan verbonden zijn. Niemand wil dat denk ik. En daarom is het ook goed dat enkelen deze taak van besturen vrijwillig op zich nemen.
Kijk, je kunt zelf kiezen of je op deze site mee wilt draaien of niet. Maar als je op deze site mee draait, dan heb je je ook te schikken naar de regels die hier gehanteerd worden. Is dat niet het geval, dan zoek je een andere site, of richt je er zelf een op! Maar dat wordt niet gedaan! Waarom niet? Om dezelfde reden waarom een democratie hier niet zou werken, namelijk omdat dit te veel tijd van users kost, die deze mensen niet aan de site willen besteden.
Het klinkt allemaal heel erg far-fetched en belachelijk, maar het erge is, dat dit wel de achterliggende gedachte bij vele berichten is. Er wordt vaak genoeg commentaar geleverd op het beleid van de moderators, maar waar dus eigenlijk voor gepleit wordt, is inspraak in het bestuur. En inspraak in het bestuur ís democratie!
De moderators gaan mijns inziens heel goed met dit 'probleem' om, aangezien ze zich er niets van aantrekken. Dat is het beste denk ik, want als ze zich zouden schikken, is het over 3 maanden weer raak, maar dan met de vraag of bans niet zouden moeten worden voorgelegd, of iets dergelijks.
Als laatste wil ik vermelden dat ik het heel jammer vindt dat het zo moet lopen, ik kwam hier altijd erg graag, ook vanwege de sfeer. Ik post niet veel berichten, zoals jullie zullen zien wanneer jullie mijn profiel bekijken, maar ik heb wel lange tijd alle discussies gevolgd en erg veel gelezen. Het was vaak erg leuk, maar de laatste tijd wordt er zo veel afgegeven op andere mensen, dat het de sfeer dus verpest. Jammer, want ik heb het idee, dat dit dus net de mensen betreft die hier al langer deel uit maken van de site (om maar weer eens te verwijzen naar de eerste quote...). De mensen die volgens mij maar eens een weekje moderator zouden moeten zijn, gewoon om het te proberen. Eens te ervaren hoe het is om aan de andere kant te staan. Aan de kant van de 'zwarte schapen', want zo kun je de moderators onderhand wel noemen.
Blijkbaar hebben bepaalde personen al ervaring met modereren, aan hen de vraag waarom ze dan niet ook hier gaan modereren, of misschien tips via pm sturen naar moderators, in plaats van zich openlijk af te geven op deze mensen.
Ik wil hier eigenlijk mijn bericht af sluiten, ik kan hier nog uren over doorgaan, maar dan wordt het wel heel erg lang allemaal.
Ik denk dat niemand gelukkig is met de situatie zoals die er nu is, tenminste, ik kan het me niet voorstellen. Dus waarom laten we, zoals Jordy ook al zei, niet aan iedereen de keuze. Óf je blijft op de site, en neemt die zoals hij is, óf je schrijft je uit/vertrekt naar een ander forum/richt een eigen forum op. Want mensen, het is maar een forum...
Aangezien het hier blijkbaar een erg hechte 'community' is, is de sfeer over het algemeen ook goed. Alleen heeft dit wel tot gevolg dat mensen menen dat ze meer te zeggen hebben over het 'wel en wee' van de site terwijl dit helemaal niet het geval is. En maar goed ook....
In dit topic zijn er twee quotes die mijn standpunt erg mooi illustreren namelijk deze:
HiLL schreef:
Ik zeg: alle leden na 2004 bannen. Meteen alles opgelost.
Ik zeg: alle leden na 2004 bannen. Meteen alles opgelost.
misorabi schreef:
Of we voeren gewoon een trias politica in!
Of we voeren gewoon een trias politica in!
De eerste quote lijkt me in deze context duidelijk, alleen is het jammer dat er niet wordt nagedacht over het feit dat de users die geband zijn, hier ook al langer rondliepen (tenminste voor zover ik weet, maar ja ik ben dan ook van na 2004...). Daar zit hem ook het precieze probleem, Aangezien de site blijkbaar toen wel nog gezellig was, waar ik trouwens weinig van merk, aangezien het hele conflict betreffende Yak al vanaf het 'slappe zever-topic' bezig was.
De tweede quote is een logisch gevolg van mijn standpunt. Mensen menen omdat het allemaal zo hecht is maar mee moeten kunnen beslissen. Nou, als je dit wilt, dan wordt je lid van de crew! Al meer users hebben aangegeven dat het wel erg makkelijk is om je af te geven op de moderators, maar ga er zelf maar eens staan. Natuurlijk is het ook niet zo dat alles klakkeloos over genomen hoeft te worden, maar zij zijn nog altijd degenen die het hier voor het zeggen hebben, en dat is niet voor niets. Het hele idee van een trias politica slaat mijns inziens nergens op (en nu begin ik me echt af te vragen waarom ik in godsnaam hier op in ben gegaan) aangezien we het hier helemaal niet over een democratisch iets hebben. En dat is maar goed ook! Ik zou er niet aan moeten denken om over iedere ban een referendum te moeten zien. En dat users die iets fout hebben gedaan, via een pm 'voor de rechter' komen (waar natuurlijk ook weer eerst een referendum voor is gehouden) met een proces, waar sancties aan verbonden zijn. Niemand wil dat denk ik. En daarom is het ook goed dat enkelen deze taak van besturen vrijwillig op zich nemen.
Kijk, je kunt zelf kiezen of je op deze site mee wilt draaien of niet. Maar als je op deze site mee draait, dan heb je je ook te schikken naar de regels die hier gehanteerd worden. Is dat niet het geval, dan zoek je een andere site, of richt je er zelf een op! Maar dat wordt niet gedaan! Waarom niet? Om dezelfde reden waarom een democratie hier niet zou werken, namelijk omdat dit te veel tijd van users kost, die deze mensen niet aan de site willen besteden.
Het klinkt allemaal heel erg far-fetched en belachelijk, maar het erge is, dat dit wel de achterliggende gedachte bij vele berichten is. Er wordt vaak genoeg commentaar geleverd op het beleid van de moderators, maar waar dus eigenlijk voor gepleit wordt, is inspraak in het bestuur. En inspraak in het bestuur ís democratie!
De moderators gaan mijns inziens heel goed met dit 'probleem' om, aangezien ze zich er niets van aantrekken. Dat is het beste denk ik, want als ze zich zouden schikken, is het over 3 maanden weer raak, maar dan met de vraag of bans niet zouden moeten worden voorgelegd, of iets dergelijks.
Als laatste wil ik vermelden dat ik het heel jammer vindt dat het zo moet lopen, ik kwam hier altijd erg graag, ook vanwege de sfeer. Ik post niet veel berichten, zoals jullie zullen zien wanneer jullie mijn profiel bekijken, maar ik heb wel lange tijd alle discussies gevolgd en erg veel gelezen. Het was vaak erg leuk, maar de laatste tijd wordt er zo veel afgegeven op andere mensen, dat het de sfeer dus verpest. Jammer, want ik heb het idee, dat dit dus net de mensen betreft die hier al langer deel uit maken van de site (om maar weer eens te verwijzen naar de eerste quote...). De mensen die volgens mij maar eens een weekje moderator zouden moeten zijn, gewoon om het te proberen. Eens te ervaren hoe het is om aan de andere kant te staan. Aan de kant van de 'zwarte schapen', want zo kun je de moderators onderhand wel noemen.
Blijkbaar hebben bepaalde personen al ervaring met modereren, aan hen de vraag waarom ze dan niet ook hier gaan modereren, of misschien tips via pm sturen naar moderators, in plaats van zich openlijk af te geven op deze mensen.
Ik wil hier eigenlijk mijn bericht af sluiten, ik kan hier nog uren over doorgaan, maar dan wordt het wel heel erg lang allemaal.
Ik denk dat niemand gelukkig is met de situatie zoals die er nu is, tenminste, ik kan het me niet voorstellen. Dus waarom laten we, zoals Jordy ook al zei, niet aan iedereen de keuze. Óf je blijft op de site, en neemt die zoals hij is, óf je schrijft je uit/vertrekt naar een ander forum/richt een eigen forum op. Want mensen, het is maar een forum...
0
Superbeertje
geplaatst: 8 november 2008, 23:14 uur
Ben er net achtergekomen dat het 'Voetbal-Topic' gesloten is, en heb daarna de hele discussie gevolgd. Ik heb 2 gevoelens bij deze discussie, aan de 1e kant vind ik dat de Crew wel gelijk heeft met hun punt over de regels, ze zijn er nu eenmaal en je zou je er eigenlijk aan moeten houden. Maar dat er bepaalde topics worden gesloten omdat ze niks met muziek te maken hebben vind ik onzin. Het 'Voetbal-Topic' was (lees is) een leuk topic waar gewoon gepraat en gediscussieerd wordt over Voetbal. Hij is toch ook ooit goedgekeurd dus waarom dan eindigen? En dan nog, in het 'Voetbal-Topic' wordt o.a. gewoon normaal gedaan tegen elkaar, met soms wat revaliteit tussen een paar leden (en daarbij ook de clubs). Ik denk dat er een hoop opgelost kan worden dat het gewoon zo blijft zoals het hiervoor was, voor iedereen is nu wel duidelijk waarom alles zo is gegaan en waarom mensen weg zijn gegaan. Ik zal hoe dan ook MuMe blijven gebruiken, want mijn muzieksmaak is door deze site alleen maar gegroeid.
P.S. Is deze discussie eigenlijk niet begonnen vanaf het moment dat Crew Lid Yak weg is gegaan?
P.S. Is deze discussie eigenlijk niet begonnen vanaf het moment dat Crew Lid Yak weg is gegaan?
0
geplaatst: 12 juni 2011, 19:26 uur
Is er tegenwoordig eigenlijk nog een groep gebruikers die haast universeel gehaat wordt? Zoals de Toto-kliek back in the day. En is er nog iemand die Musicmeter van back in the day toffer vond als community?
0
geplaatst: 12 juni 2011, 21:37 uur
Gelukkig niet! Over smaak valt niet te twisten, hoe absurd die smaak op anderen overkomt, zoals bijvoorbeeld bij die TOTO-fanboys. Ik vind het erg fijn dat zelfs users met een erg 'on-musicmeterachtige' smaak niet om de haverklap worden uitgelachen 

0
geplaatst: 12 juni 2011, 21:46 uur
0
geplaatst: 12 juni 2011, 22:15 uur
Lukas schreef:
Wat doe je hier dan?
(quote)
Wat doe je hier dan?
Spelletjes spelen, nieuwe muziek ontdekken, keuvelen met andere muziekliefhebbers... Discussies over smaak probeer ik altijd uit de weg te gaan, al is dat natuurlijk moeilijk

Wat doe JIJ hier?

0
geplaatst: 12 juni 2011, 23:53 uur
En dan heeft ie eens een top 10 zonder softe troep, en dan werkt het nog niet...
0
geplaatst: 13 juni 2011, 00:21 uur
WILDE_FRANS schreef:
En is er nog iemand die Musicmeter van back in the day toffer vond als community?
En is er nog iemand die Musicmeter van back in the day toffer vond als community?
Het was allemaal wat knusser en dat gaf wel sfeer. Hoogtepunt was de nacht doorhalen om de user KO met aardig wat users te spelen.
Veel meer pm contacten ook. Nu ga ik veel afstandelijker met de site om (maar dat komt ook omdat het niet echt een grote bron van info meer is voor mij i.t.t. de begintijd op deze site).
0
geplaatst: 13 juni 2011, 00:28 uur
Soms wat te veel spelletjes, lijstjes en flauwe opmerkingen maken. Maar het interessantste aan deze site is toch wel om af en toe eens lekker te twisten over smaak...

2
geplaatst: 24 februari 2017, 15:25 uur
Misterfool schreef:
Maar wat is nou die muzieksite,
als je voorzichtig met je mening moet omgaan.
(....)
Zeg mij Trebremmit, wat is het waard?
Als een Mjuman-sympathisant voor gek wordt verklaard.
Maar wat is nou die muzieksite,
als je voorzichtig met je mening moet omgaan.
(....)
Zeg mij Trebremmit, wat is het waard?
Als een Mjuman-sympathisant voor gek wordt verklaard.
Goed, ook al is het bij iedereen bekend dat MusicMeter geen democratie is en wij als users geen invloed hebben om het besluitvormingsproces wil ik dit toch even gezegd hebben.
Vandaag heeft trebremmit een knock-out spel op slot gegooid. Zijn argumentatie: 'onzin, geen enkele toevoegde waarde.'
Let wel: in het topic werd geen van gedragsregels overtreden die normaal aanleiding zijn voor een moderator ingreep.
Is het wel de taak van moderators om te beoordelen of muziekgames zinnig zijn (lees: bestaansrecht hebben)? En behoren zij die op grond van hun mening te sluiten, zelfs als daarbij geen enkele gedragsregel wordt overtreden?
Wanneer het laatste waar is zou het grootste deel van het games subforum wel opgedoekt kunnen worden. MusicMeter is immers bedoeld als discussiesite en een hoop forumspellen dragen daar niet aan bij.
Ik wil verder benadrukken dat het mij absoluut niet gaat om de ban van een user en dat de discussie daar niet over moet gaan.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 15:31 uur
Gretz schreef:
Is het wel de taak van moderators om te beoordelen of muziekgames zinnig zijn (lees: bestaansrecht hebben)?
Is het wel de taak van moderators om te beoordelen of muziekgames zinnig zijn (lees: bestaansrecht hebben)?
Ja. 'Beslissen of iets op de site kan' heet 'modereren'.
En behoren zij die op grond van hun mening te sluiten, zelfs als daarbij geen enkele gedragsregel wordt overtreden?
Ja. Ze zijn niet zo maar moderator geworden en maken (normaal gezien) geen overhaaste beslissingen.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 15:52 uur
bennerd schreef:
Ja. Ze zijn niet zo maar moderator geworden en maken (normaal gezien) geen overhaaste beslissingen.
(quote)
(quote)
Maar of berichten en topics al dan niet ongewenst/onzinnig/onnodig zijn wordt toch eigenlijk normaal gesproken altijd bepaald op grond van de gedragsregels die ooit zijn opgesteld? En niet op basis van de mening van een enkele moderator die de lol/zin van een spelletje niet kan inzien?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.