Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 00:36 uur
de beste man weet niet eens dat er iets is buiten de dansbare stroming
De beste man heeft nota bene edIT in zijn top 10 staan. Misschien dat jij daar een dansje op waagt, maar dan ben je één van de weinigen vermoed ik.

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 00:39 uur
Zal wel, maar hij geeft geen blijk van enige kennis op het gebied buiten dansbare electronic.. vind zijn hele verhaal over het gemis van goede electronic uit België dus ook een nonsens verhaal. Als je bent blijven steken bij xx bpm moet je niet zeiken over het gebrek aan kwaliteit, dan ligt het aan je eigen kleinzielige smaak, sorry hoor.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 00:47 uur
Hoe vaak heb jij zelf al echt muziek ontdekt via dit topic? Iets wat je nog niet kende maar wel helemaal geweldig vond?
Zijn eerste reactie was helemaal niet raar of onaardig, maar jij komt hem meteen belachelijk maken met je smileys. Maar het is al goed hoor, ik ga lekker in mijn jaren '90 stoel hangen en slik er nog eentje.
Waar staat dit dan eigenlijk? Vind het op deze pagina niet zo snel terug.
Zijn eerste reactie was helemaal niet raar of onaardig, maar jij komt hem meteen belachelijk maken met je smileys. Maar het is al goed hoor, ik ga lekker in mijn jaren '90 stoel hangen en slik er nog eentje.

vind zijn hele verhaal over het gemis van goede electronic uit België dus ook een nonsens verhaal
Waar staat dit dan eigenlijk? Vind het op deze pagina niet zo snel terug.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 01:12 uur
orbit schreef:
Zal wel, maar hij geeft geen blijk van enige kennis op het gebied buiten dansbare electronic.. vind zijn hele verhaal over het gemis van goede electronic uit België dus ook een nonsens verhaal. Als je bent blijven steken bij xx bpm moet je niet zeiken over het gebrek aan kwaliteit, dan ligt het aan je eigen kleinzielige smaak, sorry hoor.
Langzame bpm kan vaak juist veel mooiere grooves opleveren (vind ik), zo ook in dit nummer. Als je rustiger eet kunnen veel mensen ook meer genieten. Dit betreft persoonlijke smaak en het is niet zo zwart/wit dat iemand minder verstand heeft van electronic of niet op basis van dat hij een nummer goed vindt dat jij niet goed vindt. Ik vind dit persoonlijk trouwens ook erg goed, en ik denk dat helaas veel mensen de kwaliteit van dit soort spul missen. Het is toch wat onopvallendere house/techno die je al gauw zou kunnen bestempelen als een standaard productie. Toch kunnen sommige producers zoals Omar-S of Theo Parrish er heel veel gevoel in leggen, dat het echt grooved en mensen vastgrijpt. Jou grijpt het niet vast. Wat kan, maar om dan te doen alsof je er bovenstaat terwijl uit je berichten juist geen blijk komt dat je de kwaliteiten überhaupt hebt gevonden van zoeen nummer, is jammer. Vooral als het steeds weer gebeurd. Maar stugheid is helaas menselijk. Mijn tip, leer inzien dat je sommige dingen die je niet leuk vindt misschien (nog) niet kunt begrijpen.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 10:23 uur
orbit schreef:
nu heb ik échte electronic ontdekt"
nu heb ik échte electronic ontdekt"
Toch even nuanceren want dat heeft hij niet gezegd. Er staat "echt electronic ontdekt". Had het ook eerst verkeerd gelezen, maar toch wel een belangrijk verschil.
0
tuktak
geplaatst: 23 augustus 2009, 11:07 uur
robert rich en steve roach is mij iets teveel 'feng shui', ik heb niks met dit soort ambient. 'brave' muziek is niet verkeerd, maar dit voelt als het netste jongetje uit de klas.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 11:22 uur
Ben het wel met tuktak eens, iets te braaf en te makkelijk, vond die vorige van Roach die hier stond een stuk beter. 3*
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 15:46 uur
John Doe schreef:
Langzame bpm kan vaak juist veel mooiere grooves opleveren (vind ik), zo ook in dit nummer. Als je rustiger eet kunnen veel mensen ook meer genieten. Dit betreft persoonlijke smaak en het is niet zo zwart/wit dat iemand minder verstand heeft van electronic of niet op basis van dat hij een nummer goed vindt dat jij niet goed vindt. Ik vind dit persoonlijk trouwens ook erg goed, en ik denk dat helaas veel mensen de kwaliteit van dit soort spul missen. Het is toch wat onopvallendere house/techno die je al gauw zou kunnen bestempelen als een standaard productie. Toch kunnen sommige producers zoals Omar-S of Theo Parrish er heel veel gevoel in leggen, dat het echt grooved en mensen vastgrijpt. Jou grijpt het niet vast. Wat kan, maar om dan te doen alsof je er bovenstaat terwijl uit je berichten juist geen blijk komt dat je de kwaliteiten überhaupt hebt gevonden van zoeen nummer, is jammer. Vooral als het steeds weer gebeurd. Maar stugheid is helaas menselijk. Mijn tip, leer inzien dat je sommige dingen die je niet leuk vindt misschien (nog) niet kunt begrijpen.
(quote)
Ik heb toch al de nodige electronica tips e.d. gehoord die in dit straatje liggen en bovendien al wel het een en ander geluisterd in de jaren 90 (inderdaad..) wat techno gerelateerd was en continue bpm van 120 tot 150. Ik geloof niet dat me nu zoveel ontgaat hoor, het is gewoon mijn ding niet. Vice versa zijn de "complexere" idm dingen DevendraBan's ding niet, zoals al is gebleken. Je kunt ook stellen dat hij daar nog niet aan toe is natuurlijk
Maargoed, ik heb zijn opmerking iets te letterlijk genomen, we hebben weer wat gekibbeld en ik denk niet dat het zin heeft je smaak in deze aan te passen. Die is nu eenmaal wat die is. Ken ook van die technopuristen die al beginnen kokhalsen als ze DnB horen.. het zij zo.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 16:01 uur
Heel goed nummer dat tuktak post. DNB beat met subtiele, sterke geluiden. Die galmende zang is ook wel goed gedaan. Deze verpest het helemaal niet voor mij. Dikke 4*
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 16:06 uur
Wel een lekker nummer inderdaad, met die trancy synths. Bevalt me prima. Zo mag ik dnb graag horen.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 16:15 uur
Erg euforisch trancy DnB nummertje inderdaad. Prima muziek voor dit weer. 3,5*
0
lambf
geplaatst: 23 augustus 2009, 16:54 uur
Subtiele geluiden hoor ik niet. Luistert makkelijk weg, maar het mag wel net een beetje meer zijn. 2.75*
0
DevendraBan
geplaatst: 23 augustus 2009, 17:26 uur
Onderhond schreef:
Toch even nuanceren want dat heeft hij niet gezegd. Er staat "echt electronic ontdekt". Had het ook eerst verkeerd gelezen, maar toch wel een belangrijk verschil.
(quote)
Ja, dat dacht ik al dat het probleem was bij orbit. Daarom heb ik de woorden nog eens gesplitst. Maar ja, wie niet lezen wil, moet zeiken.
Het nummertje van Seba is best lekker, inderdaad. De laatste tijd begin ik terug meer (artiesten) van Hospital Records te horen.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 18:06 uur
Mooie euforische sfeer, maar voor d'n'b vind ik dit een erg saaie beat. Sowieso heb ik bij Seba nooit dat ik de nummers helemaal goed vind. Alleen melodisch heeft het wel een verfrissende lading, maar vergeleken met oud spul als dit vind ik het een stuk ongeïnspireerder. 3*
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:06 uur
Lekker nummer hoor. Vind vooral de vibe en spacey sfeer nice.
3,5 *
3,5 *
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 23:39 uur
aardig numnmertje heb alleen het gevoel dat het hoogtepunt te vroeg in het nummer zit en te kort duurt. na die soort van break rond de 3:00 verwachtte ik dat die synths nog een keer opkwamen zetten maar helaas. wel lekker melodietje
3*
3*
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 00:15 uur
2.5*
Ik zie op Discogs dat dit uit 2009 komt. Ik ken Seba als een vernieuwende producer binnen het genre, maar dit had ook zomaar zes jaar geleden gemaakt kunnen zijn. Een erg stagnerend genre.
Ik zie op Discogs dat dit uit 2009 komt. Ik ken Seba als een vernieuwende producer binnen het genre, maar dit had ook zomaar zes jaar geleden gemaakt kunnen zijn. Een erg stagnerend genre.
0
tuktak
geplaatst: 24 augustus 2009, 08:23 uur
No way dat dit uit 2003 had kunnen komen…je moet wel de hd knop aanzetten om het geluid enigsinds aanvaadbaar te krijgen…de scene heeft de laatste tijd juist nieuw elan gekregen door het opkomende dubstep waar veel drum n bass producers hun heil of inspiratie in hebben gezocht. Gasten als oa commix, dbridge, break, instra:mental maken onwijs diepe shit tegenwoordig. En dat is een drum n bass sound die je echt pas vanaf 2008 hoort.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 12:48 uur
Seba's Producer 06 komt anders wel uit 2003 en dit nummer sluit er eigenlijk perfect bij aan. Ben zelf nog even gaan kijken of dit nummer van dat album kwam.
Heb in ieder geval meer met de melodieën en strings hier. Ritmisch vind ik het maar aardappelpuree. 3*
Heb in ieder geval meer met de melodieën en strings hier. Ritmisch vind ik het maar aardappelpuree. 3*
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 13:04 uur
orbit schreef:
Over Omar-S zal ik maar niet teveel zeggen, zoals zijn naam doet vermoeden eenzelfde product van die hele generatie fantasieloze technoproducenten
Over Omar-S zal ik maar niet teveel zeggen, zoals zijn naam doet vermoeden eenzelfde product van die hele generatie fantasieloze technoproducenten
Detroit house.
0
tuktak
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:35 uur
Onderhond schreef:
Seba's Producer 06 komt anders wel uit 2003 en dit nummer sluit er eigenlijk perfect bij aan. Ben zelf nog even gaan kijken of dit nummer van dat album kwam.
die producer serie is een best off serie, volgens mij staat daar niks op van na 2000. en het verschil met de huidige seba is gigantisch. producer 6 is typisch good looking, de nieuwe seba is veel cleaner en conceptueler. de productie alleen al is echt zo veranderd, dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen als je het verschil niet hoort.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 20:44 uur
Halen we toch samen 5*, Wouter. 
Vind dit heerlijke muziek, heb dit album van The Field ook al veel gedraaid dit jaar. 4,9*

Vind dit heerlijke muziek, heb dit album van The Field ook al veel gedraaid dit jaar. 4,9*
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:33 uur
The Field.
Vind 'm best lekker. Maar van mij had er op den duur toch wel een subtiel melodielijntje van enige substantie in mogen komen. 3,5/5
Vind 'm best lekker. Maar van mij had er op den duur toch wel een subtiel melodielijntje van enige substantie in mogen komen. 3,5/5
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 22:37 uur
The Field.
Een kunstenaar in het maken van warme, subtiele muziek.
4*
Een kunstenaar in het maken van warme, subtiele muziek.
4*
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 00:53 uur
Leave It is magistraal, eindeloos duikelend, tuimelend en toch ademt het allemaal een enorme controle uit. Zeker 5* van mij.
edit: al klinkt ie wel een beetje raar en erg bedrukt op youtube, of ligt dat aan mij?
edit: al klinkt ie wel een beetje raar en erg bedrukt op youtube, of ligt dat aan mij?
* denotes required fields.