MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
thejazzscène
Sietse schreef:
@Pastichio Rocker: snap echt helemaal niets van je stukje over Narkotek en al helemaal niet over de geheel misplaatste referentie naar Autechre.

= sarcasme geloof ik

tuktak
drum n bass is sowieso nooit albummuziek geweest

Abelcain heeft gewoon de juiste spanningsboog itt die strontvervelende meuk van Murcof e.d., mooie donkere en niet te lange track.. niet voor niks zou ik hem liever ergens tussen hebben dan een plaat ermee vol, dat zou ik ook nog steeds teveel vinden.

Welke spanningsboog?

Pastichio Rocker
herman schreef:
Welke spanningsboog?

Inderdaad. Vond het vrij eentonig.

Misterfool
ach nee zoiets heet niet eentonig
het heet bezwerend

Sietse
Kijk, ik vind het een leuke track, maar een spanningsboog zit er, zoals de rest hierboven ook al aangeeft, niet in, en boven het maaiveld uitsteken doet het zeker niet in de ambientwereld.
Vergelijkbaar met murcof is het ook al niet, hele andere stijl dit.

Sietse
Als je dit trouwens kunt waarderen dan is mijn tip om eens naar The The Beautiful Schizophonic te luisteren. Zelfde soort stijl, maar (afgaande op alleen dit nummer) wel een stuk beter (en subtieler).

Subtieler betekent bij jou helaas vaak gewoon "saaier"..

En waarom zou ik niet met Murkof mogen vergelijken? Wat ik ervan ken was redelijk nihilistisch (=saai in dit geval), maar probeerde wel een soort van donkere sfeer op te roepen.

herman schreef:
Welke spanningsboog?

Degene die jij sowieso in geen enkele muziek ooit hoort kennelijk, dus weinig zin om hem hier aan je te beschrijven.

In wat Cdatakill verschilt van de meeste ambient die hier geplaatst wordt is dat het niet klinkt als 3 zelfgebreide truien die op een dode herfstmiddag de essentie van een rottende appel in een muziekje hebben proberen reproduceren.

Rest van het album zijn trouwens voornamelijk beats & breaks, voor er daar weer een ambientmeute begint te klagen.

Pastichio Rocker
Onderhond schreef:
In wat Cdatakill verschilt van de meeste ambient die hier geplaatst wordt is dat het niet klinkt als 3 zelfgebreide truien die op een dode herfstmiddag de essentie van een rottende appel in een muziekje hebben proberen reproduceren.

Mag hopen dat dat een persoonlijke mening is.

Ik vind hem prachtig geformuleerd!

Nu de minimal storm weer wat gaan liggen is en de rave revival aardig vorm begint te krijgen is er gelukkig weer ruimte voor simpel, rechttoe rechtaan gebeuk op de radio:

Pastichio Rocker
Lekker simpel in opzet. Dit dig ik ook wel. Lekkere overstuurde geluiden. Grappig clipje ook. 7/10

Simpel idd en volkomen oninteressant, op het irritante af. Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n nummer nog vaker zou willen horen.

orbit schreef:
(quote)

Degene die jij sowieso in geen enkele muziek ooit hoort kennelijk, dus weinig zin om hem hier aan je te beschrijven.

Gooi het maar weer over de persoonlijke boeg als je het een keer niet met iemand eens bent.

@Computer Juice: leuke track. Inderdaad simpel, maar wel goed uitgevoerd. Wordt dit echt op de radio gedraaid?

Heb het op StuBru horen voorbijkomen.

Wel een themaprogramma (Mish Mash voor de nieuwsgierigen, elke vrijdag tussen 7 en 8 dit soort lompe feestelijke feestplaatjes om het weekend in te luiden), maar daar draaien ze geregeld gelijkaardige nummertjes die het wel tot kleine hitjes geschopt hebben.

herman schreef:
(quote)

Gooi het maar weer over de persoonlijke boeg als je het een keer niet met iemand eens bent.

Je bent het zowat principieel niet met me eens (zou best kunnen liggen aan volkomen andere muzieksmaak hoor).. dus een keer lijkt me onzin. Ik krijg bij iedere post wel tegengas van jou, of het nou over voetbal gaat of electronics
Ga er nou maar vanuit dat er wel een zekere spanningsboog inzit voor mij en dat dat meer te zoeken is in "subtiele" effecten dan iets wat jij misschien verwacht..

Razor Disk

Geweldig wat de man voor dark ambient maakt!

Sietse
orbit schreef:
Subtieler betekent bij jou helaas vaak gewoon "saaier"..

Ga het nu maar gewoon luisteren ipv lullen zonder ook maar een ding te weten.
Erotikon van The Beautiful Schizophonic heeft nl. zowel de oppervlakkige zaken die jij zo mooi en leuk vindt als de subtiele zaken. Hierdoor is het een geweldige combinatie.

En waarom zou ik niet met Murkof mogen vergelijken? Wat ik ervan ken was redelijk nihilistisch (=saai in dit geval), maar probeerde wel een soort van donkere sfeer op te roepen.

Ik vergelijk Aphex Twin toch ook niet met Autechre? Allebei wordt het IDM genoemd en toch zijn ze in essentie heel erg anders.

Murcof maakt moderne klassieke composities met behulp van electronica.
Dit nummer is gewoon ambient soundscapes. Wienig klassieke compositie in terug te vinden.

Ik weet niet hoeveel idm jij eigenlijk kent.. maar er is veel van Autechre best te vergelijken met stuff van Aphex Twin hoor

pretfrit
Hier nog wat zelfgebreide truien muziek. In dit geval proberen ze het geluid van zure yoghurt te benaderen, Let u vooral even op de spanningsboog en ja die hoes is zwaar kut.

Prima frisse Robijn gewassen truitjes in dit geval hoor.. heerlijk relax muziekje. Kan dit wel waarderen, helaas even geen spanningsboog.. maar je kan niet alles hebben.

Sietse
orbit schreef:
Ik weet niet hoeveel idm jij eigenlijk kent.. maar er is veel van Autechre best te vergelijken met stuff van Aphex Twin hoor

Je begrijpt verdomde goed wat ik bedoel...

Giuseppe Ielasi is een bijzonder artiest, zijn album August is toch wel een hele mooi. Deze vond ik iets minder, maar wil ik nog steeds wel hebben.
Ook erg leuk zijn de 2 EP's Stunt en (another) Stunt. Turntablism en hiphop uit nogal vreemd gekozen samples, maar daardoor wel heel erg boeiend.

Redelijk flauw geneuzel, povere selectie instrumenten en veel te braaf in elkaar gedraaid.

Onderhond schreef:
Nu de minimal storm weer wat gaan liggen is en de rave revival aardig vorm begint te krijgen is er gelukkig weer ruimte voor simpel, rechttoe rechtaan gebeuk op de radio:

Riton & Seiji blijkbaar, aparte samenwerking. Doet me denken aan Major Lazer. Diplo zal hier ook vast helemaal weg van zijn. Vind zelf die breakbeat wel lekker klinken, die ravegeluiden en vocalen zijn nogal inwisselbaar.

Was dat Riton? Jeetje... vond zijn ingetogener werk van een paar jaar geleden erg goed (Hammer of Thor), maar hij is zijn horizon wel flink aan het verbreden nu. De laatste maanden heeft ie ook een paar pop/hip hop-achtige nummers gemaakt met Primary One en Radiates.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:44 uur

geplaatst: vandaag om 01:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.