De Site / Algemeen / Recensie- en meningenfilter
zoeken in:
0
edris.
geplaatst: 9 september 2008, 22:21 uur
re·cen·sie de; v -s
beoordeling, kritische beschouwing ve boek, voorstelling, film enz. in een dagblad of tijdschrift
beoordeling, kritische beschouwing ve boek, voorstelling, film enz. in een dagblad of tijdschrift
0
geplaatst: 9 september 2008, 22:29 uur
0
geplaatst: 9 september 2008, 23:05 uur
Jordy schreef:
Waarom dan? Ik kijk er echt van op dat er nu zelfs discussies komen over de objectiviteit (!) van gemarkeerde recensies. Het is, nogmaals, slechts een extra filtertje waarmee je alleen meningen leest en geen berichten over randverschijnselen. Het is niet de bedoeling van het filter om tot een lijst met lange, professionele, kwalitatief hoogstaande, "objectieve" recensies te komen.
(quote)
Waarom dan? Ik kijk er echt van op dat er nu zelfs discussies komen over de objectiviteit (!) van gemarkeerde recensies. Het is, nogmaals, slechts een extra filtertje waarmee je alleen meningen leest en geen berichten over randverschijnselen. Het is niet de bedoeling van het filter om tot een lijst met lange, professionele, kwalitatief hoogstaande, "objectieve" recensies te komen.
Objectieve recensies zijn ook onzin, die bestaan helemaal niet. Ik dacht dus in eerste instantie dat het een filter puur voor jezelf was. Als het een tool is waarmee iemand zich een beeld kan vormen van een album, mag er van mij wel iets meer staan dan "beste plaat van..." o.i.d.
0
geplaatst: 9 september 2008, 23:12 uur
HammerHead schreef:
Als het een tool is waarmee iemand zich een beeld kan vormen van een album, mag er van mij wel iets meer staan dan "beste plaat van..." o.i.d.
Als het een tool is waarmee iemand zich een beeld kan vormen van een album, mag er van mij wel iets meer staan dan "beste plaat van..." o.i.d.
Precies! Iets meer inhoud, zonder dat het hoeft te vervallen in een lang en diepgaand artikel. Beknopt kan ook.
0
geplaatst: 16 september 2008, 01:26 uur
Even ter herinnering:
Jordy schreef:
Het zou dus leuk zijn als je vanaf nu je recensies/meningen even markeert na het plaatsen. Mocht je je hele berichtenhistorie willen langs lopen, dan kan dat wat sneller en gemakkelijker via dit tijdelijke tooltje: http://www.musicmeter.nl/my_mm/my_reviews/.
Het zou dus leuk zijn als je vanaf nu je recensies/meningen even markeert na het plaatsen. Mocht je je hele berichtenhistorie willen langs lopen, dan kan dat wat sneller en gemakkelijker via dit tijdelijke tooltje: http://www.musicmeter.nl/my_mm/my_reviews/.
0
geplaatst: 16 september 2008, 08:41 uur
Wel, ik heb al een paar recensies aangestipt,
maar krijg vaak de indruk dat ik (bijna) de enige ben.
En dat vind ik nou ook niet echt de bedoeling:
dat de recensieknop een dazzler one man show wordt.
Volgens mij denken nog users er zo over ...
"nog niet aanstippen, want ik ben voorlopig de eerste of enige
bij dit album of deze artiest en ik wil me niet opdringen".
maar krijg vaak de indruk dat ik (bijna) de enige ben.
En dat vind ik nou ook niet echt de bedoeling:
dat de recensieknop een dazzler one man show wordt.
Volgens mij denken nog users er zo over ...
"nog niet aanstippen, want ik ben voorlopig de eerste of enige
bij dit album of deze artiest en ik wil me niet opdringen".
0
geplaatst: 16 september 2008, 08:51 uur
Kijk eens goed rond, ik zie meer dan genoeg recensies... Misschien dat net bij die paar albums waar jij een recensie wilt aanvinken, jij de enige bent, dat zou kunnen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 september 2008, 09:32 uur
Ik beken dat ik het tijdelijke tooltje nog niet gebruikt heb. Ik doe gewoon mijn ding hier op MuMe en af en toe kom ik bij een album terecht waarvan ik denk "daar zou ik best eens wat zinnigs over gezegd kunnen hebben". Dan lees ik even terug en als dat inderdaad het geval was, vink ik hem aan.
Het gaat niet zo snel, maar moet dat dan?
Het gaat niet zo snel, maar moet dat dan?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 september 2008, 10:01 uur
Als ik thuis 's avonds een paar uur doorwerk na de normale dagtaak (ik kan telewerken), leg ik muziek op en kijk op MuMe wat er over dat album werd gezegd. Ik plaats een bericht als er nog geen staat van mij en als er één staat, kijk ik of mijn bericht goed genoeg is om aan te vinken. Dus geef het inderdaad zijn tijd en we komen er. Ik vind het een handig tooltje. Dus, Dazzler, het zal wel ingeburgerd geraken.
Met muzikale groeten.
Met muzikale groeten.
0
geplaatst: 16 september 2008, 13:54 uur
herman schreef:
Even ter herinnering:
Even ter herinnering:
(quote)
Ik heb er al een paar keer voor willen gaan zitten, maar steeds op het moment dat het My Reviews tooltje was uitgezet. Volgt dus later.

0
geplaatst: 23 september 2008, 01:22 uur
In De Site > Algemeen > Wat mis je op MusicMeter?:
Ik weet niet of dit al gevraagt is. Maar toch.
Nu je zelf je recnties bij een album kunt aan vinken door middel van de ster, is het mischien een idee dat er een soort overzichtje komt in het Users Profiel, waarin je de recenies van de users in een overzicht krijgt? (is ook handig voor je eigen geschreven recenties)
Ik weet niet of dit al gevraagt is. Maar toch.
Nu je zelf je recnties bij een album kunt aan vinken door middel van de ster, is het mischien een idee dat er een soort overzichtje komt in het Users Profiel, waarin je de recenies van de users in een overzicht krijgt? (is ook handig voor je eigen geschreven recenties)
0
geplaatst: 23 september 2008, 02:20 uur
Dat is wel de bedoeling (zie de berichten in dit topic van 6-9).
0
tuktak
geplaatst: 24 september 2008, 12:27 uur
ik vind het idee goed en het kan zeer handig zijn, maar de huidige uitwerking vind ik nog niet optimaal.
op deze manier krijg je dat alleen bepaalde 'grootgebruikers' van deze site hun verhaaltjes aanvinken. dat zijn (vaak) juist de verhaaltjes die ik niet perse hoef te lezen.
het sterrensysteem voor je favoriete nummers vind ik eenzelfde soort concept, maar dan voor de nummers avn ene album. ik kijk vaak even waar de meeste stemmen op zijn geweest, en die nummers luister ik dan nog even extra en kijk of ik het er mee eens ben.
het door users aanvinken van recensies lijkt me dus een veel beter concept. met eventueel aanvullend zoals je dan bv bij imdb krijgt te zien van: 80 van de 100 users vonden dit een waardevolle recensie.
momenteel moeten mensen zelf beoordelen of hun reactie waardevol is, waardoor de bescheidenere users deze optie waarschijnlijk links zullen laten liggen, terwijl ze misschien wel reacties hebben geplaatst met veel meerwaarde.
op deze manier krijg je dat alleen bepaalde 'grootgebruikers' van deze site hun verhaaltjes aanvinken. dat zijn (vaak) juist de verhaaltjes die ik niet perse hoef te lezen.
het sterrensysteem voor je favoriete nummers vind ik eenzelfde soort concept, maar dan voor de nummers avn ene album. ik kijk vaak even waar de meeste stemmen op zijn geweest, en die nummers luister ik dan nog even extra en kijk of ik het er mee eens ben.
het door users aanvinken van recensies lijkt me dus een veel beter concept. met eventueel aanvullend zoals je dan bv bij imdb krijgt te zien van: 80 van de 100 users vonden dit een waardevolle recensie.
momenteel moeten mensen zelf beoordelen of hun reactie waardevol is, waardoor de bescheidenere users deze optie waarschijnlijk links zullen laten liggen, terwijl ze misschien wel reacties hebben geplaatst met veel meerwaarde.
0
geplaatst: 24 september 2008, 12:39 uur
Ik zie inderdaad vaak een recensie die ik veel waardevoller vind dan mijn eigen, en die ik niet aan kan vinken terwijl ik dat dan wel zou willen doen.
0
geplaatst: 24 september 2008, 16:40 uur
tuktak schreef:
itchy schreef:
die ik niet aan kan vinken terwijl ik dat dan wel zou willen doen.
die ik niet aan kan vinken terwijl ik dat dan wel zou willen doen.
Ben het daar nog steeds helemaal mee eens. Ik zou het ook graag omgedraaid zien. Ik wilde daarom eerst ook niets van mezelf aanvinken: dat moeten anderen bepalen. Totdat ik begreep dat dit niet kon, maar ik blijf het toch een 'ongemakkelijk systeem' vinden. Anderen moeten bepalen of iets de moeite is wat je geschreven hebt want iedereen denkt ook anders over wat leuk is om te lezen of niet.
0
geplaatst: 24 september 2008, 17:48 uur
aERodynamIC schreef:
Ben het daar nog steeds helemaal mee eens. Ik zou het ook graag omgedraaid zien. Ik wilde daarom eerst ook niets van mezelf aanvinken: dat moeten anderen bepalen. Totdat ik begreep dat dit niet kon, maar ik blijf het toch een 'ongemakkelijk systeem' vinden. Anderen moeten bepalen of iets de moeite is wat je geschreven hebt want iedereen denkt ook anders over wat leuk is om te lezen of niet.
(quote)
(quote)
Loop je bovendien niet het risico dat de recensielijst heel erg lang wordt, omdat elke user weer een ander bericht als relevant aanvinkt? Het gebruiksgemak van de recensielijst zou dan verloren kunnen gaan. Of je moet als regel aanhouden dat je maar een bericht mag aanvinken (dus niet 1 per user, maar 1 uit het totaal aan berichten).
BTW: het loopt nog niet echt storm met die recensies.
0
Harco
geplaatst: 24 september 2008, 17:56 uur
Jordy schreef:
Ik vind dit tooltje wel leuk eigenlijk; wel eens leuk om een aantal oude berichten van mezelf weer terug te lezen. Kun je hier geen permanent iets van maken, of vergt het teveel?
Of is er al een pagina die al je berichten weergeeft?
0
geplaatst: 24 september 2008, 18:22 uur
Chameleon Day schreef:
Loop je bovendien niet het risico dat de recensielijst heel erg lang wordt, omdat elke user weer een ander bericht als relevant aanvinkt? Het gebruiksgemak van de recensielijst zou dan verloren kunnen gaan. Of je moet als regel aanhouden dat je maar een bericht mag aanvinken (dus niet 1 per user, maar 1 uit het totaal aan berichten).
Ik denk wel dat je een limiet zou moeten stellen ja.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 september 2008, 15:27 uur
Hoeveel recensies staan er nu al op deze site?
0
geplaatst: 23 november 2008, 14:57 uur
In De Site > Algemeen > Hoe plaats je een recensie?:
Hi allemaal,
ik ben hier nieuw sinds deze week...en vind het een hele leuke site. Ik zag dat je ook recensies kunt plaatsen...maar ik ZIE MAAR NIET HOE!!!
Kan iemand mij dit kort en bondig uitleggen in stappen!?
Alvast dank!
Frank
Hi allemaal,
ik ben hier nieuw sinds deze week...en vind het een hele leuke site. Ik zag dat je ook recensies kunt plaatsen...maar ik ZIE MAAR NIET HOE!!!
Kan iemand mij dit kort en bondig uitleggen in stappen!?
Alvast dank!
Frank
0
geplaatst: 23 november 2008, 15:02 uur
Je schrijft een stukje (witte vlak onderaan bij een album genaamd 'bericht') en je vinkt het sterretje bovenin aan en klaar is kees.
0
geplaatst: 23 november 2008, 15:02 uur
naar het album toegaan waar je een recensie wil plaatsen (kan via de zoekfunctie bovenin, of via het linkermenu), en dan gewoon een nieuw bericht schrijven.
Als je je recensie dermate goed vindt dat anderen er wat aan hebben dan kun je bovenaan je bericht het sterretje aanvinken en dan is hij makkelijker vindbaar.
(hoop dat ik t goed uitleg zo
)
Als je je recensie dermate goed vindt dat anderen er wat aan hebben dan kun je bovenaan je bericht het sterretje aanvinken en dan is hij makkelijker vindbaar.
(hoop dat ik t goed uitleg zo
)
0
geplaatst: 23 november 2008, 15:03 uur
@ aero: das tenminste kort en bondig, zover ben ik nog niet 

0
geplaatst: 29 november 2008, 17:03 uur
Ik voeg al een tijdje Oor recensies toe uit lang vervlogen tijden.
Daarin word ik aangemoedigd door users die het fijn vinden om
te lezen hoe een bepaalde plaat vlak na de release onthaald werd.
Het is heel wat typwerk, maar ik doe het voorlopig nog met plezier.
Nu vroeg iemand me onlangs om die Oor recensies aan te vinken
als recensie zodat ze ook via die zoekfunctie kunnen gevonden worden.
Maar ... als ik de Oor recensies aanvink, dan verdwijnt mijn eigen
eerder aangevinkte en zelfgeschreven recensie ... wat ik jammer vind.
Users kunnen immers maar één recensie aanvinken.
Kan iemand van de crew dat probleem oplossen,
of is het niet nodig dat de Oor recensies aangevinkt worden?
Daarin word ik aangemoedigd door users die het fijn vinden om
te lezen hoe een bepaalde plaat vlak na de release onthaald werd.
Het is heel wat typwerk, maar ik doe het voorlopig nog met plezier.
Nu vroeg iemand me onlangs om die Oor recensies aan te vinken
als recensie zodat ze ook via die zoekfunctie kunnen gevonden worden.
Maar ... als ik de Oor recensies aanvink, dan verdwijnt mijn eigen
eerder aangevinkte en zelfgeschreven recensie ... wat ik jammer vind.
Users kunnen immers maar één recensie aanvinken.
Kan iemand van de crew dat probleem oplossen,
of is het niet nodig dat de Oor recensies aangevinkt worden?
0
geplaatst: 29 november 2008, 17:23 uur
In dat geval zou ik gewoon mijn eigen recensie aanvinken en die Oor recensie laten zitten. Nu is het sowieso niet echt de bedoeling dat recensies uit bladen worden aangevinkt denk ik, maar omdat het hier recensie van 25-30 jaar geleden betreft (en ook nog 's van het blad dat daar in Nederland en Belgie een redelijke monopolie op had) leek het me in dit geval persoonlijk wel aardig.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 december 2008, 07:06 uur
Sir Spamalot schreef:
Misschien een goed ideetje om het aantal recensies onder het logo van MusicMeter te zetten, naast aantal gebruikers, albums enzovoort...
0
geplaatst: 17 januari 2009, 13:29 uur
Er is nu ook een gebruikerstoplijst voor recensies, zie hier: http://www.musicmeter.nl/users/reviews/
Mensen die hun totaal willen bijspijkeren kunnen o.a. in dit topic terecht.
Of nog even je berichten langs lopen met onderstaand tooltje, als je dat nog niet gedaan hebt:
Mensen die hun totaal willen bijspijkeren kunnen o.a. in dit topic terecht.

Of nog even je berichten langs lopen met onderstaand tooltje, als je dat nog niet gedaan hebt:
* denotes required fields.