Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2010, 15:44 uur
Eerder een teken dat het dus weinig met intelligentie te maken heeft 

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 8 februari 2010, 16:54 uur
Ik vind het vooralsnog een prachtig album met mooie, emotionele melodieen die de breekbare sfeer prachtig doet uitbalanceren.
Nu maar eens downloaden zodat ik 'm kan beluisteren.
Nu maar eens downloaden zodat ik 'm kan beluisteren.
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 17:05 uur
Wat Svarte betreft: heb zojuist bij het album de mening van Onderhond gelezen. en daar kan ik me volledig in vinden
In mijn eigen woorden:Te simpelle opbouw, dat klassieke gedeelte vind ik wat cheesy (laat ik het netjes zeggen: niet mijn smaak ) en zoals ik vanmorgen al opmerkte het nummer van orbit laat meer aan de verbeelding over m.a.w. dit nummer van Svarte daagt me wat dat betreft niet uit.
In mijn eigen woorden:Te simpelle opbouw, dat klassieke gedeelte vind ik wat cheesy (laat ik het netjes zeggen: niet mijn smaak ) en zoals ik vanmorgen al opmerkte het nummer van orbit laat meer aan de verbeelding over m.a.w. dit nummer van Svarte daagt me wat dat betreft niet uit.
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 18:25 uur
Loscil klinkt wel prettig ja..
wat ik eigenlijk zoek is de electronic variant van:
YouTube - Evan Parker Quartet
0
hdk-nl
geplaatst: 8 februari 2010, 19:30 uur
Echt iets vergelijkbaars zal moeilijk worden denk ik. Wellicht vind je dit wat:
Arne Nordheim - Dodeka (2003)
Anders Stockhausen of Xenakis misschien.
Arne Nordheim - Dodeka (2003)
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 19:44 uur
hdk-nl schreef:
Arne Nordheim
Arne Nordheim
Xenakis zegt me niet zoveel...
Noem je dit nog wel electronic?
0
Sietse
geplaatst: 8 februari 2010, 19:47 uur
Over Raison d'Etre.
Stuk is vrij bazale dark ambient van het schrappen over metaal, het rommelen met met veel echo en reverb en uiteraard Raison d'Etre's bekendste ingrediënt: Monniken zang.
Op zich wel mooi, maar geef mij toch maar liever ander werk van hem (muzikaal beter uitgewerkt, meer opbouw, meer diepgang, meer emotie).
Within the Depths of Silence and Phormations en In Sadness, Silence and Solitude blijven toch zijn beste albums.
Stuk is vrij bazale dark ambient van het schrappen over metaal, het rommelen met met veel echo en reverb en uiteraard Raison d'Etre's bekendste ingrediënt: Monniken zang.
Op zich wel mooi, maar geef mij toch maar liever ander werk van hem (muzikaal beter uitgewerkt, meer opbouw, meer diepgang, meer emotie).
Within the Depths of Silence and Phormations en In Sadness, Silence and Solitude blijven toch zijn beste albums.
0
Sietse
geplaatst: 8 februari 2010, 19:48 uur
Man, die beide heren zijn twee van DE belangrijkste pioniers op het gebied van de electronische muziek.
0
Sietse
geplaatst: 8 februari 2010, 19:55 uur
Die van Arne Nordheim klinkt mooi. Spannend stuk.
Als je dit soort dingen kunt waarderen zou je echt naar Sonic Acts moeten gaan en in September Night of the Unexpected (om eens twee dingen te noemen).
Als je dit soort dingen kunt waarderen zou je echt naar Sonic Acts moeten gaan en in September Night of the Unexpected (om eens twee dingen te noemen).
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 19:58 uur
Sietse schreef:
Man, die beide heren zijn twee van DE belangrijkste pioniers op het gebied van de electronische muziek.
(quote)
Man!! ik ben toch niet thuis in electronische muziek, ik associeer die namen niet met "electronic"
Ik vraag me dus af of Nordheim, Stockhausen en Xenakis niet eerder als avant-garde of modern klassiek gezien kunnen worden...man!!
0
pretfrit
geplaatst: 8 februari 2010, 20:01 uur
Sietse schreef:
ik zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip

0
hdk-nl
geplaatst: 8 februari 2010, 20:23 uur
pretfrit schreef:
Man!! ik ben toch niet thuis in electronische muziek, ik associeer die namen niet met "electronic"
Ik vraag me dus af of Nordheim, Stockhausen en Xenakis niet eerder als avant-garde of modern klassiek gezien kunnen worden...man!!
(quote)
Ja dat is ook juist. Stockhausen vind ik zelf dan niet zo heel boeiend. Xenakis vind ik dan interessanter. Maar ze waren beiden dus voornamelijk bezig met elektronische muziek die tegelijkertijd ook modern-klassiek en avant-gardistisch is. Het een sluit het ander niet uit.
0
Sietse
geplaatst: 8 februari 2010, 22:36 uur
Check deze compilatie voor meer van die oude mannen (en vrouwen) van de electronica: OHM: The Early Gurus of Electronic Music: 1948-1980 (2000)
0
tangmaster
geplaatst: 11 februari 2010, 09:39 uur
Sietse schreef:
Check deze compilatie voor meer van die oude mannen (en vrouwen) van de electronica: OHM: The Early Gurus of Electronic Music: 1948-1980 (2000)
Heel sterk album.
0
Sietse
geplaatst: 11 februari 2010, 20:19 uur
Mental Output:
Uitermate saai. Zowel in dynamiek, klankkleur en ontwikkeling totaal geen verandering.
Xela:
Fijn nummer van een fijne plaat, maar zeker niet mijn favoriete nummer van de plaat.
Uitermate saai. Zowel in dynamiek, klankkleur en ontwikkeling totaal geen verandering.
Xela:
Fijn nummer van een fijne plaat, maar zeker niet mijn favoriete nummer van de plaat.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 22:39 uur
Xela: jammer van die valse noten..
Verder biedt het ook weinig dat me zou kunnen boeien, lijkt een beetje op een soundtrack van een Jarmush western ofzo, beetje loze spanning in de lucht.
Mental Output: bekend beukwerk.. ook iets wat me bepaald niet in extase brengt, beetje het gehalte van een overstuurde flipperkast.
Verder biedt het ook weinig dat me zou kunnen boeien, lijkt een beetje op een soundtrack van een Jarmush western ofzo, beetje loze spanning in de lucht.Mental Output: bekend beukwerk.. ook iets wat me bepaald niet in extase brengt, beetje het gehalte van een overstuurde flipperkast.
0
pretfrit
geplaatst: 11 februari 2010, 23:16 uur
Mental Outp & Xela: zeurderige en hoofdpijn veroorzakende kutherrie
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 12 februari 2010, 00:48 uur
Mental Output:
Slechter dan dit wordt het bijna niet. Dit kan iedere boerenlul die een beetje verstand heeft van loopjes plakken en geluidjes knippen. Zit ook to-taal geen samenhang in. Misschien moeten ze dit draaien in Guantanamo Bay om terroristen aan de praat te krijgen. Véél effectiever dan waterboarding.
Xela:
Luistert aardig weg. Hier en daar wel wat scherpe noten en geluiden die de oortjes geen goed doen (vooral niet wanneer je een koptelefoon op hebt), maar over het algemeen genomen toch wel te pruimen. De aandacht blijft in ieder geval. Deed me trouwens denken aan iets van de '30 Days Of Night' soundtrack.
Slechter dan dit wordt het bijna niet. Dit kan iedere boerenlul die een beetje verstand heeft van loopjes plakken en geluidjes knippen. Zit ook to-taal geen samenhang in. Misschien moeten ze dit draaien in Guantanamo Bay om terroristen aan de praat te krijgen. Véél effectiever dan waterboarding.
Xela:
Luistert aardig weg. Hier en daar wel wat scherpe noten en geluiden die de oortjes geen goed doen (vooral niet wanneer je een koptelefoon op hebt), maar over het algemeen genomen toch wel te pruimen. De aandacht blijft in ieder geval. Deed me trouwens denken aan iets van de '30 Days Of Night' soundtrack.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 00:57 uur
Wel leuk clipje, Phil Western, artiest die gewoon doet waar ie zin in heeft (dit klinkt lang niet zo waanzinnig als sommig van zijn andere werk)
0
hdk-nl
geplaatst: 12 februari 2010, 18:03 uur
Iedereen wordt bedankt aan het einde van het filmpje behalve Picasso, Escher en Dali... Of moet de naam maar de hint geven, wbt Picasso dan...
Verder luistert het wel aardig weg, niet vervelend maar ook niet iets wat ik zelf op zou zetten.
Verder luistert het wel aardig weg, niet vervelend maar ook niet iets wat ik zelf op zou zetten.
0
Sietse
geplaatst: 12 februari 2010, 20:47 uur
orbit schreef:
zit idd behoorlijk wat dissonantie in, maar laat ik meneer Xela nou net goed genoeg kennen om te weten dat hij daar van houdt

Pastichio Rocker schreef:
Xela:
Hier en daar wel wat scherpe noten en geluiden die de oortjes geen goed doen (vooral niet wanneer je een koptelefoon op hebt),
Xela:
Hier en daar wel wat scherpe noten en geluiden die de oortjes geen goed doen (vooral niet wanneer je een koptelefoon op hebt),
Hmm, nooit zo'n last van gehad, ook niet met koptelefoon.
Misschien geluid wat zachter zetten?
Of misschien kan ik dat gewoon wat beter hebben...
Z'n laatste releases zijn iig wel wat extremer dan dit (hele stukken black metal, en verder heel veel ruizige drones).
0
Sietse
geplaatst: 12 februari 2010, 21:00 uur
Die Phil Western weet ik niet hoor.
Het is zeker wel ok gemaakt, maar kan me echt niet grijpen.
Het is zeker wel ok gemaakt, maar kan me echt niet grijpen.
0
geplaatst: 13 februari 2010, 11:39 uur
Inmiddels alweer acht jaar oud, maar wel fijn:
Shuttle 358 - Every Day I Worry
Shuttle 358 - Every Day I Worry
0
Sietse
geplaatst: 13 februari 2010, 14:17 uur
ik hoef niet eens meer op de play knop te drukken om te weten dat dit een zeer mooie is.
Geweldig album
Geweldig album

0
geplaatst: 13 februari 2010, 14:49 uur
Het bewijs dat ook glitch geweldig saai kan zijn. Wat een lelijke (!) melodie ook.
* denotes required fields.