MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Klinkt inderdaad meer als iets voor een intermezzo, een volwaardig nummer zou ik het niet noemen. Maar wel aardig om te luisteren. 3*

Goh, wat heb ik lang naar deze plaat lopen zoeken, nu dan eindelijk weer gevonden. Had een vaag vermoeden dat het Orbital was, maar wist het niet zeker. Ik had de plaat, helaas ooit eens verkocht ...

Als ik nu met jullie oren ga luisteren, dan zou ik zeggen dat het gedateerd, sloom, simpele melodie,vervelende samples en erg basic is.
Toch was dit zwaar uniek en kan er nog steeds van genieten. Ben benieuwd of jullie deze kennen?

Pastichio Rocker
Wat is dit nu weer voor een 3e rangs flutbandje? Lijkt wel in elkaar geknutseld door een amateur die een paar uurtjes met eJay heeft lopen prutsen.

Dat nummer van Orbital komt behoorlijk uit '91, zeg. Ik kan best begrijpen dat het destijds een aardig nummertje was, maar deze heeft de tand des tijds niet echt doorstaan. 1,5* voor het nostalgische gevoel (en het zijn de vocals die dat nostalgische gevoel bij mij naar boven brengen).

Pastichio Rocker schreef:
Wat is dit nu weer voor een 3e rangs flutbandje? Lijkt wel in elkaar geknutseld door een amateur die een paar uurtjes met eJay heeft lopen prutsen.

Bestond toen natuurlijk nog niet. Waarschijnlijk zoals de meesten toen, gemaakt met een Roland W-30, drumcomputer, enkele andere Synths en een Atari of Amiga computer. Dat was zo'n beetje de droomstart van iedere producer.

PR is toch juist een grote Orbital-fan? Misschien bedoelt ie het ironisch.

Hij heeft er gewoon moeite mee dat hij afgelopen week niet tot bij Oribtal geraakt is

Orbital.

Tof nummer, lekkere samples en een goeie opbouw.
3,5*

Pastichio Rocker
Onderhond schreef:
Hij heeft er gewoon moeite mee dat hij er afgelopen week niet tot bij Oribtal geraakt is

Had er best een tripje naar Lokeren voor over om die gasten nog eens te zien. En Etienne de Crecy was er ook nog eens.

Uiteraard heb ik deze verder gewoon op twaalf inch. Maar vind het origineel beter.

Owww, is er een link te vinden van het origineel? Anders ga ik vanavond wel effe zoeken. Heb nu geen headset/boxen en al helemaal geen geluidskaart.

4* voor Orbital in de Sasha remix. Erg fijne muziek.

Hier het origineel: YouTube - Orbital - Midnight

Felix Thorn: alleen de muziek 3*, maar in combinatie met de beelden 4*. Dat voegt echt wat toe wat mij betreft.

Orbital (Sasha remix): 1,5*, haalt het bij lange na niet bij het origineel.

Dit nummer van Orbital kende ik ook al, en het origineel is inderdaad beter Derhalve een 4*. Zo verouderd klinkt het gek genoeg ook niet, maar dat hebben wel meer Orbital nummers, klasse verloochent zich niet.

DevendraBan

Originele en remixende artiest zijn beiden Nederlanders die toch wel tot de top behoren binnen de dubstep-wereld. Not your usual voicesample-gewobble.

Wel een redelijk dubstep nummer, lekkere diepe baslijn maar er had wel wat meer spanning in mogen zitten. 3,5*

Inderdaad, 3*.

Vind het zelf wel een mooie track, maar inderdaad dreutelt hij wat. In dubstep heb ik daar echter helemaal geen last van als de broeierigheid maar aanhoudt, en dat is hier wel zo.

4*

Pastichio Rocker
Martyn:
Klinkt al een stuk beter dan de vorige dubstep nummers. Hou wel van die Leftfield-achtige synths. 3,5*

Dit is voor mij dan weer een beetje lauwe dubstep. Inderdaad, leuk sfeertje, maar er gebeurt verder amper iets. Op zich wel prima dus, maar het blijft me niet lang boeien (datzelfde heb ik met Burial).

2*

Sluit me bij Seabie aan, weinig eventvol nummertje.. je bent het alweer vergeten als het is afgelopen. 2*

DevendraBan
Misschien geen ideaal nummer om hier te posten, dit is één keer klikken en je luistert er niet meer naar. Ik heb dit nummer al talloze malen beluisterd, steeds dringt het meer door en ik kan er nog steeds niet genoeg van krijgen.
Reacties die ik wel verwacht had, de ene spreekt zo'n 'weinig spannend' nummer aan, voor een ander is het maar saai. Feit is dat ik zelf niet weet wat ik er juist zo goed aan vind, maar alles lijkt perfect in elkaar te passen en het is rustgevend as hell.

Excuses PR.

Pastichio Rocker
Eentje is wel voldoende hoor.

Ook wel aardig, maar een stukje platter dan de vorige.

3*

DevendraBan
Ik had hier eerst Africa VIP gezien? Een stuk fijner dan deze, telkens ik "afrika" hoor, komt er spontaan de wobble bij in m'n hoofd.

Dat probeerde ik even aan te tonen. Die van DevandraBan was dan misschien wat saai, maar is wel pakken subtieler dan dit soort dubstep
Het hele album van Caspa & Rusko vind ik wel behoorlijk leuk.

Pastichio Rocker
Caspa & Rusko:
Nee, beetje slap nummer dit. Vervelend zelfs. Gebeurt verder ook geen fuck behalve een beetje gekloot met een vocal sample die als break moet doorgaan. Volgens mij begint er halverwege ook een ander nummer? Anyway: 1,5* Kan er niet meer van maken.

Martyn: 3,75 * - ik mis net even te veel de dreiging die ik wel bijv. bij Burial terugvindt.

Caspa & Rusko: 1,25 * niet mijn ding; te veel knip- en plakwerk.

Kan me niet voorstellen dat dit een reële afspiegeling is van wat fabriclive te bieden heeft. Daar zit ook LTJ en die maakt doorgaans goed te verteren spul (ok een enkele keer ook wel corny).

tuktak
die martyn 2562 remix zit juist vol met 1 bonk spanning en zwoelheid. erg vet, puur kwaliteit.

tuktak schreef:
die martyn 2562 remix zit juist vol met 1 bonk spanning en zwoelheid. erg vet, puur kwaliteit.

Ik gaf ook 3,75 * - en ik vind die lach/voice-samples niet echt passend; dat breekt de sfeer; bas en keyboards ok. Zwoel en spanning yes, ar niet dat creepy, eerie wat in Burial zit.

Bijkomend nadeel - Youtube hoor ik via speakers van een paar honderd euro en beneden staat ander spul. Ik heb echt het idee dat veel Dubstep gebaat is bij vinyl - zag dat bijv. Burial nu ook leverbaar is op vinyl bij Plato.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.