MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

Eerst toegevoegde Voice of the Wetlands omgebouwd naar correcte versie incl. grotere hoes.

Laatst toegevoegde (9 jaar later) verwijderd.

Discogs hanteert de door Shaky aangedragen correcte versie maar er zijn genoeg sites die dit werkje op naam van Tab Benoit zetten.

Over het algemeen mocht men zich wel eens vergewissen of iets al toegevoegd is door (een deel van) de titel in te voeren, alvorens tot toevoegen over te gaan.

The Smokin' Joe Kubek Band verwijderd als laatst toegevoegde zijnde. iTunes maakt er een band van maar de hoes spreekt anders.

CHIEP schreef:
Wat is daar mis mee? Een verzamelaar die enkel op vinyl is uitgekomen met 27 nummers minder dan de cd-versie?

Klinkt goed, heb net de LP van Herman Brood gekocht en His Ultimate Collection van Elvis Presley al een tijdje in huis. Gaat dus om ingekorte versies van die Ultimate Top 40 2CD's van Sony die toegevoegd mogen worden

CHIEP (crew)
Chart-Toppers of the Thirties stond er dubbel op.
indana is hierdoor z'n stem kwijt.

Het is wellicht handiger om zo'n berichtje even van te voren te sturen i.p.v. hier voor voldongen feiten te worden gesteld.

CHIEP (crew)
Het is al meer dan tien jaar (zie de eerste post in dit topic) de afspraak dat we zo'n zaken in dit topic melden (of wat bedoel je met voldongen feiten?)
Jij was de eerste toevoeger, dus de credits staan nog steeds op jouw naam. De tracklist klopte enkel niet volledig, vandaar dat ik dazzlers entry heb behouden.

Dit album staat er twee keer op (zelfde albumhoes en nummers, maar andere titel):

Jackie McLean - Presenting... (1955)
Jackie McLean - The New Tradition (1955)

Germ (crew)
Pieces - I Need 5 Minutes Alone (1998) stond ook vermeld onder deze artiesten: Buckethead & Viggo Mortensen

Dubbele release verwijderd, stemmen van brunk en blabla zijn komen te vervallen.

CHIEP (crew)
Choconas schreef:
Dit album staat er twee keer op (zelfde albumhoes en nummers, maar andere titel):

Jackie McLean - Presenting... (1955)
Jackie McLean - The New Tradition (1955)
Meest recente verwijderd. spoon is hierdoor z'n stem (3) kwijt.

Mssr Renard
Deze mag er van af want is de eerste twee lp's als dubbelaar: Mason Proffit - Come and Gone (1973)

Bron: Spinner - discogs.com

Een tijdje terug werd mijn toevoeging Bomba Estéreo - Aire niet geaccepteerd, omdat dit een single met albumtracks is. Nu zie ik dat deze alsnog door iemand anders is toegevoegd:
Bomba Estéreo - Aire (2021) - MusicMeter.nl

Hetzelfde geldt dan voor deze toevoeging:
Bomba Estéreo - Agua (2021) - MusicMeter.nl

Wat is nu de regel?

Mssr Renard
Mssr Renard schreef:
Deze mag er van af want is de eerste twee lp's als dubbelaar: Mason Proffit - Come and Gone (1973)

Bron: Spinner - discogs.com

hop

WhoAmI (crew)
Mausie schreef:
Een tijdje terug werd mijn toevoeging Bomba Estéreo - Aire niet geaccepteerd, omdat dit een single met albumtracks is. Nu zie ik dat deze alsnog door iemand anders is toegevoegd:
Bomba Estéreo - Aire (2021) - MusicMeter.nl

Hetzelfde geldt dan voor deze toevoeging:

Wat is nu de regel?

De regels voor singles luidt als volgt: zie de Wiki:
Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Singles zijn enkel toegestaan als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten die niet op een eerdere release zijn verschenen.

Beide releases, of het nu singles of EP's zijn (EP's mogen er altijd op), kwamen vóór het corresponderende album uit, dat deze maand uitkomt:
Bomba Estéreo - Deja (2021)
De nummers op de singles/EP's waren dus alle nieuw bij verschijnen. Omdat beide releases dus drie van zulke nummers hebben, tellen ze op dat moment als non-albumtracks.

WhoAmI schreef:
(quote)

De regels voor single luidt als volgt: zie de Wiki:
Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
(quote)

Beide releases, of het nu singles of EP's zijn (EP's mogen er altijd op), kwamen vóór het corresponderende album uit, dat deze maand uitkomt:
Bomba Estéreo - Deja (2021)
De nummers op de singles/EP's waren dus alle nieuw bij verschijnen. Omdat beide releases dus drie van zulke nummers hebben, tellen ze op dat moment als non-albumtracks.

Dit snap ik allemaal wel, maar mijn toevoeging van Aire werd geweigerd en die van jou is nu toegestaan.
CHIEP B.Robertson Soledad Maartenn, kan iemand van jullie hier duidelijkheid in verschaffen?

WhoAmI (crew)
Mausie schreef:
(quote)

Dit snap ik allemaal wel, maar mijn toevoeging van Aire werd geweigerd en die van jou is nu toegestaan.
CHIEP B.Robertson Soledad Maartenn, kan iemand van jullie hier duidelijkheid in verschaffen?

Dan las ik je bericht verkeerd, sorry!
Ik weet niet precies wat er bij de afkeuring stond (als het goed is kun je dat bericht teruglezen), en wat ik precies aangepast zou hebben.
Als dit berust op miscommunicatie, dan mogen wat mij betreft de credits van die toevoeging gewoon op jouw naam worden gezet, aangezien jij het meeste werk, zo niet al het werk hebt gedaan!

Ik heb bij mijn weten Aire niet behandeld dus duidelijker dan WhoAmI kan ik niet zijn. Hoe heb je dat zelf onderbouwd destijds, weet je dat nog Mausie? Volstond een enkel linkje voor je of heb je dat van gedegen commentaar voorzien?

B.Robertson schreef:
Ik heb bij mijn weten Aire niet behandeld dus duidelijker dan WhoAmI kan ik niet zijn. Hoe heb je dat zelf onderbouwd destijds, weet je dat nog Mausie? Volstond een enkel linkje voor je of heb je dat van gedegen commentaar voorzien?

Maartenn gaf het volgende aan:
Toelichting: Dit is door iTunes aangemerkt als een single. Dan gelden de regels zoals die zijn vastgelegd op de wiki. Kan je bijvoorbeeld aangeven dat dit drie non-album tracks?

Daarop zei ik:
Je hebt gelijk zie ik nu. Het aankomende album lijkt uit vier delen te bestaan die na elkaar uitgebracht worden. Dat geldt dan ook voor deel 1:

Daarna kreeg ik geen reactie, hier daarna nog twee keer om gevraagd.

Mij maakt het niet uit of het wel of niet mag, als er maar een duidelijke lijn wordt getrokken. Als nu dus de conclusie is, zodra de nummers nog niet daadwerkelijk op een album zijn verschenen mag het als EP worden opgevoerd, dan ga ik daar voortaan van uit.

Als de nummers van een single vooruitlopen op een album tellen die als nieuw - als je maar drie nieuwe nummers hebt voor een toevoeging.

Dubbele split van Melvins / Isis verwijderd. Stemmen waren van potvolperenmoes 3,5*, Bruno Banani 4,0* en CWTAB 4,0* en kunnen evt. bij de oudste toevoeging geplaatst worden: Melvins / Isis - Split (2010)

Alexi Tuomarila Trio - Kingdom
Alex Tuomarila - Kingdom

Dubbele toevoeging

Germ (crew)
spoon schreef:
Alexi Tuomarila Trio - Kingdom
Alex Tuomarila - Kingdom

Dubbele toevoeging

Dubbele toevoeging (de 'solo-uitgave') verwijderd.

Deze toevoeging is "fout" gegaan:

Dana Countryman - Pop Scrapbook (2021)

de "goede"" toevoeging:

Dana Countryman - Pop Scrapbook (2021)

Pop Scrapbook zonder hoes en credits verwijderd.

Deze staat er dubbel op:

Goh Lee Kwang - Alchemy4 (2021)

Geen grap.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.