Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2009, 17:45 uur
orbit schreef:
(embed)
Menig avondje bij vrienden heb ik besloten met dit trackje van Effector, overigens zeer constante plaat van Download!
(embed)
Menig avondje bij vrienden heb ik besloten met dit trackje van Effector, overigens zeer constante plaat van Download!
Leuk en lekker met een slowbeat eronder, lekker vreemd en net niet irritant 3,8*
DeepeR schreef:
(embed)
(embed)
Wel aardig alweer, toch aan de saaie kant maar toch aardig alweer...hehe.
Dj2Jelle schreef:
(embed)
Beetje vervelende track, op zich niet eens verkeerd en heb Fluke altijd al een net niet artiest gevonden. In die tijd was het ook matig geproduceerd en de link met Underworld die toen uitblonk, is al snel gelegd door hetzelfde sfeertje.(embed)
0
geplaatst: 19 juli 2009, 05:32 uur
Download: naar mijn mening een nummer zoals het moet klinken, punk-achtig en urgent.. toch een electronic track bovenal. Combineert het beste van alle werelden. Die samples zijn hier nu juist perfect op hun plek, zowel die aanjagende "live"-samples als die verstilde Spaans-klinkende samples "What's your problem then?" "Why are you so sad?" zegt mi. alles. 5*****
Fluke begint leuk, maar eindigt cliché als de neten.. gemiste kans. 2,5*
Hopkins vind ik al beter, wel een cheesy piano tussendoor, maar in de context prima gekozen. Ik kan me voorstellen dat dit op een sterke plaat een prima tussendoor is. 4*
Fluke begint leuk, maar eindigt cliché als de neten.. gemiste kans. 2,5*
Hopkins vind ik al beter, wel een cheesy piano tussendoor, maar in de context prima gekozen. Ik kan me voorstellen dat dit op een sterke plaat een prima tussendoor is. 4*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 19 juli 2009, 12:18 uur
Fluke lijkt in de verste verte niet op Underworld qua geluid. En matig geproduceerd? In welk opzicht? Freak is een tof nummer trouwens: 4*
0
geplaatst: 19 juli 2009, 17:01 uur
Qua geluid zijn ze veel minder dynamisch en te wollig, een opstapeling van teveel geluiden die teveel in elkaars frequentie liggen.
De beats komen er veel te zwak uit waardoor het detail verloren gaat.
Vermoed teveel compressie op het geheel, waardoor de dynamiek wegvalt, daarnaast teveel delay effecten. Ik ken 2 aardige nummers van hun met dezelfde manco's, weet even niet welke dat zijn...
Fluke - Six Wheels on My Wagon (1993) heb ik een EP van gehad of misschien heb ik hem nog.
Ik verbaas me trouwens over de minimale post's bij Carl Cox.
De beats komen er veel te zwak uit waardoor het detail verloren gaat.
Vermoed teveel compressie op het geheel, waardoor de dynamiek wegvalt, daarnaast teveel delay effecten. Ik ken 2 aardige nummers van hun met dezelfde manco's, weet even niet welke dat zijn...
Fluke - Six Wheels on My Wagon (1993) heb ik een EP van gehad of misschien heb ik hem nog.
Ik verbaas me trouwens over de minimale post's bij Carl Cox.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 19 juli 2009, 23:41 uur
Mijn advies is om toch maar eens beter te luisteren. Wat jij hoort, hoor ik in ieder geval niet. Die opeenstapeling van teveel geluiden doe ik af als pure onzin. Maar goed, laat die tracks met teveel compressie en delay waar jij het over hebt dan maar eens horen?
0
lambf
geplaatst: 21 juli 2009, 23:32 uur
Fever Ray:
Niet echt slecht, maar wel saai. 2*
Download:
Um, dit is nog een stuk saaier dan de muziek waar jij her en der tegenaan loopt te schoppen. 0.15*
John Hopkins:
4*
Fluke:
1.5*
Quantic:
Het mist een rapper, nooooooo, dat is jammer. 3*
Niet echt slecht, maar wel saai. 2*
Download:
Um, dit is nog een stuk saaier dan de muziek waar jij her en der tegenaan loopt te schoppen. 0.15*
John Hopkins:
4*
Fluke:
1.5*
Quantic:
Het mist een rapper, nooooooo, dat is jammer. 3*
0
geplaatst: 22 juli 2009, 00:19 uur
lambf schreef:
Download:
Download:
Details zijn niet aan jou besteed, daar waren we toch al achter..

0
geplaatst: 22 juli 2009, 00:23 uur
Quantic: een beetje saai.. inderdaad een hiphop deuntje, maar verder gebeurt er niet veel en de boel blijft redelijk monotoon doorschuifelen zonder noemenswaardige event of overgang. 2*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 22 juli 2009, 00:45 uur
Quantic: heeft veel betere nummers gemaakt. Vrij saai nummer. Klinkt inderdaad alsof er een rapper mist. 2*
0
Sietse
geplaatst: 22 juli 2009, 19:32 uur
orbit schreef:
(quote)
De pot verwijt de ketel?
0
hdk-nl
geplaatst: 22 juli 2009, 20:34 uur
Pastichio Rocker: Lekker plaatje, ik ga 'Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents' maar eens even uitproberen.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 20:38 uur
Volgens mij haal ik nochtans uit elk stuk best wel de interessante lagen die erin zitten, als ze erin zitten, zelfs die muziek van jou tot nog toe. Ik hoor van jou ook niet anders dan dat iets cheesy is of saai, veel meer toelichting kun je blijkbaar vaak ook niet geven. En wat betreft lambf.. best dat hij extreme muziek prefereert hoor, maar dat betekend niet dat alles dat minder extreem is dus automatisch saai is. Misschien eerder kwestie van fase waarin hij zit, dan een afgewogen oordeel vellen..
0
geplaatst: 22 juli 2009, 20:53 uur
Exploding Plasti: had aardig kunnen zijn, moest het niet klinken alsof één of ander klote livebandje de helft van de muziek heeft ingespeeld. Wat een lelijke (!) samples.
2.5*
2.5*
0
geplaatst: 22 juli 2009, 21:24 uur
Exploding Plastix vind ik vrij runofthemill breakbeat nummertje.. beetje labiele bliepsynthjes en zenuwachtige slappe beats. Kan me niet bekoren dit. 2*
0
Sietse
geplaatst: 22 juli 2009, 21:25 uur
orbit schreef:
Volgens mij haal ik nochtans uit elk stuk best wel de interessante lagen die erin zitten, als ze erin zitten, zelfs die muziek van jou tot nog toe. Ik hoor van jou ook niet anders dan dat iets cheesy is of saai, veel meer toelichting kun je blijkbaar vaak ook niet geven.
En wat betreft lambf.. best dat hij extreme muziek prefereert hoor, maar dat betekend niet dat alles dat minder extreem is dus automatisch saai is. Misschien eerder kwestie van fase waarin hij zit, dan een afgewogen oordeel vellen..
(quote)
Volgens mij haal ik nochtans uit elk stuk best wel de interessante lagen die erin zitten, als ze erin zitten, zelfs die muziek van jou tot nog toe. Ik hoor van jou ook niet anders dan dat iets cheesy is of saai, veel meer toelichting kun je blijkbaar vaak ook niet geven. En wat betreft lambf.. best dat hij extreme muziek prefereert hoor, maar dat betekend niet dat alles dat minder extreem is dus automatisch saai is. Misschien eerder kwestie van fase waarin hij zit, dan een afgewogen oordeel vellen..
ik ben nogal kort hier omdat ik vaak niet echt zin, dan wel tijd heb om uitgebreid te beschrijven wat natuurlijk iets is dat los staat van het dan wel of niet horen van details.
Als je hele recensies wil van mij moet je maar op EARLabs.org kijken waar je genoeg terug kunt vinden dat ik heb beschreven (de ene keer wat fijner dan de andere keer).
0
lambf
geplaatst: 22 juli 2009, 21:32 uur
orbit schreef:
En wat betreft lambf.. best dat hij extreme muziek prefereert hoor, maar dat betekend niet dat alles dat minder extreem is dus automatisch saai is. Misschien eerder kwestie van fase waarin hij zit, dan een afgewogen oordeel vellen..
Man man man, niks tegen details hoor, maar kies dan niet zo'n verschrikkelijk cheesy nummer uit (die synth, walgelijk. Verder heb ik niet de indruk dat het nu zo'n diep en gelaagd nummer is, maar dat ter zijde.). Sorry dat ik meteen zo op je teentjes trap, ik zal de volgende keer wat beter uitkijken.
Exploding Plastix:
Lekker zomernummer, beetje te zoetgevooisd, maar het ratelt allemaal lekker door. 3*
0
Sietse
geplaatst: 22 juli 2009, 21:39 uur
Van Exploding Plastix zou ik geen volledig album hoeven horen denk ik, maar het zit wel lekker in elkaar. Het swingt best lekker en de geluiden zijn erg mooi bij elkaar gesprokkeld. Heel helder en goed afgewogen geluiden. En door het gebruik van vriendelijke tegendraadse orgeltjes eens niet meegaand met het standaard verhaal dat we ondertussen wel kennen uit dit genre.
0
Sietse
geplaatst: 22 juli 2009, 21:44 uur
Ondertussen ook ff het nummer van Download ff geluisterd en kan nou niet zeggen dat het zo ontzettend gedetailleerd is.
Vrij eenvoudig oppervlakkig nummer waar je toch heel duidelijk al de verschillende lagen (zijn er ook niet zoveel) kunt onderscheiden van elkaar.
Vrij eenvoudig oppervlakkig nummer waar je toch heel duidelijk al de verschillende lagen (zijn er ook niet zoveel) kunt onderscheiden van elkaar.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:00 uur
Het lijkt wellicht eenvoudig, maar kent toch al snel 3 synthlagen die de opbouw beginnen, als je dat niet kan horen.. op naar Hans Anders zou ik zeggen. Daarnaast valt er een geheel ander en meer euforisch synthpatroon in, langzaam de 3 andere afwisselend en naar het midden toe een rustpunt vormend, tegen het einde veranderd dit patroon weer. De beat is redelijk constant ja.
Te vergelijken met die achterlijke minimal techno van pagina;s eerder zitten hier dus al minstens zo'n 4 lagen meer in. Dat terwijl het oppervlakkig misschien standaard lijkt. Ken nochtans geen nummers die zo perfect passend geheel vormen, noch de scheidingsgrens tussen genres weten te ontlopen. Zelfs zonder de onmetelijke kennis van jou kan ik dit stellen Sietse
Te vergelijken met die achterlijke minimal techno van pagina;s eerder zitten hier dus al minstens zo'n 4 lagen meer in. Dat terwijl het oppervlakkig misschien standaard lijkt. Ken nochtans geen nummers die zo perfect passend geheel vormen, noch de scheidingsgrens tussen genres weten te ontlopen. Zelfs zonder de onmetelijke kennis van jou kan ik dit stellen Sietse

0
geplaatst: 22 juli 2009, 23:49 uur
Zolang jij of anderen niet met betere voorbeelden neem ik die sarcastische smileys of afgunstigheid echt niet serieus hoor.. ga maar naar je imaginaire lagen luisteren in je minimal technoplaatjes.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 23 juli 2009, 02:36 uur
Dat geëmmer over hoeveel meer lagen de ene track heeft dan de ander. Daar past maar één smilie bij: 
Beetje gefrustreerd dat iemand je persoonlijke favoriet niet digt, orbit?

0
geplaatst: 23 juli 2009, 07:33 uur
En door het gebruik van vriendelijke tegendraadse orgeltjes eens niet meegaand met het standaard verhaal dat we ondertussen wel kennen uit dit genre.
Niet? Lijk al 5 jaar niks anders meer te horen dan dat soort dingetjes. Wat je al niet standaard noemt.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 10:44 uur
Pastichio Rocker schreef:
Dat geëmmer over hoeveel meer lagen de ene track heeft dan de ander. Daar past maar één smilie bij:

Nee hoor, ik constateer slechts feiten, als mensen foutief dingen niet horen, terwijl ze in andere gevallen foutief dingen wel horen wijs ik ze daar op. Heeft niks met het feit of je het nummer verder goed vindt of niet te maken.. zal me verder een rotzorg zijn.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 23 juli 2009, 11:59 uur
Onderhond schreef:
Niet? Lijk al 5 jaar niks anders meer te horen dan dat soort dingetjes. Wat je al niet standaard noemt.
(quote)
Nummer is 6 jaar oud.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 13:53 uur
Pastichio Rocker schreef:
Nummer is 6 jaar oud.
Nummer is 6 jaar oud.
Da's leuk, maar ook een beetje naast de kwestie.
* denotes required fields.