De Site / Algemeen / Crew-mededelingen
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2011, 11:41 uur
No offence, maar waarom de keuze voor Bennerd, op welke criteria is hij gekozen?
0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:06 uur
z'n nickname, lijkt me logisch. Ook de reden dat Joy4ever nooit moderator zal worden.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:08 uur
@ Slowgaze:
Gewoon jezelf uitschrijven, en dan weer inschrijven onder de nickname Moderator; dan maak je veel kans.
Gewoon jezelf uitschrijven, en dan weer inschrijven onder de nickname Moderator; dan maak je veel kans.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:09 uur
freitzen schreef:
Ook de reden dat Joy4ever nooit moderator zal worden
Ook de reden dat Joy4ever nooit moderator zal worden
Stijn_Slayer schreef:
@ freitzen: Touché.
@ freitzen: Touché.

0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:17 uur
Stijn_Slayer heeft daarentegen een prima naam er voor. Ik niet, ik zal alle belangrijke dingen wel weer veel te laat opmerken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 juli 2011, 12:19 uur
@ Joy4ever: Ik vrees de laatste tijd een beetje voor mijn vrijheid van meningsuiting hier op MuMe, maar laat ik het zo zeggen: die touché heeft jou niet geraakt.
En ik wil geen crew worden, Maarten.
En ik wil geen crew worden, Maarten.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 12:22 uur
Ik zeg ook niet dat je crew wil worden, of dat je geschikt bent als crew, maar je naam is geschikt voor een crewlid.
En voordat iemand anders hem maakt: Zorg ervoor dat Bennerd niet aan iedereen z'n crewlid laat zien.
En voordat iemand anders hem maakt: Zorg ervoor dat Bennerd niet aan iedereen z'n crewlid laat zien.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 16:04 uur
Slowgaze schreef:
No offence, maar waarom de keuze voor Bennerd, op welke criteria is hij gekozen?
Nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Wie wil er antwoord op geven, Herman misschien? Jordy?
Afijn, ik vind dat we op MuMe hier ook een soort sociaal contract hebben: van ons "gewone" users wordt verwacht dat we ons gedragen, soit, het lukt niet altijd, maar de intentie is er vaak wel. Maar dan is het toch ook zo dat de crewleden bepaalde verplichtingen richting ons hebben? Ik vind zelf dat meer transparantie in de gang van zaken hier (bijv. waarom iemand aangesteld is als mod) zeker bijhoort, MusicMeter is immers een zogeheten community en ik neem aan dat de mods niet als grote, boze leiders in hun ivoren torens gezien willen worden, maar ook als gewone mede-Menschen hier op de site, hoewel met wat extra bezem-krachten opgewaardeerd.
Afijn, mogen we wat meer inzicht in zulke kwesties? Waarom is Bennerd nou als mod geschikt geacht bijvoorbeeld?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 juli 2011, 16:08 uur
Ik ben er ook wel benieuwd naar, en vind het ook wel wat vreemd dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt. De sfeer mag hier af en toe best wat opener worden, dat zit hem ook in dit soort dingetjes. Glasnost en perestrojka. Andere users die graag moderator of crewlid willen worden kunnen dan bovendien een beetje zien wat gewenst is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat 'normale' gebruikers mee moeten beslissen over de aanstelling van crewleden en moderators.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat 'normale' gebruikers mee moeten beslissen over de aanstelling van crewleden en moderators.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 16:14 uur
Ik vind ook wel dat ons verteld kan worden waarom iemand een moderator is geworden en/of hoe. Voor de rest vind ik het prima hoe het nu is.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 16:22 uur
Ik neem in ieder geval aan dat dat is omdat we nog geen enkele mod hadden die het metalgebied en het hiphopgebied een beetje in de gaten hield.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 19:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik ben er ook wel benieuwd naar, en vind het ook wel wat vreemd dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Ik ben er ook wel benieuwd naar, en vind het ook wel wat vreemd dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Het is helemaal niet de bedoeling geheimzinnig over te komen. Ik had heel die vraag van Slowgaze nog niet eens gezien.
Bij het aanstellen van crewleden en moderators worden er vaak wat namen geroepen. Bij crew gaat het iets makkelijker: dan kijken we vooral naar mensen die regelmatig toevoegingen doen en correcties doen en daarin redelijk foutloos zijn. Verder is het daar ook wel een beetje genre-afhankelijk: sommige genres vereisen wat meer aandacht dan anderen. We hebben een verdeelsleutel op basis van de top 250 wat genres betreft en die klopt wel redelijk: de meeste toevoegingen die binnen komen zijn in het pop/rock-gedeelte en daar zitten dan ook de meeste crewleden op. Op reggae en funk komen dan weer relatief weinig toevoegingen binnen, dus die kunnen dan met minder crewleden af. Een genre als hiphop is iets lastiger omdat de toevoegingen daar voornamelijk door jonge users worden gedaan en het onderscheid tussen bootlegs/mixtapes/reguliere albums/etc. soms nauwelijks te maken is voor een buitenstaander.
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien en een beetje weten hoe het klappen van de MuMe-zweep werkt. Verder moeten we de indruk hebben dat ze veel van de updates lezen, niet al te slowchat-gevoelig zijn, serieus zijn, tegen een stootje kunnen (je krijgt soms wel eens wat over je heen, al is de laatste keer dat iemand me de dood toe heeft gewenst alweer even geleden
), volwassen zijn (we hebben wel eens een sollicitatie van een 14-jarige gehad), etc. Ook moeten we het idee hebben dat ze wel overweg kunnen met de technische kant van het modereren. Voor veel mensen zal dat niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen ook wel. Of iemand handig is met albums toevoegen en correcties doen is wat dit betreft wel een goede indicatie.Goed, dit is wat zo'n beetje in me opkwam. Bennerd leek ons hier wel aan te voldoen en de rest van de crewleden ook (het gaat altijd in onderling overleg natuurlijk).
Overigens lezen de mods over het algemeen alles (of dat is in ieder geval de intentie), maar ik denk dat we met Arrie al iemand hadden die de hiphop-discussies erg goed aanvoelt. Zelf vind ik dat nog wel eens lastig.

Nouja, tot zover dit stukje glasnost.

0
geplaatst: 1 juli 2011, 20:16 uur
Wat, wilde Bob Cremer mod zijn? 
Maar afijn, je zet het prima uit waar men aan moet voldoen als mod, daar ben ik tevreden mee.

Maar afijn, je zet het prima uit waar men aan moet voldoen als mod, daar ben ik tevreden mee.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 20:24 uur
Ja, en ik weet nu ook meteen dat ik me geen illusies hoef te maken ooit genoemd te worden 
Daar ben ik te serieus voor.

0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:05 uur
Ben blij dat het een duidelijk bericht was.
Terug naar de felicitaties dan maar.
Terug naar de felicitaties dan maar.

0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:06 uur
Ik vind Arrie een aardige knaap, maar de man heeft zo weinig swag dat hij geen enkele hiphopdiscussie goed aanvoelt.
Bennerd, succes met je moderatorschap. Dat je een fijne jongen mag worden!
Bennerd, succes met je moderatorschap. Dat je een fijne jongen mag worden!
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 juli 2011, 21:34 uur
herman schreef:
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien en een beetje weten hoe het klappen van de MuMe-zweep werkt.
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien en een beetje weten hoe het klappen van de MuMe-zweep werkt.
Dus de nieuwe moderator laat eerst even de duizend striemen op z'n reet die hij aan z'n ontgroening heeft overgehouden helen, alvorens hij hier een bedankje afgeeft voor de felicitaties aan zijn adres. Vind hem hier rijkelijk laat mee.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:41 uur
GrafGantz schreef:
Ja, en ik weet nu ook meteen dat ik me geen illusies hoef te maken ooit genoemd te worden

Ik heb nu ook meer inzicht in het hoe en waarom.

Ik ben veel te charmant om moderator te mogen zijn.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:47 uur
Bennerd zal ongetwijfeld een aanwinst zijn!
Het zal duidelijk zijn, ondergetekende is voorlopig nog niet aan de beurt.......
Herman schreef:
Bij crew gaat het iets makkelijker: dan kijken we vooral naar mensen die regelmatig toevoegingen doen en correcties doen en daarin redelijk foutloos zijn. Verder is het daar ook wel een beetje genre-afhankelijk: sommige genres vereisen wat meer aandacht dan anderen.
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien(...)
Ook moeten we het idee hebben dat ze wel overweg kunnen met de technische kant van het modereren. Voor veel mensen zal dat niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen ook wel. Of iemand handig is met albums toevoegen en correcties doen is wat dit betreft wel een goede indicatie.
Bij crew gaat het iets makkelijker: dan kijken we vooral naar mensen die regelmatig toevoegingen doen en correcties doen en daarin redelijk foutloos zijn. Verder is het daar ook wel een beetje genre-afhankelijk: sommige genres vereisen wat meer aandacht dan anderen.
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien(...)
Ook moeten we het idee hebben dat ze wel overweg kunnen met de technische kant van het modereren. Voor veel mensen zal dat niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen ook wel. Of iemand handig is met albums toevoegen en correcties doen is wat dit betreft wel een goede indicatie.
Het zal duidelijk zijn, ondergetekende is voorlopig nog niet aan de beurt.......

0
geplaatst: 1 juli 2011, 22:02 uur
Niet dat ik ook maar overwogen zou worden, maar ik zou helemaal geen moderator willen worden, zelfs al zou het kunnen... Lijkt me enorm veel tijd te kosten. Daarom des te meer waardering voor degenen die het wel willen doen, jullie doen het erg goed, maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom zoveel mensen het zo graag willen worden. Het heeft natuurlijk zijn leuke kanten, maar het lijkt me echt een hels karwei, ik besteed die tijd liever aan het discussiëren op het forum. Zal de macht wel zijn 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 juli 2011, 11:44 uur
herman schreef:
Luid en duidelijk! Mijn excuses als mijn bericht wat gepikeerd overkwam. Dat was in ieder geval niet zo bedoeld, maar nu ik het zelf zo teruglees was het misschien ietwat stellig.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 11:59 uur
herman schreef:
Het is helemaal niet de bedoeling geheimzinnig over te komen. Ik had heel die vraag van Slowgaze nog niet eens gezien.
Wat moderators betreft vind ik het zelf lastiger: we kijken dan voornamelijk naar users die zich op een constructieve manier met de discussies bemoeien en een beetje weten hoe het klappen van de MuMe-zweep werkt. Verder moeten we de indruk hebben dat ze veel van de updates lezen, niet al te slowchat-gevoelig zijn, serieus zijn, tegen een stootje kunnen (je krijgt soms wel eens wat over je heen, al is de laatste keer dat iemand me de dood toe heeft gewenst alweer even geleden
), volwassen zijn (we hebben wel eens een sollicitatie van een 14-jarige gehad), etc. Ook moeten we het idee hebben dat ze wel overweg kunnen met de technische kant van het modereren. Voor veel mensen zal dat niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen ook wel. Of iemand handig is met albums toevoegen en correcties doen is wat dit betreft wel een goede indicatie.
Goed, dit is wat zo'n beetje in me opkwam. Bennerd leek ons hier wel aan te voldoen en de rest van de crewleden ook (het gaat altijd in onderling overleg natuurlijk).
Overigens lezen de mods over het algemeen alles (of dat is in ieder geval de intentie), maar ik denk dat we met Arrie al iemand hadden die de hiphop-discussies erg goed aanvoelt. Zelf vind ik dat nog wel eens lastig.
(quote)
), volwassen zijn (we hebben wel eens een sollicitatie van een 14-jarige gehad), etc. Ook moeten we het idee hebben dat ze wel overweg kunnen met de technische kant van het modereren. Voor veel mensen zal dat niet zo'n probleem zijn, maar voor sommigen ook wel. Of iemand handig is met albums toevoegen en correcties doen is wat dit betreft wel een goede indicatie.Goed, dit is wat zo'n beetje in me opkwam. Bennerd leek ons hier wel aan te voldoen en de rest van de crewleden ook (het gaat altijd in onderling overleg natuurlijk).

Dit lijkt wel erg op bv een Arrie of Herman 
Een normaal mens kan hier dus nooit aan voldoen , toch succes gewenst Bennerd

0
ClassicRocker
geplaatst: 2 juli 2011, 12:14 uur
niels94 schreef:
Niet dat ik ook maar overwogen zou worden, maar ik zou helemaal geen moderator willen worden, zelfs al zou het kunnen... Lijkt me enorm veel tijd te kosten.
Niet dat ik ook maar overwogen zou worden, maar ik zou helemaal geen moderator willen worden, zelfs al zou het kunnen... Lijkt me enorm veel tijd te kosten.
Me too. Het lijkt me niets om de helft van m'n vrije tijd met vierkante ogen en een clownsneus op achter een beeldscherm te moeten zitten.
Geintje!
Nee, niets dan respect voor de moderatoren. Van mij mogen er nog vier moderatoren aangesteld worden. Zonder moderatoren zouden we allen reddeloos verloren zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2011, 12:18 uur
Dat denk ik ook, alhoewel ik er niet aan moet denken mod te zijn. Het is niet eens de tijd alswel het politiek correcte gedrag waar je min of meer moreel verplicht toe bent. Ik wil nog weleens prikkelen en reacties uitlokken.
0
ClassicRocker
geplaatst: 2 juli 2011, 13:03 uur
Herman over een evt. entree van Muse - The Resistance in de Top 250:
Helemaal zuiver op de graad hoef je als moderator dus niet te zijn. Gelukkig maar, moderatoren zijn af en toe net mensen.
En natuurlijk is de Top 250 geen knip voor de neus waard als The Resistance er niet in zou komen te staan.
herman schreef:
Zou wel treurig zijn als zo'n flauwekul-plaat in de lijst komt...
Zou wel treurig zijn als zo'n flauwekul-plaat in de lijst komt...
Helemaal zuiver op de graad hoef je als moderator dus niet te zijn. Gelukkig maar, moderatoren zijn af en toe net mensen.
En natuurlijk is de Top 250 geen knip voor de neus waard als The Resistance er niet in zou komen te staan.

0
geplaatst: 2 juli 2011, 13:15 uur
Nou Herman is in zijn Muse qoute anders behoorlijk serieus en constructief, past precies in het profiel hoor. 

0
geplaatst: 2 juli 2011, 16:25 uur
Straks ga ik nog mensen bennen.
Late reactie vanwege het vreemd genoeg hebben van een sociaal leven: bedankt allen!
Het doet deugd om iets te mogen doen voor een site die mij al veel geholpen heeft.
Late reactie vanwege het vreemd genoeg hebben van een sociaal leven: bedankt allen!
Het doet deugd om iets te mogen doen voor een site die mij al veel geholpen heeft.* denotes required fields.