MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
Verschillende uitvoeringen met exact dezelfde tracklijst en tijden?
Dan klopt er toch iets niet.
En discogs zet 'm toch ook niet apart.

DjFrankie (moderator)
freddze schreef:
Verschillende uitvoeringen met exact dezelfde tracklijst en tijden?
Dan klopt er toch iets niet.
En discogs zet 'm toch ook niet apart.

Aan collega tangmaster vragen, die kent het album

tangmaster heeft me via pm laten weten dat ze die uit 2004 een re-recording is van 1999 en dus anders.

De tracklijst en tijden moeten wel lichtjes anders (nu stond er dus zoals gezegd bij de twee albums hetzelfde, namelijk die van de re-recorded versie), dus heb ik de 1999 versie aangepast met hoe het op discogs staat.

DjFrankie (moderator)
Ineens is Sisters of Mercy - No Time to Cry van de site verdwenen??
Zonder aankondiging, had 18 stemmen

Sisters Of Mercy, The - No Time To Cry (Vinyl) at Discogs

die kwam namelijk uit voor het album
Sisters Of Mercy, The - First And Last And Always (Vinyl, LP, Album) at Discogs

Ozric Spacefolk
Ik heb per ongeluk een dubbele toegevoegd, maar de mijne heeft wel een betere hoes, dan de oorspronkelijke

Brunorock - Interaction (2005)

en

tangmaster
Ozric Spacefolk schreef:
Ik heb per ongeluk een dubbele toegevoegd, maar de mijne heeft wel een betere hoes, dan de oorspronkelijke

en

Jou toevoeging is verwijderd, je kunt de hoes bij die andere toevoeging wijzigen.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Ineens is Sisters of Mercy - No Time to Cry van de site verdwenen??
Zonder aankondiging, had 18 stemmen

Sisters Of Mercy, The - No Time To Cry (Vinyl) at Discogs

die kwam namelijk uit voor het album
Sisters Of Mercy, The - First And Last And Always (Vinyl, LP, Album) at Discogs

niemand die hier een antwoord op heeft??

Excuses, ik dacht dat ik het hier al gemeld had, maar blijkbaar vergeten.

Ik had 'm weggehaald, omdat het, overduidelijk een single is en geen EP. Die regel van de 3 non-album tracks vormt een heel goed achterpoortje om veel singles op de site te plaatsen. Dan kunnen er nog een aantal duizend jaren '80 singles op. Van deze wist ik eigenlijk zeker dat ie samen met het album uitgebracht is, maar blijkbaar geeft discogs mij ongelijk.

Ik denk dat discogs, en ook The Great Rock Discography van Martin C. Stong die ik hier ook liggen heb, het fout hebben. Februari 1985 klopt volgens mij niet. In een officiële biografie die ik heb staat dat de single gereleased werd op vrijdag 8 maart 1985. Het album blijkbaar pas na dat weekend op maandag 11 maart. Dus zou hij er toch op mogen blijven staan zijn, alhoewel het in mijn ogen toch gelijktijdig was. Het was waarschijnlijk gewoon een kwestie van logistiek:
On 8 March 1985, the single "No Time to Cry" was released, which did not make the Top 40 and stalled at no. 63. To coincide with the album release, a UK tour began on 9 March. On 11 March, WEA Records Ltd. released the album in the UK to positive press reactions.

Maar goed, hij staat er nu weer op met de naam van de originele toevoeger.

Bonk schreef:
Dit album,Ghost 2 van The Devin Townsend Project is ooit wel eens half om half aangekondigd, maar nooit gereleased. Kan mijns inziens wel verwijderd worden.

Op 4 januari had ik dit ook al gemeld, maar nooit reactie op gekregen. Zal er wel bij ingeschoten zijn, maar blijf het raar vinden dat er een album op de site staat, wat nooit gereleased is

De laatste plaat van Elbow is verwijderd nadat er nog geen definitief uitsluitsel bleek over de hoes.

Bonk schreef:
(quote)

Op 4 januari had ik dit ook al gemeld, maar nooit reactie op gekregen. Zal er wel bij ingeschoten zijn, maar blijf het raar vinden dat er een album op de site staat, wat nooit gereleased is

Dat gebeurt wel vaker. Is dit album aangekondigd met deze hoes en tracklisting of zijn die nog onzeker? Als dat laatste het geval is, kan hij er inderdaad wel vanaf.

bone machine (crew)
Bonk schreef:
Dit album,Ghost 2 van The Devin Townsend Project is ooit wel eens half om half aangekondigd, maar nooit gereleased. Kan mijns inziens wel verwijderd worden.

Klopt, album verwijderd.

herman schreef:
De laatste plaat van Elbow is verwijderd nadat er nog geen definitief uitsluitsel bleek over de hoes.

En wat als het toch bleek te kloppen: pies ik dan alsnog als eerste toevoeger naast het Elbow potje?

Maar met alle gekrakeel over een hoes vertroebelt dat de discussie wel dus prima zo (en ik kan het bijna niet geloven dat zo'n lelijke hoes ook de daadwerkelijke hoes zou zijn).

herman schreef:

Waarom ze niet gewoon de "echte" albumhoes vrijgeven bij te verschijnen albums i.p.v. die "not final artwork" zooi is mij een compleet raadsel.
Vreselijk irritant.

Ja, tenzij dit alsnog de echte hoes wordt. Maar volgens mij hoort dit ook een beetje bij de promotie van nieuwe releases tegenwoordig, van elk klein dingetje (eerste teaser, eerste video, vrijgave hoes, vrijgave tracklisting) wordt een ding gemaakt.

Ik ga Guy nu mailen dat die de hoes zo moet laten en dat Oliver East zijn ontwerp de prullenbak in kan.

Bij de laatste Bowie kon ik eerst ook niet geloven dat dat gedrocht de echte hoes zou zijn, maar dat bleek dus wel het geval.

De single van Elbow is al even uit en daar gebruiken ze ook nog steeds het artwork zoals je dat ook ziet bij het album (maar dan blauw). Kan me niet voorstellen dat dat nog steeds niet aangepast zou zijn dus het lijkt er toch echt op dat het zo gaat worden: afschuwelijk.

We zullen zien.....

bone machine (crew)

bedankt, laatst toegevoegde verwijderd, stemmer kreeg pm.

Telex - Birds and Bees (1982) is eigenlijk een internationale, limited versie
van Telex - "Sex" (1981) en mag dus van de site gehaald worden.

Beide albums worden op menige site als elkaars variant beschouwd.
Sex (Telex) - Wikipédia - fr.wikipedia.org

Er zit een klein verschil in de tracklijst, maar dat is ondertussen al behandeld.

CHIEP (crew)
Nieuwe versie verwijderd.

Dankuwel.

bone machine (crew)
Feadz - Forward 4 stond er dubbel op.

Pierre Moerlen's Gong - Downwind (1979) en Gong - Downwind (1979) is dezelfde waarbij de 1e de juiste artiest noemt, andere verwijderen lijkt me

bone machine (crew)
freakey schreef:
Pierre Moerlen's Gong - Downwind (1979) en Gong - Downwind (1979) is dezelfde waarbij de 1e de juiste artiest noemt, andere verwijderen lijkt me

Kan mod. eerst berichten bij 2° verplaatsen naar 1° album aub.

tuktak
verplaatst en verwijderd

bone machine (crew)
tuktak schreef:
verplaatst en verwijderd

bedankt

tuktak schreef:
verplaatst en verwijderd

Ook namens mij...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.