MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Caspa & Rusko vind ik wel amusant, maar ook niet echt spannend.. beetje saai zelfs vanaf die raggavocals. De opbouw had nog wel iets, blijf dat hele dubstepgebeuren een beetje vaag vinden. Klinkt toch wel erg als een trage versie van de ouderwetse jungle. 2,5*

En dan sluit ik me weer bij jou aan orbit. Het klinkt wat weinig origineel. Dit soort dubstep weet iedereen tegenwoordig te produceren, lijkt het. 1,5*, omdat deze wat cornier (?) klinkt dan de vorige dubstepplaat. Maar goed, toen ik King Cannibal hier postte werd dat ook gezien als standaarddubstep, terwijl ik dat weer helemaal gewéldig vind.

tuktak

Kangding Ray, Mooi nummer met een spannende sfeer, subtiele opbouw en lekkere beats. 4*

Wow, dit is een erg mooie ontdekking. Zwaar drukkende, intense, zweterige sfeer die geen moment wegzakt. Precies wat mij ligt

4,5*

Ploppesteksel schreef:
Excuses PR.

(embed)

Waarom nou juist de wat minder tracks van dat album .

Ik had ook Africa VIP klaarstaan, maar ik deed er eentje van weg..
Wat is dan volgens jou de beste opeenvolging van tracks op dat album ?
Ik vind bv. Cockney Thug / Cockney Thug (Remix) / Guru ook wel leuk.

Autumne Fold is een mooie track, vooral door die baslijn. 3,5*

Kangding Ray had mooi kunnen zijn, als ze die goedkope analoge rommel uit het nummer hadden gehouden. Verder aardig sfeertje, maar hoe erg kan je het om zeep helpen. 2.0*

één van de mooiste onbekende tracks die ik hier gehoord heb 4,5

Mooie track inderdaad.. blijft mooi subtiel en net genoeg spanning. Misschien net iets te nietszeggend voor mijn smaak, mag wat meer doorgedrukt worden op een zeker moment. 3,5*

Erg mooi inderdaad, geweldige opbouw in dat nummer. Dikke 4*.
Hier ga ik eens wat meer van beluisteren.

Nieuwe..?

..enjoy

edit: het einde is echt een aanvulling op het nummer imo (typisch Datach'i sfeertje)

For fuck's sake, ik ken Datach'i.. maar wat een rush heeft dit nummer!! Wat mij betreft één van de beteren tot dusver in dit topic 4,5*

tuktak
ik vind datach'i een kruising van autechre en hecq, maar dan productioneel een flink stuk minder. vooral dat laatste album is wel ok, maar het mist duidelijk het exceptionele van bv de andere genoemde artiesten. deze track ook, geinig plaatje, maar het mist de verfijning.

Kangding Ray: Op zich best een lekker nummertje, maar vind het nog iets te karig. Ik zat te wachten tot een of ander briljant melodietje erbij kwam. 3,5/5

Datach'i: Kan me niet voorstellen dat iemand hier voor z'n plezier naar luistert.

Had het laatst ook al opgenomen in m'n top 100 dus het mag duidelijk zijn wat ik hiervan vind. Kan me niet voorstellen dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat iemand hier voor z'n plezier naar zou luisteren.

Datach'i vind ik anders ook wel leuk. En zoals Aurum zelf al zei is die outro helemaal geweldig. Dikke 4*

Ik trek op zich best veel qua muziek, maar dit valt gewoon net erbuiten. Mag wel goed in elkaar zitten en veel energie inzitten, maar m"n oren vinden 't gewoon niet fijn.
Maar goed, ik zit zelf dan ook meestal (niet altijd) aan de andere kant van het spectrum met ambient enzo.

Waarvan hier een voorbeeld.

Een van m'n favoriete ambient stukjes ooit.
Het bijbehorende album (The Magnificent Void) heb ik tientallen keren geluisterd voordat ik de muziek echt helemaal 'door had'. Ik vond er eerst absoluut nix aan, nu geweldig.

Goeie ambient hoor. Ontspannend, maar niet slaapverwekkend, zo hoort het. Spannend en ontspannend zullen we maar zeggen. 4*

D'r zitten ook een aantal mooie 'plaatjes' in dat filmpje overigens. Sommige zijn wat kitscherig, maar de meeste erg mooi.

Ik heb het gewoon niet zo met ambient. Dit klinkt toch nog wel goed bij vlagen, daarom 2,5*.

Tja, ambient soundscapes.. wat moet ik daar nog over kwijt. Voor mij dan weer erg lastig te begrijpen waarom mensen hier hun tijd mee verdoen. Ik vind het best een mooi stuk hoor, maar een hele plaat vol hou ik niet uit. Naja, 3* maar voor de wat dreigender stukken.

ja lekker ontspannend om mee in slaap te vallen maar verder niks voor mij.

Datach'i begint wel leuk maar het wordt op een gegeven moment wel erg eentonig.2,5*

Steve Roach hele fijne ambient, daar ben ik wel een liefhebber van.
4,5*

Dit vind ik ook wel een degelijk danceschijfje al slaat de verveling op het einde wel toe. 3,5*

Bij mij al iets eerder. 1*

Dance is, heb ik al gemerkt, en ook wel terecht, niet het favoriete genre in dit topic.
Het is natuurlijk ook wel het platste 'subgenre' dat in de categorie 'Electronic' valt..

Hmm, beetje oninspirerend electro plaatje dit. In dit genre bestaan best lekkere nummers, maar deze slaat de plank een beetje mis wat mij betreft. 2*

Nogal saai nummer, eigenlijk. Hij lijkt veel langer te duren dan ie eigenlijk is, en dat lijkt me niet echt de bedoeling. Inderdaad ook ongeïnspireerd. 1*

Kan je misschien een voorbeeld posten, Orbit ?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.