MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

DjFrankie (moderator)

Laatste toevoeging verwijderd 3dwardVan3 kan op het originele album stemmen, was een 4

Van The Floaters staan The Floaters - Float On (1977) en The Floaters - The Floaters (1977) op de site.
Deze zijn identiek, alleen de nummers staan in een andere volgorde.
Ik heb zelf ook deze: The Floaters - The Floaters (1977) en ook op discogs.com zie ik alleen deze: The Floaters - The Floaters (1977).
Het lijkt me dat die met het laagste nummer dus weg moet.

Mssr Renard
Doublé:

Elton Dean & The Wrong Object - The Unbelievable Truth (2007) - MusicMeter.nl

Die van Brunniepoo heeft al een stem en daar is het label ook goed gespeld. Dus die mag van mij blijven staan, als ik zo brutaal mag zijn. Dan kan die ander weg.

DjFrankie (moderator)
Mssr Renard schreef:
Doublé:

Die van Brunniepoo heeft al een stem en daar is het label ook goed gespeld. Dus die mag van mij blijven staan, als ik zo brutaal mag zijn. Dan kan die ander weg.

Toevoeging van freakey aangepast omdat die als eerste was met de toevoeging.

Mssr Renard
DjFrankie schreef:
(quote)

Toevoeging van freakey aangepast omdat die als eerste was met de toevoeging.

Dat is inderdaad wel fair. Dank.

Within Temptation - Wireless (2023) - MusicMeter.nl

Dit is weer zo'n opgestapelde singles release in aanloop naar een album en mag dus niet op de site. Zie iTunes voor de voorgaande uitgebrachte singles die op bovenstaande release staan:
‎Within Temptation on Apple Music - music.apple.com

B.Robertson, iTunes maakt er constant een zooitje van. Alles met 4 tracks of meer noemen ze een EP en nu komen ze dus ook met een zogenaamde compilatie aanzetten van de laatste vijf singles. Ik durf er wel een wedje op te leggen dat straks single zes verschijnt als EP of compilatie of ze kondigen een album aan met de voorgaande vijf singles

Mausie zo te zien 2x op Metal Archives; ook als digitale EP. The Aftermath EP is live en in een oplage van 3000 stuks op vinyl verschenen maar al die digitale EP's idd veelal hetzelfde aangevuld met instrumentale versies.

Dubbele toevoeging van mezelf. Doordat die zoekfunctie tijdelijk niet goed meer werkt, is deze erdoorheen geglipt, sorry! Onderste mag weg:
DJ Sabrina the Teenage DJ - Something New. & ​Doubts (2023) - MusicMeter.nl
DJ Sabrina the Teenage DJ - Something New / Doubts (2023) - MusicMeter.nl

Dubbele toevoeging. Wss doordat de zoekfunctie momenteel hapert, goed om te weten 3dwardVan3.

Laurent Garnier - 33 Tours et Puis S’en Vont (2023) - MusicMeter.nl
Laurent Garnier - 33 Tours et Puis S'en Vont (2023) - MusicMeter.nl

Onderste mag weg.

Het volgende album staat er twee keer op. De eerste heeft een andere weergave van de artiest welke overeenkomt met de hoes maar niet met de andere albums

Hampshire and Foat - The Upturned Glass (2021) - MusicMeter.nl
Hampshire & Foat - The Upturned Glass (2021) - MusicMeter.nl

Germ (crew)
Sylvest-Do You Wanna Funk verwijderd, is een alternatieve versie van All I Need

De stemmen van no xqqq (3.5*), Spring_affair (5*) en kareltjemusic (5*) zijn hierdoor verwijderd.

Dubbele toevoeging:

Vagabon - Sorry I Haven't Called (2023) - MusicMeter.nl

Deze mag weg. Deze is later toegevoegd.

Deze mag eraf, weer een gevalletje opgehoopte singles:
Pynch - London (2023) - MusicMeter.nl

Dus de nummers zijn al eerder als single uitgebracht en daarmee niet nieuw:
‎Pynch on Apple Music - music.apple.com

Mssr Renard
Goed bezig Mausie. Ik las ergens dat al die losse 'singles' wel bij Album of the Year en Rateyourmusic worden toegevoegd.

Op discogs zie ik het ook steeds vaker.

Om eem album te promoten wordt om de zoveel tijd een track (geen single) prijsgegeven. Daardoor groeit een 'EP' iedere keer met één nummer. Streamingdiensten noemen het ook singles of EP's omdat ze toch iets moeten. Maar het zijn geen releases. Verwarrend is het wel, dus ik snap ook wel weer dat mensen ze gaan toevoegen.

Mssr Renard schreef:
Goed bezig Mausie. Ik las ergens dat al die losse 'singles' wel bij Album of the Year en Rateyourmusic worden toegevoegd.

Bij aoty of rym is dat wel anders, want daar mogen ook losse singles erop. Terwijl hier alleen singles van minstens 3 onuitgebrachte tracks erop mogen.

Mssr Renard
Mausie schreef:
(quote)

Bij aoty of rym is dat wel anders, want daar mogen ook losse singles erop. Terwijl hier alleen singles van minstens 3 onuitgebrachte tracks erop mogen.

Dan moet het daar wel een puinhoop zijn. Doe mij maar de rust en overzichtelijkheid van Musicmeter.

Van de laatste vijf verwijderverzoeken zijn er nu drie verwijderd zie ik. Deze twee wachten dan nog op verwijdering (zie hierboven de reden):
The Franklin Electric - Monsters (2023) - MusicMeter.nl
The Weeknd - Live at SoFi Stadium (2023) - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.