Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 01:18 uur
Pan Sonic is een lekker zware track die leunt op distorted reverb sounds en monotoon doordravende beats.. effectief. Beter dan wat ik van ze kende. 3,5*
Die Fabio is zelfs nog een stapje beter.. psychedelische industrial zou ik zeggen in de lijn van enkele artiesten uit de jaren 80 (nooit meer geevenaard dat decennium), ook monotoon doordravende beat, maar hier heeft het een kompleet andere functie.. dit loopt lekker uit de hand. Een plaat hier vol van zou ik eerlijk gezegd niet trekken, maar één zo'n nummer is altijd prima te doen. 4*
Die Fabio is zelfs nog een stapje beter.. psychedelische industrial zou ik zeggen in de lijn van enkele artiesten uit de jaren 80 (nooit meer geevenaard dat decennium), ook monotoon doordravende beat, maar hier heeft het een kompleet andere functie.. dit loopt lekker uit de hand. Een plaat hier vol van zou ik eerlijk gezegd niet trekken, maar één zo'n nummer is altijd prima te doen. 4*
0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 01:52 uur
hahaha, wat grappig.
Geregeld ga ik dus met enkele van zijn releases op slapen (heb 3 verschillende 3" releases op een cdr gezet).
Erg lekker om bij te slapen.
Qua opbouw en dergelijke heel erg gelijk aan dit, maar dan met minder angstige geluiden
Zeker het luisteren waard lijkt me zo als je dit dus ook wel kunt waarderen, maar denkt dat een volledige release te veel is.
Geregeld ga ik dus met enkele van zijn releases op slapen (heb 3 verschillende 3" releases op een cdr gezet).
Erg lekker om bij te slapen.
Qua opbouw en dergelijke heel erg gelijk aan dit, maar dan met minder angstige geluiden

Zeker het luisteren waard lijkt me zo als je dit dus ook wel kunt waarderen, maar denkt dat een volledige release te veel is.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 03:48 uur
Jammer om te horen, een plaat hiervan is gewoon teveel van teveel.. en wordt bombastische overdaad.. In Slaughter Natives vind ik ook leuk, maar een hele plaat is vaak een beetje kauwen op droog brood.
0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 11:23 uur
orbit schreef:
Jammer om te horen, een plaat hiervan is gewoon teveel van teveel.. en wordt bombastische overdaad.. In Slaughter Natives vind ik ook leuk, maar een hele plaat is vaak een beetje kauwen op droog brood.
maar ik zeg toch dat zijn andere werk niet zo bombastisch is.
Je zou echt eens zijn EP's moeten proberen. Duren toch maar maximaal 20 minuten.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 12:08 uur
Net als orbit zou ik Fabio Orsi (mocht dit representatief zijn) geen heel album trekken.. Dit nummer vind ik wel goed klinken. Die duistere
achtergrondgeluiden maken het af
3,5*
achtergrondgeluiden maken het af
3,5*
0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 12:21 uur
Dit is al meer representatief denk ik zo: YouTube - Fabio Orsi Kaleidoscope is not a 12 letters word but a world made by 12 letters
is wat rustiger, al is het nog steeds wel wat bombastisch (of beter gezegd: gelaagd)
is wat rustiger, al is het nog steeds wel wat bombastisch (of beter gezegd: gelaagd)
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 14:32 uur
The Field: Wordt mooier naarmate het vordert en je er dieper inkomt. 4.5*
Arpanet: vind ik meestal heel vet, hoewel ik de vocalen hier iets minder vind, is de beat en de donkere atmosfeer zoals gebruikelijk vrij perfect. 4* @lambf, veel nummers van Arpanet hebben geen vocalen en als ze het hebben zijn het vette robotachtige vocoders
Pan Sonic: Een leuke band. Wat mij opvalt is dat de ruis mooi gecontroleerd wordt. 4.5*
Fabio Orsi: ook retevet, 4.5*
dit is een mooie reeks nummers
Arpanet: vind ik meestal heel vet, hoewel ik de vocalen hier iets minder vind, is de beat en de donkere atmosfeer zoals gebruikelijk vrij perfect. 4* @lambf, veel nummers van Arpanet hebben geen vocalen en als ze het hebben zijn het vette robotachtige vocoders
Pan Sonic: Een leuke band. Wat mij opvalt is dat de ruis mooi gecontroleerd wordt. 4.5*
Fabio Orsi: ook retevet, 4.5*
dit is een mooie reeks nummers

0
geplaatst: 28 augustus 2009, 15:38 uur
Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden:
Lucky Elephant,
en kijk uit, want grote kans dat je er vrolijk van wordt:
YouTube - Lucky Elephant 'Lucky Elephant'
(heb CD toegevoegd op musicmeter, starlight trampoline)
Lucky Elephant,
YouTube - Lucky Elephant 'Lucky Elephant'
(heb CD toegevoegd op musicmeter, starlight trampoline)
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 16:15 uur
Dat Lucky elephant is toch gewoon een band? Heeft niet zoveel met electronische muziek te maken, vind er trouwens ook niks aan, goeie muziek voor een feel good film ofzo. 1*
.
.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 16:28 uur
Lijkt me inderdaad niet een plaat voor dit topic.
Nou, om eens een quasi-bekende Nederlander te citeren: "Hier word ik niet vrolijk van".
Thanks but no thanks. 1*
rolandobabel schreef:
Nou, om eens een quasi-bekende Nederlander te citeren: "Hier word ik niet vrolijk van".
Thanks but no thanks. 1*
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 16:38 uur
Lijkt mij ook eerder gewoon een popplaatje.
Niet echt slecht, doch verre van goed.
Iets teveel herhaling en dan moet het een kunst zijn om te blijven boeien (zeg maar à la 'All My Friends' van LCD Soundsystem
) en dat doet dit niet.
2*
Niet echt slecht, doch verre van goed.
Iets teveel herhaling en dan moet het een kunst zijn om te blijven boeien (zeg maar à la 'All My Friends' van LCD Soundsystem
) en dat doet dit niet.2*
0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:43 uur
Vrolijk ja, maar niet echt leuk als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 21:09 uur
Veel hier gekeken en gelezen, maar volgens mij niet gepost. Daar maar eens bij deze verandering in brengen:
Lucky Elephant – Klinkt een beetje als een bandje onder leiding van het zeer minderbegaafd neefje van jaren zestig jazzpianist Vince Guaraldi (Charlie Brown). Blijft teveel hangen in de meeste eenvoudige en uitgekouwde twee akkoorden. 1,5/5
Fabio Orsi ken ik van zijn ep’s en Audio for Lovers die ik erg goed vind smaken. Hier gaat hij aardig rauw uit de blokken en bouwt een stevige muurtje. Op deze manier ken ik hem helemaal niet; hij gooit een paar handen zeer scherp zand in de vaseline van zijn oude geluid; lekker schuren hoor. Zeker 4/5
Pan Sonic – lekker gruizig en zuigend 4/5
Arpanet – kan me niet echt boeien. Ik zit te wachten tot er game over in beeld komt te staan en ik mijn controller kan neerleggen.
The Field – wel lekker voor in de zomer, maar ik heb wel elke keer bij hem het gevoel dat hij het veel beter dan dat hij laat horen. Ik mis ontwikkeling en denk continue dezelfde trucjes te horen. Het zweven met een dreuntje doet me denken aan Gas en dan hoor ik dat denk ik liever. Al met al niet nadenkmuziek voor met je linkerarm op de rand van je open autoraam 3,5/5
Lucky Elephant – Klinkt een beetje als een bandje onder leiding van het zeer minderbegaafd neefje van jaren zestig jazzpianist Vince Guaraldi (Charlie Brown). Blijft teveel hangen in de meeste eenvoudige en uitgekouwde twee akkoorden. 1,5/5
Fabio Orsi ken ik van zijn ep’s en Audio for Lovers die ik erg goed vind smaken. Hier gaat hij aardig rauw uit de blokken en bouwt een stevige muurtje. Op deze manier ken ik hem helemaal niet; hij gooit een paar handen zeer scherp zand in de vaseline van zijn oude geluid; lekker schuren hoor. Zeker 4/5
Pan Sonic – lekker gruizig en zuigend 4/5
Arpanet – kan me niet echt boeien. Ik zit te wachten tot er game over in beeld komt te staan en ik mijn controller kan neerleggen.
The Field – wel lekker voor in de zomer, maar ik heb wel elke keer bij hem het gevoel dat hij het veel beter dan dat hij laat horen. Ik mis ontwikkeling en denk continue dezelfde trucjes te horen. Het zweven met een dreuntje doet me denken aan Gas en dan hoor ik dat denk ik liever. Al met al niet nadenkmuziek voor met je linkerarm op de rand van je open autoraam 3,5/5
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 22:57 uur
Lucky Elephant echt zo'n liedje wat je in een tv-reclame gaat horen, of is het al eens in een reclame gebruikt? komt me ergens wel bekend voor eigenlijk. maar nee ik word er ook niet echt vrolijk van. het doet me helemaal niets eigenlijk, klinkt allemaal een beetje geforceerd ofzo. 1*
Pan Sonic
ik vind vooral het begin goed, hoe die beat op gang komt. daarna vind ik het wat eentonig. 3,5*
Pan Sonic
ik vind vooral het begin goed, hoe die beat op gang komt. daarna vind ik het wat eentonig. 3,5*
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 23:55 uur
Lucky Elephant: was aardig vrolijk toen het eindelijk ophield.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 00:42 uur
Niet slecht, maar doet me niet echt wat. Vond Pan Sonic wat compromislozer op de een of andere manier. 3*
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 16:16 uur
De geluiden en het sfeertje zijn wel gaaf. Alleen de beat is me iets te 'laid-back'. 3.75*
0
hdk-nl
geplaatst: 29 augustus 2009, 16:54 uur
herman schreef:
Niet slecht, maar doet me niet echt wat. Vond Pan Sonic wat compromislozer op de een of andere manier. 3*
Als je het interesseert zoek het samenwerkingsproject op met Imminent Starvation, een stuk meer compromisloos, te vinden op hymen en ant-zen.
0
Sietse
geplaatst: 29 augustus 2009, 19:14 uur
hmm, dit vergelijken met Pan Sonic doet toch echt af aan Pan Sonic.
Dit is echt behoorlijk saai.
Die beat en baslijn zijn nogal zoetjes en de achtergrond geluiden blijven ook erg matjes achter.
Het nummer ontbreekt me echt aan passie.
Die beat en baslijn zijn nogal zoetjes en de achtergrond geluiden blijven ook erg matjes achter.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 19:49 uur
Schattig. Nooit gedacht dat Pan Sonic nog een keer aan de haal zouden gaan met een hardcore bassje. Veel beter dan het werk wat ik van hen ken, maar echt boeiend is het nog steeds niet. Die Synapscape valt me ook redelijk tegen. Beiden nogal zielloze en wat trage doordreunmuziek.
0
Sietse
geplaatst: 29 augustus 2009, 20:31 uur
Onderhond schreef:
Schattig. Nooit gedacht dat Pan Sonic nog een keer aan de haal zouden gaan met een hardcore bassje. Veel beter dan het werk wat ik van hen ken, maar echt boeiend is het nog steeds niet. Die Synapscape valt me ook redelijk tegen. Beiden nogal zielloze en wat trage doordreunmuziek.
is het een keer zielloos, dan is het nog niet goed.
Jij weet ook niet echt wat je wil heh

En die bass? Pan Sonic heeft daar redelijk een naam naar om die te gebruiken. Het moet scheuren en schuren...
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 22:54 uur
Hmm, duidelijk in de war met Pan American. Van dat scheuren en schuren zal best, hoor ik alleen niet terug in het nummer dat hier geplaatst werd.
En eh, ik wil zielloze muziek. Weh?
En eh, ik wil zielloze muziek. Weh?
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 23:31 uur
Sietse schreef:
Zo werelds en bezielend is Pan Sonic nu ook weer niet (redelijk koude muziek namelijk).. qua beats even saai verder, beide moeten het hebben van doordreunen overigens. Synascape is verder een act die niet veel slechter scoort op Discogs of dat soort sites. En beide acts ontstonden ongeveer gelijktijdig. Maargoed, het ene valt kennelijk meer in jouw straatje. Vindt dat je de verschillen nogal overdrijft.
0
lambf
geplaatst: 29 augustus 2009, 23:43 uur
Nogal een verschil met Pan Sonic. Verder wat Aurum zegt, maar ook nog eens dat de beat best wel een beetje oubollig klinkt wat de sfeer in de weg zit (Pan Sonic had dat ook wel, maar dat was minder bepalen voor de sfeer).
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 00:13 uur
Vind het heel mooie ambient die deze gast maakt, en is nog onbekend op deze site. De muziek in dit nummer komt nogal langzaam op (is ook de opener van een album).
* denotes required fields.