Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
hdk-nl
geplaatst: 23 januari 2010, 14:27 uur
John Doe schreef:
Voor ambient electronic liefhebbers (hoewel dit album waar het van komt Sietse niet zo zal liggen qua stijl, maar anderen wellicht wel). Dit is een andere Gas dan Wolfgang Voigt overigens
Voor ambient electronic liefhebbers (hoewel dit album waar het van komt Sietse niet zo zal liggen qua stijl, maar anderen wellicht wel). Dit is een andere Gas dan Wolfgang Voigt overigens
Microscopic was geloof ik ook al een keer voorbijgekomen van Gas. Het label em:t is sowieso wel een beetje cult.
0
thejazzscène
geplaatst: 23 januari 2010, 15:09 uur
Mooie nummers allemaal.
Die laatste is ook mooi.
Die laatste is ook mooi.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:56 uur
hdk-nl schreef:
Microscopic was geloof ik ook al een keer voorbijgekomen van Gas. Het label em:t is sowieso wel een beetje cult.
Klopt.Microscopic was geloof ik ook al een keer voorbijgekomen van Gas. Het label em:t is sowieso wel een beetje cult.
Sietse schreef:
John Doe, deze is mij bekend hoor. Klassiekertje...deze kende ik zelfs al ver voor ik ook maar ooit van Wolfgang Voight had gehoord. Oud studiegenoot heeft deze nl. op cd en die MOEST ik horen van hem.
Aah, ik schaarde de stijl een beetje onder de klassieker(s) van Global Communication en die vind je niet zoveel waard. Ik vind hun muziek zelf ongeveer even goed.John Doe, deze is mij bekend hoor. Klassiekertje...deze kende ik zelfs al ver voor ik ook maar ooit van Wolfgang Voight had gehoord. Oud studiegenoot heeft deze nl. op cd en die MOEST ik horen van hem.
De producer (Gas) heeft net 15 jaar na dat album een nieuwe release uitgebracht: High Skies - Sounds of Earth (2010).
0
geplaatst: 23 januari 2010, 21:18 uur
1:30 min wel iets aan de korte kant voor dergelijke muziek om een goede indruk te krijgen vind ik 
Die Untold-track is wel heel vaag trouwens
En die van Rhadoo vind ik al langer een ondergewaardeerde EP
Wat vinden jullie van deze dan:

Die Untold-track is wel heel vaag trouwens
En die van Rhadoo vind ik al langer een ondergewaardeerde EP
Wat vinden jullie van deze dan:
0
tuktak
geplaatst: 23 januari 2010, 21:20 uur
ohh precies tegelijk gepost, en dan ook nog iets uit hetzelfde straatje. dbridge en instru:mental kunnen wat mij betreft sowieso helemaal niks fout doen.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 21:31 uur
Hehe ja, zoiets wilde ik net posten 
Ik ben er nog niet uit of ik het gewoon goed of heel goed vind. Bij tijd en wijle is het me iets teveel filmmuziek en de instrumentatie is ook niet altijd even goed gekozen. Staat tegenover dat ik de melodie en het arrangement wel heel mooi vind.
Ik heb wel bewondering voor die D-Bridge, tien jaar na zijn underground-successen met Bad Company zoekt hij weer echt iets nieuws.

Ik ben er nog niet uit of ik het gewoon goed of heel goed vind. Bij tijd en wijle is het me iets teveel filmmuziek en de instrumentatie is ook niet altijd even goed gekozen. Staat tegenover dat ik de melodie en het arrangement wel heel mooi vind.
Ik heb wel bewondering voor die D-Bridge, tien jaar na zijn underground-successen met Bad Company zoekt hij weer echt iets nieuws.
0
tuktak
geplaatst: 23 januari 2010, 21:47 uur
al vind ik dat te weinig eer voor dbridge, hij heeft in tussentijd nog wel hele toffe tracks/ een paar hele dikke classics gemaakt.
0
Razor Disk
geplaatst: 23 januari 2010, 23:20 uur
Topplaat, tuktak.
Ben vooral te spreken over de achtergrond geluiden.
Ben vooral te spreken over de achtergrond geluiden.
0
mwoeb.
geplaatst: 24 januari 2010, 01:12 uur
dbridge en instra:mental zijn beiden echt heel goede artiesten, dat nieuw spul van instra:mental belooft heel wat.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 02:07 uur
Best wel leuke tracks hierboven allemaal (ook die van Deupree & Mathieu). Die van Consequence ligt me voor een deel echt, maar sommige melodieën vind ik wel wat erg voor de hand liggend en dat doet voor mij af aan de diepte die wordt opgezocht. Translucent vind ik wel mooi, soms een ietwat afstotelijk geluid wat inkomt, maar overwegend een mooi, leuk om te horen nummer.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 02:36 uur
tuktak schreef:
al vind ik dat te weinig eer voor dbridge, hij heeft in tussentijd nog wel hele toffe tracks/ een paar hele dikke classics gemaakt.
Ja, True Romance ken ik bijvoorbeeld ook wel, maar dat vind ik wel meer 'standaard' drum&bass (wel een goede plaat hoor)
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 25 januari 2010, 03:07 uur
Begint vrij standaard, maar zodra die piano erin komt wordt het een stuk interessanter. Daarna komt er een fijn gitaartje bij en wordt het tempo wat opgeschroeft. Leuk gedaan al die schurende en zuigende stereo-effecten, zoals die trompet. En tegen het einde aan horen we weer die fijne pianomelodie. Zou goed passen bij een 'love making scene' in een film. Topnummer, hier hou ik van! 4,5*
0
Razor Disk
geplaatst: 25 januari 2010, 16:37 uur
Apart nummer. Mooi Rauw geboenk, geen hoofdmelody of dergelijken, maar klinkt wel erg lekker. 3,5*
0
geplaatst: 27 januari 2010, 17:08 uur
Leuke nummers allemaal weer
Die van Loscil vind ik op dit moment het prettigst om naar te luisteren. Check Shuttle 358 Razor Disk!
Hier een nummer daarvan (met clip van de artiest zelf):
Die van Loscil vind ik op dit moment het prettigst om naar te luisteren. Check Shuttle 358 Razor Disk! Hier een nummer daarvan (met clip van de artiest zelf):
0
Razor Disk
geplaatst: 27 januari 2010, 17:46 uur
Fantastische track!
Ga zeker meer van hem checken. Heerlijk zweverig!
Heb Loscil pas een paar dagen gelden ontdenkt en ik ben er helemaal weg van. Alvast een album van deze ondergewaardeerde artiest aangeschaft.
Ga zeker meer van hem checken. Heerlijk zweverig!Heb Loscil pas een paar dagen gelden ontdenkt en ik ben er helemaal weg van. Alvast een album van deze ondergewaardeerde artiest aangeschaft.
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2010, 22:50 uur
Ja, mooie nummers maakt Shuttle 385. Goed in combinatie met de beelden ook.
Hier nog een artiest die weinig wat zullen zeggen. Maar maakt knappe nummers. Zijn album Compulsion is echt de moeite waard!
Hier nog een artiest die weinig wat zullen zeggen. Maar maakt knappe nummers. Zijn album Compulsion is echt de moeite waard!
0
geplaatst: 27 januari 2010, 23:16 uur
Ook boeiend.
Shuttle 358 en Loscil vind ik toch aan de saaie kant.
Shuttle 358 en Loscil vind ik toch aan de saaie kant.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 13:46 uur
mwoeb. schreef:
Au, wat saai en zeurderig. De beelden zijn wel mooi (gejat)

0
mwoeb.
geplaatst: 31 januari 2010, 15:53 uur
zeurderig is wel het laatste wat in me opkomt. en, spannend of saai, da's een onbegonnen discussie, aangezien ieder zijn eigen definitie van beide termen heeft en ieder iets anders zoekt in muziek.
in mijn geval is het een boeiend nummer, ligt fijn in het gehoor, ik sta spontaan recht bij 40 sec etc.
maar boeiend wilt nog niet zeggen dat het spannend is, integendeel.
in mijn geval is het een boeiend nummer, ligt fijn in het gehoor, ik sta spontaan recht bij 40 sec etc.
maar boeiend wilt nog niet zeggen dat het spannend is, integendeel.
* denotes required fields.