De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases
zoeken in:
0
geplaatst: 23 april 2014, 11:36 uur
Hoe zit dit eigenlijk? Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998) en Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1999) hebben dezelfde hoes en tracklist, in de stukjes eronder wordt gerept over een "Nonesuch" versie (1998) maar wat dat is weet ik niet... erg onduidelijk nu in ieder geval...
0
geplaatst: 23 april 2014, 11:54 uur
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld. Dan zijn de versies verschillend en ontkom je er niet aan om beide op MuMe toe te laten. Wat mij betreft is dit een van de nadelen als we muziek op MuMe toelaten die (op zijn minst) richting modern klassiek gaat. Maar dat is een andere discussie.
0
geplaatst: 24 april 2014, 12:29 uur
Svendra schreef:
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld. Dan zijn de versies verschillend en ontkom je er niet aan om beide op MuMe toe te laten. Wat mij betreft is dit een van de nadelen als we muziek op MuMe toelaten die (op zijn minst) richting modern klassiek gaat. Maar dat is een andere discussie.
Maar klopt die hoes dan wel in beide gevallen?
Ik denk eigenlijk van niet:
Amazon.com: Music for 18 Musicians: Music
0
geplaatst: 24 april 2014, 14:57 uur
Natuurlijk klopt de hoes niet want ook die op het label Nonesuch heeft linksboven het icoon van 'RCA Red Seal' op de afbeelding staan. (Als ik de berichten bij de albums lees heeft de juiste hoes er ooit wel gestaan. Wellicht is het onlangs fout gegaan bij het plaatsen van een grotere hoes.)
De 'oorspronkelijke opname' (lees eerste) is overigens ouder, van 1978 uitgegeven op ECM. Het werk zelf is in première gegaan in 1976 (bron wiki).
Hieronder de drie verschillende versies:
ECM
Nonesuch
RCA
Maar ook de titel op de Nonesuch uitgave met verkeerde hoes klopt dus niet want deze is niet door het Ensemble Modern opgenomen.
Dat eenzelfde ensemble een jaar later een bepaald werk opnieuw opneemt en uitgeeft zou toch wel erg ongebruikelijk zijn.
De 'oorspronkelijke opname' (lees eerste) is overigens ouder, van 1978 uitgegeven op ECM. Het werk zelf is in première gegaan in 1976 (bron wiki).
Hieronder de drie verschillende versies:
ECM
Nonesuch
RCA
Maar ook de titel op de Nonesuch uitgave met verkeerde hoes klopt dus niet want deze is niet door het Ensemble Modern opgenomen.
Svendra schreef:
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld.
Hetzelfde ensemble heeft hetzelfde werk nogmaals op de plaat gezet, wat niet ongebruikelijk is in de klassieke wereld.
Dat eenzelfde ensemble een jaar later een bepaald werk opnieuw opneemt en uitgeeft zou toch wel erg ongebruikelijk zijn.
0
geplaatst: 24 april 2014, 22:32 uur
Conclusie (volgens mij) is dan:
Steve Reich - Music For 18 Musicians at Discogs = Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978)
Steve Reich - Music For 18 Musicians (CD) at Discogs = onderdeel van Steve Reich - Phases: A Nonesuch Retrospective (2006)
Steve Reich - Ensemble Modern - Music For 18 Musicians (CD, Album) at Discogs = Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1999)
en Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998) staat onterecht op de site.
Steve Reich - Music For 18 Musicians at Discogs = Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978)
Steve Reich - Music For 18 Musicians (CD) at Discogs = onderdeel van Steve Reich - Phases: A Nonesuch Retrospective (2006)
Steve Reich - Ensemble Modern - Music For 18 Musicians (CD, Album) at Discogs = Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1999)
en Steve Reich / Ensemble Modern - Music for 18 Musicians (1998) staat onterecht op de site.
0
geplaatst: 26 april 2014, 00:28 uur
Staat volgens mij met evenveel recht op de site als de andere releases. Het label is Nonesuch, het is een andere uitvoering van het werk door andere muzikanten. 'Ensemble Modern' hoort er dus niet bij te staan en de hoes moet (terug) veranderd worden in deze:
http://s.pixogs.com/image/R-257518-1163873635.jpeg
Dat deze opname later ook deel is gaan uitmaken van een box speelt geen rol.
edit: Ik heb alvast een correctie doorgestuurd, als het toch niet goed is merk ik het wel.
http://s.pixogs.com/image/R-257518-1163873635.jpeg
edit: Ik heb alvast een correctie doorgestuurd, als het toch niet goed is merk ik het wel.

0
geplaatst: 26 april 2014, 02:48 uur
Kronos schreef:
Staat volgens mij met evenveel recht op de site als de andere releases. Het label is Nonesuch, het is een andere uitvoering van het werk door andere muzikanten. 'Ensemble Modern' hoort er dus niet bij te staan en de hoes moet (terug) veranderd worden in deze:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik bedoelde ook vooral in de huidige vorm, als deze los is uitgebracht dan moet ie natuurlijk terug geretoucheerd worden zoals je hier aangeeft
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 april 2014, 13:04 uur
Young And In The Way - When Life Comes to Death (2014) staat er al op met and in kleine letters
0
geplaatst: 26 april 2014, 13:14 uur
Dit is een compilatie van 3 ep's, mag er dus af, zie sticker op de hoes
Lemon Jelly - LemonJelly.KY (2000)
0
geplaatst: 26 april 2014, 13:24 uur
freakey schreef:
Ik bedoelde ook vooral in de huidige vorm, als deze los is uitgebracht dan moet ie natuurlijk terug geretoucheerd worden zoals je hier aangeeft
is intussen gebeurd.
0
geplaatst: 26 april 2014, 16:04 uur
DjFrankie schreef:
Young And In The Way - When Life Comes to Death (2014) staat er al op met and in kleine letters
Bedankt, verwijderd en er waren geen stemmers.
0
geplaatst: 26 april 2014, 16:09 uur
freakey schreef:
In dit geval staan die 3 ep's niet op de site, dus kan deze blijven staan denk ik.
Tenzij een ander crewlid er anders over denkt?
0
geplaatst: 27 april 2014, 21:56 uur
Sorry: dubbele toevoeging.
Diesel - Into the Fire (2014)
Eerste stond er eerder op.
0
bone machine (crew)
geplaatst: 27 april 2014, 22:11 uur
Metalhead99 schreef:
Is aangepast.
0
geplaatst: 28 april 2014, 12:58 uur
Sd Laika - That's Harakari (2014)
Stond dubbel op de site, laatst toegevoegde verwijderd en er waren geen stemmers.
Stond dubbel op de site, laatst toegevoegde verwijderd en er waren geen stemmers.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 01:41 uur
0
geplaatst: 2 mei 2014, 17:02 uur
freakey schreef:
brajoapau schreef:
In dit geval staan die 3 ep's niet op de site, dus kan deze blijven staan denk ik.
Ik heb intussen voor de volledigheid die 3 EP's apart toegevoegd en het type van het album waarvan sprake aangepast van regulier in verzamelaar (oude tracks, één artiest). Ik heb ook de sticker verwijderd, want zo staat hij bv. ook op discogs.
Strikt genomen heeft freakey natuurlijk gelijk., maar ik denk dat dit typisch zo'n geval is dat we met de mantel der liefde moeten bedekken en het gezond verstand laten zegevieren boven de strikte regeltjes, omdat die 3 EP verzamelaar:
1. Al meer dan 10 jaar op de site staat.
2. Al 28 stemmers heeft (waarvan een aantal niet meer actief op deze site) en het wat moeilijk is om die allemaal op de hoogte te brengen dat ze hun stem kunnen verspreiden over die 3 EP's.
3. Berichten heeft die je niet zomaar uit mekaar kan trekken en verplaatsen naar één van die 3 EP's.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 18:53 uur
Styx - Classics (1987)
is identiek aan
Styx - Classics Volume 15 (1987)
Discogs vermeldt track 15 niet.
Styx - Classics Volume 15 at Discogs
is identiek aan
0
bone machine (crew)
geplaatst: 2 mei 2014, 21:38 uur
dazzler schreef:
Styx - Classics (1987)
is identiek aan
Styx - Classics (1987)
is identiek aan
bedankt, laatst toegevoegde album verwijderd, 1 stemmer die niet op beide stemde krijgt PM.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 mei 2014, 13:39 uur
Brontide - Artery (2014) is nu 2 keer toegevoegd
0
geplaatst: 4 mei 2014, 19:52 uur
Lustmord - Rising staat al op de site:
Lustmord - Lustmord Rising (06.06.06) (2006)
De eerste is een heruitgave uit 2013.
0
bone machine (crew)
geplaatst: 4 mei 2014, 20:12 uur
HammerHead schreef:
bedankt, laatst toegevoegde album verwijderd, geen stemmers.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 mei 2014, 17:17 uur
Bij de Belgische Heavy Metal / Hard Rock groep FN Guns staat er een EP twee maal op.
FN Guns - FN Guns (1984) uit 1984
FN Guns - Wild Child (1995) uit 1995
Volgens Metal Archives is deze uit 1984 de juiste: klik.
FN Guns - FN Guns (1984) uit 1984
FN Guns - Wild Child (1995) uit 1995
Volgens Metal Archives is deze uit 1984 de juiste: klik.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:33 uur
Er is wel een full album met de titel Wild Child, hun debuut dat blijkbaar nog niet op MusicMeter staat.
FN Guns - Wild Child - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
Fn Guns - Wild Child (Vinyl, LP, Album) at Discogs
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 mei 2014, 17:42 uur
Kronos, dat klopt. Van FN Guns heb ik er lang geleden vijf kunnen toevoegen, enkel hun debuutalbum Wild Child niet, miserie om een goede hoes te vinden
. Die vijf nummers van de EP uit 1984 staan echter ook op dat debuutalbum van 1982, dus mag deze EP er wel op volgens de regels?
. Die vijf nummers van de EP uit 1984 staan echter ook op dat debuutalbum van 1982, dus mag deze EP er wel op volgens de regels?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2014, 13:53 uur
Jett Rebel - Venus & Mars (2014) is dit geen verzamelaar?
Zijn de 2 ep's Jett Rebel - Venus (2013) en Jett Rebel - Mars (2013) met 1 nieuw nummer ?
Zijn de 2 ep's Jett Rebel - Venus (2013) en Jett Rebel - Mars (2013) met 1 nieuw nummer ?
* denotes required fields.