Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:00 uur
Ik heb ze je ge-pm'd. Anders wordt het helemaal een zooitje hier. Namen die bij me opkwamen waren The Hacker, Green Velvet, Fischerspooner, maar ook het antieke 1000 OHM, een electrobandje uit de échte jaren 80 

0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:06 uur
Eenvoudige danceplaatjes kunnen vaak heel interessant en punctueel zijn, maar hier overheersen het cheape geluid en de plichtmatige, voorspelbare opbouw. Het zijn vooral hele kleine flarden van een seconde of twee in de omschakelingen van geluid die soms interessant zijn. Maar het geheel is volkomen inspiratieloos.
2*
2*
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:09 uur
Ook weer eens heel wat anders, al eerder door mij aangehaald, maar stokoude electronic uit Vlaanderen dus:
Redelijk beklemmend sfeertje.
Redelijk beklemmend sfeertje.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:09 uur
Deze keuze van vandaag zal misschien veel mensen enorm tegen de borst gaan stoten (een 0,5* van Onderhond lijkt me sowieso onoverkomelijk), door zijn behoorlijk grote idiotie, maar ik vind dit voornamelijk een ontzettend creatief ding, ontzettend eigen en met een grote mate van vrijheid. En ze weten toch echt wel erg mooie geluiden uit die synthesizers te peuren. Op CD werkt het niet echt, maar deze live-uitvoering - net als de groep live in het algemeen - vind ik toch wel klasse. Vooral een geweldig einde! Het doet me een beetje denken aan een nieuwe versie van Yello.
Gus Gus - Believe
edit: tegelijk met orbit, maar ach, dan maar twee tegelijk vandaag?
Gus Gus - Believe
edit: tegelijk met orbit, maar ach, dan maar twee tegelijk vandaag?
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 00:18 uur
Het type track van Klinik ligt me in principe zeker wel, al vind ik dat hij te weinig op je doorwerkt om echt te profiteren van zijn 8 minuten tijdsduur of er anderzijds wat weinig memorabels aan opbouw uit de kast gehaald wordt. Maar de sfeer maakt aardig wat goed en is mooi uniform.
Toevallig kende ik hem al van de split met de Fabriek, waar ik het aandeel van laatstgenoemde wel iets leuker vind.
3* voor Klinik.
Toevallig kende ik hem al van de split met de Fabriek, waar ik het aandeel van laatstgenoemde wel iets leuker vind.
3* voor Klinik.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 01:47 uur
Die vent met die bril is wel cool
De tekst is een beetje gesjeesd inderdaad, lijkt een beetje op die ouwe acid sjamanen uit begin jaren 90.. moeilijk te beoordelen, het heeft wel iets. 2,5* omdat het muzikaal ook wel erg eentonig is natuurlijk.
De tekst is een beetje gesjeesd inderdaad, lijkt een beetje op die ouwe acid sjamanen uit begin jaren 90.. moeilijk te beoordelen, het heeft wel iets. 2,5* omdat het muzikaal ook wel erg eentonig is natuurlijk.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 09:20 uur
Die trees die op het einde staat te dansen
Verder zijn de vocals inderdaad niet te harden en wordt er blijkbaar heel moeilijk gedaan over simpele dingen. Erg ongecontroleerd geluid ook, maar dat heb je wel meer bij dit soort live performances.
The Klinik klinkt best tof. Wel typisch dat het vanuit Vlaanderen weer wat meer industrial klinkt. Maar een leuk sfeertje dat het nummertje makkelijk trekt.
Verder zijn de vocals inderdaad niet te harden en wordt er blijkbaar heel moeilijk gedaan over simpele dingen. Erg ongecontroleerd geluid ook, maar dat heb je wel meer bij dit soort live performances.The Klinik klinkt best tof. Wel typisch dat het vanuit Vlaanderen weer wat meer industrial klinkt. Maar een leuk sfeertje dat het nummertje makkelijk trekt.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 10:05 uur
orbit schreef:
Ik heb ze je ge-pm'd. Anders wordt het helemaal een zooitje hier. Namen die bij me opkwamen waren The Hacker, Green Velvet, Fischerspooner, maar ook het antieke 1000 OHM, een electrobandje uit de échte jaren 80
Huh, toen ik een tijdje geleden een linkje naar The Hacker plaatste vond je daar niets aan? Inmiddels van gedachten veranderd?

0
geplaatst: 18 augustus 2009, 13:32 uur
Dat nummer van een Klinik heeft inderdaad een beklemmend sfeertje, maar ik vind dat het toch maar wat voortkabbelt.. Niet mijn ding. 2*
Die dame is inderdaad wel grappig
Muzikaal wel oké, maar de vocalen zijn vrijwel onuitstaanbaar. 2,5*
Die dame is inderdaad wel grappig
Muzikaal wel oké, maar de vocalen zijn vrijwel onuitstaanbaar. 2,5*
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 15:10 uur
Ploppesteksel schreef:
Muzikaal wel oké, maar de vocalen vind ik ook niet te versmaden. 2,5*
Muzikaal wel oké, maar de vocalen vind ik ook niet te versmaden. 2,5*
Als je alles goed vindt aan het nummer dan had ik toch wel een wat hogere score verwacht.

(sorry
)
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 20:40 uur
herman schreef:
Huh, toen ik een tijdje geleden een linkje naar The Hacker plaatste vond je daar niets aan? Inmiddels van gedachten veranderd?
(quote)
In dit topic?
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 20:47 uur
Ja, zie vanaf hier. Je vond een nummer "geen zak beter" dan een nummer waaraan je 4* gaf. Dus het valt nog wel mee.
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 20:56 uur
Tsja, je bent nu wel een beetje spijkers op laag water aan het zoeken hoor..
Dat Hacker nummer vind ik prima overigens, maar dat nummer waarover het ging dus eigenlijk ook 
Dat Hacker nummer vind ik prima overigens, maar dat nummer waarover het ging dus eigenlijk ook 
0
geplaatst: 18 augustus 2009, 21:01 uur
Tricky 4,5*
Was compleet flabbergasted toen ik destijds dit nummer hoorde... had nog nooit zoiets gehoord.
Gus Gus krijgt een 4* van mij.
Was compleet flabbergasted toen ik destijds dit nummer hoorde... had nog nooit zoiets gehoord.
Gus Gus krijgt een 4* van mij.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 11:24 uur
Gus Gus is toch echt wel het meest vreselijke dat ik in dit topic heb zien langskomen. Dit vind ik dus echt 10 keer (lees: 10 minuten) niks. Zowel de muziek als de vocalen zijn totaal niet aan mij besteed. Zelf lijken ze het trouwens ook iets te serieus te nemen (vooral die knakker met die bril
)
Een 0,5* lijkt me hier wel op z'n plaats. Sorry Gyzzz Gyzzz
)Een 0,5* lijkt me hier wel op z'n plaats. Sorry Gyzzz Gyzzz

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 11:33 uur
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Dit specifieke nummer zit bij mij op de 4,5*-5,0*. Erg toffe drumpad samples en in het midden het trieste sfeertje van Burial.
0
geplaatst: 19 augustus 2009, 12:23 uur
Mount Kimbie
Na het veel belovende begin zakt hij op de helft in en vind ik het einde redelijk saai, jammer.
3,5*
Na het veel belovende begin zakt hij op de helft in en vind ik het einde redelijk saai, jammer.
3,5*
0
tuktak
geplaatst: 19 augustus 2009, 21:46 uur
klinik is wel ok, ik weet niet of nautilus op meerdere platen staat, maar iig op box en die is vet. alleen staat die nu net niet hier op mm.
die gusgus is aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant zeer irritant. die vocaal oa natuurlijk, maar verder ook het slordige samplewerk enzo. vooral voer voor rockliefhebbers die even wat anders willen op hun festivalletje.
die tricky moet niet verward worden met het geniale glory box van portishead. meteen album maar weer opgezet. zelfde sample alleen was portishead een jaartje eerder? beetje jammer dus.
mount kimbie, nee daar vind ik nou geen ruk aan
die gusgus is aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant zeer irritant. die vocaal oa natuurlijk, maar verder ook het slordige samplewerk enzo. vooral voer voor rockliefhebbers die even wat anders willen op hun festivalletje.
die tricky moet niet verward worden met het geniale glory box van portishead. meteen album maar weer opgezet. zelfde sample alleen was portishead een jaartje eerder? beetje jammer dus.
mount kimbie, nee daar vind ik nou geen ruk aan

0
geplaatst: 19 augustus 2009, 22:49 uur
Pastichio Rocker schreef:
Tricky is geen pop.
Tricky is geen pop.
Volgens mij gewoon een trip-hop artiest, valt mooi onder pop te schuiven dus.
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 00:23 uur
Tricky heeft dezelfde sample als Glory Box van Portishead, maar waar ik dat amper te verteren vind door die krokodillentranen van zangeres Gibbons, vind ik dit nummer erg sterk.. het krijgt in deze versie iets heel duisters en broeierigs. 4*
Mount Kimbie is wel aardig, beetje Ochre-achtig of hoe Nebulo nu klinkt.. maar staat toch wel op zichzelf. 3,5*
Mount Kimbie is wel aardig, beetje Ochre-achtig of hoe Nebulo nu klinkt.. maar staat toch wel op zichzelf. 3,5*
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 00:58 uur
Flaque - The Clouds and The Sun
Chille, warme, door glitchy gekraak omsloten IDM, die perfect aansluit bij dit weertje - te bombastisch, wellicht (door de toevoeging van die erg aanwezige, wat opdringerige wave), maar onder de juiste omstandigheden nochtans best fijn.
Edit: hoe vaker (en aandachtiger) ik het nummer beluister, hoe bombastischer hij overkomt, waardoor de track (voor mij) uiteindelijk lang niet meer zo fris klinkt als bij eerste beluistering - het zal de warmte zijn geweest.
Het blijft een (vooral ritmisch erg) leuk nummertje, maar ik zie mijn wegdroomIDM toch liever ietwat electronischer en subtieler geserveerd (à la Gridlock, Ochre, Detritus, Proem ed.).
Chille, warme, door glitchy gekraak omsloten IDM, die perfect aansluit bij dit weertje - te bombastisch, wellicht (door de toevoeging van die erg aanwezige, wat opdringerige wave), maar onder de juiste omstandigheden nochtans best fijn.
Edit: hoe vaker (en aandachtiger) ik het nummer beluister, hoe bombastischer hij overkomt, waardoor de track (voor mij) uiteindelijk lang niet meer zo fris klinkt als bij eerste beluistering - het zal de warmte zijn geweest.
Het blijft een (vooral ritmisch erg) leuk nummertje, maar ik zie mijn wegdroomIDM toch liever ietwat electronischer en subtieler geserveerd (à la Gridlock, Ochre, Detritus, Proem ed.).
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 01:26 uur
Inderdaad mooi knisperend idm plaatje.. misschien een beetje simpeltjes, maar luistert ongedwongen uit. 3,5*
0
tuktak
geplaatst: 20 augustus 2009, 19:47 uur
ohwjah het knispert dan moet het wel leuk zijn...pianootje is wel heel erg corny. leuk voor de liefhebber, maar goed vind ik het niet eigenlijk.
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 19:56 uur
tuktak schreef:
ohwjah het knispert dan moet het wel leuk zijn
ohwjah het knispert dan moet het wel leuk zijn
Volgens mij heeft niemand dat beweerd.
* denotes required fields.