MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
Sietse

Het doet mij zelf erg denken aan de eerste EP van Deaf Center, maar dan weer net ff anders...wat meer glitch.

Sietse
En iemand nog iets nuttigs te zeggen over het album van 2 weken terug?

edris.
Bedankt voor de herinnering, over ongeveer een uur weet ik wel of ik er iets over te zeggen heb.

Sietse schreef:
En iemand nog iets nuttigs te zeggen over het album van 2 weken terug?

Kan 'm niet vinden.

Sietse
Goodfella schreef:
(quote)

Kan 'm niet vinden.

Soulseek moet lukken lijkt mij zo. Stuur evt. een pm.

Balance presents Electronic 4. Mixed by DJ Agent 86.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij staat bij mij met stip op 1.
Wat een heerlijke tracks.

Sietse
en als je het nu doet via de omschrijving van het topic dan kunnen we er misschien nog echt iets mee ook

Leuk initiatief, jammer dat er niks meer mee gedaan word, laat ik toch maar een plaatje in de spotlight zetten.

Saycet - One Day at Home (2006)
http://musicmeter.nl/album/52856

(afbeelding)

Lieve, fijne, vrolijke, zielige, Idm plaat zoals ik ze graag hoor. Voor liefhebbers van eerdere Ochre, Kettel en de betere nummers van Plaid. En het deed me erg denken aan de eerste van Vector Lovers.
Vind de cover een beetje ongelukkig gekozen, redelijk sfeerloze illustratie die maar bar weinig met de muziek temaken heeft, laat je daar dus niet door uit het veld slaan.

tuktak
ja een nieuw plaatje altijd leuk. doet idd denken aan kettel vanwege het melodieuze. het is eigenlijk downtempo met idm invloeden, bijna richting lounge misschien wel. het is daardoor laagdrempelig en voor bijna iedereen wel aangenaam luisterbaar. wat vooral opvalt is de variatie in melodie en beats, waardoor het lijkt alsof geen seconde op dit album hetzelfde is. die variaties zijn echter zo subtiel dat het niet bewust opvalt, waardoor het rustgevende repeterende de overhand blijft houden. 3,5e ster

Netjes

Ik heb ook al een volgende plaat in gedachten om in de spotlight te zetten.. Die eigenlijk nog een klap beter is.

Ha, ik zal ook weer eens proberen in te haken op dit topic (het begon allemaal zo mooi en met zoveel goede voornemens ).

Ben nu met de tip van Visnet (welkom op de site trouwens) bezig en zo op het eerste gehoor klinkt dit goed. Inderdaad een beetje Kettel of Ochre-achtig, maar toch wel een eigen stijltje (en misschien nog wel wat toegankelijker). Niet zomaar een kopie van de genoemde artiesten in ieder geval.

Goede tip. En dat er nog maar veel mogen volgen in het nieuwe jaar.

thejazzscène
Ja, ik vond dit topic ook wel de moeite maar toen was er teveel geëxperimenteer en wist men niet meer wat men kon verwachten en verwaterde alles. Het album moet wel enige interessante/ lovende recensie bevatten van de promotor en een hoge stem uiteraard. Dan ben ik mee.
Liefst het volgende album uploaden en linkjes doorsturen naar de geïnteresseerden, dat werkt veel gemakkelijker (bij het jazzalbum van de week althans).

Ben het wel mee eens dat er eigenlijk vaak platen werden genomen die alleen maar de oren/ogen van de anderen moesten verbreden.. leuk, maar niet noodzakelijk écht de muziek waar je zelf nu echt wild van wordt. Men moet gewoon iets noemen wat gewoon uitstekend was! Het liefst recent. Dat wekt meer interesse dan het noemen van een experimentele jazzfusion electrisch accordeon plaat afkomstig uit Albanië 1954.. hoe leuk die misschien ook aan de wieg stond van huidige genres

orbit schreef:
een experimentele jazzfusion electrisch accordeon plaat afkomstig uit Albanië 1954

... daar gaat mijn bijdrage...

tuktak
idd, gewoon goede platen. ik weet nog een 2008 bubblinghouseplaat met accordeonduetten uit albanie, erg vet

Sietse
maar misschien hou ik wel heel erg van Trans-Siberische Polka Noisepop uit de jaren 70

Ja, dat jij van chromatografe technoschläger uit de West-Letviaanse Karpaten houdt weten we nu wel Sietse. De laatste keer dat ik dat moest draaien terwijl mijn schoonouders net op bezoek kwamen heugen me nog als de dag van gister..

Sietse
Die vonden het vast ook heel erg tof, of je was gewoon heel blij je schoonouders na zoveel jaar weer eens te zien. Kan ik me ook voorstellen dat, dat je bij blijft.

Maar mijn laatste tip was toch niet zo bizar vreemd, of wel dan

thejazzscène
Tja, voor wat de Sovjet-Unie al niet goed was: Albaans geëxperimenteer volgens Stalins' akkordenprogressie op die elektronische accordeon. (bijzonder interessant en vrij geluid moet ik alvast zeggen)

Sietse schreef:
Die vonden het vast ook heel erg tof, of je was gewoon heel blij je schoonouders na zoveel jaar weer eens te zien. Kan ik me ook voorstellen dat, dat je bij blijft.

Maar mijn laatste tip was toch niet zo bizar vreemd, of wel dan

Ik was voornamelijk blij dat ze vrijwel direct weer gang zetten naar de voordeur

Maar ik ben even kwijt wat je laatste tip was (was dat niet Tom Dissevelt? best leuk, beetje oud..), het ging dan ook niet speciaal over jouw tips. Meer in het algemeen.

Erg leuke tip in ieder geval. Wel een plaatje waarvan ik er al meer dan 100 lijk te hebben, erg eenvoudig om in te rollen, maar het fladdert lekker weg. Zal wel een 4tje woorden.

Sietse
Deze Orbit:
Sietse schreef:
Ok, ook al deed ik niet meer mee of wat dan ook...

Album van de week:

Beta Two Agonist - Autumn Perdue (2008)

(afbeelding)

uitgekomen op het Nederlandse label Databloem.

Denk aan ambient, glitch en dub, maar ook aan klassieke muziek.
Liefhebbers van de labels Thinner en Autoplate, maar ook Murcof weten zich hier wel raadt mee.

BLAH BLAH BLAH

Websites:
Beta Two Agonist
Databloem

Hier is het album te vinden op MuMe:
http://www.musicmeter.nl/album/135124

Ik zeg 4 sterren.

Veel plezier.

Tom Disseveldt was niet van mij.
Mijn enige andere toevoeging was Ghislain Poirier - Il N'y A Pas De Sud, maar die is volgens mij langs iedereen behalve Onderhond (die hem trouwens niet boeiend vond (hoezo voorspelbaar)) gegaan.

tuktak
1 januari, nieuwe week, nieuw jaar, nieuwe plaat ik kon het niet laten deze toch te plaatsen:

Francesco Tristano - Auricle / Bio / On

Style: Abstract, Dub Techno, Minimal Techno
Release: Oktober 2008
Label: Infiné
Musicmeterlink: klik

(afbeelding)

Trained as a classic pianist at Julliard, Francesco Tristano has actively fused his avant-garde piano with electronic textures and beats, including work with some awfully big names.
His 2006 debut single was a re-recording of Derrick May's immortal "Strings of Life" and he's recently collaborated with Carl Craig, both onstage and on wax (Craig's remix of Tristano's "The Melody" from earlier this year is an absolute stunner).
On Auricle/Bio/On, Tristano connects with minimal dub techno figurehead Moritz von Oswald for two 20-minute-plus tracks of mind expansion.

Sietse
klinkt boeiend, ff kijken of ik het kan vinden.

Ik heb de achterstand weer een bèètje in weten te halen, v.w.b. de laatste drie albums althans (als de rest dat nu ook even doet, dan blazen we dit topic weer eens een beetje leven in )

lijkt me een goed voornemen voor 2009...

Poa
Leuk dat dit weer tot leven komt. Vooral die van tuktak lijkt me boeiend, maar eens achteraan.

Ik ga er ook achterheen.

lambf
Alweer iets in de minimal sfeer

tuktak
och jah, elke week in dit topic idd...

Tuktak's album van de week staat nog in de wacht om beoordeeld te worden, ben benieuwd, zeer verdeelde meningen.

Inmiddels weer een week verder en nog geen nieuw album van de week, dus nog maar een van mijn kant.

Landau - Thepicompromise
http://www.musicmeter.nl/album/64114
Verenigd Koninkrijk
Electronic / Dance
Label: Merck

(afbeelding)

Mijn bericht bij het album:
Een jaar lang heb ik 3 nummertjes in het bezit gehad, de rest kon ik maar niet vinden, van de week dan toch het hele album weten te bemachtigen.

En het totaalplaatje stelt gelukkig niet teleur, veel afwisseling, maar het gaat wel allemaal lekker dezelfde kant op. Heerlijke krakende deuren, potten en pannen samples, ondersteund door stevige ritme's, scratches en fijne melodien.
Heb hem op 4.5* staan

Benieuwd wat dit album bij jullie gaat doen En de beste wensen nog!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.