MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ik dacht dat de huidige instellingen de standaard waren voor Excel (puntkomma als scheidingsteken) maar blijkbaar niet dus? Toen het een komma was (voorheen) was het ook al niet goed

Teunnis schreef:
Waar de ; eigenlijk ervoor zou moeten zorgen voor een nieuwe kolom en de " " bij de albumtitel me ook niet de bedoeling lijkt. Wanneer er een , bij de artiest of albumtitel staat gaat hij wel naar een nieuwe kolom. Misschien ligt het aan mijn verouderde versie van Excel.
Ik heb dit altijd al gehad (Excel 2007 en momenteel 2010), ik dacht dat dit zo hoorde.

Casartelli (moderator)
Bij mij is dat laatste juist ten goede verbeterd sinds ik een nieuwe pc heb (en daarop Excel 2010 i.p.v. Excel... 2003/2007?). Maar goed, komma en puntkomma is verder gewoon een kwestie van de landinstellingen op je pc en in Excel. En ik heb een en ander volgens mij in het nieuwe design nog niet getest, zal dat vanavond eens doen.

Casartelli (moderator)
Even getest, maar het is bij mij helaas ook achteruitgegaan naar het resultaat zoals Teunnis dat hierboven beschrijft. Splitsen zoals Onweerwolf beschrijft, biedt wel soelaas en dankzij het feit dat puntkomma's gebruikt zijn, eindigt Emerson, Lake & Palmer nu gewoon netjes in één cel (anders dan vroeger). Bij een komma in de titel (zoals bij dit album) verdwijnt echter alles achter de komma in de csv-export: zowel de rest van de titel alsook jaar, stemgemiddelde en aantal stemmen.

Ik heb het ook even getest en zo te zien krijg ik op mijn nieuwe laptop (of misschien komt het door het nieuwe design) wel de resultaten in verschillende kolommen. Handig!

Ik heb hier overigens Excel 2010 in het Nederlands.

Casartelli schreef:
Bij een komma in de titel (zoals bij dit album) verdwijnt echter alles achter de komma in de csv-export: zowel de rest van de titel alsook jaar, stemgemiddelde en aantal stemmen.

Ook dat laatste is te verhelpen door je Excel te vertellen dat de komma geen scheidingsteken is, denk ik?

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Ook dat laatste is te verhelpen door je Excel te vertellen dat de komma geen scheidingsteken is, denk ik?

Ah... ja, inderdaad, het deel achter de komma was in kolom B terechtgekomen en aldus overschreven toen ik de A-kolom splitste.

Vanaf nu is het (als het goed is) makkelijker om een gebruiker te "noemen" in een bericht, zodat hij of zij hier een notificatie van ontvangt.

Als je je met een apenstaartje begint, dan gaat de site vervolgens voor je zoeken naar gebruikers

http://www.moviemeter.nl/images/uploads/usersearch.png

Op oudere versies van Internet Explorer staat deze functie uitgeschakeld. Ook werkt het momenteel alleen op de desktop. Ik hoor graag of het een beetje werkt.

panjoe (moderator)
Ik zit nu, omdat mijn laptop het tijdelijk niet doet, op IE.

De zoekfunctie doet het goed, maar als ik vervolgens backspace kan ik het apestaartje niet weghalen. Als ik hem op een andere manier verwijder verschijnt het laatste zoekresultaat in tagvorm.

Gazpacho - March of Ghosts (2012)

Ik zie hier een user Nieuwstad die ik niet aan kan klikken, maar waar nog wel een stem van bij het album staat. Hoort dat? Is deze soms recentelijk geband?

Niet recentelijk, ik zou even niet weten waarom deze stemmen niet (automatisch) verwijderd zijn. Wellicht iets dat een moderator alsnog zal moeten doen

panjoe schreef:
Ik zit nu, omdat mijn laptop het tijdelijk niet doet, op IE.

De zoekfunctie doet het goed, maar als ik vervolgens backspace kan ik het apestaartje niet weghalen. Als ik hem op een andere manier verwijder verschijnt het laatste zoekresultaat in tagvorm.

Is dat IE10? *edit* gaat dat nu wel goed?

chevy93 schreef:

Ik zie hier een user Nieuwstad die ik niet aan kan klikken, maar waar nog wel een stem van bij het album staat. Hoort dat? Is deze soms recentelijk geband?

Ik krijg hier in beeld "heeft zich 12 januari uitgeschreven".

panjoe (moderator)
Jordy schreef:
(quote)

Is dat IE10? *edit* gaat dat nu wel goed?

Het eerste (niet weg kunnen halen) wel, maar de laatst geselecteerde user uit de zoekresultaten verschijnt wel nog steeds als ik het apenstaartje weghaal.

chevy93 schreef:

Hij heeft zich al een tijdje geleden uitgeschreven. Blijkbaar zijn de stemmen blijven staan. Ik heb ze nu weggehaald.

Waarom zit er geen zoekfunctie bij de artiestenpagina om je favo artiest op te zoeken ? Op deze pagina vindt maar weinig activiteit plaats tussen de users omdat het redelijk statisch is.
Ook kan je niet naar eerdere pagina's net als bij de albums.

Om Anita Meijer te quoten: why tell me why...

Ik krijg nu al voor het 2e album op rij dat ik toevoeg de melding als ik op Last.fm klik 'De tracks van dit album zijn gevonden op Last.fm / Audioscrobbler. Loop deze automatische invoer nog wel even goed na!' terwijl er niets automatisch ingevoerd wordt.

Thin Air! schreef:
Waarom zit er geen zoekfunctie bij de artiestenpagina om je favo artiest op te zoeken ? Op deze pagina vindt maar weinig activiteit plaats tussen de users omdat het redelijk statisch is.
Ook kan je niet naar eerdere pagina's net als bij de albums.

Om Anita Meijer te quoten: why tell me why...
over welke pagina heb je het dan precies?

JSPR_G schreef:
Ik krijg nu al voor het 2e album op rij dat ik toevoeg de melding als ik op Last.fm klik 'De tracks van dit album zijn gevonden op Last.fm / Audioscrobbler. Loop deze automatische invoer nog wel even goed na!' terwijl er niets automatisch ingevoerd wordt.
welk album?

Locktender - Rodin ( HALO69 Locktender – Rodin LP | Halo of Flies Records - halooffliesrecords.com ) en Insomnium - Shadows of the Dying Sun (2014) . Dat waren mijn laatste 2 toevoegingen. Locktender wacht nog op goedkeuring.
Het bericht werd weergegeven dat de tracks op Last.FM zijn gevonden maar de invoervelden blijven blanco.

Jordy schreef:
(quote)
over welke pagina heb je het dan precies?

Jordy, ik bedoel via updates kan je nu naar album of artiest. Dat vind ik al een hele verbetering met de nieuwe lay out van de site. Maar als je vervolgens via updates naar artiesten gaat zie je alleen de nieuwste opmerkingen (1 bladzijde). Er is geen zoekfunctie op deze pagina en je kan ook niet terugbladerennaar eerdere bladzijdes. Om nu een opmerking te plaatsen moet je weer uit de artiestenpagina en via een omweg een opmerking plaatsen.

Maar als je al weet bij welke artiestenpagina je een kijkje wil nemen kan je daar toch gewoon naartoe via het normale zoekvenster rechtsboven? Of mis ik nu iets?

Dat van die enkele pagina is wellicht een foutje, zowel de andere drie updates kan je zo te zien wel pagina's terugbladeren.

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Dat van die enkele pagina is wellicht een foutje, zowel de andere drie updates kan je zo te zien wel pagina's terugbladeren.

Volgens mij kun je standaard tot een week terugbladeren. Bij albums, forumtopics en toevoegingen heb je daar een aantal pagina's voor nodig, bij artiesten niet vanwege de gebrekkige activiteit...

Ah, op zo een fiets. Gebeurt inderdaad niet zoveel bij de artiestenpagina's, dus dan heb je aan een enkele pagina wel genoeg ja.

Zoals ik ook voor albums de zoekfunctie gebruik om gewoon random wat op zoeken (zonder bij de artiest zelf te zijn) zo zou ik dat bij de artiestenpagina ook makkelijk vinden.

Nu zit je bij de artiestenpagina en komt erachter dat iets wilt plaatsen/lezen dat niet op pagina 1 staat. Moet je er toch weer uit en via een omweg wat plaatsen.
Volgens mij echt een verbetering als je dat wat interactiever maakt.

Casartelli schreef:
(quote)

Volgens mij kun je standaard tot een week terugbladeren. Bij albums, forumtopics en toevoegingen heb je daar een aantal pagina's voor nodig, bij artiesten niet vanwege de gebrekkige activiteit...

Komt volgens mij omdat het allemaal wat makkelijker kan op deze artiestenpagina.
Concerten, line ups etc etc. Er valt toch altijd wat te babbelen over artiesten?

Thin Air! schreef:
Zoals ik ook voor albums de zoekfunctie gebruik om gewoon random wat op zoeken (zonder bij de artiest zelf te zijn) zo zou ik dat bij de artiestenpagina ook makkelijk vinden.

Je kunt in hetzelfde veld toch ook op artiest zoeken?

Dat kan. Maar dan kom je altijd eerst bij een album uit. Daarna moet je de groepsnaam selecteren en daarna moet je het kopje "bericht" aanklikken. Waarvan ik denk dat de helft van de users dit niet eens weet te vinden.
Ik klikte ook altijd op de link als een moderator weer eens iets had verplaatst naar de artiestenpagina.

Het zal ongetwijfeld ergens in de MuMe archieven staan hoe je op de artiestenpagina terecht komt maar ik denk dat het interactiever en sneller kan waardoor de activiteit op deze pagina's ook toeneemt.

Zo..nu lekker in de zon, op de loungeset, gaat zitten
(Op de achtergrond draait Tool voor de zomerse vrolijke klanken)

Thin Air! schreef:
Dat kan. Maar dan kom je altijd eerst bij een album uit.

Dat is niet waar.

Ben wel met je eens dat de discussies wellicht iets minder weggestopt zouden kunnen op de artiestenpagina's

Raar, als ik in de zoekfunctie rechtsboven een artiest invoer kom ik ook altijd eerst bij de best gewaardeerde albums uit, een beetje scrollen en ik zie de artiesten pagina en forumtopics van de des betreffende artiest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.