MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
Ik zal voor tips wel weer de labels afgaan en discogs (deed ik toch al)

lambf
Ik zou er wel eentje willen aandragen....
....
....
Maar ik loop al 3 albums achter

Ik Doe Moeilijk
boeiend, ik heb ook nog niet alles beluisterd, kom maar op...

lambf
Four Shapes of Noize Render Personality Disorder EP

(afbeelding)
Black Hoe, 2008
Gratis te downloaden

"The Czech Jindra Brejcha returns with an ep. He already has had a release
on Black Hoe under one of his alteregos called Noize Punishment. This one
is a unique piece: his four different pseudonyms appear. Extreme digital
hardcore and punk breakcore as Noize Punishment (Riotbringer), rough
hardcore drum'n'bass as Unsane Virusez (Bullet In Your Head), total sound
annihilation as Mental Output (Fuck Off Breakcore) and heavy dark
drum'n'bass or tech step as Forbidden Society (remix of No Future).
This release gives You a nice view about different works by Mr. Brejcha!"

Een vrij kort maar explosief EP'tje van een van de mannen achter Desert Storm Breakcore Squad. Enjoy

thejazzscène
Ok, leuk om even te beluisteren. Goed om een ep en gratis downloadbare muziek te kiezen. Zo heb je des te meer klanten. Ik alvast (als het werkt natuurlijk, morgen)....

Pastichio Rocker
Track 1: amateuristisch knip- en plakwerk.
Track 2: best aardig, mede dankzij de vocals en de dikke bassen.
Track 3: Een bak herrie waar ik na 30 seconden al pijn in mijn hoofd van kreeg. Alsof er gewoon wat willekeurige samples achter elkaar zijn geplakt waarna er een bak distortion overheen is gegooid. Troep met de grote 'T'.
Track 4: lekkere donkere d&b met supersnelle beats en old school amen breaks.

2*

thejazzscène
Dominique Jacquinet - Floating

Ik zou graag jullie mening eens willen horen over dit album.
Het is een gratis te beluisteren eptje dat ik wel heel erg goed te pruimen vind. Er zit een mooie rustgevende gevoelswaarde in. Eén die ik in dit topic enkel ben tegengekomen in het album van Rod Modell. Deze is wel iets meer richting minimal techno. Dus zie het als een variatie.

Ik Doe Moeilijk
Goed spul, check ook deze Nederlandse artiesten:

Rivo: (http://www.discogs.com/artist/Rivo).
Ohrwert: dikke aanrader, ook live. (http://www.discogs.com/artist/Ohrwert)
Delta funktionen: (http://www.discogs.com/release/1209165)

edit: en deze http://www.musicmeter.nl/album/123012

01. 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. 2.0* - Kaito - Special Life
03. 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
04. 3.5* - Spyweirdos - Wetsound Orchestra
05. 4.5* - Boogiepop Phantom
06. 1.0* - David Gilmour Girls - Vultures
07. 2.0* - Damon Wild - Downtown Worlds
08. 4.5* - LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere
09. 3.5* - Anders Ilar - Ludwijka Extended Visit
10. 4.0* - Tom Dissevelt - Fantasy In Orbit
11. 3.5* - Monolake - Hongkong
12. 4.0* - Roderick Julian Modell - The autonomous music project
13. 4.0* - Bluermutt - When I'm Not
14. 3.0* - Ghislain Poirier - Il N'y A Pas De Sud
15. 4.0* - Four Shapes of Noize Render Personality Disorder EP

Volgens mij is het niet zozeer het probleem dat er te weinig electronic fans dit topic volgen. Volgens mij zitten ze gewoon niet meer op MM. Deze hoek is al een tijdje morsdood, wat best jammer is.

Het enige echte leven dat er nog inzit komt van hypejes en politiek correct geneuzel.

Sietse
dus...

Ik Doe Moeilijk
haha, nou begrijp ik waarom het hier zo dood is...

thejazzscène
Nja, het leuke vond ik aan dit topic het 'met ze'n allen gaan beoordelen' van albums. Op die manier komen de stemmen niet enkel bij de populaire albums terecht waarvan de electronic en dance toplijst er vol van staat. Maar ja, blijkbaar werkt het niet.

tangmaster
Onderhond schreef:
Volgens mij is het niet zozeer het probleem dat er te weinig electronic fans dit topic volgen. Volgens mij zitten ze gewoon niet meer op MM. Deze hoek is al een tijdje morsdood, wat best jammer is.

Het enige echte leven dat er nog inzit komt van hypejes en politiek correct geneuzel.

Tja, zo dood is de electronische muziek voor mij niet alleen ontbreekt er veel. De klassiekers bijvoorbeeld, neem nu eens een album als Hidden van Coma Virus, wie kent dat?

Ik zal het eens luisteren.

edris.
tangmaster schreef:

Tja, zo dood is de electronische muziek voor mij niet alleen ontbreekt er veel. De klassiekers bijvoorbeeld, neem nu eens een album als Hidden van Coma Virus, wie kent dat?

Hij bedoelde dat de liefhebbers van elektronische muziek niet echt MuMe zitten, zoveel zijn er hier inderdaad niet. (Ik zal Hidden nog eens luisteren en erop stemmen, speciaal voor u.)

tuktak
er wordt ook gewoon ontzettend veel electronic gemaakt, je kan niet alles luisteren...

lambf
Er zijn dan ook zo ontzettend veel verschillende stijlen....

Sietse
Anders lees je ff het concept van dit topic...

Misschien dat we dit topic kunnen reanimeren?

Sietse
Ok, ook al deed ik niet meer mee of wat dan ook...

Album van de week:

Beta Two Agonist - Autumn Perdue (2008)

(afbeelding)

uitgekomen op het Nederlandse label Databloem.

Denk aan ambient, glitch en dub, maar ook aan klassieke muziek.
Liefhebbers van de labels Thinner en Autoplate, maar ook Murcof weten zich hier wel raadt mee.

Ik quopte mijzelf nu ff van EARlabs.org:

Beta Two Agonist - Autumn Perdue
RATED: 8 / 10 reviewed by Sietse van Erve
26-7-2008

Autumn Perdue is the second full-length by Beta Two Agonist for Databloem Records. It brings us a subtle glitchy ambient album with slight influences from classical music. A pleasant listen during the rainy afternoons this summer will bring us again.

facts
LABEL
[ Databloem ]

RELEASE
[ Autumn Perdue ] [ CD ]

The summer just started here in The Netherlands, although one would not say so with all the rain and storm again (as usual), and what do I find in my mailbox? A cd called Autumn Perdue (Lost Autumn) by the Catalan/Dutch musician Ian Lizandra probably better known as Beta Two Agonist. From the Dutch label Databloem we learn that this is his second release.

Beta Two Agonist gained his first interest in computer (music) when he attended Art College where he started experimenting with sounds. Inspired by error and chance he creates ambient music with huge influences from glitch. Armed with field recordings, percussion, circuit bended toys and much more electronics he creates sleepy soundscapes with a keen eye for rhythmical and other subtle details.
In the music there is a major part for classical influences which can also be heard in with artists such as Murcof or Jacaszek but it is, specially compared with the first, it is wrapped up in a more organic and less clinical sounds. Everything sounds less forced, which is a big plus in my book. Another artist that pops-up in my head is labelmate Off The Sky who creates up glitch ambient in a similar way. At some points I would even say it’s exactly the same musician who is at work here. Though, there are small details that show the differences between these two.

Autumn Perdue is a very pleasant album which shows a talent. An album that could easily fit in with your Sunday afternoons when it’s stormy weather, while reading a book or just hanging around. Even while it is summer here right now it a good one to play. One album you could buy blind when into glitch ambient music.

Websites:
Beta Two Agonist
Databloem

Hier is het album te vinden op MuMe:
http://www.musicmeter.nl/album/135124

Ik zeg 4 sterren.

Veel plezier.

tangmaster
edris. schreef:
(quote)

Hij bedoelde dat de liefhebbers van elektronische muziek niet echt MuMe zitten, zoveel zijn er hier inderdaad niet. (Ik zal Hidden nog eens luisteren en erop stemmen, speciaal voor u.)

En? Al gehoord?

Ik zal er eens een poginkje aan wagen, al is de aanbeveling van Sietse voor mij meestal geen reden tot juichen..

lambf
...Geld ook voor mij. Maar ik zal het wel beluisteren.

tuktak
zijn eerste album is erg gaaf kan ik iig vertellen...

Sietse
orbit schreef:
Ik zal er eens een poginkje aan wagen, al is de aanbeveling van Sietse voor mij meestal geen reden tot juichen..

Jij wel (althans d'r is een kans)

lambf schreef:
...Geld ook voor mij. Maar ik zal het wel beluisteren.

Jij niet.

Ik ga ook maar 's meedoen!

"... maar ook aan klassieke muziek". Klinkt als de zoveelste pompeuze ambient afknapper maar zal het wel eens proberen.

In tegenstelling tot Onderhond ben ik wel in voor wat "... maar ook aan klassieke muziek." vermengd met dub.

Valt trouwens erg goed mee, met maar weinig analoog tussendoorgetoeter en lekker glichty zaken.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.