MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
Hoe zit dit eigenlijk? Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998) en Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1999) hebben dezelfde hoes en tracklist, in de stukjes eronder wordt gerept over een "Nonesuch" versie (1998) maar wat dat is weet ik niet... erg onduidelijk nu in ieder geval...

Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld. Dan zijn de versies verschillend en ontkom je er niet aan om beide op MuMe toe te laten. Wat mij betreft is dit een van de nadelen als we muziek op MuMe toelaten die (op zijn minst) richting modern klassiek gaat. Maar dat is een andere discussie.

Svendra schreef:
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld. Dan zijn de versies verschillend en ontkom je er niet aan om beide op MuMe toe te laten. Wat mij betreft is dit een van de nadelen als we muziek op MuMe toelaten die (op zijn minst) richting modern klassiek gaat. Maar dat is een andere discussie.

Maar klopt die hoes dan wel in beide gevallen?
Ik denk eigenlijk van niet:
Amazon.com: Music for 18 Musicians: Music

Natuurlijk klopt de hoes niet want ook die op het label Nonesuch heeft linksboven het icoon van 'RCA Red Seal' op de afbeelding staan. (Als ik de berichten bij de albums lees heeft de juiste hoes er ooit wel gestaan. Wellicht is het onlangs fout gegaan bij het plaatsen van een grotere hoes.)

De 'oorspronkelijke opname' (lees eerste) is overigens ouder, van 1978 uitgegeven op ECM. Het werk zelf is in première gegaan in 1976 (bron wiki).

Hieronder de drie verschillende versies:
ECM
Nonesuch
RCA

Maar ook de titel op de Nonesuch uitgave met verkeerde hoes klopt dus niet want deze is niet door het Ensemble Modern opgenomen.

Svendra schreef:
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld.

Dat eenzelfde ensemble een jaar later een bepaald werk opnieuw opneemt en uitgeeft zou toch wel erg ongebruikelijk zijn.

Staat volgens mij met evenveel recht op de site als de andere releases. Het label is Nonesuch, het is een andere uitvoering van het werk door andere muzikanten. 'Ensemble Modern' hoort er dus niet bij te staan en de hoes moet (terug) veranderd worden in deze:
http://s.pixogs.com/image/R-257518-1163873635.jpeg

Dat deze opname later ook deel is gaan uitmaken van een box speelt geen rol.

edit: Ik heb alvast een correctie doorgestuurd, als het toch niet goed is merk ik het wel.

Kronos schreef:
Staat volgens mij met evenveel recht op de site als de andere releases. Het label is Nonesuch, het is een andere uitvoering van het werk door andere muzikanten. 'Ensemble Modern' hoort er dus niet bij te staan en de hoes moet (terug) veranderd worden in deze:
(afbeelding)

Dat deze opname later ook deel is gaan uitmaken van een box speelt geen rol.

edit: Ik heb alvast een correctie doorgestuurd, als het toch niet goed is merk ik het wel.

Ik bedoelde ook vooral in de huidige vorm, als deze los is uitgebracht dan moet ie natuurlijk terug geretoucheerd worden zoals je hier aangeeft

DjFrankie (moderator)
Young And In The Way - When Life Comes to Death (2014) staat er al op met and in kleine letters

Dit is een compilatie van 3 ep's, mag er dus af, zie sticker op de hoes
Lemon Jelly - LemonJelly.KY (2000)

freakey schreef:
Ik bedoelde ook vooral in de huidige vorm, als deze los is uitgebracht dan moet ie natuurlijk terug geretoucheerd worden zoals je hier aangeeft

is intussen gebeurd.

Bedankt, verwijderd en er waren geen stemmers.

freakey schreef:

In dit geval staan die 3 ep's niet op de site, dus kan deze blijven staan denk ik.
Tenzij een ander crewlid er anders over denkt?

Sorry: dubbele toevoeging.

Diesel - Into the Fire (2014)

Eerste stond er eerder op.

bone machine (crew)
Metalhead99 schreef:
Sorry: dubbele toevoeging.

Eerste stond er eerder op.

Is aangepast.

Sd Laika - That's Harakari (2014)

Stond dubbel op de site, laatst toegevoegde verwijderd en er waren geen stemmers.

Dit album mag volgens mij verwijderd worden want is behalve de Franse titel exact dezelfde uitgave als dit.

CHIEP (crew)
Done.

freakey schreef:
brajoapau schreef:
In dit geval staan die 3 ep's niet op de site, dus kan deze blijven staan denk ik.
Tenzij een ander crewlid er anders over denkt?

Ik heb intussen voor de volledigheid die 3 EP's apart toegevoegd en het type van het album waarvan sprake aangepast van regulier in verzamelaar (oude tracks, één artiest). Ik heb ook de sticker verwijderd, want zo staat hij bv. ook op discogs.

Strikt genomen heeft freakey natuurlijk gelijk., maar ik denk dat dit typisch zo'n geval is dat we met de mantel der liefde moeten bedekken en het gezond verstand laten zegevieren boven de strikte regeltjes, omdat die 3 EP verzamelaar:
1. Al meer dan 10 jaar op de site staat.
2. Al 28 stemmers heeft (waarvan een aantal niet meer actief op deze site) en het wat moeilijk is om die allemaal op de hoogte te brengen dat ze hun stem kunnen verspreiden over die 3 EP's.
3. Berichten heeft die je niet zomaar uit mekaar kan trekken en verplaatsen naar één van die 3 EP's.

bone machine (crew)

bedankt, laatst toegevoegde album verwijderd, 1 stemmer die niet op beide stemde krijgt PM.

DjFrankie (moderator)
Brontide - Artery (2014) is nu 2 keer toegevoegd

Bedankt, laatst toegevoegde is verwijderd, geen stemmers.

Lustmord - Rising staat al op de site:
Lustmord - Lustmord Rising (06.06.06) (2006)

De eerste is een heruitgave uit 2013.

bone machine (crew)
HammerHead schreef:
Lustmord - Rising staat al op de site:
Lustmord - Lustmord Rising (06.06.06) (2006)

De eerste is een heruitgave uit 2013.

bedankt, laatst toegevoegde album verwijderd, geen stemmers.

Sir Spamalot (crew)
Bij de Belgische Heavy Metal / Hard Rock groep FN Guns staat er een EP twee maal op.
FN Guns - FN Guns (1984) uit 1984
FN Guns - Wild Child (1995) uit 1995
Volgens Metal Archives is deze uit 1984 de juiste: klik.

Sir Spamalot (crew)
Pro memorie...
Sir Spamalot schreef:
Sinds wanneer is iTunes een label, beide platen zijn volgens mij bootlegs.

Sir Spamalot schreef:
Volgens Metal Archives is deze uit 1984 de juiste: klik.

Er is wel een full album met de titel Wild Child, hun debuut dat blijkbaar nog niet op MusicMeter staat.

FN Guns - Wild Child - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

Fn Guns - Wild Child (Vinyl, LP, Album) at Discogs

Sir Spamalot (crew)
Kronos, dat klopt. Van FN Guns heb ik er lang geleden vijf kunnen toevoegen, enkel hun debuutalbum Wild Child niet, miserie om een goede hoes te vinden . Die vijf nummers van de EP uit 1984 staan echter ook op dat debuutalbum van 1982, dus mag deze EP er wel op volgens de regels?

DjFrankie (moderator)
Jett Rebel - Venus & Mars (2014) is dit geen verzamelaar?
Zijn de 2 ep's Jett Rebel - Venus (2013) en Jett Rebel - Mars (2013) met 1 nieuw nummer ?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.