De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2014, 20:28 uur
Ik heb nu net voor het eerst het nieuwe site uitgeprobeerd en ik vind het er best goed uitzien 
Ik vind het alleen wel raar dat de helft van mijn scherm wit is...
Ook vind ik dat er nu te veel posts op een pagina staan, je moet nu zo veel scrollen.
Maar dat stelt niet zo veel voor als je ziet hoe goed de site is verandert

Ik vind het alleen wel raar dat de helft van mijn scherm wit is...
Ook vind ik dat er nu te veel posts op een pagina staan, je moet nu zo veel scrollen.
Maar dat stelt niet zo veel voor als je ziet hoe goed de site is verandert

0
geplaatst: 7 januari 2014, 20:32 uur
Ik wil zo lang het nog kan het vertrouwde ontwerp van de site gebruiken 
Waar is trouwens de "ik rol over de grond van het lachen smiley gebleven"

Waar is trouwens de "ik rol over de grond van het lachen smiley gebleven"

0
geplaatst: 7 januari 2014, 20:51 uur
Sterk spul - ik zit compleet te hallucineren achter mijn scherm. Ik moet opeens weer denken aan die Gates-mop over een demoversie.
Wel vriendelijk dat de site - qua lettergrootte en kleuren nu ook is afgestemd op de minder goedziende oudere user
Wel vriendelijk dat de site - qua lettergrootte en kleuren nu ook is afgestemd op de minder goedziende oudere user

0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:01 uur
Al is voor die minder goed ziende oudere user wel moeilijk te zien of je (met die smiley) knipoogt of een vliegje in je oog hebt.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:09 uur
Op een groot scherm vind ik het ook niet echt een verbetering: te wit, te weinig info op een pagina en een wat ongemakkelijkere navigatie voor de eigen updates.
Op een 10''-tablet vind ik het wel een enorme verbetering, daar kun je nu juist veel beter gebruik maken van de ruimte en de navigatie is ook veel prettiger door de grotere knoppen. Nu nog een mogelijkheid om standaard de desktopversie te gebruiken ipv de mobiele versie...
Op een 10''-tablet vind ik het wel een enorme verbetering, daar kun je nu juist veel beter gebruik maken van de ruimte en de navigatie is ook veel prettiger door de grotere knoppen. Nu nog een mogelijkheid om standaard de desktopversie te gebruiken ipv de mobiele versie...
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:18 uur
Weet niet of het al gemeld is (kan het tenminste zo snel niet vinden), maar in de lijst met de nieuwste toevoegingen (Updates->Toevoegingen) worden nog de oude witte 'papiertjes' weergegeven aan de voorkant. Ik doel op die tekentjes die aangeven of er een nieuw bericht is geplaatst. Dit is overigens alleen op MusicMeter (enkel nog bij de lijst met toevoegingen) het geval.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:20 uur
LuukRamaker schreef:
Weet niet of het al gemeld is (kan het tenminste zo snel niet vinden), maar in de lijst met de nieuwste toevoegingen (Updates->Toevoegingen) worden nog de oude witte 'papiertjes' weergegeven aan de voorkant. Ik doel op die tekentjes die aangeven of er een nieuw bericht is geplaatst. Dit is overigens alleen op MusicMeter (enkel nog bij de lijst met toevoegingen) het geval.
bedankt
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:36 uur
Als ik bij een album op de ster klik om te stemmen verschijnt een tekstvak met "selecteer je stem" maar daadwerkelijk iets selecteren is niet mogelijk. (Tablet, IE, ik vermoed versie 10)
Bij een stemtabel is het witte gedeelte van het cijfervak niet breed genoeg voor (geen), het haakje sluiten valt in het grijze gedeelte.
Bij een stemtabel is het witte gedeelte van het cijfervak niet breed genoeg voor (geen), het haakje sluiten valt in het grijze gedeelte.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:39 uur
lastig, ik kan alleen op een windows telefoon met IE 10 testen, niet met een tablet
*edit* daar gaat het ook fout, gaat op de lijst
*edit* daar gaat het ook fout, gaat op de lijst
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:46 uur
Ha, wilde net melden dat het ook met Chrome speelt. 
Het 'foutje' in de stemtabel speelt dan weer niet in Chrome want daar is het hele vak grijs ipv wit-grijs. Vaag...

Het 'foutje' in de stemtabel speelt dan weer niet in Chrome want daar is het hele vak grijs ipv wit-grijs. Vaag...
0
geplaatst: 7 januari 2014, 21:53 uur
Jordy schreef:
volgens mij moet je nu kunnen stemmen op een windows tablet
volgens mij moet je nu kunnen stemmen op een windows tablet
Op een Android-tablet lukt het in ieder geval.

0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:08 uur
Ziet er gelikt en strak uit alleszins. Wel wat wennen, maar dat is slechts een kwestie van tijd.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:22 uur
Na ruim 24 uur met het nieuwe design aan de gang te zijn geweest, kan ik wel concluderen dat het een goede verbetering is. In het begin dacht ik sjesus wat een berg wit lijkt wel of ik op Antartic Meter zit, maar is een kweste van gewenning en nu stoort het mij niet meer. Ook alle functionaliteiten kan ik weer blindelings vinden.
Het enige waar ik nog steeds aan moet wennen is dat je avatar naast je nog te plaatsen bericht staat, maar ook dat zal wel wennen.
Goed bezig Jordy en wanneer komt het nieuwe design van de mobil versie......???
Het enige waar ik nog steeds aan moet wennen is dat je avatar naast je nog te plaatsen bericht staat, maar ook dat zal wel wennen.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:27 uur
Dat bleek dus iets te snel gezegd. Er verschijnt nu wel een mogelijkheid om een cijfer te kiezen maar de keuze kan vervolgens niet worden opgeslagen.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:31 uur
thelion schreef:
Eind van de maand denk ik
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:47 uur
Na een dagje met de nieuwe lay-out te werken ben ik er al veel enthousiaster over. Knap werk, hoor!
Die zoekfunctie binnen topics is erg handig!
Die zoekfunctie binnen topics is erg handig!
0
Yann Samsa
geplaatst: 7 januari 2014, 22:53 uur
Cured schreef:
We zullen zien, maar als je nu je bericht ziet is alles mooi afgekaderd: username, avatar en de inhoud van het bericht mooi omlijnd en in elk bericht afwisselend een witte of blauwe achtergrond.
Ja, dat dus. Draagt bij aan het overzicht - en is ook één van de redenen waarom ik het nieuwe design druk en onduidelijk vind.We zullen zien, maar als je nu je bericht ziet is alles mooi afgekaderd: username, avatar en de inhoud van het bericht mooi omlijnd en in elk bericht afwisselend een witte of blauwe achtergrond.
Kwestie van kosten-baten analyse - waarom zou iets moderner eruit moeten zien, als het werken ermee er moeilijker op wordt.
PS. Ondertussen staat het nieuwe design ook al een tijdje aan hoor hier
We proberen.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 22:58 uur
Omdat het specifiek over MuMe gaat, maar even hier plaatsen..
http://www.musicmeter.nl/releases/now/
In het geval van een verzamelaar krijg je:
- Erased Tapes Collection V
Het lijkt me mooier als dat streepje ervoor weg gaat.
http://www.musicmeter.nl/releases/now/
In het geval van een verzamelaar krijg je:
- Erased Tapes Collection V
Het lijkt me mooier als dat streepje ervoor weg gaat.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 23:33 uur
Zou er geen mogelijkheid kunnen bestaan om te kiezen tussen de oude en de nieuwe lay-out? Ik vind de minimalistische aanpak een stuk fijner dan het nieuwe design. Het ziet er me een beetje té.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 23:34 uur
Net nieuwe design aangezet, conservatieveling als ik ben, en ik moet eigenlijk zeggen dat ik het er allemaal meer dan prima uit vind zien. Had er natuurlijk geen probleem mee gehad als het design zo was gebleven, maar dit is een meer dan waardige vervanger zo. Goed gedaan! 
Enige punt waar ik vervelend over kan klagen zijn de smileys, want die zien er nu inderdaad wel heel erg onnozel uit: vooral de
is helemaal verminkt. Maar goed, jij kan er niks aan doen, zoals je al schreef, en voor de rest is alles dus helemaal prima, veel beter dan verwacht.
edit: oh, de
is ook niet om naar huis te schrijven.

Enige punt waar ik vervelend over kan klagen zijn de smileys, want die zien er nu inderdaad wel heel erg onnozel uit: vooral de
is helemaal verminkt. Maar goed, jij kan er niks aan doen, zoals je al schreef, en voor de rest is alles dus helemaal prima, veel beter dan verwacht.edit: oh, de
is ook niet om naar huis te schrijven.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 23:47 uur
Die erg lachende, vrolijke smiley doet me aan de Annoying Orange denken! 

0
Onweerwolf
geplaatst: 7 januari 2014, 23:51 uur
Ik vind die smiley eigenlijk wel geslaagd. Ik zal trouwens vooral de
en de
missen.
en de
missen.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 00:02 uur
Voor mij hoeft het niet. De oude versie is lekker simpel. Ik kan ook niet zo goed tegen verandering.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 00:09 uur
Ah, toch een kritiekpuntje van mijn kant. Als kleurenblinde zie ik nauwelijks het verschil in de twee kleuren sterren (blauw en mintgroen(?)) als ik een album beoordeel. Ben ik de enige?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 03:11 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vind die smiley eigenlijk wel geslaagd.
Ik vind die smiley eigenlijk wel geslaagd.
Als vrolijke smiley is het niet de ergste, maar ik gebruikte
veel vaker om sarcastisch of ironisch te lachen.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 09:08 uur
Ik vind het verschil in lettergrootte tussen de verschillende topictitels en 'laatste bericht' dat er telkens onder staat nogal erg klein.
Hierdoor lijken alle titels met die 'laatste bericht'en tot één lettersoep te verworden als je de topictitels snel van boven naar beneden wil scannen.
Is het geen optie op die ondertitel ("laatste bericht" dus) een tab op te schuiven of een andere kleur te geven, nog iets kleiner te maken of zoiets dergelijks?
Hierdoor lijken alle titels met die 'laatste bericht'en tot één lettersoep te verworden als je de topictitels snel van boven naar beneden wil scannen.
Is het geen optie op die ondertitel ("laatste bericht" dus) een tab op te schuiven of een andere kleur te geven, nog iets kleiner te maken of zoiets dergelijks?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 09:32 uur
Haha, of het een bugje of een grapje is weet ik niet, maar als de crew een foto goedkeurt, dan wordt zijn avatar omgedoopt in die foto. Voor het gemak krijgt de rest van de crew, in dit geval Bone Machine, ook een nieuw kapsel aangemeten. 
http://img811.imageshack.us/img811/7035/8qrw.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/7035/8qrw.jpg
* denotes required fields.