Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 16 september 2009, 20:14 uur
mooi nummer.
Bevalt me beter dan zijn album op miasmah denk ik zo.
Bevalt me beter dan zijn album op miasmah denk ik zo.
0
geplaatst: 16 september 2009, 20:41 uur
het pianofiguur is wat te voor de hand liggend maar alles daar om heen spreekt me zeer aan. sfeervol.
0
geplaatst: 17 september 2009, 00:02 uur
Rafael Anton ook weer met cello e.d., tsja, van die onbestemde kamermuziek alà Eluvium en consorten, maar dan sombere variant. Amper electronica eigenlijk, meer een soort Wibi Soerijani's met wat electronische hulpmiddelen begeleiding. Ik heb er toch niet zoveel mee. Al heeft dit nummer best zijn tragiek, maar na verloop van tijd wel bijzonder repetitief helaas. Sorry unmudded, 2*
0
geplaatst: 17 september 2009, 15:51 uur
Ach orbit, ik ga hier niet zitten melken omdat iemand dit niet goed vindt. Even dieper gaan in druilerigheid zodat de zonneschijn komt die jij nu bent met een wat opgewekter nummer. 
Het gaat van hot naar her, apig van tak naar twijg springend.
Leuk nummer voor een nar die optreedt voor z'n broodheer.
Ik zie trouwens dat de Twins redelijk op instorten staan.
Op deze manier , met deze muziek.
Ik teken ervoor.
Was het maar op deze manier gegaan, dan gebeurt hier tenminste iets.
ps Rafael Anton Irirsarri heeft ook nog een side-project met shoegaze/techno genaamd "The Sight Below" dus dit kan voor sommige users interessant zijn

Het gaat van hot naar her, apig van tak naar twijg springend.
Leuk nummer voor een nar die optreedt voor z'n broodheer.
Ik zie trouwens dat de Twins redelijk op instorten staan.
Op deze manier , met deze muziek.
Ik teken ervoor.

Was het maar op deze manier gegaan, dan gebeurt hier tenminste iets.
ps Rafael Anton Irirsarri heeft ook nog een side-project met shoegaze/techno genaamd "The Sight Below" dus dit kan voor sommige users interessant zijn
0
geplaatst: 17 september 2009, 16:37 uur
Dj Spooky, mij bekend van "Songs of a Dead Dreamer", trekt hier een meer uptempo kaart. Op zich wel leuk met dat stuwend ritme, maar ik kies toch voor de meer illbient kant die ik van hem ken. Dat wazige, in de schemerzone residerent geluid vind ik toch interessanter. Toch nog een 3* voor dit.
0
geplaatst: 17 september 2009, 18:31 uur
illhopbient? tripbient? Ach, die Spooky heeft zich zowaar ongeveer alle genres eigen gemaakt.. een soort van menselijke lappendeken. Maar ik weet welke nummers je bedoelt, ook lekker. Op deze plaat staan al een aantal voorbeelden daarvan.. er is sowieso geen peil op te trekken waar ie mee komt.
0
geplaatst: 17 september 2009, 20:08 uur
Ik heb dan ook eens ergens gelezen dat hij een platencollectie van 20.000 lp's bezit. Aan invloeden geen tekort dan hé ...
0
geplaatst: 17 september 2009, 22:14 uur
ambient, meer in de stijl van celer en basinski. Zoals ik al vermeld bij het album zelf op mume, krijgt dit nummer de hoogste score (het klinkt heel erg warm en rustgevend)
de rest van de cd is ok, maar geen topper.
0
geplaatst: 18 september 2009, 13:05 uur
Prachtig nummer eviljoke.
Die natuurgeluiden erdoorheen geweven zijn goed vol en zorgen ervoor dat je je volledig kan laten gaan in de geest van de natuur.
De natuur is er maar beslist over niets of niemand , hij laat je in je eigen waarde waardoor ik me eventjes verheven voel.
Wordt niet altijd door iedereen geapprecieerd die "goedkope" geluiden maar ik kan het hebben.
Ik zal het op m'n ipod zetten en tijdens een wandeling in Cap Griz Nez tot me laten komen hopend op een zen moment.
Hopelijk rijd ik met een big smile naar huis...
Die natuurgeluiden erdoorheen geweven zijn goed vol en zorgen ervoor dat je je volledig kan laten gaan in de geest van de natuur.
De natuur is er maar beslist over niets of niemand , hij laat je in je eigen waarde waardoor ik me eventjes verheven voel.
Wordt niet altijd door iedereen geapprecieerd die "goedkope" geluiden maar ik kan het hebben.
Ik zal het op m'n ipod zetten en tijdens een wandeling in Cap Griz Nez tot me laten komen hopend op een zen moment.
Hopelijk rijd ik met een big smile naar huis...
0
geplaatst: 18 september 2009, 13:12 uur
DJ Spooky vind ik een beetje suf. Bijna geen enkele sample die er uitspringt, allen lijken ze even zwaar door te wegen in de muziek, waardoor het een wat muf papje wordt. 1.5*
Alio Die: vind het niet irritant maar wel énorm saai. Voor melodieuze ambient klinkt het ook niet bepaald mooi of zo. Waarschijnlijk heb ik een spetterend tweede deel gezet maar halverwege toch maar voor bekeken gehouden. 2.0*
Rafael Anton Irisarri: verschil is dat ik dit wél melodieus mooi vind. Droevig nummertje trouwens, maar vind het niet zagerig. Het loopt wel eens anders met gepushte ambient op MM. Maar misschien nog net iets teveel filmsoundtrack ipv alleenstaand nummer? 4.0*
Alio Die: vind het niet irritant maar wel énorm saai. Voor melodieuze ambient klinkt het ook niet bepaald mooi of zo. Waarschijnlijk heb ik een spetterend tweede deel gezet maar halverwege toch maar voor bekeken gehouden. 2.0*
Rafael Anton Irisarri: verschil is dat ik dit wél melodieus mooi vind. Droevig nummertje trouwens, maar vind het niet zagerig. Het loopt wel eens anders met gepushte ambient op MM. Maar misschien nog net iets teveel filmsoundtrack ipv alleenstaand nummer? 4.0*
0
geplaatst: 18 september 2009, 13:52 uur
@unmudded lake: het nummer opium van christoph de babalon ligt ook in die lijn. Ook al wordt er wat gegoocheld met wat 'goedkoop' aandoende geluiden, het resultaat is mooi.
0
geplaatst: 18 september 2009, 14:09 uur
Dj Spooky vind ik wel leuk. Dat was een van de weinige drum 'n' bass waar ik vroeger ook nog wel naar luisterde en dit is wel een fijn trackje. Lekker luchtig met een fijne baslijn die zo af en toe terugkomt. 3,75*
Alio Die & Aglaia bevalt me ook goed. Alsof je in een bootje door de biesbos vaart en langzaam ontwaakt of juist in slaap dommelt. 4,25*
Alio Die & Aglaia bevalt me ook goed. Alsof je in een bootje door de biesbos vaart en langzaam ontwaakt of juist in slaap dommelt. 4,25*
0
geplaatst: 19 september 2009, 10:32 uur
Waarschijnlijk wordt dit meteen afgeserveerd zijnde niet electronic, maar dat staat er op deze site toch ook echt onder als genrevermelding. Supermooi spul van Richard Skelton onder de naam A Broken Consort.
0
geplaatst: 19 september 2009, 11:58 uur
Alio Die: alhoewel je me altijd mag wakker maken
voor ambient vind ik dit toch maar redlijk saaie stuff.
A Broken Consort: dit trek ik al veel beter. heel dynamisch en zinneprikkelend dit. Ik wil die volledige cd wel eens horen.
voor ambient vind ik dit toch maar redlijk saaie stuff.A Broken Consort: dit trek ik al veel beter. heel dynamisch en zinneprikkelend dit. Ik wil die volledige cd wel eens horen.
0
geplaatst: 19 september 2009, 14:43 uur
Het album ligt hier nu al twee weken onberoerd, moet ik eens bovenhalen want dit is verheven muziek.
Het stijgt boven het alledaagse uit en blijft letterlijk denkbeeldig boven onze hoofden zweven.
Clip is ook interessant met een mistig beeld waarachter de niet-alledaagsheid schuilgaat.
Pure kunst
Het stijgt boven het alledaagse uit en blijft letterlijk denkbeeldig boven onze hoofden zweven.
Clip is ook interessant met een mistig beeld waarachter de niet-alledaagsheid schuilgaat.
Pure kunst
0
geplaatst: 19 september 2009, 18:45 uur
A Broken Consort is helemaal niet vreselijk 
Ik moet wel zeggen dat ik de cd op preservation van Richard Skelton beter vind.

Ik moet wel zeggen dat ik de cd op preservation van Richard Skelton beter vind.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 19 september 2009, 20:42 uur
Ik vind deze muziek best mooi moet ik zeggen. Jammer dat er 'niet echt' een climax in zit, met een soort overgang waarbij er nog drums bijkomen of iets dergelijks.
0
geplaatst: 20 september 2009, 01:30 uur
Broken Consort vind ik te richtingloos.. nummer gaat nergens heen en blijft eigenlijk een beetje haperen bij wat vingeroefeningen. Ik weet dat het geluid van een orkestbak vóór de uitvoering wel iets heeft, maar moeten daar platen vol mee worden gestopt? 2*
Alio Die, herhalerige ambient (is dit een pleonasme?).. het is zeker wel mooi en ik kan aan de melodie of geluiden weinig fouts ontdekken.. maar boeiend blijft dit dus allerminst ruim 9 minuten. Er wordt weleens geluld over hoe cheesy of makkelijk sommige electronica wel niet is.. lijkt me bij uitstek hierop van toepassing! Veel meer dan dit kuierige loopje heb je niet nodig, plak er wat achtergrond van strand e.d. tegenaan, en jawel hoor, de volgende ambientgod is geboren. 2,5* vanwege het op zich best mooie geluid. Originaliteit is echter ver te zoeken.
Alio Die, herhalerige ambient (is dit een pleonasme?).. het is zeker wel mooi en ik kan aan de melodie of geluiden weinig fouts ontdekken.. maar boeiend blijft dit dus allerminst ruim 9 minuten. Er wordt weleens geluld over hoe cheesy of makkelijk sommige electronica wel niet is.. lijkt me bij uitstek hierop van toepassing! Veel meer dan dit kuierige loopje heb je niet nodig, plak er wat achtergrond van strand e.d. tegenaan, en jawel hoor, de volgende ambientgod is geboren. 2,5* vanwege het op zich best mooie geluid. Originaliteit is echter ver te zoeken.
0
geplaatst: 20 september 2009, 12:15 uur
en wat valt er te zeggen over dit
voor mij was het toch de ambient verrassing van 2008
(ook al lijkt het soms zeer biosphere achtig)
voor mij was het toch de ambient verrassing van 2008
(ook al lijkt het soms zeer biosphere achtig)
0
geplaatst: 21 september 2009, 17:05 uur
en toen werd het stil als een zuidpoolvlakte...
Clip als muziek doen je nadenken wat je hier eigenlijk loopt te doen, wat de bedoeling is.
Jezelf tegenkomen, verwerken en verdergaan zonder om te kijken.
Het is heel serieuze muziek en dat kan ik ten zeerste waarderen.
Gelukkig is er nog iets als dit waarin je je kan laten gaan met diens gedachte dat de creator het oprecht en eerlijk maakte voor jou.
En natuurlijk zal dit wederom simpel zijn , en patati en patata...
Wat jij zegt orb ivm met die Die is ontmenselijking van de muziek.
Het is net hetzelfde zeggen dat iemands brein wat flubber is.
En makkelijk, een baby'tje maken is ook makkelijk maar het geeft toch voldoening als je dat zelf wilt natuurlijk maar dat terzijde.
Na al deze ambientesque muziek toch eens wat steviger inroepen dacht ik zo.
Helemaal een track die Flint Glass weergeeft
Er zitten een paar leukje stukjes tussen.
1:40 waar ie even snel z'n zweet afveegt.
Het vreemde schepsel dat op 3 min linksboven loopt of heeft ie last van dysenterie?
En na de rush de ontlading met een inspirerende lach.
Clip als muziek doen je nadenken wat je hier eigenlijk loopt te doen, wat de bedoeling is.
Jezelf tegenkomen, verwerken en verdergaan zonder om te kijken.
Het is heel serieuze muziek en dat kan ik ten zeerste waarderen.
Gelukkig is er nog iets als dit waarin je je kan laten gaan met diens gedachte dat de creator het oprecht en eerlijk maakte voor jou.
En natuurlijk zal dit wederom simpel zijn , en patati en patata...
Wat jij zegt orb ivm met die Die is ontmenselijking van de muziek.
Het is net hetzelfde zeggen dat iemands brein wat flubber is.
En makkelijk, een baby'tje maken is ook makkelijk maar het geeft toch voldoening als je dat zelf wilt natuurlijk maar dat terzijde.
Na al deze ambientesque muziek toch eens wat steviger inroepen dacht ik zo.
Helemaal een track die Flint Glass weergeeft
Er zitten een paar leukje stukjes tussen.
1:40 waar ie even snel z'n zweet afveegt.
Het vreemde schepsel dat op 3 min linksboven loopt of heeft ie last van dysenterie?
En na de rush de ontlading met een inspirerende lach.
0
geplaatst: 21 september 2009, 17:37 uur
Aardig, maar het clipje maakt het toch iets minder. Kerel staat er iets te overdreven te doen voor het gezapige nummertje wat te horen is. Lang geleden dat ik weer eens wat van Glass gehoord heb. Best aardig, maar mist toch wel wat punch. 3.5*
0
geplaatst: 21 september 2009, 19:20 uur
Flint Glass vind ik weinig aan; niet mijn soort electronica.
Irezumi is wel aardig, maar biedt me te weinig om er daadwerkelijk eens achteraan te gaan.
Irezumi is wel aardig, maar biedt me te weinig om er daadwerkelijk eens achteraan te gaan.
0
geplaatst: 21 september 2009, 19:29 uur
Best wel cool die Flint Glass. Er zit een goede groove n dit nummer.
0
geplaatst: 22 september 2009, 21:10 uur
ik vind 't heerlijk, zowel de swingende muziek als muffins ^^
0
geplaatst: 22 september 2009, 23:10 uur
Irezumi vind ik een erg mooi nummer, zullen wel rare analoogpuristen zijn die dit weer cheesy zullen noemen.. maar dit vind ik echt ambient naar mijn hart. Mooie beetje duistere sfeer met heerlijke soundscapes. 4*
Flint Glass is wel okee, beetje jammer dat het live is.. kom er eigenlijk niet zo goed achter hoe het nummer in al zijn facetten zou klinken op de plaat. Gaat toch altijd wel veel verloren in zo'n livesetje. 3,5*
Muffins vind ik echt helemaal niks.. nare braziliaanse carnavalsmuziek met wat loungegezeik erdoorheen. 0,5*
Flint Glass is wel okee, beetje jammer dat het live is.. kom er eigenlijk niet zo goed achter hoe het nummer in al zijn facetten zou klinken op de plaat. Gaat toch altijd wel veel verloren in zo'n livesetje. 3,5*
Muffins vind ik echt helemaal niks.. nare braziliaanse carnavalsmuziek met wat loungegezeik erdoorheen. 0,5*
* denotes required fields.