MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Hands is een Duits label.

Maar goed, aangezien je volgens mij nooit iemand gelijk gaat geven plaats ik maar weer een nieuwe track en die is speciaal voor jou Orbit.

een oudje uit 1991.

tuktak
don't feed the troll...

orbit schreef:
(quote)

Kun je je toch weer even verheven voelen ventje.. geen dank hoor.

Haha, ik moest weer lachen. Nu omdat ik weet wie het zegt.

trebremmit schreef:
Hands is een Duits label.

Zitten best wat Belgische acts op dus..

Speciaal voor jou dan:

trebremmit schreef:
Maar goed, aangezien je volgens mij nooit iemand gelijk gaat geven plaats ik maar weer een nieuwe track en die is speciaal voor jou Orbit.

Waarom zou ik jullie gelijk moeten geven? Ik vind Nederlandse electronic meestal flauwe lullige kutmuziek. Zelfs de niet-commerciële acts. Dat moet ik opeens terugnemen omdat jullie dat niet vinden? Onzin toch?

Speedy J is inderdaad een van de weinigen die me zo nu en dan een beetje kan boeien, dit nummer heb ik hier al eens beoordeelt en is prima.

En ik zou bijna vergeten dat een van onze sympathieke zuiderburen Ploppesteksel ook een plaatje heeft gepost. Superheroes klinkt best lekker in zijn soort, niet veel bijzonders, maar ook niks mis mee. 3,5*

Sietse
orbit schreef:
(quote)

Waarom zou ik jullie gelijk moeten geven?

Omdat uit vrijwel al de opmerkingen die tot nu toe hier over dit onderwerp door je zijn geplaatst blijkt dat je geen kennis van zaken hebt over wat er eigenlijk allemaal in Nederland gaande is.
Daarbij komende, ik ook het vermoeden heb, dat je maar verdomde weinig Belgische acts van deze tijd kent.

De Belgische en Nederlandse "scene" ligt nl. tegenwoordig echt niet meer zover uit elkaar als dat het jaren wel is geweest op het gebied van electronica (en dan doel ik niet op de commerciele en populaire muziek maar op de ondergrondse muziek)
Er zijn wat kleine nuance verschillen, maar die vallen in het niet bij de vele overeenkomsten.

DevendraBan
Ik had wel verwacht dat front 242 ed genoemd zouden worden, niet de muziek die me echt bevalt. Empusae en This Morn' Omina kende ik al, die zijn beiden de moeite waard; 3* voor de track.

Maar dan blijf ik wat in Nederland uitkomt beter trekken, op zowel elektronisch gebied als hip-hop en ambient. Dingen als Martyn, 2562, Machinefabriek, FS Green, etc.

Sietse schreef:
De Belgische en Nederlandse "scene" ligt nl. tegenwoordig echt niet meer zover uit elkaar als dat het jaren wel is geweest op het gebied van electronica (en dan doel ik niet op de commerciele en populaire muziek maar op de ondergrondse muziek).

Dan is er het laatste jaar volgens mij een hoop veranderd?

Sietse
qua underground? Vind ik toch veel overlap tussen zitten.

Zal er dan maar weer vanaf hangen wat je "underground" noemt.

Ik zit sinds kort ook op deze site en ontdekte zojuist dit topic. Leuk! Elke dag een onbekend nummertje proberen, dat lijkt me wel wat, ik doe mee! Het leek me wel aardig om met een clipje binnen te komen, dus ja, voilà. Wellicht voor velen een bekende, wellicht ook niet, ik kan dat moeilijk inschatten. Maar het is wel een wereldplaat als je het mij vraagt...

King Cannibal - Aragami Style

Speedy J: 4*
Empusae: 3,5*

Lekkere nummers dit, daar kan ik wel wat mee. De-Orbit kende ik al, Empusae nog niet en geef ik 3,5 sterren. Misschien dat ie ook wel 4 waard is, maar je zit hier toch met die youtube-kwaliteit.

King Cannibal echt een nummer voor op de dansvloer, in huis doet ie het bij mij niet echt. 2,5*

Empusae, ik weet niet of dit nu je voorbeeld van vernieuwende Belgische electronica is maar ik vind het een beetje standaard idm achtig, ik ben nog niet overtuigd. 2,5*

tuktak
die king cannibal zit volgens mij standaard in de koffer van amon tobin. past helemaal in zijn nieuwe sound, hij mixed er dan meestal nog een vette vocal overheen. idd partymateriaal, wat substantieel beter klinkt op een hoogwaardig geluidssysteem.

Ach ja, laat ik dan net een behoorlijke Amon Tobin liefhebber zijn. Ik vind het in ieder geval een werelds nummer en niet alleen voor op de dansvloer. Er zitten zoveel goede overgangen in dat ik er ook met alle liefde thuis naar kan zitten luisteren.

Sietse schreef:

Omdat uit vrijwel al de opmerkingen die tot nu toe hier over dit onderwerp door je zijn geplaatst blijkt dat je geen kennis van zaken hebt over wat er eigenlijk allemaal in Nederland gaande is.
Daarbij komende, ik ook het vermoeden heb, dat je maar verdomde weinig Belgische acts van deze tijd kent.

Dat geldt misschien in vergelijking met jou.. ik reageerde echter niet op jou. Vergeleleken met andere users hier ben ik echt niet slechter op de hoogte ofzo hoor Je overschat de rest een beetje.

trebremmit schreef:

Empusae, ik weet niet of dit nu je voorbeeld van vernieuwende Belgische electronica is maar ik vind het een beetje standaard idm achtig, ik ben nog niet overtuigd. 2,5*

Ik heb nergens gezegd dat het vernieuwend is, wel beter dan die slijmerige technoplaatjes die steeds worden aangevoerd en die lollige retro van Legowelt waar de amuzikaliteit vanaf druipt.. Volgens mij ging het daarover?

Die Empusae vind ik ook niet zijn sterkste, ondanks de remix door This Morn' Omina.. maar nog altijd beter dan het gros dat hier wordt gepost 4*

King Cannibal is wel aardig, maar ook redelijk plat. Beetje DnB stijl en wat opgedreven beats. 3*

Pastichio Rocker
Speedy J:
Heerlijk nummer, lekker old school en helemaal mijn ding. Te gek nummer. Grappig hoe hij is veranderd qua stijl. 4*

Empusae:
Ook een tof nummer. Leuke vocal samples en heavy on the percussion. Houd ik wel van. Ga hier eens wat meer van opzoeken. 3,5*

King Cannibal:
Aardig, maar de opbouw is vrij zwak en echt dansbaar is het ook niet vanwege de vele tussenpozen. Wel een lekkere bas en goeie beats. Domme vocal sample overigens. 3*

Speedy J: Grappig, maar wel erg gedateerd (hoewel kant A van die plaat (Something for your mind) in vergelijking nòg gedateerder is). 3*

Empusae: Klinkt goed, alleen de beats vind ik in dit nummer wat minder. Wel een act om nog eens wat van op te zoeken. 3.5*

King Cannibal: Voor een nummer van bijna 8 minuten gebeurt er veel te weinig. Wordt al gauw saai, eentonige beats. Niet aan mij besteed dit. 2*

En hoe staat het met de liefde voor Jega?

Dankzij jou kom ik er nu achter dat er weer een nieuwe plaat van Jega is, dank! En ja, er is hier nog steeds liefde voor Jega, z'n oude materiaal draai ik nog steeds regelmatig. Ik vind dit nog niet zo'n geweldig nummer, wel relaxed, maar nog niet veel meer dan dat. We houden het nog even op 2,5*.

Tsja, vind dit iets te oubollig klinken, ik kan me voorstellen dat een hele plaat me flink zou vervelen. 2*

This Morn' Omina: 3.0* nogal flets, bijna analoog geluid.
King Cannibal: 2.0* veels te sloom.
Jega: 4.0* lekker rustgevend.

Leuk topic is dit eigenlijk, ik volg het al wat langer, maar ik wil ook wel eens wat punten uitdelen.

King Cannibal is wel aardig, maar het doet me niet veel, en het verveelt ook snel. 3*

Jega is zeker een mooi nummer, mooie verweven melodieën, inderdaad rustgevend. 4*

Pastichio Rocker
Uitermate vervelend nummer die Jega. Slappe saaie beat en ook te veel herhaling, vooral in het midden. 1* voor de (electrische) piano in het begin en het einde.

Dit valt wat mij betreft net in het Electronica genre. En ik vond dat ik maar eens een andere insteek moest nemen dan met King Cannibal, dat sloeg niet echt aan hier.

Felix Thorn - Extract From Composition: Glide

Felix Thorn
Wel grappig, best wel origineel. Ik zou het zelf nooit opzetten omdat het nogal snel verveeld. 2,5*

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.