Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 juli 2009, 00:20 uur
Iedereen mag zijn/haar zegje doen hoor, daar is het topic voor bedoeld.

0
geplaatst: 15 juli 2009, 02:08 uur
Mooie compositie, beetje zonder kop of staart, maar evengoed wel ok. Doet me aan bepaalde ouwe dingen van AFX of Autechre denken, maar ook Download. 3,5*. Ik neem mijn woorden terug over Alec Empire, niet over ATR echter, nog steeds een zinloos project van Empire..
0
geplaatst: 15 juli 2009, 12:47 uur
Redelijk saaie bedoening vind ik. Moddert maar een beetje aan. Ritmisch redelijk pover, ook de melodieën zijn niet even denderend. Geen storende muziek, maar ook niet bepaald spannend.
Soort van gulden middenweg poging:
Soort van gulden middenweg poging:
0
geplaatst: 15 juli 2009, 14:39 uur
AZ-Rotator is ook een lekker kort bezielinkje tussendoor. Maar leuk vormgegeven met die sample ertussendoor en lekkere geluidjes, tikjes en knispers. 4*
0
geplaatst: 15 juli 2009, 15:21 uur
Lekker sfeertje, mooie voice-sample (waar komt ie vandaan?) en lekker geratel. 4*
0
geplaatst: 15 juli 2009, 15:30 uur
Ik vermoed Amerikaanse dub van een anime, maar kan niet zometeen zeggen dewelke. Al wil ik wel gokken op Ninja Scroll.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 16:28 uur
Vond die van Alec Empire wel wat hebben. 3,5*
AZ-Rotator doet me niet zoveel eigenlijk. 3*
AZ-Rotator doet me niet zoveel eigenlijk. 3*
0
geplaatst: 15 juli 2009, 16:32 uur
Waarschijnlijk voor de meesten hier hopeloos achterhaald en strontvervelend , voor mij een stukje jeugdsentiment (toen er nog wagonladingen psychedelica naar binnen ging).
De geluiden zijn soms wel erg kazig
Uit de oude doos ,
Spacetime Continuum : Floatilla ('94)
De geluiden zijn soms wel erg kazig

Uit de oude doos ,
Spacetime Continuum : Floatilla ('94)
0
geplaatst: 15 juli 2009, 17:12 uur
Het gaat wel erg hard hier.
6, 7 nummers in 3 dagen... sommige nummers worden vrijwel overgeslagen. Kunnen we de 24 uurs regel niet gewoon weer gaan hanteren??
6, 7 nummers in 3 dagen... sommige nummers worden vrijwel overgeslagen. Kunnen we de 24 uurs regel niet gewoon weer gaan hanteren??
0
Sietse
geplaatst: 15 juli 2009, 18:57 uur
die Kylie Minoise was niet bedoeld om mee te doen...was gewoon om aan te tonen wat ik hard vind.
Maar je moet dat live mee maken natuurlijk. Hier komt het door de opname niet echt over. Live is het nl. heel erg dynamische van vrij zacht tot heel erg hard.
Op album schijnt het trouwens ook heel erg dynamisch te zijn, maar ik ken zijn albums niet. Heb het alleen een keer live gezien. Was een erg leuk kort optreden (5 minuten maximaal) maar toen deed ie wel iets heel anders dan hier (al was feedback ook daar een belangrijk ingrediënt).
Waarom ik gabber en dergelijke niet hard vind (net zoals de meeste "harde" metal") heeft alles te maken met het ontbreken van dynamiek in de muziek.
Als je niet met dynamiek speelt dan wordt alles heel erg vlak. Een reden waarom ik trouwens veel harsh noise ook niet zo heel boeiend vind (enkele uitzonderingen daar gelaten).
Maar je moet dat live mee maken natuurlijk. Hier komt het door de opname niet echt over. Live is het nl. heel erg dynamische van vrij zacht tot heel erg hard.
Op album schijnt het trouwens ook heel erg dynamisch te zijn, maar ik ken zijn albums niet. Heb het alleen een keer live gezien. Was een erg leuk kort optreden (5 minuten maximaal) maar toen deed ie wel iets heel anders dan hier (al was feedback ook daar een belangrijk ingrediënt).
Waarom ik gabber en dergelijke niet hard vind (net zoals de meeste "harde" metal") heeft alles te maken met het ontbreken van dynamiek in de muziek.
Als je niet met dynamiek speelt dan wordt alles heel erg vlak. Een reden waarom ik trouwens veel harsh noise ook niet zo heel boeiend vind (enkele uitzonderingen daar gelaten).
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 juli 2009, 18:58 uur
AZ-Rotator:
Doet me denken aan een softere versie van Squarepusher. Aardig nummertje verder, maar niet denderend. Vocal komt overigens niet uit Ninja Scroll. 3*
Spacetime Continuum:
Lekkere synthbass, maar verder gebeurt er niet zo veel. Wellicht aardige muziek om op te spacen, maar mij iets te eentonig. 2*
Doet me denken aan een softere versie van Squarepusher. Aardig nummertje verder, maar niet denderend. Vocal komt overigens niet uit Ninja Scroll. 3*
Spacetime Continuum:
Lekkere synthbass, maar verder gebeurt er niet zo veel. Wellicht aardige muziek om op te spacen, maar mij iets te eentonig. 2*
0
lambf
geplaatst: 15 juli 2009, 19:35 uur
Okcid:
Wel lekker, mag dat? Nadeel aan dit nummer is dat het puur alleen maar rechtdoor gebeuk bevat. 3*
Appleseed:
Het idee is leuk, maar de distortion klinkt echt vreselijk. 1.5*
Kylie Minoise:
Vet, zelfs met het slechte computergeluid!
Alec Empire:
Duf. 1*
AZ-Rotator:
Dit is zoals het nummer van hierboven had moeten klinken. Jammer van die voice-sample. 3.5*
Nummer hierboven:
Cheesy, cheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssyyyyyyyyyyy. 0.5*
Wel lekker, mag dat? Nadeel aan dit nummer is dat het puur alleen maar rechtdoor gebeuk bevat. 3*
Appleseed:
Het idee is leuk, maar de distortion klinkt echt vreselijk. 1.5*
Kylie Minoise:
Vet, zelfs met het slechte computergeluid!
Alec Empire:
Duf. 1*
AZ-Rotator:
Dit is zoals het nummer van hierboven had moeten klinken. Jammer van die voice-sample. 3.5*
Nummer hierboven:
Cheesy, cheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssyyyyyyyyyyy. 0.5*
0
geplaatst: 15 juli 2009, 21:50 uur
Kylie Minoise: ik hou wel van de directheid van harsh noise, en je moet het ook deels als performance zien, maar dit vind ik nogal ongeinspireerd. Iemand als Justice Yeldham vind ik dan inventiever. 2.5*
Alec Empire: duf indeed 2*
A-Z-Rotator: ritmisch wel oké, iets te kort naar mijn zin en ook hier steken de voicesamples tegen 3*
Spacetime Cotinuum: zelfs met een wagonlading psychedlica zou mij dat nog niet smaken. Boring! 1*
Alec Empire: duf indeed 2*
A-Z-Rotator: ritmisch wel oké, iets te kort naar mijn zin en ook hier steken de voicesamples tegen 3*
Spacetime Cotinuum: zelfs met een wagonlading psychedlica zou mij dat nog niet smaken. Boring! 1*
0
Sietse
geplaatst: 15 juli 2009, 22:58 uur
ff die Justice Yeldham gechecked.
Bizar spul, maar wel duidelijk dat hij dus altijd hetzelfde trucje uithaalt. Dat vind ik dan weer jammer.
Van de 3 filmpjes die ik heb gekeken op youtube waren ze alle 3 met precies hetzelfde geluid en precies hetzelfde concept.
Bizar spul, maar wel duidelijk dat hij dus altijd hetzelfde trucje uithaalt. Dat vind ik dan weer jammer.
Van de 3 filmpjes die ik heb gekeken op youtube waren ze alle 3 met precies hetzelfde geluid en precies hetzelfde concept.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 23:11 uur
Sietse schreef:
Als je niet met dynamiek speelt dan wordt alles heel erg vlak.
Als je niet met dynamiek speelt dan wordt alles heel erg vlak.
Maar vlak is geen tegengestelde van hard natuurlijk? Je houdt er toch best een aparte definitie op na.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 07:45 uur
Sietse schreef:
Als je bedoeld dat hij altijd met een stuk glas performed, inderdaad. Maar hij maakt wel gebruik van dynamiek, hij kan er zachte stukken - ruis - mee brengen, andere keren gaat het heel hard (tot het glas erbij springt). Hij brengt zelfs covers op zijn glasplaat.
Maar bij veel van dit soort performance/muziek zit je natuurlijk met hetzelfde probleem, dat de meeste zich aan een bepaald concept/geluid houden en weinig variatie brengen in hun act. (vandaar dat veel van deze performances kort gehouden worden)
0
geplaatst: 16 juli 2009, 14:32 uur
Wat mij betreft wordt het tijd dat bassen weer ass gaan kicken, want dit fairy gedoe is toch een beetje vermoeiend aan't worden vind ik. Leuk voor even, ergens in een sociale context waar wat meer gevoelige oortjes rondlopen, maar in privékring gooi ik dit meteen weer weg. 1.5*
(edit: hoewel er wel leuke cross-over dingetjes uit komen. Laatst al een keertje gezocht naar een trackje van de nieuwe Monster X, maar YouTube schoot weer tekort)
(edit: hoewel er wel leuke cross-over dingetjes uit komen. Laatst al een keertje gezocht naar een trackje van de nieuwe Monster X, maar YouTube schoot weer tekort)
0
geplaatst: 16 juli 2009, 18:04 uur
Gaat idd. veel te hard, nu geen zin meer om uitgebreid te gaan beoordelen.
Herman 3,7*
Jurado 3,8*
Onderhond 3,8*
Alec Empire 3,5*
Allemaal groei platen.
Herman 3,7*
Jurado 3,8*
Onderhond 3,8*
Alec Empire 3,5*
Allemaal groei platen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 juli 2009, 18:29 uur
Fever Ray - Triangle Walks (Allez Allez Remix):
"Weer zo'n minimal plaat waar er al intussen honderden van zijn. Saaie en inspiratieloze opbouw, hier en daar wat dub effectjes en een synth die verdacht veel lijkt op iets wat van een Magix sample dvd komt. Halverwege komt er ook nog een vervelende melodie in die voor geen meter past bij de rest. Kwalitatief uitermate teleurstellend."
1*
"Weer zo'n minimal plaat waar er al intussen honderden van zijn. Saaie en inspiratieloze opbouw, hier en daar wat dub effectjes en een synth die verdacht veel lijkt op iets wat van een Magix sample dvd komt. Halverwege komt er ook nog een vervelende melodie in die voor geen meter past bij de rest. Kwalitatief uitermate teleurstellend."
1*
0
geplaatst: 16 juli 2009, 18:50 uur
AZ-Rotator: 3,75 - leuk; jammer dat het een beetje kort was
Spacetime Continuum: doet me erg weinig; ik wacht te veel op dingen die niet komen - 2,5*
Fever Ray - Triangle Walks (Allez Allez Remix): 2*
valt tegen gezien het andere werk van Karin Dreijer in Fever Ray of the Knife - het is al eerder gezegd: net Theo en Thea die stoeien met 'make your own mix' tool.
Spacetime Continuum: doet me erg weinig; ik wacht te veel op dingen die niet komen - 2,5*
Fever Ray - Triangle Walks (Allez Allez Remix): 2*
valt tegen gezien het andere werk van Karin Dreijer in Fever Ray of the Knife - het is al eerder gezegd: net Theo en Thea die stoeien met 'make your own mix' tool.
0
Sietse
geplaatst: 16 juli 2009, 20:14 uur
Onderhond schreef:
Maar vlak is geen tegengestelde van hard natuurlijk? Je houdt er toch best een aparte definitie op na.
(quote)
Hard wordt voor mij gedefinieerd door dynamiek.
Als iets heel vlak is, en dus weinig dynamiek heeft, is het voor mij niet hard.
Het volume is wel hard opgenomen, maar als je het geluid zachter zet merk je dat niet. Terwijl je bij dynamische muziek het zachter zet je de zachte stukken mogelijk niet meer hoort (bijv. Francisco Lopez en Steve Roden, wat dan wel geen noise is maar toch).
0
geplaatst: 17 juli 2009, 02:35 uur
Menig avondje bij vrienden heb ik besloten met dit trackje van Effector, overigens zeer constante plaat van Download!
0
geplaatst: 17 juli 2009, 08:32 uur
(voor de mensen die de AZ-Rotator track te kort vonden, de album versie is gewoon 6:46)
0
geplaatst: 17 juli 2009, 18:12 uur
Nog geen enkele reactie op Download en er staat alweer een nieuwe.
Volgens mij is dit topic ter ziele. Jammer.
Volgens mij is dit topic ter ziele. Jammer.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 juli 2009, 19:13 uur
Je kan natuurlijk ook gewoon de video verwijderen en de user verwijzen naar de 24-uurs regel.
Download - Affirmed:
Niet mijn ding. Vervelende stemsamples in het intro en door het nummer heen. Dat gepiel met feedback en vervorming enzo is nog wel geinig, maar die 4/4 beat past niet echt. Had er liever een breakbeat bij gehoord. 2,5*
John Hopkins - Vessel:
Aardig ambient intro. De pianomelodie is te simpel maar de beats zijn dan wel weer vet. Jammer van die aanzwellende strings. Echt heel standaard en volgens het boekje. Het einde was tof met alleen de bas en beats en red het nummer van een lagere score. 2,5*
Download - Affirmed:
Niet mijn ding. Vervelende stemsamples in het intro en door het nummer heen. Dat gepiel met feedback en vervorming enzo is nog wel geinig, maar die 4/4 beat past niet echt. Had er liever een breakbeat bij gehoord. 2,5*
John Hopkins - Vessel:
Aardig ambient intro. De pianomelodie is te simpel maar de beats zijn dan wel weer vet. Jammer van die aanzwellende strings. Echt heel standaard en volgens het boekje. Het einde was tof met alleen de bas en beats en red het nummer van een lagere score. 2,5*
0
hdk-nl
geplaatst: 17 juli 2009, 19:49 uur
Inderdaad ga geen video's plaatsen als de vorige nog niet besproken zijn of plaats ze anders als er 24 uur zijn gepasseerd. Wordt nu een beetje te gek.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 21:43 uur
Fever Ray - Triangle Walks (Allez Allez Remix):
ik hou heel van van Fever Ray maar dit slaat nergens op. Dit is verneukerij eerste klas. Niets van de originele sfeer wordt behouden. Het origineel wordt aangedikt met heel foute elementen. Ze zouden dit moeten verbieden. 0*
Download - Affirmed:
Raar, maar deze heeft wel wat van een Fever Ray in overdrive. De hoge meanderende synthtonen geven mij die indruk. Ik vind dit nummer wel best oké. 3*
Jon Hopkins:
ik kan hier weinig mee. Het begin wel leuk maar het bllijft ook steken. De laatste 45sec vermaken dan weer wel. 2*
En inderdaad, het gaat hier ook iets te hard naar mijn zin.
ik hou heel van van Fever Ray maar dit slaat nergens op. Dit is verneukerij eerste klas. Niets van de originele sfeer wordt behouden. Het origineel wordt aangedikt met heel foute elementen. Ze zouden dit moeten verbieden. 0*
Download - Affirmed:
Raar, maar deze heeft wel wat van een Fever Ray in overdrive. De hoge meanderende synthtonen geven mij die indruk. Ik vind dit nummer wel best oké. 3*
Jon Hopkins:
ik kan hier weinig mee. Het begin wel leuk maar het bllijft ook steken. De laatste 45sec vermaken dan weer wel. 2*
En inderdaad, het gaat hier ook iets te hard naar mijn zin.
* denotes required fields.