MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
Zephyr
Volgens mij zijn deze en deze hetzelfde album. De tracklijsten komen namelijk exact overeen.

De ene is de UK - release, en de andere is de US - release; zie hiervoor ook Discogs.

Simon Smith (crew)
Deze stond al op de site: J.A.C. Redford & Barry Manilow - Oliver & Company (1988)
En deze is onlangs toegevoegd en kan dus weg: Oliver & Company (1988)

CHIEP (crew)
Laatste verwijderd.

CHIEP (crew)
Zephyr schreef:
Volgens mij zijn deze en deze hetzelfde album. De tracklijsten komen namelijk exact overeen.

De ene is de UK - release, en de andere is de US - release; zie hiervoor ook Discogs.
Meest recente verwijderd. Alleen frolunda moet zijn stem herbevestigen.

Ozric Spacefolk
Wishbone Ash - Reason to Believe (2014) deze kan er af hoor.

Is toch gewoon een maxi-single, met alleen maar een paar edits van één en dezelfde song en nog wat versies.

Wishbone Ash is geen EP-band. Vind het persoonlijk nogal vervuiling, en niemand gaat erop stemmen of erover discussieren (behalve ik dan).

Mag er op omdat het een EP is volgens de band.

bandcamp

Ondanks dat de band het idd zelf zegt vind ik dit ook (overduidelijk) een single en vind ik dit ook niet op de site thuishoren. Ondanks dat ie volgens de regels van MuMe dus wel toegestaan is.

De band zegt toch helemaal niets? Het is bandcamp dat zegt dat het een EP is.
En zo zijn er nog wel sites die zeggen dat alles wat korter is dan een album een EP is.

Maar nu kruip ik weer op mijn stokpaardje.

Eén definitie van EP bestaat niet, er bestaan er verschillende.
Daarom dat ik vind dat de crew zelf een definitie moet opstellen.
Uitgangspunt daarbij is dan: wat willen we wel en niet op de site?

Wellicht dat de regels veranderd zijn (of dat ik nooit goed op de hoogte was), maar ik dacht altijd dat releases die niet verder komen dan een nummer in meerdere versies niet op de site toegestaan waren, ongeacht de naam (EP/single/mini-album) die er aan geplakt wordt.

Ozric Spacefolk
Het is toch een site om te raten en te discussieren?

Wie gaat er in godsnaam op die maxi-single stemmen? Het nummer staat al op een plaat, en daar wordt er genoeg gepraat (door mij dan) over die song.

Maar schijnbaar zijn jullie het allemaal wel een beetje met me eens. Er staat 6 keer dezelfde song op deze 'EP', in licht verschillende versies. Dat zal een hoop interessante discussies oproepen.
Ik kan niet wachten om aan te vinken, welke versie mijn favoriet is

dazzler schreef:
De band zegt toch helemaal niets? Het is bandcamp dat zegt dat het een EP is.
En zo zijn er nog wel sites die zeggen dat alles wat korter is dan een album een EP is.
De band bepaalt als het goed is zelf hoe het wordt vermeld op Bandcamp. Dat het als EP wordt aangegeven daar is dus hun eigen keuze. Correct me if I'm wrong though.

DjFrankie: done! Nog geen berichten of stemmen bij het laatst toegevoegde album.

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Daartegnover staat natuurlijk dat dit soort releases wel interessant zinj, voor rates en reviews.
Hier nog zo'n remix EP, waarvan ik vind, dat het duidelijk meerwaarde heeft, al gaat het slechts om 2 songs.

Gaat om 3 nummers zelfs, dus die mag vast en zeker blijven

buizen schreef:
De artiest levert een wat apart schijfje maar het is echt geen single, het zijn verschillende versies.

Dat lijkt me nu net wat een single is, in elk geval vandaag de dag.

Textures - Phenotype (2016) verwijderd, tracklist is nog niet bekend.

Ozric Spacefolk
Door mijn toedoen staat deze nu dubbel op de website:

Patterns

Maar ik deed een zoekopdracht en de plaat kwam niet te voorschijn

Ozric Spacefolk schreef:
Door mijn toedoen staat deze nu dubbel op de website

Bedankt, dubbele toevoeging verwijderd.

Harlequin
Ik erger mij al jaren groen en geel aan de lijst van albums van de band Toto hier op MM.

De reguliere albums zijn prima, maar de live- en verzamel-albums zijn echt een zootje.

De live albums: deze en deze zijn (illegale) bootlegs. Geen idee hoe dat ooit op cd is uitgekomen onder een of ander obscuur label, maar ik weet wel dat de mannen van Toto zelf hier zeer ontevreden over zijn en dit niet goedkeuren.

De verzamel-albums: Eigenlijk zijn alleen 'Past to Present (1990)' en 'Greatest Hits... and More (2002)' door de band zelf erkende en dus officiele releases. Er is nog 1 verzamelaar uit 2011, 'In the Blink of an Eye', welke officieel is (maar nog niet op MM staat). Al de andere verzamel-albums die hier te vinden zijn behoren NIET tot Toto's officiele discografie en zijn obscure, slappe verzamel-plaatjes welke dus NIET door Toto zelf worden erkend, waar geen toestemming voor gegeven is. Kan best zijn dat er labels aan verbonden zijn, zelfs sony bij meerdere van deze verzamelaars, maar ze horen simpelweg niet bij Toto's discografie. Zie bij de meeste andere bands netjes alleen de 'echte' verzamel-albums staan, maar bij Toto is het een triest en onoverzichtelijk zootje van niet door de band goedgekeurde releases. Kan hier iets aan worden gedaan, want anders kan ieder onofficieel plaatje wat bij de muziekzaak in de 1-euro bak te vinden is hier wel neergezet worden en kan de lijst nog wel 3x zo groot gemaakt worden met dat soort cd's.

Alvast bedankt.

Bij meerdere bands zie je live albums die ze niet zelf hebben uitgebracht. Immortal bijvoorbeeld koopt rechten van een optreden en brengt het op cd uit. Daar is die band dan niet bij betrokken en vaak zijn ze er niet blij mee. Maar het is een officiële release, het is via de legale weg gegaan.

Het is voor deze site nogal ondoenlijk om bij ieder live of verzamelalbum voordat ie op de site wordt geplaatst eerst af te vragen of de band zelf tevreden / akkoord is met de desbetreffende release. Bovendien is dat ook nogal arbitrair.

Als iets een officiële release is (en dat is het als de legale weg is bewandeld), dan mag ie gewoon op deze site lijkt mij. Ongeacht wat de band zelf vindt van die release. Straks krijgen we nog de discussie of een verzamelalbum er wel op mag, omdat het op het vorige label van een band wordt uitgebracht en die band inmiddels van label is veranderd.

Ik neem aan dat alle compilatie albums en concertregistraties die van Toto zijn uitgebracht volgens de letter der wet legaal zijn. Dan passen ze wat mij betreft prima op deze site.

CHIEP (crew)
Klopt volledig, Rogyros. Wij hebben nooit gepretendeerd een volledig overzicht te bieden van de output van elke artiest die ooit heeft bestaan. Dat geldt echter ook voor het andere uiterste: nergens beweren we dat je hier enkel releases vindt waar een artiest 100 % achter staat. Voor beide gevallen bestaan ongetwijfeld andere sites, maar geen van beide "varianten" is hier dus ooit een streefdoel geweest.

Ozric Spacefolk
Ik ben het ook met CHIEP en Rogyros eens.

Het is trouwens een discussie site en je kan door middel van scores aangeven welke platen (compilaties en live) relevant en//of interessant zijn.
Zo heb ik Magnum, Queen, Saga, Uriah Heep, Wishbone Ash etc. bij de slechte verzamelaars meestal een berichtje achtergelaten.

Sir Spamalot (crew)
Niet zeker of dit de juiste plaats is, maar werkje voor de crew: één en dezelfde artiest? Sons of Alpha Centauri...

Sons of Alpha Centauri

Sons Of Alpha Centauri

Sir Spamalot schreef:
Niet zeker of dit de juiste plaats is, maar werkje voor de crew: één en dezelfde artiest? Sons of Alpha Centauri...

Sons of Alpha Centauri

Sons Of Alpha Centauri

fixed

Sir Spamalot (crew)
Dankt u!

Whoops, ik heb een album 2 keer toegevoegd:
Forces of Dark and Light (2010) - statistieken - MusicMeter.nl
Melodicrock.com Vol. 7 (2010) - statistieken - MusicMeter.nl
Laatstgenoemde is als laatste toegevoegd en kan du verwijderd worden.

En nog een:
Riverdogs - World Gone Wild (2011) - MusicMeter.nl
Riverdogs - World Gone Mad (2011) - MusicMeter.nl
Wederom is de laatstgenoemde het album dat verwijderd kan worden.

Alle dubbels waarvan sprake zijn nu verwijderd.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.