De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2014, 14:13 uur
Je zou kunnen proberen te upgraden naar IE10, tenzij je een goede reden hebt om 9 te gebruiken.
0
Mb.
geplaatst: 7 januari 2014, 14:55 uur
Ik gebruik een scherm van 24" inch, en ik verlies mezelf iets te veel in het witte. Het is een beetje flauw om te stellen dat ik de helderheid zou moeten aanpassen, omdat dit niet nodig is voor de andere sites die ik gebruik. Het probleem doet zich niet voor bij bijv. een Google omdat die site niet gebruikt wordt om lange stukken op te lezen. En met de blauwe fonten worden je ogen als het ware getrokken tot waar je moet lezen. Enfin, vanuit het voorgaande begrijp ik dat je hier niemand in gaat toegemoet komen, maar ik zou het prettig vinden als er op langer termijn misschien een optie komt om die witte achtergrond om te zetten naar bijv. het blauwe van het oude design. Wellicht zou het ook helpen om verticale lijnen te gebruiken om de tekst niet zo in het witte te laten verdwijnen?
Verder viel het me op dat de tekst vergroot is? Stukjes die ik geschreven heb staan in het oude design keurig op het einde van de regel - omdat ik grote leegtes binnen een coherent stuk esthetisch niet mooi vind - maar in het nieuwe design is het een zooitje geworden. Dat is overigens geen kritiek, want daar kan ik vanaf nu rekening mee houden, maar ik wilde wel weten of dat ligt aan de grotere tekst of omdat je de marges hebt verkleind.
Positieve afsluiter: ik vind het nieuwe design verder prima gelukt - vraagt enkel wat gewenning.
Verder viel het me op dat de tekst vergroot is? Stukjes die ik geschreven heb staan in het oude design keurig op het einde van de regel - omdat ik grote leegtes binnen een coherent stuk esthetisch niet mooi vind - maar in het nieuwe design is het een zooitje geworden. Dat is overigens geen kritiek, want daar kan ik vanaf nu rekening mee houden, maar ik wilde wel weten of dat ligt aan de grotere tekst of omdat je de marges hebt verkleind.
Positieve afsluiter: ik vind het nieuwe design verder prima gelukt - vraagt enkel wat gewenning.

0
geplaatst: 7 januari 2014, 14:59 uur
Ja, dat wordt wennen...
Is er een reden waarom discussies slechts drie kwart van het scherm beslaan? Heeft dat met mijn instellingen te maken? De tekstbalken worden niet doorgetrokken tot de rechterkant van mijn scherm.
Is er een reden waarom discussies slechts drie kwart van het scherm beslaan? Heeft dat met mijn instellingen te maken? De tekstbalken worden niet doorgetrokken tot de rechterkant van mijn scherm.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:01 uur
Masimo schreef:
Als ik begin met typen staat boven het bericht ' geplaatst op 6 januari 2014, 17:07 uur ', terwijl ik nog helemaal niets geplaatst heb? (en nu blijkt inderdaad dat ik pas om 17:08 klaar was met typen
)
Ben ik de enige die dit vreemd vindt? Niet heel belangrijk, maar toch.Als ik begin met typen staat boven het bericht ' geplaatst op 6 januari 2014, 17:07 uur ', terwijl ik nog helemaal niets geplaatst heb? (en nu blijkt inderdaad dat ik pas om 17:08 klaar was met typen
) Ik begin al wat te wennen, merk ik. Hoera!
0
Mb.
geplaatst: 7 januari 2014, 15:01 uur
Nog iets: "voorbeeld" lijkt niet te werken als de tekst die je geschreven hebt langer blijkt te zijn dan een paar zinnen. Dat wordt hopelijk verholpen? Zal nog onhandig blijken in topics met veel discussie - of waar gehele stukken worden geschreven.
EDIT: Ik heb het even getest. 12 regels is de maximum om nog een "voorbeeld" te krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling? Ik gebruik overigens de meest recente versie van Firefox.
EDIT: Ik heb het even getest. 12 regels is de maximum om nog een "voorbeeld" te krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling? Ik gebruik overigens de meest recente versie van Firefox.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:04 uur
Bij mij gaat het ook soms mis met het menu (in Google Chrome).
http://img855.imageshack.us/img855/6002/84qi.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/6002/84qi.jpg
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:04 uur
Is al een aantal keer gemeld om MoMe en Jordy gaat er naar kijken 

0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:07 uur
Eerst stond er zelfs voordat je ook maar een bericht wilde typen "geplaatst op [datum], [tijdstip]". Jordy heeft dit al gewijzigd dat je dat pas krijgt wanneer je in het tekstvak klikt (en dus een bericht gaat typen).
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:08 uur
Ik denk dat het qua lay-out bij de albums mooier zou zijn als de artiestennaam en de titel helemaal links beginnen "boven" de albumhoes ipv "naast". Nu is de ruimte nogal kort zodat naam en titel vaak in twee regels getoond worden.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:09 uur
dazzler schreef:
Ja, dat wordt wennen...
Ja, dat wordt wennen...
Dit is naar mijn mening de prettigste breedte om te lezen.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:09 uur
Mb. schreef:
Nog iets: "voorbeeld" lijkt niet te werken als de tekst die je geschreven hebt langer blijkt te zijn dan een paar zinnen. Dat wordt hopelijk verholpen? Zal nog onhandig blijken in topics met veel discussie - of waar gehele stukken worden geschreven.
Yup, is bekend, ga ik naar kijken
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:11 uur
Mb. schreef:
Verder viel het me op dat de tekst vergroot is? Stukjes die ik geschreven heb staan in het oude design keurig op het einde van de regel - omdat ik grote leegtes binnen een coherent stuk esthetisch niet mooi vind - maar in het nieuwe design is het een zooitje geworden.
Klopt, het vorige font was naar mijn mening op laptops, tablets en andere kleine schermen te klein. Mensen met een groot scherm op een bureau raken in de minderheid Verder viel het me op dat de tekst vergroot is? Stukjes die ik geschreven heb staan in het oude design keurig op het einde van de regel - omdat ik grote leegtes binnen een coherent stuk esthetisch niet mooi vind - maar in het nieuwe design is het een zooitje geworden.
daarom is dit design wat vriendelijker voor de kleinere schermen.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:27 uur
Jordy schreef:
Je zou kunnen proberen te upgraden naar IE10, tenzij je een goede reden hebt om 9 te gebruiken.
Ja die heb ik, ik zit op mijn werk met een dichtgetimmerd systeem.
Thuis gebruik ik natuurlijk geen IE maar Firefox, daarmee weinig problemen tot nu toe.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:30 uur
Wat een aanpassing.
't Is wennen dat alles zo groot is plotseling, maar het oogt fris en modern.
De vorige lay-out vond ik gebruiksvriendelijker, maar de kans is reëel dat ik mijn mening moet herzien eenmaal ik deze gewoon ben. Erg handig dat die zoekbalk bovenaan blijft staan als je naar beneden scrollt!
Ik mis mijn aanbidder- en cheerleadersmiley, wel, maar ik snap je argument zeker en vast. Het zou wel leuk vinden moest iemand vergelijkbare smileys in deze stijl kunnen vinden.
Als ik terug overschakel op de vorige lay-out is het duidelijk dat deze aanpassing wel nodig was.
't Is wennen dat alles zo groot is plotseling, maar het oogt fris en modern.De vorige lay-out vond ik gebruiksvriendelijker, maar de kans is reëel dat ik mijn mening moet herzien eenmaal ik deze gewoon ben. Erg handig dat die zoekbalk bovenaan blijft staan als je naar beneden scrollt!

Ik mis mijn aanbidder- en cheerleadersmiley, wel, maar ik snap je argument zeker en vast. Het zou wel leuk vinden moest iemand vergelijkbare smileys in deze stijl kunnen vinden.
Als ik terug overschakel op de vorige lay-out is het duidelijk dat deze aanpassing wel nodig was.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 15:46 uur
Wel opvallend dat ik me nu veel meer stoor aan de reclame. Dan toch maar eens een donatie overwegen. (MusicMeter is de enige site waarop mijn adblocker uit staat en uit blijft)
0
geplaatst: 7 januari 2014, 17:11 uur
0
geplaatst: 7 januari 2014, 18:21 uur
Klopt het dat er nog geen videoclips toegevoegd kunnen worden? Of kijk ik er gewoon overheen?
0
geplaatst: 7 januari 2014, 18:34 uur
aERodynamIC schreef:
Klopt het dat er nog geen videoclips toegevoegd kunnen worden? Of kijk ik er gewoon overheen?
De Site >> Algemeen >> nieuw design (begin 2014) - nu te testen
0
geplaatst: 7 januari 2014, 18:35 uur
Lag het niet aan mij. Ik moet sowieso erg wennen dus de kans dat je ergens overheen kijkt is groot (blijkbaar ook binnen dit topic wat ik wijt aan de grote lay-out: veel minder berichtjes in 1 blikveld... vind ik toch wel een stuk minder prettig) 

0
geplaatst: 7 januari 2014, 18:43 uur
Voorlopig niet, maar het was dan ook niet de hele tijd. Als het nog een voorkomt, laat ik het weten.
0
Cured
geplaatst: 7 januari 2014, 18:44 uur
Ik blijf het oude beter vinden, compacter en duidelijker. Ik snap niet dat sommige zaken veranderd moeten worden. Ik vind het dan ook erg jammer, ofschoon ik op zich niet tegen veranderingen ben, maar ik zie de winst niet. Sorry.
0
Cured
geplaatst: 7 januari 2014, 18:50 uur
We zullen zien, maar als je nu je bericht ziet is alles mooi afgekaderd: username, avatar en de inhoud van het bericht mooi omlijnd en in elk bericht afwisselend een witte of blauwe achtergrond.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 18:52 uur
aERodynamIC schreef:
Dat linkje komt later vandaag weer terug
0
geplaatst: 7 januari 2014, 19:26 uur
Even wennen dit nieuwe design, maar het ziet er in ieder geval mooi uit. 

0
geplaatst: 7 januari 2014, 19:31 uur
Zo, dat is even wennen zeg! Maar ja, ik ben dan ook de 30 gepasseerd, dus de aanpassingen gaan in mijn hoofd langzamer dan het internet snel is. Ik moest even goed naar mijn eigen rotatielijst zoeken, bijvoorbeeld. Ik wil toch wel weten wat ik zelf vaak draai. 
Ik als leek vind het lettertype mooi en de site fris. Mooi werk!

Ik als leek vind het lettertype mooi en de site fris. Mooi werk!

0
geplaatst: 7 januari 2014, 19:44 uur
alles was perfect voor een uur tot daarnet, nu staat alles van mijn updates onder de rest waardoor het onder en door het lijntje staat Ook het aantal stemmen staat nu half in het zwarte gedeelte.
Voor de rest vind ik dit nieuwe design veel beter !
edit: het is al weer in orde
Voor de rest vind ik dit nieuwe design veel beter !
edit: het is al weer in orde
0
geplaatst: 7 januari 2014, 20:21 uur
Ik ben niet zo van veranderingen maar deze site vind ik fantastisch!!! Alleen moet ik een keer extra klikken voor mijn update's maar dat gaat wel wennen.... 

0
geplaatst: 7 januari 2014, 20:26 uur
Even een mededeling tussendoor: ik wil vrijdag 17 januari ('s avonds) helemaal over op het nieuwe design.
* denotes required fields.