menu

Genres / Electronic / De dance top 100 van...

zoeken in:
avatar van Gyzzz
Mjuman schreef:
Kiara - Bonobo is altijd mijn muziekjoker als ik mensen verdenk van een slechte smaak en ik wil toch iets hippigs opzetten om hen te pleizieren


Hahaha - bijzonder herkenbaar. Vind het evengoed helemaal niet slecht, maar wel echt een pleaser.

Mooie lijsten verder Spraylt!

avatar van Mjuman
-SprayIt- schreef:
(quote)


Die track kende ik dan weer niet, thanks!


Als je verder maar balans houdt en denkt aan allen die levendig weven

avatar van Teunnis
Ik sluit aan!

* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
* Teunnis

Ik dacht dat ik me ook aangemeld had, maar bij deze dan.

* Dance Lover
* panjoe
* Snoeperd
* Djarune
* Gyzzz
* herman
* Teunnis
* Titmeister

avatar van Teunnis
panjoe schreef:
(quote)

Heeft deze in FIFA gezeten? The Rockafeller Skank sowieso wel. Het beste nummer uit FIFA is natuurlijk Fools Gold van The Stone Roses.

Nope, dat is uiteraard New Order - Blue Monday

avatar van -SprayIt-
Zijn we weer! Le Guess Who? is achter de rug, geweldige tijd gehad. Hoogtepunt Colin Stetson in de Janskerk Utrecht, wat kan die man toeteren zeg!

Deze week qua electronic uitgevallen:

57. Prhizzm - Minutiae
54. Talvekoidik - Such a Perfect Day

Veel plezier met dit gevarieerde tiental:

60. Tunnelvisions - Tanami

Weer één van Atomnation. De plaat Midnight Voyage van Tunnelvisions mag en moet veel meer aandacht krijgen! Vorig jaar verschenen en sindsdien één van mijn favorieten. Dit is de opener van dit album en geeft goed weer wat je kunt verwachten. Warme geluiden, gelaagdheid, variatie, met aandacht uitgewerkte details en steengoede vocals. Wel meer één voor de zomer, maar alsnog voor mij een bijna wekelijks verplicht nummertje. Nog lastig om een favoriete track te selecteren, ze zijn stuk voor stuk genieten.

59. Skee Mask - Soundboy Ext.

Even lastig of deze er wel in hoort, maar ik heb hier zo hard op staan dansen in De School dat ik zeg ja! Toch wel het betere wat er afgelopen jaren is uitgekomen op dit gebied, vind ik. Alsof Burial in de mix gaat bij Aphex Twin, ge-wel-dige plaat. Elke track afzonderlijk is smullen, als album nagenoeg perfect. Ook wel bekend onder de naam SCNTST. Zeer, zeer goed.

58. Basement Jaxx - Where's Your Head At

Klassieker deluxe, natuurlijk. Mag niet ontbreken in de lijst. Zo worden ze niet meer gemaakt! Die beat is zo bouncy dat je wel skippybal móet gaan. De vocalen ook zo sterk, voor mij een 5/5 track. Ik weet nog wel dat ik de clip voor het eerst zag, onvergetelijk!

57. Saltillo - Blood and Milk

Met 28 stemmen op dit album relatief onbekend, mensen ga dit luisteren! Bijna onmogelijk om hier een beste track van te selecteren, alles is goed! Geweldig gebruik van samples, een zeer sfeervol geheel. Niet per se Dance in de kern, maar dansbaar genoeg om in het lijstje te komen, vind ik. Prachtig hoe die Oosterse invloeden, klassieke instrumenten en stemmen samenkomen hier. A Simple Test en Grafting zijn ook zo ontzettend goed, nogmaals: probeer het album!

Saltillo - A Simple Test
Saltillo - Grafting

56. Tale Of Us - Discochord

Ook in dit rijtje weer een smerige diepganger. Draai deze graag in auto, vol over de boxen. Diepe bass, relaxte beat en dan lekkere geluidje wat er bij komt, zo heb ik ze graag! Ze hebben slechts 1 reguliere plaat uitgebracht en dat was volledig anders dan wat we hier voorgeschoteld krijgen, grote teleurstelling voor mij.

55. The Avalanches - Since I Left You

Bijna 20 jaar oud en nog steeds zo goed. Tijdloos noemen ze dat. Geweldige clip bij een heel sfeervol nummer. Prachtige strijkers, eigenlijk een heel lief, maar dansbaar plaatje. Waarschijnlijk bij een ieder van jullie bekend. Ze kwam in 2016 terug, na dus 16 jaar niets te hebben uitgebracht. Voor mij een beetje een teleurstelling, op de tracks Frankie Sinatra en The Noisy Eater na.

54. Röyksopp - Eple

Kwam een jaartje later dan de voorganger, maar deze vind ik nóg beter. Sowieso kunnen deze mannen weinig verkeerd doen, vind ik. Dit album is van voor naar achter één groot meesterwerk, daarom ook mijn 5 sterren voor Melody A.M.. Zo gelaagd, uplifting, warm en inspirerend, top 3 reismuziek voor mij. Ogen dicht en gaan! Moet je niet achter het stuur zitten natuurlijk…

53. Nicolas Jaar - Don't Break My Love

Ik lees net dat Jaar volgend jaar naar Rewire komt, dus mijn kaartje is vandaag besteld! Deze geluidskunstenaar heeft met Darkside één van mijn favoriete albums aller tijden afgeleverd, maar zijn solo EP’s uit 2010 en 2011 zijn misschien nog wel sterker. Darkside live was trouwens mijn beste live ervaring ooit. Hoewel bijvoorbeeld Mi Mujer een stuk dansbaarder is, heb ik toch gekozen voor deze. Deze track laat precies zien waarom hij een genie is. Alle geluiden zijn zo perfect samengesteld, als een warm bad waar je je in onder dompelt. Geweldige opbouw en dan dat afbouwen, de stiltes en dan dat weergaloze opbouwen naar die prachtige stem met Don’t Break My Love, kippenvel tot en met. Diepe buiging voor deze prachtige track.

52. Leftfield - Universal Everything

Heel blij dat deze nu voorbij komt! Misschien wel de allerhardste van de 100. Leftfield heeft met Leftism één van de beste albums in het genre afgeleverd, we hebben het dan over 1995. Favoriete track op dat album is trouwens Storm 3000, genieten. Na in 1999 nog met een redelijke plaat te komen horen we nagenoeg niks meer van ze. Tot in 2015 opeens Alternative Light Source verschijnt. Het heeft even geduurd, maar inmiddels vind ik ook dat album een waar genot om naar te luisteren. Deze track is zo ongelofelijk HARD, toe nou toch. Halverwege geven ze wat adempauze, om vervolgens dubbel zo hard terug te knallen. Het rolt, beukt en ragt door als een stoomwals, elke luisterbeurt besef ik me weer hoe goed deze track is. Ook na 4 a 5 minuten doorbeuken gooien ze er extra lagen in, dieper, dieper, dieper. Mocht je deze nu voor het eerst horen, veel plezier!

51. Giriu Dvasios - Pelke

Na dat geweld voor de voorganger even weer tot rust komen met deze dubtechnotrack. Ontdekt via makaveli2 in het genretopic op deze site, heel blij met die tip. Inmiddels heb ik alle albums van deze man, want ik vind hem misschien wel de beste dubtechno artiest die ik ken. En ik ken aardig wat goeds in dit genre, denk aan Fluxion, Deadbeat en Deepchord. Wat is er dan zo goed? In deze track hoor je het, die geweldig ruimtelijke sound, alsof je aan het trippen bent, de beats vliegen je letterlijk om de oren. Ogen dicht en de geluiden volgen, geweldig hoe muziek kan werken! Zeker met een koptelefoon op een unieke ervaring deze. Goede artiest, ik hoop dat hij wat meer aandacht krijgt.

avatar van herman
Mooie update weer. Leuk om uitgerekend deze Leftfield track terug te horen. Echt een geweldige plaat inderdaad, heb deze en Bilocation van het laatste album veel gedraaid.

avatar van Mjuman
Aardig wat treffers dit keer - aardig wat kandidaten voor mijn lijstje, zou ik eraan beginnen Lijstjes maken is een k*klus: continue wikken en wegen, met als conclusie dat bij publicatie de lijst eigenlijk al verouderd is of gewijzigd dankzij de 'waan van het moment'; daarom dus niet voor mij

Zowel Röyksopp als Leftfield hebben imo hun debuut nooit overtroffen. En Saltillo is natuurlijk de groene, duurzame variant van Bonobo - is er een duurzamer en melancholischer klinkend instrument dan de cello? - denk ook aan Caroline Lavelle die met heel veel mensen heeft samengewerkt (oa Hector Zazou en Massive Attack).

Keep 'em comin'

avatar van GrafGantz
Fijn tiental weer, afgelopen zomer veel Tunnelvisions geluisterd, echt fijn voor die tijd van het jaar. En dan ook nog de beste van Jaar en het favoriete Leftfield-nummer van m'n vrouw. Enige onbekende uit dit rijtje voor mij is Saltillo, zal daar binnenkort eens verandering in brengen (al doet Mju hierboven geen goede promo met z'n Bonobo-vergelijking ). En misschien nog eens wat meer van Giriu Dvasios checken, enige album dat ik van hem ken is buitengewoon sterk.

avatar van Mjuman
GrafGantz schreef:
Enige onbekende uit dit rijtje voor mij is Saltillo, zal daar binnenkort eens verandering in brengen (al doet Mju hierboven geen goede promo met z'n Bonobo-vergelijking ).


I plead guilty. Heb eerder dit jaar na opschoning van diverse usb-sticks (muziek voor in de auto) dit album herontdekt en het valt beslist niet tegen. Dit kan je net als Bonobo scharen onder "downtempo" en is in die zin ook een draaierik voor lieden die niet into 'stamppot' zijn, maar die je toch een elektronic dish wilt voorzetten, zonder in neoklassiek (Haines, Johannson, Arnalds etc) te willen vervallen. Juist de cello en de vrouwelijke (melancholieke) zang maken dit tot een fijn album met een lichte d&b-toets.

avatar van GrafGantz
Mjuman schreef:
met een lichte d&b-toets.


Je bent echt een heel slechte verkoper

avatar van Mjuman
GrafGantz schreef:
(quote)


Je bent echt een heel slechte verkoper


Het zijn de percussieve elementen (zeg maar de "ratel", maar dan niet op de snare), zelfde effect als in Bowie - Little Wonder; dat maakt Earthling nog niet tot D&B - ben ik nou ontslagen

Gewoon zelf luisteren - en daarna hier biechten, bij het album

avatar van -SprayIt-
Ook deze week weer een paar tracks die te veel neigen naar Electronic, maar die wel erg, erg goed zijn!

49. Stendeck - It Must Be Heaven
45. Floex - Ursa Major
42. DJ Shadow - Building Steam with a Grain of Salt

Weer een bijzonder tiental met, denk ik, ieder wat wils. Hopelijk zitten er leuke ontdekkingen voor je bij.

50. Ross from Friends - The Knife

Er mag wat te ontdekken zijn in zo’n top 100. Deze plaat kwam dit jaar uit en valt bij mij zeer in de smaak. Naast de gevatte artiestennaam is het een bijzonder unieke sound. Een soort mix van vaporwave met funk, disco en pop? Zeer verslavende liedjes, wat mij betreft is het gehele album van uitermate hoge kwaliteit. Deze track is momenteel favoriet, dit wisselt echter per draaibeurt. Heerlijk die geluiden rond 2:49 en alles wat daar op volgt. Fijne sample/stem ook, ik ontdek nog elke draaibeurt stemmen en geluidjes, zeer verzorgd geheel. Plaatje heeft op deze site slechts 29 stemmen en dat is veel te weinig! Op 9 februari te bewonderen in de Melkweg, ik ben erbij!

49. Sascha Funke - Mango

Populaire plaat en naar mijn mening terecht. Het heeft die BoC-feel, maar dan fijn dansbaar en iets energieker. Ik moet zeggen dat ik niet alles van hem sterk vind, maar deze is heerlijk op een goede after. Sterspeler in deze track is het gitaartje, dit kun je toch niet slecht vinden?

48. Gesaffelstein – Pursuit

De trouwe lezer weet inmiddels dat er in elk tiental ten minste 1 vuige beuker zit, hier hebben we de volgende! Tjah, wat moet je hier over zeggen. Lekker potje schreeuwen en met z’n allen shirtloos beuken, ook dat kan dansmuziek zijn. Vrij ongecompliceerd lijkt het, maar bij nadere beluistering opvallend geraffineerd in elkaar gezet. Er zitten meerdere favoriete tonen in, die het bij mij altijd goed doen. Heerlijk hoe, vooral op de koptelefoon, de geluiden links en rechts worden afgewisseld en verspringen.

47. Bicep - Glue

Ik zat laatst in de bioscoop de prachtige film Dogman (Dogman (2018 - MovieMeter) te kijken, komt in een clubscene deze klapper voorbij. Bicep dit jaar op Lowlands gezien, viel toen toch ietwat tegen. Wel was deze track wonderschoon, het is ook gewoon een heel mooi nummer. Het heeft iets melancholisch, mooi gebruik van stemmen en synths. Dit is er één voor oogjes dicht en in je hoofd op reis, dat gaat trouwens net iets makkelijker als je iets gesnoept hebt.

46. Camisra - Let me show you (Tall Paul remix)

De voorganger kwam voorbij in Dogman, deze knaltrack heb ik ontdekt in de serie Spaced: Spaced - Seizoen 1 (1999) - TvMeter.nl. Een absolute aanrader trouwens, heb me kapot gelachen. Deze track kwam voorbij in een scene in de club en ik was meteen verkocht. Lekkere 90’s feel en als die drop komt gaat, waar je deze ook inzet, ongetwijfeld het dak eraf. Spaced Club Scene Spaced - Phone Rave

45. Jeremy - So Peaceful

Eén van de subtielste plaatjes in mijn top. Deze EP, uitgekomen op Driftwoord is super. Een gelaagdheid om van te smullen, fijn om helemaal in op te gaan. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe je hier op danst, maar hij staat als Dance op MusicMeter, dus ik tel ‘m mee. Dit is een bepaalde vorm van techno wat schuurt aan dubtechno en minimal, ik vind het smullen. Prachtige vocals ook, dromerig en mysterieus. Stem je hartslag en ademhaling even 10 minuten af op dit fijne plaatje.

44. Weval - Something

De laatste Atomnation-track in deze lijst en dus de beste, in mijn beleving. Uitgekomen in 2013, intussen tijd deze heren al zeker 6 keer live gezien. Ze hebben de laatste tijd op Kompakt toch minder werk voortgebracht vind ik, ook zijn de laatste live optredens niet altijd even sterk. Jammer, want de potentie is/was zo groot, zo blijkt uit deze EP. Deze track heeft een fijne beat en mooie herhaling in de stem ala The Field. Ook de andere tracks op dit plaatje zijn zeer de moeite waard, dus ga dat absoluut beluisteren! De track Half Age komt op YouTube erachteraan, laat ‘m lopen!

43. Punkin' Machine - I Need You Tonight

En dan nu weer heel iets anders! Graag uw aandacht voor deze uitgave van Fabric: James Murphy & Pat Mahoney - FabricLive. 36 (2007). Misschien wel mijn favoriet uit de serie, waarvan ik er zeker 50-60 in de kast heb staan. Deze mix knalt de ene na de andere discohit achter elkaar. Ik heb nu deze track gekozen, maar elke track is raak! Geweldige cd, ik gooi ‘m morgen in de auto weer in de speler.

42. James Holden - The Caterpillar's Intervention

Eén van mijn grote helden, al is hij in het echt vrij klein. Nu een paar keer live gezien en ook eens gesproken na een belachelijke set tijdens STRP in Eindhoven. Deze man heeft een buitenaards goed gevoel voor ritme en geluid. Hij weet je als geen ander in hoge sferen te brengen, hij kan van diep naar dieper, naar diepst. Zijn mixalbums zijn van pure klasse en zijn naast de mixen van Joris Voorn en Richie Hawtin absoluut favoriet. Balance 005 is een meesterwerk, At The Controls niets minder dan orgastisch en zijn DJ-Kicks is van topkwaliteit. In 2013 kwam The Inheritors uit en ik moet zeggen, dat was wennen. Ik denk dat ik begon met een schamele 3*, waar dat nu 4,5* is. Een bijzondere mix van jazz, krautrock en techno, een geweldig gebruik van instrumenten en onnavolgbare opbouw en ritmes.

41. Tycho - Lapse

Yes! Eentje die ik zeer hoog heb zitten deze. Wat een geniale track is dit zeg, man man man. Kippenvel tot achter de oren van dat orgeltje. Kan echt tranen in mijn ogen krijgen van zulke tracks, het zit zo ontzettend goed in elkaar. Bijzondere is dat deze op het album Sunrise Projector uit 2004 is uitgekomen, terwijl in 2006 Past Is Prologue uitkwam met nagenoeg dezelfde tracklist, maar zonder deze! En deze is, samen met Dictaphone’s Lament favoriet. Ongelofelijk hoe die beats rollen, overslaan, draaien, het trekt alle kanten op en richting het einde valt het in steeds weer nieuwe ritmes, maar elke keer perfect! Dit is voor mij dikke volle mep, 5 sterren en een staande ovatie.


avatar van Dance Lover
Lekker rijtje weer Marcel! Om Bicep te horen in Dogman tijdens die geniale clubscene was ook erg cool.

En mijn Top 100 staat al in de startblokken hoor.

avatar van -SprayIt-
Top! Ik gooi ook het laatste tiental er in 1 keer op, dus ik verwacht met 3 a 4 week rond te zijn. Leuk dat jullie meelezen en luisteren. Ik kijk uit naar je lijst DL.

avatar van Dance Lover
Ik kan je alvast verklappen dat er een track uit jouw lijst ''die ik eerst nog niet kende'' is doorgedrongen tot mijn Top 100.

avatar van -SprayIt-
Kijk, daar doen we het voor! Leuk om te horen, nu nog meer benieuwd, ik heb al een track in gedachten, we zullen het zien!

avatar van Noere
Tof om Jeremy hier te zien

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dat nummer van Jeremy is te gek, nooit eerder gehoord. Mooie lijst weer verder!

Fun fact: een van de twee heren van Weval is Merijn van MasterMovies.

avatar van Noere
panjoe schreef:
Dat nummer van Jeremy is te gek


Alles op driftwood is te gek. Jean cochois (the timewriter) en norman feller (terry lee brown jr) zijn helden, verantwoordelijk voor alle releases op dit label

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- schreef:


54. Röyksopp - Eple

Kwam een jaartje later dan de voorganger, maar deze vind ik nóg beter. Sowieso kunnen deze mannen weinig verkeerd doen, vind ik. Dit album is van voor naar achter één groot meesterwerk, daarom ook mijn 5 sterren voor Melody A.M.. Zo gelaagd, uplifting, warm en inspirerend, top 3 reismuziek voor mij. Ogen dicht en gaan! Moet je niet achter het stuur zitten natuurlijk…


Ik kwam net voorbij dit geweldige stukje mixwerk: 2 Many Djs - Destiny's Child - Dolly Parton - Royksopp

Afkomstig van 2 Many DJ's - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2 (2002), één van de beste mixalbums die ik ken.

avatar van trebremmit
Noere schreef:
(quote)


Alles op driftwood is te gek. Jean cochois (the timewriter) en norman feller (terry lee brown jr) zijn helden, verantwoordelijk voor alle releases op dit label


Ik dacht dat ik de enige was die Cochois kende.

Plastic City is trouwens ook een tof label, daar heeft hij ook aardig wat op uitgebracht.

avatar van -SprayIt-
Deze week 2 hele fijne tracks die te electronic voor dance zijn, maar blij dat ik ze even mag noemen:

37. Biosphere - Chukhung
32. Air - Trente Millions d'Amis (Live KCRW 1998)

Deze week iets minder lange teksten wegens inhalen en weer op schema komen. Er zit weer vanalles tussen, hopelijk vinden jullie nog wat nieuws en/of genietbaars in de volgende 10:

40. Code 718 - Equinox (Henrik Schwarz remix)

Temporary Secretary is één van mijn favoriete mixplaten. Ik woonde na een relatiebreuk een tijdje in de vakantiewoning van mijn ouders. Ik heb daar op een avond al mijn emotie eruit gedanst op deze mix, helemaal los in de woonkamer. Het is een zeer subtiel, maar oh zo diep plaatje, dat je meeneemt op een geweldige trip. Hier een track uithalen doet eigenlijk geen recht aan hoe goed het is, maar deze track geeft een veelbelovend voorproefje als je mij vraagt. Fijn piano’tje, een relaxte beat en een fijne onderhuidse spanning. Heel fijn hoe de snares versnellen, ken je het album niet: aanrader. Dixon - Temporary Secretary (2009)

39. Shifted - Leather

Dan meteen maar door naar de genadeloze plaat van deze week. Stap op de trein en fijne reis. Een ontzettend harde track dat doordendert en blijft rammen. Het lijkt enigszins eendimensionaal, maar na zeker 100 luisterbeurten ben ik ‘m nog steeds niet beu. Lekker industrieel, gas geven en gaan!

38. Loco & Jam – Medusa

Weer een relatief stevige beuker. Sinds mijn eerste luisterbeurt steevast in de party-lijst, voor de momenten dat het écht los moet. Lekker rollende beat, spannend gebruik van geluiden, fijne opbouw, techno zoals ik het graag heb. Ik vond het lastig kiezen, want ik vind misschien wel net zo lekker van ze: Federico Milani - Eleven (Loco & Jam remix) . Halverwege breekt ook deze los, allemachtig zeg. En dan tegen het einde nóg een keer daar weer overheen, ik kan niet blijven zitten.

37. Plastikman - Psyk

Richie Hawtin mag uiteraard niet ontbreken in deze lijst. Onder de alias Plastikman verantwoordelijk voor zeer veel fijne albums en mixen. Deze track komt uit 1998! Tijdloos, staat nog steeds als een huis. Deze track is een schoolvoorbeeld van hoe je een track subtiel opbouwt, uniek gebruik van samples. Hij staat (als Richie Hawtin) in de Dance-top 50 op MusicMeter nu 3 keer, op plek 11, 7 en 5! Scores van ver boven de 4*, dat zegt heel veel. Uit die mixes zijn geen losse tracks te halen, vandaar dat ik er één bij Plastikman haal. Luister trouwens ook het live album EX uit 2014; geweldig!

36. Mononoid - Baryon Number

Ik gok voor velen een onbekende deze, goede track van deze Nederlandse boys. Eigenlijk al het goede van een Max Cooper. Stephan Bodzin of Nathan Fake in één track. Uiterst sfeervol en heerlijk samengesteld, de ritmes lopen lekker door elkaar en zijn stuwend, er zitten zoveel geweldige details in deze track. Hier space ik altijd zeer goed op.

35. Etienne de Crécy - Night (Cut the Crap)

Ja, leuke! Etienne is een absolute eindbaas, hij heeft inmiddels drie uitgaves van Super Discount uitgebracht, waarvan de eerste in 1996, de 2e in 2004 en de laatste in 2015! Ze zijn alle drie steengoed, ik heb hier zo vaak op staan feesten met mijn vrienden. Mooie hoezen ook, staan keurig op een rijtje in de cdkast. Dit is een track van de laatste uitgave, die op het eerste gehoor wat cheesy en fout is, maar zo goed in elkaar zit. Geef deze gehele cd een kans, want je gaat ervan houden, ik garandeer het je!

Super Discount (1996)
Super Discount 2 (2004)
Super Discount 3 (2015)

34. Jan Jelinek - Tendency

Uitgegroeid tot één van mijn favoriete albums: Jan Jelinek - Loop-Finding-Jazz-Records (2001). Hoewel deze onder Electronic wordt geschaard, kan ik met recht zeggen dat ik hier zeer graag op sta te dansen. Die beat is onweerstaanbaar, de gelaagdheid subliem, een droom in geluid. Dit zit zo verdraaide knap ik elkaar, misschien wel één van mijn favoriete ontdekkingen van de afgelopen jaren. Ik neig voor het album naar een 5*.

33. Robag Wruhme - Prognosen Bomm

Dit is een intelligent plaatje, afkomstig van het sterke album Thora Vukk. Zeer vernuftig album, het is een echte geluidskunstenaar. Vooral het ‘geklop op de deur’, vind ik tof in deze track. Ook die prachtige stemmen, deze track ben ik na de eerste luisterbeurt nooit vergeten. Met zeer veel aandacht en liefde gemaakt, dat hoor je.

32. Paul Kalkbrenner - Castanets

De broer van Fritz. Heeft een paar zeer goede albums uitgebracht, waarvan Berlin Calling het meest bekend en populair is. Daar staan geweldige tracks op, zoals Sky and Sand en Azure, maar favoriet is momenteel deze. Trouwens ook te vinden op het album Self, wat persoonlijk mijn favoriet is van hem.

31. Fritz Kalkbrenner - Kings In Exile

De broer van Paul. Heeft een paar zeer goede albums uitgebracht, waarvan Here Today Gone Tomorrow het meest bekend en populair is. Al is Sick Travellin’ ook top. Toch vind ik dit van alle Kalkbrenner-albums de beste. Deze track brengt altijd weer een lach op mijn gezicht, die drop is genieten. Lekker opzwepend plaatje, ik krijg hiervan wel zin om te dansen.

De broertjes netjes achter elkaar

Verder props voor Equinox en Psyk

Ponty Mython
Leuk topic hoor, maar 100 nummers becommentariseren vind ik iets teveel van het goede.

Mag een top 50 ook?

avatar van -SprayIt-
Lijkt mij geen probleem Ponty, al heet het niet voor niets een top 100. Toch anders keuzes maken bij een top 50, denk ik. Je hoeft ook niet per sé alle 100 van lang commentaar te voorzien misschien?

Ponty Mython
Het duurt nu al maanden voordat iemand door zijn top 100 heen is. Dan haken veel mensen al af denk ik, of ze vergeten het topic gewoon. Je moet er ook maar net tijd voor hebben.

avatar van herman
-SprayIt- schreef:
43. Punkin' Machine - I Need You Tonight

En dan nu weer heel iets anders! Graag uw aandacht voor deze uitgave van Fabric: James Murphy & Pat Mahoney - FabricLive. 36 (2007). Misschien wel mijn favoriet uit de serie, waarvan ik er zeker 50-60 in de kast heb staan. Deze mix knalt de ene na de andere discohit achter elkaar. Ik heb nu deze track gekozen, maar elke track is raak! Geweldige cd, ik gooi ‘m morgen in de auto weer in de speler.

Fantastische keuze van een geweldige mixplaat. Echt een heerlijke dansplaat dit.

avatar van -SprayIt-
Ponty Mython schreef:
Het duurt nu al maanden voordat iemand door zijn top 100 heen is. Dan haken veel mensen al af denk ik, of ze vergeten het topic gewoon. Je moet er ook maar net tijd voor hebben.


Ben zelf nu 6 weken onderweg en rond af in 2. Bij de eerste poster in deze serie ook krap 2 maanden, dus het valt mee. Er is ook een hiphop top 100 en een algemene top 100, ook daar duurt het even. Klopt wel dat mensen afhaken of zelfs vergeten dat ze zelf aan de beurt zijn, omdat ze zich jaren geleden hebben opgegeven. Ikzelf heb geen haast, ook niet bij andere lijsten, maar post gerust een top 50!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.