MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
The Field is mooi in zijn sferische component en inderdaad warme gloed over het nummer.. qua beats erg magertjes en onderontwikkeld. Moeilijk om te beoordelen derhalve, 3,5* toch nog vanwege de prima sfeer die het nummer weet vast te houden.

The Field is een joekel van een trek. Moeilijk om het uit te zetten vanaf de eerste seconden wat al een sterkte tentoonspreidt.
Ik had eigenlijk al zin om het uit te zetten tegen een minuut of drie tot daar die baslijn kwam die zo ... tja daar sta ik paf van.
Het deed me eigenlijk wel een beetje peinzen aan het clipje dat ik gister zag van Bobbi Starr...
Dit komt dus van het laatste album van The Field.
Z'n vorige vond ik toch echt niet te pruimen maar nu ik dit hoor moet ik deze eens falafelen.

Vind het toch wat minder, misschien ook omdat alles van The Field wel op elkaar gaat lijken na een tijdje. Een mix van trance en melige ambient die elkaar wat tegenwerkt in dit nummer. Werd er na 5 minuten wat moe van en maar afgezet. Doe mij dan maar de wat puurdere stijlen.

2.5*

Gyzzz schreef:
Leave It is magistraal, eindeloos duikelend, tuimelend en toch ademt het allemaal een enorme controle uit. Zeker 5* van mij.

edit: al klinkt ie wel een beetje raar en erg bedrukt op youtube, of ligt dat aan mij?

Ik vind ook dat de kwaliteit wat minder is. Ook nog anderhalve minuut van afgekapt zo te zien.

DeepeR schreef:
The Field.

Vind 'm best lekker. Maar van mij had er op den duur toch wel een subtiel melodielijntje van enige substantie in mogen komen. 3,5/5

Die komt er toch ook?

Seba - Snow - mooi organisch, warme analoog geluid eronder: 4*

The Field - Leave It: 3* - voor mij een deja entendu; deed mij heel erg hieraan denken en da's uit 1995 - ok er zitten vocals in en een beat, maar zeker de flow en de lange versie (11 min - niet op youtube te vinden).

!!!!

Je wil niet geloven hoe énorm lang ik al op zoek ben naar dat nummer! Werd vroeger altijd als intro van X-Dating gedraaid. Meer dan 100 keren dank!!!

Hoewel ik hem totaal vind losstaan van The Field (ook de lange versie), is hij wel erg mooi

Dat was te verwachten bij het technohippie front

Best wel een lekkere track btw die Arpanet.. doet me wel mega aan het geluid van enkele jaren 80 electro-acts denken, het zou zo een side-project van John Foxx of zo iemand kunnen zijn. Maar wel lekker. 3,5*

Goede vergelijking aangezien het een Drexciya side-project is. En dat vind ik altijd erg fijn

4*

lambf
Het heeft wel wat ja ! Jammer van die man in het middenveld. 3,2*

Ga da maar eens op Google'n - Arpanet.

Idd - qua klank John Foxx (bijv. No One Driving); moest ook denken aan eerste Depeche Mode (Speak 'n Spell), met bliepjes- en knorretjeskoning Vince C. 3,5 * ook hier.

Volgens mij weet niemand echt wie nu achter Arpanet zit, dit vind ik een van hun sterkste albums http://godbrain.ch/CAT161CD.HTM niet echt toegankelijk maar wel heel apart.

Aardig nummer wel. Ben niet enorm van de Drexciya-achtige electro, maar het heeft wel een fijne flow. Doet me ook wel wat aan de techno van Model 500 enzo denken.

3,5*

trebremmit schreef:
Volgens mij weet niemand echt wie nu achter Arpanet zit

http://www.discogs.com/arti...

Alleen ten tijde van het debuut niet helemaal duidelijk, al wees de sound al snel in de juiste richting. Vandaag de dag geen geheim meer, hij treedt ook gewoon op enzo.

(afbeelding)

De vocalen liggen me niet zo, voor de rest best een lekker plaatje. 3*

GrafGantz schreef:
(quote)

Alleen ten tijde van het debuut niet helemaal duidelijk, al wees de sound al snel in de juiste richting. Vandaag de dag geen geheim meer, hij treedt ook gewoon op enzo.

(afbeelding)

Ah ok bedankt, zit deze man ook achter Der Zyklus?

Pan Sonic - Mutaaattori (Mutator)

Van het geweldige album Kesto (234.48:4)

Superb nummer.
Ik was al langer van plan om deze groep wat meer te horen , kan een aanzet zijn nu ik dit hoor.

trebremmit schreef:
(quote)

Ah ok bedankt, zit deze man ook achter Der Zyklus?

Onder andere:

Sietse
Pan Sonic altijd lekker

Begint goed, dan zakt het m.i. een beetje in en kabbelt het wat voort, en tegen het einde wordt het wel weer interessanter. 2,5*

Erg goede plaat vind ik. 4,5*

Pan Sonic levert echt hoorbaar pure kwaliteit. Het ligt echter aan mijn bui of het er ook goed ingaat. Soms verdwaal ik in de kille vlaktes, soms drijven ze te snel naar de achtergrond. Toch zeker 4*

Pan Sonic is wel redelijk alleen hij weet mij niet het volle nummer te boeien.3,5*

Sietse
ff uitgezocht waar dit van is want deze kende ik nog niet.
Album moet nog uitkomen.
Klinkt erg goed, maar wel heel anders dan ik van hem gewend ben.
Zwaar psychedelisch spul zeg met een erg goede spanningsboog.

De opbouw van het stuk is echt geweldig moet ik zeggen. Heel gelaagd gewerkt.
Ik ga in de gaten houden wanneer dit album uit komt, want hier wil ik meer van horen.

lambf
Pan Sonic:
Fijn 4*
Fabio Orsi:
Ook fijn ja 3,7*

Gast
geplaatst: vandaag om 04:04 uur

geplaatst: vandaag om 04:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.