MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
Ace
luc011190 schreef:
(quote)

Dit is gewoon een drogreden, ach de buurman pleegt incest met zijn dochtertje, wat maakt het dan uit dat wij het ook doen? De voetbalclub van dat gehucht verderop sloopt elke thuiswedstrijd de tribune, waarom klagen wij dan over die losgetrapte stoeltjes?

Een drogreden is heel iets anders, maar ik begrijp wat je bedoelt Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat je op ieder forum tegen in jouw ogen vervelende mensen aanloopt. Je kan er een heel drama van maken en je kan het negeren. Maar goed, de reacties blijven lachwekkend hier, dus ik zal wel één van de weinigen zijn die er zo over denkt.

Ace
Ace schreef:
Maar goed, de reacties blijven lachwekkend hier, dus ik zal wel één van de weinigen zijn die er zo over denkt.

Grappig, dit is namelijk wel een drogreden.

En waarom is die eerdere van jou dan geen drogreden?

Ace schreef:
(quote)

Een drogreden is heel iets anders, maar ik begrijp wat je bedoelt

Nee hoor, het lijkt er behoorlijk op. Je zit er toch dicht in de buurt.

Lees maar.
Very often people try to refute a correct analogy as a false analogy, often saying "Well, but that's different because", and refer to an existing property that the two things in the analogy indeed do not share. In cases like this, such a refutation is merely a "false charge of fallacy". But as analogies are comparing two different things there are always some properties that A and B do not share, so it is tempting to pull up one such difference to try to disqualify the analogy. For the purposes of the analogy, however, it is important to check if that difference is relevant for the analogy or not.

Ik vind het wél een heel slap argument van je, maar ben het toch wel gedeeltelijk met je eens hierover (niet alles lezen, dingen die je vervelend vind weinig aandacht aan besteden).
En er moeten natuurlijk wel leden over blijven die iets zinnigs te melden hebben, anders ga ik het hele forum negeren.

Ace
Een drogreden is een redenering die niet klopt, maar door middel van een bepaalde onderbouwing wel waar lijkt. "Het is daar zo, dus hier is het ook zo", is geen drogreden. De bewering dat ik de enige ben met een bepaalde mening omdat verder iedereen anders reageert is wel een drogreden, want er kunnen natuurlijk veel mensen die zwijgen en het wel met me eens zijn en dat maakt dus mijn bewering niet waar. Maar goed, we gaan een beetje offtopic en ik heb het eigenlijk niet zo op taalpuristen

Het is geen argument levenvergeten, meer een relativering van hetgeen hier gebeurt. Er wordt nu net gedaan of ik bepaald gedrag goed praat. Dat is dus niet helemaal het geval

Twee dingen onterecht met elkaar vergelijken is wél een drogreden (met een naam; foutieve analogie/false analogy). Daarbij was het ook een argument, gezien het feit dat je er de stelling mee wilde onderbouwen.

Ace
Eigenwijs ben je in ieder geval wel. Lees het bericht waar het mee begon nog maar eens terug

Maar goed, ik stop over de drogreden. Voor je het weet hangt er een ban boven je hoofd, tamelijk offtopic dit

Ace schreef:
Eigenwijs ben je in ieder geval wel.

Moet jij zeggen

Ace schreef:
Voor je het weet hangt er een ban boven je hoofd, tamelijk offtopic dit
Ik heb al op het uitroepteken geklikt bij je bericht. Hopelijk werkt het

Joy4ever schreef:
(quote)
Ik heb al op het uitroepteken geklikt bij je bericht. Hopelijk werkt het
Hee, jij ook al.

SelmaDuim
Stiekem is Selma Duim best cool!

Ehh...

Tijd voor een stervende-zwanen-topic?

Hm, zoiets zat ik ook al te denken ja...
Geniale uitvinding die uitschrijf-knop...

Daar gaan mijn MuMe-maatjes.

Ace
Zo zie je maar, in tijden van crisis onderscheiden de mannen zich van de jongens...

Treurig bericht......mijn zusje heeft Musicmeter verlaten

Ace schreef:
Zo zie je maar, in tijden van crisis onderscheiden de mannen zich van de jongens...

Wordt tijd dat we ons allemaal uitschrijven, en Ace hier alleen achter laten. Heb je wel de tijd om deze eens een keertje door te lezen, want je zult er veel aan hebben

Selma waar moet het hier heen.

Het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wil nog even melden dat ik de mods volledig steun in de bans van de afgelopen week. Sterker nog, er mag van mij wel harder opgetreden worden. Ik vind het erg sneu dat er een groep mensen begint te ontstaan die hier alleen maar aanwezig zijn om irritant te zijn, te zeuren en te schoppen tegen crew en moderators. Een bericht aan deze mensen: jullie zijn niet MusicMeter, jullie zijn een gezwel aan deze site. Dat er zich hierdoor zelfs mensen uitschrijven die hier al jaren van grote toegevoegde waarde zijn voor de site is een zeer treurige gang van zaken.

Om dit tij te proberen te keren zal er vanaf nu veel sneller geband gaan worden. Het is niet meer zo dat je je kunt verschuilen achter schijnheilige gedrag, of opmerkingen als "maar ik overtreed toch geen regels". Ook wordt het opzoeken van de grenzen niet meer getolereerd, ook niet als je hier niet (ver) overheen stapt. Iedereen die vanaf nu irritant is en een negatieve invloed heeft op de sfeer op de site mag z'n heil ergens anders zoeken. Het is hier geen democratie of rechtstaat, als moderators jou vervelend of structureel negatief vinden, dan wordt je (na een waarschuwing) geband van de site. De mods zijn je geen enkele verantwoording schuldig

Hierbij het vriendelijke verzoek aan iedereen die zich niet in deze gang van zaken kan vinden om zich uit te schrijven, en een andere site als bezigheidstherapie te zoeken.

Tanx Jordy! En nu proberen Yak en Selma terug te halen!

Ace
levenvergeten schreef:
(quote)

Wordt tijd dat we ons allemaal uitschrijven, en Ace hier alleen achter laten. Heb je wel de tijd om deze eens een keertje door te lezen, want je zult er veel aan hebben

Ach jongen, dit zegt meer over jou dan over mij. Lees mijn berichten eens terug. Ik probeer de zaak alleen maar te relativeren. Het kan niet anders of er zijn hier weinig mensen die last van mij hebben. Het geven van mijn mening over deze kwestie kan toch geen kwaad? Daarbij, mijn mening over bepaalde mensen die zich nu uitgeschreven hebben, hebben echt wel een gegronde reden. Een reden waar jij niets van af weet en die gestoeld is op ervaringen van de laatste jaren. Ik laat het hier maar bij, want ik wil de oprichter en beheerder van deze site vooral niet tegen de schenen schoppen. Deze site is van hem, niet van mij en ik ben hier in deze context slechts gast van zijn medium.

@Jordy: Hoewel ik de term gezwel ietwat ongelukkig gekozen vind kan ik me verder wel vinden in je verhaal. Of het dictatoriale aspect een positieve uitwerking zal hebben moet de tijd uitwijzen.

Kom hier eigenlijk al een tijdje niet meer actief, maar verbazen doet dit alles me niks. De sfeer is hier altijd al "losser" geweest, op een bepaald moment wordt daar misbruik van gemaakt.

Toch enigszins apart dat een mod zich daarvoor uitschrijft. Hij heeft toch alle mogelijkheden om zulk gedrag niet meer toe te laten. Daarvoor ben je uiteindelijk ook mod.

En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven. Muziek is daar toch wat anders in dan film en games.

Yak was het laatste jaar geen moderator meer. Hij is ook weggegaan vanwege treiterijen buiten de openbare MuMe-kanalen (pm, last.fm, soulseek) om, maar ook op de site zijn/waren een aantal mensen wel erg vervelend bezig inderdaad. Ben blij dat er nu wat harder opgetreden kan worden.

Daar moet je niet blij om zijn. Eigenlijk is het gewoon triest dat het zo moet.

Het is niet triest dat het zo moet, het is gewoon reëel en onvermijdelijk. Heb de laksheid op MuM altijd al een beetje vreemd gevonden (voor iemand die zelf altijd graag de grens opzoekt), ik denk dat het maar weinig mensen zal verbazen dat het dan uitloopt op zulke omstandigheden.

En daar hebben de mods toch ook echt hun aandeel in ('t is namelijk ook hun verantwoordelijkheid). Verder uiteraard geen idee hoever de pesterijen bij Yak gingen, voor zover ik hem ken toch best een down-to-earth kerel. Wel jammer dat zulke personen dan van een site als deze verdwijnen.

Onderhond schreef:
Het is niet triest dat het zo moet, het is gewoon reëel en onvermijdelijk. Heb de laksheid op MuM altijd al een beetje vreemd gevonden

Hm, ik heb juist last van het tegenovergestelde, wat ook de reden is dat ik op het forum eigenlijk nauwelijks berichten post die langer dan 1 zin zijn. Voor je het weet is er weer eens iemand op z'n teentjes getrapt en gaat er een bezem doorheen. Of je wijkt een heel klein beetje van het oorspronkelijke onderwerp af waarna je je bericht opeens heel ergens anders terugvindt. Aangezien dit van mijn kant alleen maar frustraties oplevert beperk ik me tegenwoordig voornamelijk tot lezen. Dus geniet er maar van dat ik hier mijn mening geeft, het zal niet snel meer gebeuren

Mwah, dat vind ik hier wel meevallen hoor. Als je steeds provocerend bezig bent, ja, dan kun je een ban verwachten uiteindelijk. Ben ook totaal niet verbaasd dat bepaalde users nu geband zijn. Maar jij bent me nooit zo opgevallen eigenlijk.. Eigenlijk te gek voor woorden dat je daardoor niet meer post hier. Verder wel vrijwel geheel eens met onderhond.

Maar blijf het jammer vinden dat Yak weg is

Sietse
Onderhond schreef:

Toch enigszins apart dat een mod zich daarvoor uitschrijft. Hij heeft toch alle mogelijkheden om zulk gedrag niet meer toe te laten. Daarvoor ben je uiteindelijk ook mod.

En wat mijn MuM evaluatie betreft, het is mij ondertussen wel duidelijk dat MuM vooral werkt voor mensen die binnen een cirkel van bekendere muziek vallen. Eens daarbuiten wordt het snel eenzaam en valt er eigenlijk weinig tot niks te beleven.

Helemaal mee eens.

Verder sluit ik me trouwens ook wel redelijk aan bij GrafGantz dat Mods soms ook wel op de verkeerde punten moderaten. Een kleine zij-stap bij een topic is niet erg. Ze moeten zich vooral bezighouden met wangedrag (als je het mij vraagt).

IK ben het ook eens met GrafGantz en vind het jammer dat Yak weg is. De meeste users hier hebben goede bedoelingen, maar er zijn er ook enkele die misbruik maken om de boel op stelten te zetten en daar moet tegen opgetreden worden.
Zelf vind ik het goed meevallen op MuMe, ik heb een aantal goede CD's gekocht dankzij MuMe en ook wat opgestoken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.