MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Lekker nummer ja! Alleen de vocals vind ik wat minder. 4*

Zitten erg mooie stukjes in, maar je moet ze er wel uitvissen. Segmenten met de vocals zijn echt niet om aan te horen en compleet belachelijk. Het stuk rond de 1:40-2:00 minuten is veruit het best. Stukjes zonder melodie zijn ook een beetje aan de flauwe kant.

Heb Clark al veel beters horen maken.

2*, een nummer dat ik gewoon nooit opzet vanwege de vocals. Ideaal voor een edit of mix.

+ enorme explosie als het losgaat op 1:38 inderdaad.
+ toffe vocalen, werken altijd goed voor bepaalde saamhorigheid op de dansvloer.
+ Clark die altijd met nieuwe dingen komt.
+ FEEST

5*

Dj2Jelle
3,5*

Vocals verpesten het nogal voor mij. Voor de rest is het een erg goed en lekker nummer.

Edit: 4*

Ik geloof dat ik dat stukje waar het losbarst even heb gemist, op een gegeven moment komt er wel een solide bas doorheen.. maar ook meteen een aantal onfrisse geluidjes die het meteen verpesten. Bovendien ook weer zo'n artiest die denkt dat wat monotoon uitgesproken repititieve teksten wat toevoegen aan deze muziek, helaas... 2*

Absoluut 5*, grandioos rauw poppy lekker feest grotesk dansen

Zeker lekker, maar vind het ook een beetje een knieval om het grote publiek te paaien. Wat opzich niet verkeerd is als je dat goed doet en het een opstapje voor mensen kan zijn. Maar omdat ik mijn waardering hier niet zozeer aan de publieke reactie afmeet, 3.5*

Dj2Jelle
Junkie XL - Mushroom

Ben benieuwd wat de mensen hier van vinden.

thejazzscène
Clark: Erg toegankelijk. Daar is op zich niets mis mee maar het valt me op dat ik bij Clark, na een paar keer draaien het wel gezien heb. Het kan wat ingenieuzer zonder af te doen aan de toegankelijke status. 3,5*

Junkie XL: Nee niet mijn ding. Te standaard. Doet me hard denken aan de Not for Sale Ep van Promo (in zijn beginjaren).

Vind het wel een schattig plaatje. Leuk om wat op de radio te draaien. 3.5*

Inderdaad, lief plaatje, beetje new wave invloeden.. 3,5* ook hier, heeft verder weinig om het lijf.

Clark: 4*, vet plaatje zonder écht bijzonder te worden. Blijft toch aanstekelijk. Ook op de wat commerciëlere dansvloeren geapprecieerd merkte ik vorige week

Junkie XL: 3*, Typisch JXL geluid wat ik wel zat ben, maar wel ok

Hmmm, ik ben niet echt op de hoogte van het verdere werk van JXL, maar zijn hitjes klinken toch serieus anders, niet?

Onderhond schreef:
Hmmm, ik ben niet echt op de hoogte van het verdere werk van JXL, maar zijn hitjes klinken toch serieus anders, niet?

Hitjes wel, maar in de Global Underground tijd toen ie met progressive breaks en die kring rond Sasha bezig was klonken al z'n tracks als deze...

Aardig melancholisch liedje van Tom, je kan wel horen dat het een kind van de 80s is. Al met al wel te oppervlakkig om echt te kunnen bekoren. 3* waarvan 0,5 sympathy-vote vanwege Zomergasten.

Darren Price - Blueprints (1996, NovaMute)

ik krijg een error (an error occurred, please try again later)

voor JXL geef ik een 3 en sluit ik me aan bij de rest van het commentaar

Erg mooie track. Als ik dit zo hoor vind ik het bijna jammer dat ie later bij Underworld is gegaan en nauwelijks meer solodingen heeft uitgebracht.
4,5*

Nou, maar even gepindakaast. Begint supermooi, wanneer de bassline erin komt zwakt het af (had meer ingezeten). Vrij saaie programmering volgt wat ik bij Underworld ook vaak het geval vind. Niet slecht, maar te braaf. Als de bassline verdwijnt en de break + heropbouw komt, zeg maar van 3:30 tot 5:00, is het nummer wel weer echt gaaf. Kleine 4*

thejazzscène
John Doe schreef:
... Vrij saaie programmering volgt ...

Dat vind ik ook. 3,5*

Darren Price - Blueprints

Mooi statig begin doet wat denken aan Tangerine Dream en Klaus Schulze begin jaren zeventig van de vorige eeuw. Tot dat de beat komt. Die doet me wat denken aan een zenuwachtige typist. Jammer, want daar boven is wel een mooi verhaal te horen van lange klanken uit de electronica-winkel. Het doet me verlangen naar Timewind van Klaus Schulze en Stratosfear van Tangerine Dream. Wederom twee cijfers dus.

Met beat 2.0 sterren.

Zonder beat 3.5 sterren.

Darren Price vind ik wel een gaaf nummer, misschien een beetje eentonig qua thema en vooral beats, maar wel met de juiste geluidjes en vervormingen.. 3,5*

Agoria is ook wel okee, maar daarvan vind ik het jammer dat de beat saai is, dat gruizige geluid en de opbouw bevalt me wel.. zou iets van WARP kunnen zijn. 3* vanwege de echt saaie beats en gebrek aan overgangen.

Direct vanaf het begin is een lekker wandel tempo te horen, terwijl het toch lijkt of iemand wat problemen met de ademhaling heeft. Gedurende het stuk muziek van Agoria is een mooie boog van spanning te horen, ondanks dat het soms wat vervormt overkomt. Zou hier best wel een album van uit willen proberen al zit het niet geheel in mijn straatje. Dit stukje hier heeft al mijn nieuwsgierigheid gewekt in deze Sébastien Devaud die onder de artiestennaam Agoria werkt.

3.5 sterren op de MusicMeter.

Ben het wel met orbit eens. Het is een tikkeltje saai en eenvormig, ook al heeft het iets broeierigs wat me wel aanspreekt.

Het nummer is op dit album te vinden. Als ik het mij goed herinner, staan er ook wat meer dance gerichte tracks op.

3 - 3,5*

2.5* niet storend, maar er is in mijn ogen zoveel beters in de stijl van dit nummer. Dan denk ik onder andere aan Boards of Canada, Nightmares on Wax en Odd Nosdam, waar ik wel het gevoel heb naar echte kwaliteit te luisteren.

Vind het ook wel lekker klinken. Het lome sfeertje doet het wel goed in combinatie met het lentjezonnetje en de wegebbende vermoeidheid van het feest van gisteren. Het klinkt soms wel een beetje amateuristisch (doffe beat, standaard crunch effect), maar dat zal wel door de youtube-geluidswaliteit komen. 3,5*

Price: Doet mij meer denken aan een wat plattere Oribal plaat. Aardig sfeertje, maar net iets te weinig uitgediept. De hihats worden na verloop van tijd toch een beetje saai. 3.5*

Agoria: begint erg lekker, maar die melodieën lijken eigenlijk nergens naar. Beetje jammer, klinkt verder erg aardig allemaal, mooi warm sfeertje. 3*

Agoria: Niet bijzonder, lijkt wel alsof hij op de Nathan Fake-toer op wil gaan, alleen dan zonder duidelijk doel. 2*

Darren Price - dit is ok; draai dit onderweg in de auto en ik vrees voor "pedal to the meddle" effect; had misschien iets meer afwisseling ingezeten - 3,75*

Agoria: - beetje Air (ouder type synthesizers?) met een half pilletje - verder is alles al gezegd; niet verkeerd, maar niet om wakker voor/van te worden. 3*

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.