MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Razor Disk
Dit plaatje brengt me naar een andere wereld.

pretfrit
mooi

Phil Western: doet me een beetje progrockerig (Marillion, Pink Floyd) aan, maar dan met een bombastisch electronisch sausje. Wel aardig.

Shuttle 538: erg mooi maar een beetje kort. Gelukkig heb ik het hele album.

Vind Shuttle niet echt glitch klinken, eerder weer als een minimal electro plaatje, redelijk slaapverwekkend ja.

Misterfool
herman schreef:
Phil Western: doet me een beetje progrockerig (Marillion, Pink Floyd) aan, maar dan met een bombastisch electronisch sausje. Wel aardig.

van dat soort uitspraken wordt ik al gelijk nieuwschierig. inderdaad een leuk nummer dat enigzins het pink floyd gevoel heeft.

fantastisch album trouwens...

Pastichio Rocker
Beetje saai eerlijk gezegd. Mooie geluiden, dat dan weer wel.

Sietse
klinkt fijn, weet niet of ik het een heel album zou hoeven horen, maar luistert lekker weg.

luistert prima weg op de zondagochtend.

pretfrit
Zoals zoveel electronica weet het bijzonder goed geen indruk te maken...

Trendy muzikaal behang voor designershops

thejazzscène
Dit is het nummer van de maand voor mij. Wat een fijn muziekje blijf ik dit toch vinden:

mwoeb.
vond 'k ook echt een heerlijk nummer. zoals ik ergens las: " amazing tune, someone from outside the scene comin in and showin people how its done lol"

dreunende diepgang met een K

Sietse
diepgang? Van een schoteltje idd...verschrikkelijk klote nummer als het het mij vraagt.

pretfrit schreef:
Zoals zoveel electronica weet het bijzonder goed geen indruk te maken...

Trendy muzikaal behang voor designershops

Sluit me hier geheel bij aan!
Het is maar goed dat wij geen verstand hebben van electronica en anderen op dit forum wel

Razor Disk
Inderdaad Sietse, wat een strontnummer. Zelde zo'n slechte gehoord.

Die Narkotek is zo fout dat het bijna (let wel, bijna) weer leuk wordt Volgens mij ook een verhaspelde soundtrack ergens van (was dat muziekje niet van Ethernal Sunshine of a Spotless Mind ofzo?)

Die jungle versie van You've Got the Love klinkt me ook nogal als een vervelende clubhit in de oren, ik weet niet of het origineel niet gewoon beter is dan

Razor Disk

Heel veel zullen hem wel kennen, maar ik wou hem toch even posten. Schitterend

Sietse
gaat te snel mensen...24 uur, niet 4 op een dag.

tuktak
die antwoord van paar bladzijden terug is wel melig ghehe, doet me denken aan de huilende rappers. geinige onzinnigheid.

Poa
Haha ja geweldig is die. En je hebt je matje in een staaaartje

Bijna alles van hun is pure humor.

Filmgerelateerd:

Misterfool
het heeft iets ambient achtig. mysterieus. waarneer de wat zwaardere electronica de overhand neemt krijgt het geheel iets verondrustens.

ik zou wel meer van dit soort muziek lusten.

Razor Disk
Mooi!

aangename luisterervaring, die abelcain!

saturn strobe van pantha du prince al altijd een heerlijke track gevonden. het doet de track wel goed die niet téveel te luisteren...

en die dreunende diepgang met een k? kan mijns inziens direct worden afgevoerd. barslecht...

deze is van kuedo aka jamie vex'd... zal zowel voor- als tegenstanders hebben...

Pastichio Rocker
Narkotek:

Toch wel het beste nummer wat ik hier tot nu heb gehoord. Geniaal simpel pianomelodietje zoals alleen Robert Miles het zou kunnen en de switch halverwege is een welkome afwisseling. Ook hier weer een verzameling bonte geluiden die in muzikaal opzicht ver boven de norm uitkomen. Heerlijk pompende en afwisselende beats ook; je merkt gelijk dat de maker er goed over heeft nagedacht. Hier kunnen de jongens van Autechre wat betreft het spelen met geluid nog een puntje aan zuigen. 10/10

Pantha Du Prince:

Wonderschoon. Deze ga ik eens in hoge kwaliteit beluisteren. 9/10

Abelcain:

Begint aardig, leuk hoe het ietwat heavier wordt maar er wordt maar bar weinig mee gedaan verder. Dreint te lang door waardoor het snel saai en eentonig wordt. 5/10

Jamie Vex'd:

Aardige track. Lekkere bas, hakkelend en stuwend drumpatroon en leuke computerbliepjes. Ben niet echt gecharmeerd van die korte synth stabs maar het luistert best lekker weg. 6,5/10

Die Patha Du Prince is aanvankelijk best mooi, maar na verloop van tijd wordt dat simpele clubbeatje met die hihats me toch wat te ééntonig. Dit is precies waarom ik idm (die kloteterm) prefereer, geef mij maar wat verdieping in zo'n soundscape met wat boeiender opgebouwde beats.

Abelcain is gewoon vet! Dit is inderdaad een track die ik overal wel tussen zou willen hebben, buitengewoon spannend en broeierig!

Vex'd kende ik al, dit is op zich best een toffe track van hem. Hij heeft helaas ook veel mindere dingen gemaakt.

Narkotek: tongue-in-cheek 'grappig '(doet denken aan een Franse compilatie, Anthologie de la techno uit 96).

Pantha du Prince: heel fraai, mooi organische flow - mede door die percussie met (samples van) traditionele intstrumenten; mooie opbouw.

Abelcain: begint goed, maar kan me niet blijven boeien; het filmische beleef ik wel; maar geef mij in dit genre dan maar bijv Biosphere (al dan niet samen met Deathprod), veel meer spanning en dreiging.

Jamie Vex'd: niet boeiend, eigenlijk alleen vervelend.

Pastichio Rocker

Sietse
Sommige mensen snap ik nu echt helemaal niets van.
Continu zeiken over ambient dat het saai is en dan wel Abelcain mooi vinden wat gewoon heel erg overduidelijk gewoon een ambient track is waar ook vrij weinig in gebeurd op een enkele glitch en een klein totaal uit het niets komende hardere stuk.
Verder is het een mooi track.
Had er echter graag een duidelijkere referentie naar Popol Vuh in willen horen, die nu alleen in enkele harmonische stukken leek terug te komen door in dezelfde toon soort te spelen en de zelfde soort verandering er in en hardere stuk met de gong.

Die Vex'd kan me niet echt boeien.

KJ Sawka: dnb/jungle hoef je bij gewoon echt niet meer mee aan te komen. Dat was in 1997 al kut, en dat is het nu nog steeds. Het genre dat na 10 albums al was uitgemolken.

@Pastichio Rocker: snap echt helemaal niets van je stukje over Narkotek en al helemaal niet over de geheel misplaatste referentie naar Autechre.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.