MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Teebee: komt op z'n gemak op gang, maar helaas duurt het een paar minuten te lang om te blijven boeien. Toch lekker voor tussendoor. 3*

Teebee is een soort loungeversie van DnB, aalglad en prima geschikt voor de breezerchicks en bacoboys.. 1,5*

Kadebostan klinkt muzikaal iets interessanter, maar die vocal samples verknallen het zonnodig nog harder dan die cheesy vocals bij bovenstaande track.. ook 1,5*.

Ik wist niet meteen wat te posten, maar ik koos voor Okcid - Genocide, een speedcorenummer dat mij nog steeds verbaast qua intensiteit en kracht, al zullen velen het veel te kinderlijk vinden.

Heeft een beetje hetzelfde probleem als nogal wat metal en zwaardere rockvarianten. Snel maar daardoor zwaar inboetend aan kracht. Waardoor het veel lawaai is, maar eigenlijk helemaal niet hard. Verder ook véél te kort om indruk te maken. 2.5*

0,5* Ik zet niet snel muziek uit, gelukkig maar 1 minuutje. Het komt problematisch over, hehe.

Pastichio Rocker
Wat een ellende. Liever dit dan die speedcore baggerherrie:

De laatste twee: wat een *!**^& herrie. Sorry maar meer kan ik er niet van maken. Dit zal ik nooit, maar dan ook nooit zelf op zetten. Ik zoek in muziek juist wat subtielere details en geluiden, maar dat kan ik hierbij echt niet ontdekken. 0,1*

Hoewel de geluiden in het Appleseed trackje zeker niet subtiel zijn, zijn de details dat nochthans wel. Aardig nummetje, al schrik ik er een beetje van dat het op de Appleseed soundtrack staat. Hadden ze beter wat integraler in de film kunnen steken. Best een tof nummertje, schraapt lekker hard en hobbelt gezellig verder. 4.0*

Doet me wat denken aan oud Somatic Responses werk.

Sakamoto is niet veel mooier maar wel iets aangenamer om te horen. Maar bij deze track hoor ik gewoon op de achtergrond een normale track met een geweld aan distortion effecten die al het clean eruit halen.
Desondanks mij weer niet gezien 0,5*.

tuktak
die sakamoto is best vet, ik ga die soundtrack maar eens zoeken, ziet er geinig uit.
en die speedcore track, tjah die is idd een beetje slap. als je dan toch speedcore gaat maken, dan moet je het ook echt goed doen denk ik dan. want zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

Sietse
ik snap niet waarom mensen die gabber en dergelijke hard vinden. Ook deze speedcore track is eigenlijk gewoon heel suf.
Ben het helemaal met Onderhond eens.

Hmm, ik heb een plaat van Sakamoto. Dat is een erg mooie plaat, maar dit? Hmm, bijna net zo suf als dat speedcore nummer. Ik mis echt de intensiteit en spanning.

Sietse schreef:
ik snap niet waarom mensen die gabber en dergelijke hard vinden.

Omdat er doorgaans erg harde bassen inzitten die stevig doorknallen. Jammer genoeg overstemt alles elkaar hier, waardoor de punch eruit is. Wel eens benieuwd naar wat jij hard vindt dan.

troep, beide 0/5

Okcid: herrie zonder enige spanning 0.5*
Sakamoto: kan mij al iets meer bekoren, maar goed kan ik dit eigenlijk ook niet vinden. Klinkt wel ruig maar is allerminst intens. 1.5*

Toch moet ik wel bekennen dat het knap is als men dit goed kan waarderen, dus dat waardeer ik. Heb zelf die stroming totaal niet gevolgd, maar heb tevens mijn muziek hobby-interesse best een poosje links laten liggen. Maar kan me niet voorstellen dat iemand mij over kan halen met betere tracks. indien wel, laat maar horen!

Sietse
Onderhond schreef:
(quote)

Omdat er doorgaans erg harde bassen inzitten die stevig doorknallen. Jammer genoeg overstemt alles elkaar hier, waardoor de punch eruit is. Wel eens benieuwd naar wat jij hard vindt dan.

Bepaalde chaotische harsh noise met heel veel hoge vervelende piepen die als je ze afspeelt je de visuals in de speler heen en weer gaan als een gek op al de frequenties.
Kylie Minoise bijv.

Edit:
Zoiets dus (op cd klinkt het ook ongeveer zo, maar dan met betere geluidskwaliteit...hahaha)

(tipje...versterker ff wat zachter zetten)

EDIT2:
ps. Ja mensen, dit valt ook onder de muziek (en performance art).

Die speedcore track vind ik wel iets hebben, maar te graag extremistisch willen zijn heeft ook wel zijn keerzijdes.. 2*

Ryuichi Sakamoto?? Dezelfde als van Merry Christmas Mr Lawrence en andere serene muziek?? Bizarre loopbaan heeft die gast. Dit is wel okee, maar toch nog wel iets te onpersoonlijk om echt buiten het genre uit te stijgen. 3*

Kylie Minoise Vooral die malloten die erop proberen te bewegen brengen mijn lachspieren in werking. Verder is het natuurlijk rechtstreeks derivaat van industrial acts uit de jaren 80, die vooral met confronterende extremistische noise een bepaalde deuk wilden slaan in de gevestigde muzikale orde (en misschien ook daarbuiten). Ik kan er geen fuck mee, maar vind het allenzins beter dan die meuk van Alec Empire, die dan probeert het ook nog te verkopen als hip en nieuw. Dit is tenminste gemeend rauw. Geen beoordeling, zou eigenlijk te belachelijk zijn..

Pastichio Rocker
Alec Empire slechter dan dit? Dan ken jij duidelijk te weinig van Alec Empire. Terwijl die gast bezig was met Atari Teenage Riot produceerde hij daarbij ook nog eens muziek voor o.a. Bjork en Tricky. Check zijn Geist periode eens.

Ik geef Kylie Minoise overigens een welverdiende 0,0*. Wat een bagger. Ik heb een grens bij wat men muziek noemt en die is hierbij overschreden. Die lui horen in een psychiatrische instelling thuis. Zullen wel een slechte jeugd hebben gehad ofzo.

Maar het is wellicht een geschikt achtergrond'deuntje' wanneer je de zak hebt gekregen, de hele avond in de kroeg hebt zitten zuipen en je thuis je agressie wil botvieren op je vriendin/huisdier/meubilair/buren.

Tja, ik vind er geen ruk aan, terwijl ATR van alles lijkt te pretenderen.. maar veel hol geschreeuw en geblaat in de ruimte, live is het nog tenenkrommender. Ik vind onderstaand ook niet veel, maar kan nog respect opbrengen voor de DIY attitude.

Pastichio Rocker
Mwjah, maar Alec Empire heeft veel meer gedaan dan alleen ATR. Hij had al een heel oeuvre op zijn naam voordat 'ie met ATR begon. Geloof trouwens ook niet dat ze pretenties hadden wat betreft hun gabberpunk muziek. De hele hype is gecreeerd door de media, want ze werden pas echt bekend met The Future Of War, maar daarvoor hadden ze al twee albums uit.

Heb ze trouwens nog live gezien in de Melkweg. Drie dagen met suizende oren rondgelopen. Op een gegeven moment vroeg je je af of de Melkweg wel stevig genoeg was. Wat een enorme bak herrie was dat.

Hmm, mijn ex was daar ook bij en die vond de continue stroboscopen vervelender dan de muziek, want die was nog best dansbaar... Heb zelf Alec Empire wel een keer solo gezien en moet zeggen dat ik dat wel erg gaaf vond.

Filmpje van Minoise kende ik al. Ik kan er nog wel naar luisteren (zelfs om half 9 's ochtends), maar echt goed vind ik het ook niet. 1*

Staat de (grofweg) 24-uurs-regel trouwens niet meer overeind?

Kylie Minoise wat mij betreft gewoon hetzelfde probleem als de speedcore track. Veel lawaai, maar hard is het niet meer. Daarvoor veel te veel een papje. Als het meest uitspringende in een track de schelle tonen zijn kom je niet zo ver.

Verder nog wel naar te luisteren, al hou ik ook niet van dat geschreeuw. Clipje zelf kan je maar beter niet zien, nogal retarded.

1.0*

1.0* Voor de verbijstering... wil nu wel eens een soepje horen in dat genre.

Dj2Jelle
Als je het zo ziet lijkt het natuurlijk belachelijk, maar live lijkt me dit een hele beleving.

tuktak
kylie minoise, godgod wat staan we weer in een kraakpand lekker alternatief te doen. wat een sjappies.
ik geloof dat de japanse noisetak me over het algemeen toch beter bevalt. masonna bv, om maar in de slechte artiestennaamvariaties te blijven

hdk-nl
Goed, we hebben Kylie Minoise, Masonna, aanvullen met Rank Sinatra?
YouTube - Rank Sinatra - I Want to Know what Love is

Wat een kraakpand namen ook..

Pastichio Rocker schreef:
Geloof trouwens ook niet dat ze pretenties hadden wat betreft hun gabberpunk muziek. Heb ze trouwens nog live gezien in de Melkweg. Drie dagen met suizende oren rondgelopen. Op een gegeven moment vroeg je je af of de Melkweg wel stevig genoeg was. Wat een enorme bak herrie was dat.

Heb in elk geval nog nooit van die lame teksten gehoord als bij ATR.. gericht aan fantasieloze politiek correcte geitenwollensokken. De muziek mag nog niet in de schaduw staan van het slechtste dat Al Jourgensen ooit per ongeluk op een cassette heeft gezet
Ik heb ze ook live gezien, dat had inderdaad niets meer met vette energie te maken, maar was gewoon domme en vervelende herrie.

Pastichio Rocker
Speciaal voor orbit:

Topspul dit.
Intrigerend hoe de basisdrum en de waves elk hun eigen leven leiden maar wonderlijk wel coherent zijn.
Het lijkt alsof alles vertraagd wordt met hetgeen je in gedachte hebt. Dit is wat dat lome chille gevoel geeft.
Een wereld om je in te verliezen...
Maar ik bemoei me niet verder , deze is voor Orbit.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.