MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
orbit schreef:
Je bent het zowat principieel niet met me eens (zou best kunnen liggen aan volkomen andere muzieksmaak hoor).. dus een keer lijkt me onzin. Ik krijg bij iedere post wel tegengas van jou, of het nou over voetbal gaat of electronics

Je krijgt bijna van iedereen tegengas als je je profileert als een doorgesnoven Ajax-hooli, zo vreemd is dat niet.

En wat de muzieksmaak betreft, ik denk dat ie op sommige punten wel flink uiteen ligt: wat ik mooi en diep vind, noem jij weer oersaai en wat jij tof vind, vind ik weer oppervlakkig vaak. Althans, in dit topic. Ik krijg ook wel het idee dat jij je meningen een beetje uitvergroot als je het niet met iemand eens bent, want ik zie ook nog wel overeenkomsten. Gridlock, Bowie, The Sound mag ik bv. ook zeer graag horen.

En

Ielasi klinkt goed. Ik hoor wel een beetje een jazz-invloed.
Mooi ook die drumroffels op 1:50 en dat hoge geluid dat er op 2:10 ongeveer inkomt. Geeft het nummer net iets extra's mee.

herman schreef:
(quote)

Je krijgt bijna van iedereen tegengas als je je profileert als een doorgesnoven Ajax-hooli, zo vreemd is dat niet.

En wat de muzieksmaak betreft, ik denk dat ie op sommige punten wel flink uiteen ligt: wat ik mooi en diep vind, noem jij weer oersaai en wat jij tof vind, vind ik weer oppervlakkig vaak. Althans, in dit topic. Ik krijg ook wel het idee dat jij je meningen een beetje uitvergroot als je het niet met iemand eens bent, want ik zie ook nog wel overeenkomsten. Gridlock, Bowie, The Sound mag ik bv. ook zeer graag horen.

En

Zie PM voor voetbal-gebeuren.. past hier niet

Verder lees je iets meer dan ik schrijf denk ik.. ik beschrijf heel vaak kleurig waarom ik iets bagger vind, onderhond doet dat ook bijvoorbeeld. Dat kan ik erg waarderen trouwens!
Je kunt ook wel stilletjes gaan piepen van "nee, niet mijn smaak" of "kan ik niks mee". Het zegt m.i. meer waarom je er niks mee kan of hoe het dan op je overkomt. Beelden die langer blijven hangen en ook voor liefhebbers van hetgeen wordt afgekraakt soms invoelbaar kunnen zijn vanuit een ander perspectief.

Razor Disk

Razor Disk
Ik de hele tijd vol verwachting hopen op een reactie op mijn youtube post.

lambf
Niet echt vervelend, maar wel erg um, saai. Erg afgeroomde, cleane geluidjes, niet zo mijn smaak. En als er dan nog eens zo'n cheesy fluit bij komt kijken meh, 2.4*

Razor Disk schreef:
Ik de hele tijd vol verwachting hopen op een reactie op mijn youtube post.

Sorry man. Maar inderdaad helaas een vrij saai riedeltje.. zo'n "het is lente en ik wil bloemen in mijn haar" niets aan de hand deuntje met een vrij vervelende rol voor de fluit. Het is beter dan carnavalsmuziek, maar... nee.

@ schoen en aantrekken: Sorry guys maar willen jullie je "vete" niet of per pm uitvechten. Thanks

Wat off topic berichten verwijderd

Clark is altijd leuk, maar ik vind dit ook iets te cheesy. Iets te blij. Aphex Twin heeft ook een paar van dit soort nummers, maar die pakt dat beter. Doe mij maar zijn stevigere werk van de laatste 2 albums.

Ik hou wel van 'fluiten' maar dan lang uitgesponnen en sfeervol en niet zo vies melodieus als dit.

Eén van de leukste Clark nummers

Razor Disk
Dat vind ik nou ook. Ik word er helemaal vrolijk van. Dat ie een beetje erg clean is staat daar buiten.

pretfrit
*huppelt door de kamer*

Sluit trouwens veel nauwer aan bij µ-Ziq dan Aphex Twin.

Ja, nu je het zegt. Dat is ook wel fijne zomermuziek.

Geluidskwaliteit is nogal 128kb/s, maar klinkt nog steeds lekker dit.

Of probeer deze eens:

Na de nieuwe autechre ook weer veel naar Phoenecia geluisterd.
Album uit 2001"Brownout" echt een aanrader voor het wat abstractere werk.

Razor Disk
Ehhh... erg abstract ja, maar ook erg saai. 1,0

Razor Disk schreef:
Ehhh... erg abstract ja, maar ook erg saai. 1,0

oei, dan zal "Brownout" afzien zijn voor je
Misschien bevalt hun nieuwste wel "Echelon mall" een stuk minder abstract maar ik vrees het ergste voor je.

thejazzscène
Bedankt voor de tip Cichlisuite, inderdaad vrij verwant aan de Autechre. Mooi nummer.
Je zou eens iets moeten proberen van Phonem, ook zowat verwante Autechre stijl: wijdse melodielandschappen met daarover grove complexe ritmes.

tuktak
brownout is een vette plaat jah!

Phoenecia, en klink inderdaad abstract maar doet me weinig. Maakt niks in me los.

Ik merk vaak dat als ik hier in het Electronic gedeelte langs kom dat vrijwel niemand iets laat horen wat ik echt interessant vind. Dit kan ook komen doordat ik me voornamelijk bezig houdt met dromerige, relaxte melodieen.
Iets wat je opzet en waar je niet op hoeft te concentreren, zolang het maar bijdraagt aan de sfeer.

En vandaag was het weer raak. Wederom ben ik op een onbekend juweeltje gebotst. Ditmaal is het 'Blue Stone', een New Age/Ambient Pop, waarbij vooral dat eerste me uitstekend bevalt.
Helaas is alleen het debut 'Breathe' lekker intrumenteel zonder al te veel vocal samples erdoorheen gemixt. Iets wat bij de 2de en 3de album alsmaar is toegenomen. Niet dat dat slecht is, maar niet echt waar ik naar op zoek ben.

Hier is één van mijn favoriete nummers van het debut. Ik heb gekozen voor 'n rustige, zoete, dromerige en sfeervolle track.

Geniet ervan. Ik raad jullie aan om het gehele album eens te beluisteren. Het is redelijk diverse en elk nummer biedt weer een nieuw element. Prachtig.

Pastichio Rocker
Bah, dit vind ik echt helemaal niets. Zo cheesy. En dat pianoriedeltje maakt het helemaal af. Dikke 0,5. Echt van die Kruidvat New Age rommel. Anyway, als je goeie chill muziek wil horen probeer dan eens wat van Kuba, Mirror System, Tripswitch of Shpongle.

eveneens 0,5/5
deze is echt heel erg, sorry

Ik spreek dan blijkbaar het verkeerde volk aan Of gewoon het verkeerde nummer uitgekozen.

Razor Disk
Bijzonder slecht inderdaad, het deuntje komt niet boven het gemiddelde trance riedeltje uit. 0,5

Razor Disk

Zelf dit YouTube "filmpje" gemaakt. Hopelijk bevalt de track.

Misterfool

de betere electronica
allemaal gemaakt door machines

flauw ik weet het, ben in een ietwat melige stemming

vreselijk
die laatste 0/5 en naar 't metal topic

Misterfool
ik wist wel dat jullie het konden waarderen

Gast
geplaatst: vandaag om 22:12 uur

geplaatst: vandaag om 22:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.