Genres / Electronic / Electronic-album van de week
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 28 december 2007, 18:18 uur
Hij heeft nog geen PM teruggestuurd.En om nou lang te wachten op zijn PM, dat is ook wel een beetje jammer voor de mensen die een nieuw album willen.
0
geplaatst: 28 december 2007, 19:13 uur
#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life
#3: lambf: 20 December 2007: Nic Endo - Cold Metal Perfection
#4: Aurum: 28 December 2007: Spyweirdos - Wetsound Orchestra

Spyweirdos - Wetsound Orchestra
Poeta Negra 2006
Glitch / Ambient / Minimal
This album’s solid forms are enriched by elements of fluidity and purposeful “errors” – geometrically evaluated 4/4 sounds coming across clicks, drones and narrative strings, breaks that create circular flows, deep ambient parts, samples of exceptional esoteric attitude and beauty. All the above combined with a sound characterized by rich and clear elements, offering a particular sound pleasure.
(Includes remixes by Alva Noto, B.Fleischman, Funckarma, Gyro-Gyro, Horchata, Mad EP, Octex, Ollie Olsen, Peekay Tayloh and Traject, additionally mastering has been elaborated by Murcof)

Spyweirdos - Wetsound Orchestra
Poeta Negra 2006
Glitch / Ambient / Minimal
This album’s solid forms are enriched by elements of fluidity and purposeful “errors” – geometrically evaluated 4/4 sounds coming across clicks, drones and narrative strings, breaks that create circular flows, deep ambient parts, samples of exceptional esoteric attitude and beauty. All the above combined with a sound characterized by rich and clear elements, offering a particular sound pleasure.
(Includes remixes by Alva Noto, B.Fleischman, Funckarma, Gyro-Gyro, Horchata, Mad EP, Octex, Ollie Olsen, Peekay Tayloh and Traject, additionally mastering has been elaborated by Murcof)
0
geplaatst: 28 december 2007, 19:17 uur
We kunnen bij dit album eventueel ook focussen op de eerste cd (van de twee) en de remixen dus buiten beschouwing laten.
Bovenstaand stukje tekst komt overigens van de site van het label, dus geeft misschien een wat subjectief beeld.
Bovenstaand stukje tekst komt overigens van de site van het label, dus geeft misschien een wat subjectief beeld.
0
thejazzscène
geplaatst: 29 december 2007, 10:49 uur
Ben hem nu aan het luisteren. Verwantschappen met de man die zorgde voor de mastering, Murcof, zijn nooit ver te zoeken. Goeie keuze. Deze is meer dan de moeite waard.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 14:26 uur
Wordt het al tijd dat ik de volgende aanwijs voor een nieuw album, of moeten we nog even wachten?
Volgens mij is een aantal gebruikers er nog niet helemaal aantoe gekomen (door de feestdagen ofzo).
Volgens mij is een aantal gebruikers er nog niet helemaal aantoe gekomen (door de feestdagen ofzo).
0
_2M
geplaatst: 5 januari 2008, 14:30 uur
Maakt mij niet zoveel uit. Je kunt even wachten, maar een nieuwe user benaderen vind ik ook goed.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 16:45 uur
Spyweirdos vond ik een wat mindere toevoeging. Qua muziek wel aardig, maar weinig apart en qua meerwaarde zeer miniem. Remix CD is wat mij betreft veel beter.
01. - 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 2.0* - Kaito - Special Life
03. - 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
04. - 3.5* - Spyweirdos - Wetsound Orchestra
01. - 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 2.0* - Kaito - Special Life
03. - 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
0
_2M
geplaatst: 5 januari 2008, 16:55 uur
Tot nu toe:
01. - 3.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 3.0* - Kaito - Special Life
03. - 2.5* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
Ben benieuwd naar een volgend album.
01. - 3.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 3.0* - Kaito - Special Life
03. - 2.5* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
Ben benieuwd naar een volgend album.
0
thejazzscène
geplaatst: 5 januari 2008, 17:36 uur
Ik vond de eerste drie eigenlijk maar matig. Wel interessant daar niet van.
N°1 had bijzonder veel potentiëel in gezeten maar de uitwerking lijkt nog niet op punt te staan. Die van Kaito vond ik maar niets. Cold Metal Perfection blijk ik nog niet helemaal te snappen of beter gezegd: ik kan er me (nog) niet in vinden. Spyweirdos vind ik wel knap; niet al te zwaar maar wel lekkere geluiden dat daarin steken daarom krijgt die 4*.
Dit is wel een leuk en leerrijk initiatief dit spelletje.
N°1 had bijzonder veel potentiëel in gezeten maar de uitwerking lijkt nog niet op punt te staan. Die van Kaito vond ik maar niets. Cold Metal Perfection blijk ik nog niet helemaal te snappen of beter gezegd: ik kan er me (nog) niet in vinden. Spyweirdos vind ik wel knap; niet al te zwaar maar wel lekkere geluiden dat daarin steken daarom krijgt die 4*.
Dit is wel een leuk en leerrijk initiatief dit spelletje.

0
_2M
geplaatst: 5 januari 2008, 18:25 uur
De interesse gaat inderdaad wat achteruit, aan de de stem-aantallen te zien:
Album 1: 18 stemmen
Album 2: 16 stemmen
Album 3: 12 stemmen
Album 4: 8 stemmen
Album 1: 18 stemmen
Album 2: 16 stemmen
Album 3: 12 stemmen
Album 4: 8 stemmen
0
geplaatst: 5 januari 2008, 19:09 uur
Ja, en er leek zo'n grote groep enthousiast te zijn als je dit topic leest:
-_2M
-Onderhond
-John Doe
-Jazper
-Aurum
-Leonard91
-Brooklyn
-GrafGantz
-Woutt
-FeNDer
-basketballerke
-orbit
-Sietse
-Herman
-lambf
-bas
-Ik Doe Moeilijk
-Reijersen
-adderbak
-Titmeister
-Konnan
-ElMeroMero
-The Scientist
-_2M
-Onderhond
-John Doe
-Jazper
-Aurum
-Leonard91
-Brooklyn
-GrafGantz
-Woutt
-FeNDer
-basketballerke
-orbit
-Sietse
-Herman
-lambf
-bas
-Ik Doe Moeilijk
-Reijersen
-adderbak
-Titmeister
-Konnan
-ElMeroMero
-The Scientist
0
eazyfan
geplaatst: 5 januari 2008, 19:20 uur
Wow tof dat jullie deze ook al hebben, ikzelf luister zelden Electronic maar een tof genre is het wel, succes met deze topic.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 19:26 uur
Ja excuses, ik wil de meedoen. Maar door wat drukte is het toch wat op de achtergrond geraakt. Zal er het volgende album even aan denken.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 19:29 uur
Ik ben nog bezig met Spyweirdos. Stem en bericht volgen nog. Wel jammer dat de interesse blijkbaar toch niet zo groot is als in eerste instantie leek.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 19:45 uur
is toch steeds zo. Daarbij is Spyweirdos een dubbelaar. Voor mij toch ook lastig om zomaar even de tijd te vinden om zo'n album in één ruk door te draaien.
0
Sietse
geplaatst: 5 januari 2008, 20:07 uur
de keuze was volgens mij om met name het eerste album te nemen omdat de 2e disc een mix cd is.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 20:13 uur
2de CD is geen mix cd, maar een CD met remixes 
Daarbij moet je toch het hele ding gehoord hebben om te kunnen stemmen (waar het om draait hierboven).

Daarbij moet je toch het hele ding gehoord hebben om te kunnen stemmen (waar het om draait hierboven).
0
Sietse
geplaatst: 6 januari 2008, 00:41 uur
Onderhond schreef:

Ja dat bedoel ik dus...

Ben ik met je eens, daarom heb ik hem ook helemaal geluisterd. En ben het met je eens dat de remixes in de meeste gevallen toffer zijn dan het origineel.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 01:12 uur
Ah, dan ben ik daar de fout ingegaan. Ik heb alleen de eerste cd gehoord en daar was ik niet van onder de indruk.Wel opvallend dat er als "excuus" wordt gezegd dat de remix cd veel beter is. Dan doe je als artiest zelf toch iets niet goed lijkt me.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 11:35 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 6 januari 2008, 14:01 uur
Ja, ben wel benieuwd wat OH ons gaat voorschotelen.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 14:38 uur
#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#5: Onderhond: 06 Januari 2008: Boogiepop Phantom OST

Boogiepop Phantom OST
Animetrax
Electronic
Laat ik eens iets geks doen dan. Deze week een soundtrack. De stijlen op het album zijn redelijk gevarieerd, gaande van loungy zaken, nummers met IDM invloeden tot wat meer drum n bass achtige dingen.
Album staat perfect los van de serie, het gaat ook meer om bestaande muziek die gebruikt werd voor de serie als ik het goed begrepen heb.
Weet eigenlijk totaal niet hoe het gaat vallen bij de meesten, noch hoe ik het verder kan promoten. Probeer het eens een keertje zou ik zeggen
#5: Onderhond: 06 Januari 2008: Boogiepop Phantom OST

Boogiepop Phantom OST
Animetrax
Electronic
Laat ik eens iets geks doen dan. Deze week een soundtrack. De stijlen op het album zijn redelijk gevarieerd, gaande van loungy zaken, nummers met IDM invloeden tot wat meer drum n bass achtige dingen.
Album staat perfect los van de serie, het gaat ook meer om bestaande muziek die gebruikt werd voor de serie als ik het goed begrepen heb.
Weet eigenlijk totaal niet hoe het gaat vallen bij de meesten, noch hoe ik het verder kan promoten. Probeer het eens een keertje zou ik zeggen

* denotes required fields.