Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 20 augustus 2009, 20:09 uur
wat niet betekent dat het niet waar is. lees de vorige 44 bladzijden maar eens terug 

0
DevendraBan
geplaatst: 21 augustus 2009, 12:25 uur
Voor de eerste keer in dit topic dat ik écht electronic ontdek. Een heerlijke track.
4*
4*
0
DevendraBan
geplaatst: 21 augustus 2009, 23:22 uur
Ja, ik blijkbaar niet. Heeft hier zeker al 15 keer opgestaan sinds vanmiddag. Fijne tip.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 01:03 uur
DevendraBan schreef:
Voor de eerste keer in dit topic dat ik écht electronic ontdek. Een heerlijke track.
4*
4*

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 01:15 uur
Over Omar-S zal ik maar niet teveel zeggen, zoals zijn naam doet vermoeden eenzelfde product van die hele generatie fantasieloze technoproducenten die kennelijk denken dat een staccato beat en wat gepiel met een mengtafel 9 minuten boeiend blijft.. nee dus, ook niet bij Omar. 1,5*
Black Light Burns vind ik al heel wat boeiender, zou een soundtrack voor een tragisch einde van een mooie film kunnen zijn. Blijft wel hangen. 3,5*
Black Light Burns vind ik al heel wat boeiender, zou een soundtrack voor een tragisch einde van een mooie film kunnen zijn. Blijft wel hangen. 3,5*
0
DevendraBan
geplaatst: 22 augustus 2009, 02:18 uur
orbit schreef:
(quote)
Meh, care. Moest elk ander persoon zo'n kutreactie spuien, ik zou er nog serieus op ingaan. Ofja, nu misschien ook, maar ik weet dat het geen enkel effect zal hebben.
Kijk, "écht" en "ontdek"; de genres die hier aan het bod kwamen, daar kende ik het meerendeel al van. Degene die ik niet kende bleken me geen ene reet te boeien, blijkt. Volgestampt met te nietszeggend experiment, overmatig geknisper en platte dance.
Voor mij was dit dus een "ontdekking". Mag het nog? Een fris geluid tussen zeeën van, tja, electronic.
Voorts valt het me op dat, de electronic-luisteraars (op MuMe vertegenwoordigd) een vrij hoge dunk van zichzelf/hun smaak hebben. De irritantste zakken op MuMe vind je dan ook meer in die hoek.
0
DevendraBan
geplaatst: 22 augustus 2009, 02:21 uur
trebremmit schreef:
Alweer een nieuwe?
Alweer een nieuwe?
Kijk, alles verandert, alles moet sneller, zelfs 24 fucking uur is al teveel gevraagd.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 02:31 uur
DevendraBan schreef:
Meh, care. Moest elk ander persoon zo'n kutreactie spuien, ik zou er nog serieus op ingaan. Ofja, nu misschien ook, maar ik weet dat het geen enkel effect zal hebben.
Kijk, "écht" en "ontdek"; de genres die hier aan het bod kwamen, daar kende ik het meerendeel al van. Degene die ik niet kende bleken me geen ene reet te boeien, blijkt. Volgestampt met te nietszeggend experiment, overmatig geknisper en platte dance.
Voor mij was dit dus een "ontdekking". Mag het nog? Een fris geluid tussen zeeën van, tja, electronic.
(quote)
Misschien is iets diepgaanders niet aan jou besteed en leef je ook nog in de electronic wereld van pakweg midden jaren 90.. ik kan je verzekeren dat hetgeen jij experimenteel noemt (en dat is zowat alles vergeleken bij Omar-S) wel degelijk een goudomkaderd patroon van systeem en finesse kent en niet zomaar van de lucht is. Maar als je niet van je midden jaren 90 luisterstoel komt, zal alles wel te complex of hinderlijk klinken. Niet alles in de electronic hoek is gemaakt om er een pilletje bij te slikken en wat mee te hossen, pardon my french..
Voorts valt het me op dat, de electronic-luisteraars (op MuMe vertegenwoordigd) een vrij hoge dunk van zichzelf/hun smaak hebben. De irritantste zakken op MuMe vind je dan ook meer in die hoek.
Onzin, veel users schijnen zich nog steeds in de simpeler electronic te herkennen, en daar wordt ook het meest op gestemd. Dat er aanhangers zijn van de wat onorthodoxer patronen doet daar niks aan af (Sietse, kom er maar in met je infinite wisdom). Ik ken de electronic/dancehoek nu eenmaal van een aantal kanten, en na snuiffeesje nummero 150 (hoe leuk dan ook) had ik het wel gehad met de traditionele publiekselectronica. Is dat nu een aanklacht geworden?
0
DevendraBan
geplaatst: 22 augustus 2009, 03:34 uur
orbit schreef:
Misschien is iets diepgaanders niet aan jou besteed en leef je ook nog in de electronic wereld van pakweg midden jaren 90.. ik kan je verzekeren dat hetgeen jij experimenteel noemt (en dat is zowat alles vergeleken bij Omar-S) wel degelijk een goudomkaderd patroon van systeem en finesse kent en niet zomaar van de lucht is. Maar als je niet van je midden jaren 90 luisterstoel komt, zal alles wel te complex of hinderlijk klinken.
Misschien is iets diepgaanders niet aan jou besteed en leef je ook nog in de electronic wereld van pakweg midden jaren 90.. ik kan je verzekeren dat hetgeen jij experimenteel noemt (en dat is zowat alles vergeleken bij Omar-S) wel degelijk een goudomkaderd patroon van systeem en finesse kent en niet zomaar van de lucht is. Maar als je niet van je midden jaren 90 luisterstoel komt, zal alles wel te complex of hinderlijk klinken.
Kijk, dit slaat echt nergens op. Ik vind van mezelf dat ik op het gebied van electronic niet achter sta, niet dat ik er vrijwel alles van weet (zoals jij en Sietse, uiteraard) maar toch, doe moeite om naar mijn stemmen te kijken en trek daaruit je conclusies.
Jij hebt dus geen enkel idee van wat ik experimenteel noem. Ik had in mijn gedachten Gus Gus wat hier even geleden gepost werd. Iets waar ik niks mee kon aanvangen, experiment om het experiment.
Bij die dance dacht ik aan dingen die Ploppesteksel wel eens post; tenenkrommende hipstermuziek. Dat is voor mij lucht. Nee, geen lucht, lucht is neutraler. Die muziek doet je trommelvliezen kotsen.
Zo'n track als die van Omar-S is simpel, een karakteristiek van het genre, denk ik. Maar oh zo doeltreffend; in mijn geval. Geen lucht, eenvoudigheid op z'n best.
Bewust ben ik met van "goudomkaderde patronen van systeem en finesse" (je zegt het ook zo mooi) binnen de electronic. Maar is het daarom beter? Vakkundiger misschien. Beter zal de luisteraar bepalen. En, heeft soms niet iemand meer nood aan lucht dan aan "goudomkaderde patronen van systeem en finesse"? Lucht is gezellig, it keeps me alive.
Niet alles in de electronic hoek is gemaakt om er een pilletje bij te slikken en wat mee te hossen, pardon my french..
Dit slaat zo mogelijk op nog minder. Waar, waar de hell, heb ik het over drugs? En wat is het verband? Het enige wat ik doe is joints roken, pillen ed zijn mijn keel nog niet binnengeweest. Sorry, maar dit argument vind ik echt te kinderachtig voor woorden. Sterker nog, moest ik pillen slikken, ik zou het bij de experimentelere dingen doen.
Ik hou van geknisper en, zoals tuktak zei, scoort dat erg goed op MuMe. All i was saying is; in dit topic heb ik zoveel nog niet ontdekt. Er wordt vooralsnog uit hetzelfde vaatje getapt.
Onzin, veel users schijnen zich nog steeds in de simpeler electronic te herkennen, en daar wordt ook het meest op gestemd. Dat er aanhangers zijn van de wat onorthodoxer patronen doet daar niks aan af (Sietse, kom er maar in met je infinite wisdom).
Veel users is niet gelijk aan de electronic-luisteraar waar ik op doelde. Alhoewel, geen idee eigenlijk wat jij met "veel users" bedoelt. Definieer en dan kan ik argumenteren.
Ik ken de electronic/dancehoek nu eenmaal van een aantal kanten, en na snuiffeesje nummero 150 (hoe leuk dan ook) had ik het wel gehad met de traditionele publiekselectronica. Is dat nu een aanklacht geworden?
Ik klaag helemaal je kennis/smaak niet aan. Weer zoiets wat je ergens vandaan plukt. Ik bedoelde enkel met die statement dat er in de electronische hoek van MuMe nogal blaisé personen zitten. Personen die achterlijke smileys gebruiken als een track lucht is en die in mijn ogen meer afbreken dan iets anders. Als het zo is, mag het gezegd worden, daar niet van. Daarmee ben ik het met je eens. Feit is dat je eerder als een een gefrustreerde zeikerd van 40 overkomt dan als een muziekkenner/liefhebber.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 04:59 uur
Dan heb je nog niets van mijn bijna 20.000 berichten begrepen hier. Ik ben juist erg voor het argumenteren van smaak en bevalligheid. Meer dan gewoon iets neertikken, zoals de meesten doen. Dat vind ik vaak zonde van de interspace. Motiveer je gevoelens, daar heb ik meer mee. Jij (en anderen) klinken eerder als gefrustreerde technofans die het onvermijdelijke tegengeluid van techno niet willen horen. Er is namelijk zoveel gebeurt sindsdien en zoveel wat beter is en uitgedachter. Ik vind het zonde om je tijd nog langer te besteden daaraan. Maar, ik ontzeg het je nergens. Als iets je ding is, klamp je eraan vast. Ga niet zeuren over de mensen die het niet met je eens zijn. Dat slaat ten eerste nergens op, en maakt je punt zeker niet sterker. We verschillen van mening over waar electronic anno nu hoort te staan. Ik vind dingen als Omar-S (en meer wat gepost is tot nu toe) eerder voor stilstand en achteruitgang pleiten, dan voor nieuwe impulsen. Maar dat is iets wat niet absoluut is of door iedereen gedeeld. Laat dat duidelijk zijn. Hoe overtuigd ook ik ben, mijn mening is mijn mening. punt.
0
tuktak
geplaatst: 22 augustus 2009, 08:58 uur
omar-s is wel ok, onmiskenbaar uit de detroit stal. zelf heb ik meer met de oude helden die wat meer finesse lijken te hebben. maar dat hij daar maling aan heeft en gewoon zijn eigen ding doet siert hem wel.
die andere track sla ik maar over idd...
die andere track sla ik maar over idd...
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 10:12 uur
Zou mij verbazen moest die Omar-S track nog uit de jaren 90 stammen. Klinkt ouder. Verveelt niet, maar erg stimerelend is het ook weer niet. En volgens mij zijn er ondertussen toch al een hoop van die (oude) techno plaatjes langsgekomen. 2.0*
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 10:27 uur
Onderhond schreef:
Zou mij verbazen moest die Omar-S track nog uit de jaren 90 stammen.
Zou mij verbazen moest die Omar-S track nog uit de jaren 90 stammen.
Youtube schreef:
Omar-S - The Further You Look - The Less You See, taken from the EP: The Further You Look - The Less You See (FXHE Records 2008)
Omar-S - The Further You Look - The Less You See, taken from the EP: The Further You Look - The Less You See (FXHE Records 2008)
0
tuktak
geplaatst: 22 augustus 2009, 11:21 uur
valt wel mee, omar-s is een liefhebber van jaren 80 apparatuur, dus is het logisch dat het op het eerste gehoor zo klinkt.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:14 uur
Omar-S
Dit valt onder een hele berg van suffe techno en electro, wat allemaal een soort ultiem 'gedevolueerde' vorm is geworden van Kraftwerk en Manuel Göttsching - E2/E4 bijvoorbeeld.
Wat geneuzel met roland beatboxje en cheezy geluidjes. Ook melodietjes gaan helemaal nergens over. Het lijkt wel alsof het de bedoeling is om het zo slecht mogelijk te maken. Aardig gelukt wat dat betreft, daarom nog een half puntje. 0,5/5
Dit valt onder een hele berg van suffe techno en electro, wat allemaal een soort ultiem 'gedevolueerde' vorm is geworden van Kraftwerk en Manuel Göttsching - E2/E4 bijvoorbeeld.
Wat geneuzel met roland beatboxje en cheezy geluidjes. Ook melodietjes gaan helemaal nergens over. Het lijkt wel alsof het de bedoeling is om het zo slecht mogelijk te maken. Aardig gelukt wat dat betreft, daarom nog een half puntje. 0,5/5
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:20 uur
Black Light Burns
Redelijk nummertje. Zit wel enige sfeer in. Maar het hoofdgeluid zeg maar had van mij niet zo opzettelijk irritant gehoeven. 2,5/5
Redelijk nummertje. Zit wel enige sfeer in. Maar het hoofdgeluid zeg maar had van mij niet zo opzettelijk irritant gehoeven. 2,5/5
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:25 uur
Kom op mensen, nu weer tijd voor iets moois. 
Steve Roach & Robert Rich - Touch
Laatste nummer van album: Soma, 1992.
link met &fmt=18 erachter, anders niet stereo
YouTube - Steve Roach & Robert Rich - Touch

Steve Roach & Robert Rich - Touch
Laatste nummer van album: Soma, 1992.
link met &fmt=18 erachter, anders niet stereo
YouTube - Steve Roach & Robert Rich - Touch
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 14:49 uur
DevendraBan schreef:
Inderdaad.
Mensen die house/techno afdoen als simpele electronic voor slikkers en snuivers en daarom hen proberen te verheffen met systemen van finesse

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 15:23 uur
T.O. schreef:
Inderdaad.
Mensen die house/techno afdoen als simpele electronic voor slikkers en snuivers en daarom hen proberen te verheffen met systemen van finesse
(quote)
Inderdaad.
Omar-S zou 7 kleuren stront schijten als hij per ongeluk de 135 bpm-knop zou aanraken
Hoe moet je dit anders duiden dan als dansmuziek? Alles wordt in werking gesteld om vooral maar niet de dansvloervibe te onderbreken, door maar zo minimaal mogelijk te variëren.. Mag ik dat gewoon constateren, ga mij het principe van house/techno niet afpraten zeg, kom op zeg! 
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 16:53 uur
DevendraBan schreef:
4*
4*
Even alle discussie van hierboven negerend: ik vind dit helemaal niet zo'n rare reactie. Ik heb echt wel veel mooie muziek langs horen komen, maar echt iets "ontdekken" (behalve dat clipje van Sietse waarin de muziek gebaseerd was op tekeningen) heb ik ook nog niet gedaan.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 17:01 uur
orbit schreef:
ik dat gewoon constateren, ga mij het principe van house/techno niet afpraten zeg, kom op zeg!
ik dat gewoon constateren, ga mij het principe van house/techno niet afpraten zeg, kom op zeg!
Misschien moet je je eigen woorden ook eens ter harte nemen. Als jij mensen zonder fatsoen bejegent dan kun je reactie verwachten.
"Ga niet zeuren over de mensen die het niet met je eens zijn. Dat slaat ten eerste nergens op, en maakt je punt zeker niet sterker."
0
lambf
geplaatst: 22 augustus 2009, 19:04 uur
Dat nummer van Steve Roach en Robert Rich is niet mijn ding. Qua sfeer heeft het wel wat, maar het cleane (afwerking van) geluid past daar niet bij. De gitaarklanken hadden ze beter kunnen wegstoppen. Mjah, 1.5* dan maar, kan er ook niks aan doen.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 00:32 uur
herman schreef:
Misschien moet je je eigen woorden ook eens ter harte nemen. Als jij mensen zonder fatsoen bejegent dan kun je reactie verwachten.
"Ga niet zeuren over de mensen die het niet met je eens zijn. Dat slaat ten eerste nergens op, en maakt je punt zeker niet sterker."
(quote)
Slaat nergens op herman.. Ik bejegen mensen wel met fatsoen.. maar als iemand komt met "nu heb ik échte electronic ontdekt", kan je mijn reactie misschien beter begrijpen.. de beste man weet niet eens dat er iets is buiten de dansbare stroming. Die opmerking neem ik dan dus ook niet serieus.
* denotes required fields.