De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases
zoeken in:
1
geplaatst: 19 april 2023, 15:01 uur
Dit gaat niet goed!
Vanmiddag toegevoegd:
Miles Kane - One Man Band (2023) - MusicMeter.nl met de goede titel
Ook vanmiddag toegevoegd met de onjuiste titel (one mand band):
Miles Kane - One Mand Band (2023) - MusicMeter.nl
Vanmiddag toegevoegd:
Miles Kane - One Man Band (2023) - MusicMeter.nl met de goede titel
Ook vanmiddag toegevoegd met de onjuiste titel (one mand band):
Miles Kane - One Mand Band (2023) - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 24 april 2023, 21:21 uur
SBTRKT - L.F.O. (2023) - MusicMeter.nl
Geen EP, maar weer zo'n iTunes/Spotify ophoping van singles van de aankomende plaat The Rat Road. Online ook genoeg reviews te vinden die van een losse single spreken en geen EP:
SBTRKT - L.F.O. (feat. Sampha & George Riley) - Acid Stag - acidstag.com
SBTRKT unveils new Sampha and George Riley collaboration 'LFO' | DIY Magazine - diymag.com
SBTRKT links up with Sampha and George Riley on "LFO" | The Line of Best Fit - thelineofbestfit.com
Geen EP, maar weer zo'n iTunes/Spotify ophoping van singles van de aankomende plaat The Rat Road. Online ook genoeg reviews te vinden die van een losse single spreken en geen EP:
SBTRKT unveils new Sampha and George Riley collaboration 'LFO' | DIY Magazine - diymag.com
SBTRKT links up with Sampha and George Riley on "LFO" | The Line of Best Fit - thelineofbestfit.com
1
geplaatst: 27 april 2023, 09:54 uur
Dubbele toevoeging:
Bobbie Nelson and Amanda Shires - Loving You (2023) - MusicMeter.nl
Amanda Shires & Bobbie Nelson - Living You (2023) - MusicMeter.nl
De onderste was eerder, maar heeft incorrecte spelling artiestennaam (zie hoes), mist tracktijden en mist featuring van Willie Nelson.
De onderste was eerder, maar heeft incorrecte spelling artiestennaam (zie hoes), mist tracktijden en mist featuring van Willie Nelson.
1
Germ (crew)
geplaatst: 27 april 2023, 12:01 uur
Mausie schreef:
Dubbele toevoeging:
Dubbele toevoeging:
Dubbele verwijderd en de foutjes in de originele aangepast. Dank!
1
Germ (crew)
geplaatst: 27 april 2023, 12:16 uur
Mausie schreef:
Je hebt gelijk, ten onrechte als EP beschouwd. @Gloeilamp, je toevoeging is verwijderd.
1
geplaatst: 2 mei 2023, 12:15 uur
Dubbele toevoeging, bovenste was eerder (met foute tracklist, correctie ingediend):
Mood Bored - Bored EP (2023) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 2 mei 2023, 16:08 uur
Volgens mij is The Heavy Heavy - Life and Life Only (2023) - MusicMeter.nl een expanded edition van The Heavy Heavy - Life and Life Only (2020) - MusicMeter.nl. Het feit dat er Live en Acoustic nummers opstaan + de volledige EP wijst die richting op en dit wordt op bandcamp bevestigd.
Bron:
Life And Life Only (Expanded Edition) | The Heavy Heavy - theheavyheavy.bandcamp.com
Bron:
Life And Life Only (Expanded Edition) | The Heavy Heavy - theheavyheavy.bandcamp.com
0
geplaatst: 4 mei 2023, 00:08 uur
Single zonder drie non-album tracks.
Jack Hues and the Quartet featuring Syd Arthur - Nobody's Fault but My Own (2019) - MusicMeter.nl
Jack Hues and the Quartet featuring Syd Arthur - Nobody's Fault but My Own (2019) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 4 mei 2023, 09:10 uur
Het wordt nergens een ep genoemd, dus is het een single zonder drie non album tracks.
Staat duidelijk in de wiki wat de eisen zijn.
Staat duidelijk in de wiki wat de eisen zijn.
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 mei 2023, 09:56 uur
Weet je, ik vind het prima, gooi er maar af. Het interesseert me al niet meer.
1
geplaatst: 4 mei 2023, 17:24 uur
Nou, ik vind dat album van Jack Hues toch wel een zwaar twijfelgeval, hoor. Het trok mijn aandacht omdat het dezelfde Jack Hues is die ooit deel uitmaakte van het popduo Wang Chung, maar dit is duidelijk heel andere muziek.
Er staan zat geluidsdragers op de site die nog geen tien minuten duren, maar daar staat dan toevallig het woord EP op het label. Een 1-track album met een speelduur van nog geen half uur
wordt gezien als een volwaardig album. En zou, juist in het huidige streaming-tijdsgewricht, waarin het fenomeen 'album' sowieso een fluïde begrip blijkt, een opname van 22 minuten dan geen volwaardig album zijn? Ik geef toe, de regels zijn duidelijk, maar ook heel rechtlijnig. En een track van 22 minuten kun je toch moeilijk een single noemen?
Voor wat het waard is: Discogs rangschikt deze geluidsdrager bij de uitvoerende artiest onder 'singles en EP's'. En alleen de ALAC-download wordt hier omschreven als een EP. Maar dan wel met inbegrip van twee verkorte versies van hetzelfde nummer als extra tracks. Ik geef toe: lastig...
Er staan zat geluidsdragers op de site die nog geen tien minuten duren, maar daar staat dan toevallig het woord EP op het label. Een 1-track album met een speelduur van nog geen half uur
wordt gezien als een volwaardig album. En zou, juist in het huidige streaming-tijdsgewricht, waarin het fenomeen 'album' sowieso een fluïde begrip blijkt, een opname van 22 minuten dan geen volwaardig album zijn? Ik geef toe, de regels zijn duidelijk, maar ook heel rechtlijnig. En een track van 22 minuten kun je toch moeilijk een single noemen?
Voor wat het waard is: Discogs rangschikt deze geluidsdrager bij de uitvoerende artiest onder 'singles en EP's'. En alleen de ALAC-download wordt hier omschreven als een EP. Maar dan wel met inbegrip van twee verkorte versies van hetzelfde nummer als extra tracks. Ik geef toe: lastig...
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 mei 2023, 17:58 uur
Ik ben allang blij dat deze Csnterbury-jamplaat wat aandacht krijgt. Ik denk dat ik hem trouwens aanschaf want dit soort vrije muziek moet wel gesteund worden.
En tja, ik wilde juist niet de Goh Lee Kwan-kaart spelen, want ieder zijn meug natuurlijk. Het zou alleen gewoon leuk zijn om over deze plaat en muziek in gesprek te raken. En dan is het gewoon jammer als het niet op de site mag.
En tja, ik wilde juist niet de Goh Lee Kwan-kaart spelen, want ieder zijn meug natuurlijk. Het zou alleen gewoon leuk zijn om over deze plaat en muziek in gesprek te raken. En dan is het gewoon jammer als het niet op de site mag.
1
geplaatst: 5 mei 2023, 10:34 uur
Haha. Ja, ik ben het met je eens dat die Goh Lee Kwang-kaart gemakkelijk scoren is. Ik zocht even snel naar een album waarvan ik wist dat-ie één track telde met een relatief korte speelduur, en dit was een van de eerste opties die me te binnen schoot.
Maar mijn opmerking geldt meer in algemene zin: er staan volgens mij veel meer één-track-albums op de site met een relatief korte speelduur. En sowieso wemelt het hier van de EP's van hooguit een kwartier deze bijvoorbeeld, terwijl die nergens als een EP wordt aangeduid, want geen fysieke geluidsdrager), maar dan wel verdeeld over drie of meer nummers. Ik vind dat de inhoud bepalend moet zijn, en niet de lengte of juist de korte speelduur van de tracks.
Maar mijn opmerking geldt meer in algemene zin: er staan volgens mij veel meer één-track-albums op de site met een relatief korte speelduur. En sowieso wemelt het hier van de EP's van hooguit een kwartier deze bijvoorbeeld, terwijl die nergens als een EP wordt aangeduid, want geen fysieke geluidsdrager), maar dan wel verdeeld over drie of meer nummers. Ik vind dat de inhoud bepalend moet zijn, en niet de lengte of juist de korte speelduur van de tracks.
1
geplaatst: 7 mei 2023, 17:11 uur
Deze kan eraf: Sideshow - 2MM Don't Just Stand There! (2023) - MusicMeter.nl
Staat er namelijk al op, zelfs op gestemd door de toevoeger van bovengenoemde (3dwardVan3)
Sideshow - DON’T JUST STAND THERE! (2023) - MusicMeter.nl
Staat er namelijk al op, zelfs op gestemd door de toevoeger van bovengenoemde (3dwardVan3)

Sideshow - DON’T JUST STAND THERE! (2023) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 7 mei 2023, 17:35 uur
Mausie schreef:
Volgens mij is The Heavy Heavy - Life and Life Only (2023) - MusicMeter.nl een expanded edition van The Heavy Heavy - Life and Life Only (2020) - MusicMeter.nl. Het feit dat er Live en Acoustic nummers opstaan + de volledige EP wijst die richting op en dit wordt op bandcamp bevestigd.
Bron:
Bron:
Deze is er denk ik tussendoor geglipt.
1
geplaatst: 8 mei 2023, 04:53 uur
Verwijderd. Originele uitgave is aangepast, de 2022-heruitgave wijkt daar van af maar gelukkig heeft RYM het overzicht nog. Life and Life Only by The Heavy Heavy (EP) - Rate Your Music 'Go Down River' sluit als kortere versie het origineel af en tevens de expanded edition. 'MIles and Miles (Single Version)' staat alleen op de normale heruitgave maar ik heb de tracklist van de expanded edition ingevoerd waar dat dan weer niet op staat.
1
geplaatst: 8 mei 2023, 08:32 uur
Deze mag verwijderd worden van de site. Dit is een bootleg (jammer genoeg).
0
geplaatst: 8 mei 2023, 08:34 uur
Heeft iemand al iets gedaan met mijn post van 17 april jl.? Zo te zien niet. Ik zal hem hier even herhalen:
Dit live-album van Earth, Wind & Fire staat er maar liefst drie keer op:
Earth, Wind & Fire - Plugged In and Live (1996) - MusicMeter.nl
Earth, Wind & Fire - Live in Velfarre (1995) - MusicMeter.nl
Earth, Wind & Fire - Greatest Hits Live (1996) - MusicMeter.nl
Allemaal varianten van hetzelfde album, dat als eerste in Japan werd uitgebracht onder de noemer Live in Velfarre (1995). Die versie zou dus gehandhaafd moeten blijven, al is het wijs om op zijn minst 'Plugged in and live' als alternatieve titel toe te voegen. Want dat is de versie die bij ons in de Benelux bekend is geworden. En de commentaren bij de verschillende albums zouden misschien kunnen worden samengevoegd.
Dit live-album van Earth, Wind & Fire staat er maar liefst drie keer op:
Earth, Wind & Fire - Plugged In and Live (1996) - MusicMeter.nl
Earth, Wind & Fire - Live in Velfarre (1995) - MusicMeter.nl
Earth, Wind & Fire - Greatest Hits Live (1996) - MusicMeter.nl
Allemaal varianten van hetzelfde album, dat als eerste in Japan werd uitgebracht onder de noemer Live in Velfarre (1995). Die versie zou dus gehandhaafd moeten blijven, al is het wijs om op zijn minst 'Plugged in and live' als alternatieve titel toe te voegen. Want dat is de versie die bij ons in de Benelux bekend is geworden. En de commentaren bij de verschillende albums zouden misschien kunnen worden samengevoegd.
0
geplaatst: 8 mei 2023, 09:37 uur
Die bootleg van Belinda Carlisle is verwijderd. Earth, Wind & Fire moet een moderator even de berichten van Plugged In and Live overzetten naar Live in Velfarre. Het overige zou ik zelf afkunnen.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 mei 2023, 10:18 uur
B.Robertson schreef:
Die bootleg van Belinda Carlisle is verwijderd. Earth, Wind & Fire moet een moderator even de berichten van Plugged In and Live overzetten naar Live in Velfarre. Het overige zou ik zelf afkunnen.
Done
Berichten verplaatst naar Earth, Wind & Fire - Live in Velfarre (1995) - MusicMeter.nl dat is de originele plaat
Broem
matthijs
Stalin
DwarfeD
sovedretep
afaber
Stefano
VanDeGriend
Kunnen dan daar hun stem kwijt
2
geplaatst: 9 mei 2023, 17:39 uur
Top! Dank allebei, B.Robertson en DjFrankie, ook voor het samenvoegen van de reacties en het informeren van de users.
1
Tidalwave
geplaatst: 16 mei 2023, 05:35 uur
Deze staat imo 2x op de release lijst ergens in juni....https://www.musicmeter.nl/images/cover/871000/871053.jpg?cb=1681404598
1
geplaatst: 16 mei 2023, 12:12 uur
Tidalwave schreef:
Deze staat imo 2x op de release lijst ergens in juni....(afbeelding)
Deze staat imo 2x op de release lijst ergens in juni....(afbeelding)
Klopt, de bovenste was als eerst:
Vypera - Race of Time (2023) - MusicMeter.nl
Vypera - Race of Time (2023) - MusicMeter.nl
1
Mssr Renard
geplaatst: 20 mei 2023, 17:35 uur
Deze heb ik net toegevoegd, maar het is dubbel. Ik had per ongeluk een h in haar naam, dus kon haar niet vinden. Volgende week haal ik miijn bril op.
Martha Sánchez - SAAM (Spanish American Art Museum) (2022) - MusicMeter.nl
Martha Sánchez - SAAM (Spanish American Art Museum) (2022) - MusicMeter.nl
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 mei 2023, 21:30 uur
Imawwful schreef:
Dubbel:
Nada - Ho Scoperto Che Esisto Anch'io (1973) - MusicMeter.nl
Dubbel:
Laatste toevoeging verwijderd. muziekobsessie .
Graag opnieuw stemmen, stonden 4 sterren
* denotes required fields.