Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2010, 00:18 uur
Das wel een hééééél dun excuus om toch weer wat progmuziek binnen te smokkelen, Misterfool. 

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 20 februari 2010, 00:19 uur
Als die zanger zijn smoel had gehouden was het een 2,5 geweest. Nu een 2.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 00:29 uur
Die tracks van µ-Ziq.. tsja, nummer van herman vind ik wel okee, alhoewel het ook niet lang zal beklijven. Die van onderhond vind ik niks. Artiest van piekjes en (veel) dalletjes.
Phoenecia vind ik niet zo abstract eigenlijk.. gewoon een prima duistere en pure electronic track. Moet deze plaat dan maar eens checken. Dit bevalt me beter dan het meeste dat ik van Draft 7.30 ken tot nu toe.
Koordinate of wonders was al eens geplaatst, door Onderhond meen ik. Prima track. Moet die plaat nog eens opsnuffelen.
Blue Stone is dan weer volstrekt oninteressant te noemen.. veels te vlak en glad, geen interessant geluid of patroon te herkennen.
En wat doet die operametal van Dream Theater hier?
Phoenecia vind ik niet zo abstract eigenlijk.. gewoon een prima duistere en pure electronic track. Moet deze plaat dan maar eens checken. Dit bevalt me beter dan het meeste dat ik van Draft 7.30 ken tot nu toe.
Koordinate of wonders was al eens geplaatst, door Onderhond meen ik. Prima track. Moet die plaat nog eens opsnuffelen.
Blue Stone is dan weer volstrekt oninteressant te noemen.. veels te vlak en glad, geen interessant geluid of patroon te herkennen.
En wat doet die operametal van Dream Theater hier?
0
geplaatst: 20 februari 2010, 00:34 uur
Zat laatst weer eens door het Ad Noiseam assortiment te struinen, plaatje wat ik ben vergeten binnen te halen destijds, twijfel er nog over. Klinkt wel intrigerend.
0
lambf
geplaatst: 20 februari 2010, 00:40 uur
@ cichlisuite: heeft wel wat ja, maar eens een non-youtube versie opzoeken. Voor nu een 3,7* leuk 
@Scython: soft trance meuk, meh. 0.5*
@Razor Disk: Veel te cleane, saaie softglitchambient, ubercheesy die toetsen ook. 0.5*
@Misterfool: Zooi, wat een schijt. Zulke kutmuziek is een stem niet waardig.
Trouwens, 1 video per dag was het niet ?

@Scython: soft trance meuk, meh. 0.5*
@Razor Disk: Veel te cleane, saaie softglitchambient, ubercheesy die toetsen ook. 0.5*
@Misterfool: Zooi, wat een schijt. Zulke kutmuziek is een stem niet waardig.
Trouwens, 1 video per dag was het niet ?

0
lambf
geplaatst: 20 februari 2010, 00:43 uur
@Orbi: Vet nummer wel, maar dat kloostergejengel liever niet bij dit soort nummers. 3.25*
0
Razor Disk
geplaatst: 20 februari 2010, 00:44 uur
Echt serieus... Koordinate of Wonders is teminste een volbloedse IDM track. Maargoed, ik vind het een goed muziekje en jij niet.. ieder z'n mening.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 10:40 uur
grappige video
de muziek geeft wel een naar en apart sfeertje, maar vind 't verder niet zo bijzonder 2/5
de muziek geeft wel een naar en apart sfeertje, maar vind 't verder niet zo bijzonder 2/5
0
geplaatst: 20 februari 2010, 11:19 uur
Koordinate of Wonders is leuk, springt er niet uit maar zeker iets om op te zoeken. Zelf nog nooit gehoord, dus ik zal hem zeker niet geplaatst hebben.
En Larvae is altijd wel boeiend. Clipje vind ik wat minder.
De rest van de geplaatste nummers zwijg ik maar over.
En Larvae is altijd wel boeiend. Clipje vind ik wat minder.
De rest van de geplaatste nummers zwijg ik maar over.
0
Kadafi
geplaatst: 20 februari 2010, 14:10 uur
Misterfool schreef:
(embed)
de betere elektronica
allemaal gemaakt door machines
flauw ik weet het, ben in een ietwat melige stemming
(embed)
de betere elektronica

allemaal gemaakt door machines

flauw ik weet het, ben in een ietwat melige stemming
Nogal misplaatst deze. Maar dat nummer is ook schitterend. En om wat te zeiken; ik vind het beter dan alles wat er toch noch toe gepost is in dit elektronica topic. Het zou leuk zijn als jullie wat meer met melodie en contrapunt posten, want het klinkt allemaal vrij vlak en dus vind ik er vaak geen reet aan. Neemt niet weg dat er soms wel leuke idm / downtempo bij zit.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 14:26 uur
Voor mij persoonlijk gaat het bij elektronische muziek meer om geluid en sfeer. Melodie kan ook in meer of mindere mate een rol spelen, maar staat vaak minder centraal dan bij andere muziek, of ontbreekt soms in het geheel.
Niet dat ik de meeste trackjes die hier voorbij komen zo geweldig vind. Maar bij elektronische muziek verwacht ik gewoon geen briljante melodieën, ik vind 't lekkere muziek om andere redenen....
Voor brilantje melodische composities luister ik naar klassiek.
En over dat metalplaatje: ik vind 't vreselijk. Er zit totaal geen dynamiek en gevoel in. Alles gaat even hard.
Niet dat ik de meeste trackjes die hier voorbij komen zo geweldig vind. Maar bij elektronische muziek verwacht ik gewoon geen briljante melodieën, ik vind 't lekkere muziek om andere redenen....
Voor brilantje melodische composities luister ik naar klassiek.
En over dat metalplaatje: ik vind 't vreselijk. Er zit totaal geen dynamiek en gevoel in. Alles gaat even hard.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 15:04 uur
@ Deeper, ik denk dat Max Corbacho wel een tip voor je is dan.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 15:49 uur
Wat is er met de 24-uursregel gebeurt? 8 clipjes in 12 uur 
@u-ziq - summer living: lekker plaatje met een warme melodie en lekkere beats/ratels. 3,75*
@Phoenecia: doet inderdaad wel aan de oude Autechre denken. luistert lekker weg. het ontgaat me trouwens wat hier abstract aan is? 3,5*
@Blue Stone: van die chill out-muziek die je wel eens bij goa-feestjes ed. hoort als je gaat loungen... de watervalsample ontbreekt nog. vindt dit wel aardig, maar het laat weinig aan de verbeelding over... vind dit soort muziek altijd teveel uitgespeld. 3,5*
@Koordinate of Wonders: niet slecht, maar ook nogal saai 1,5*
@Dream Theater: ik kan dit soort muziek niet serieus nemen... lelijke synths, lelijke zang en plat geproduceerd, af en toe een wending en toevoeging van een akoestisch instrument om het zogenaamd interessant te houden... muziek voor slechte jaren '80 films 0,5*
@Larvae: intrigerend nummer inderdaad, mooie clip ook. deze wil ik wel vaker horen. 4*

@u-ziq - summer living: lekker plaatje met een warme melodie en lekkere beats/ratels. 3,75*
@Phoenecia: doet inderdaad wel aan de oude Autechre denken. luistert lekker weg. het ontgaat me trouwens wat hier abstract aan is? 3,5*
@Blue Stone: van die chill out-muziek die je wel eens bij goa-feestjes ed. hoort als je gaat loungen... de watervalsample ontbreekt nog. vindt dit wel aardig, maar het laat weinig aan de verbeelding over... vind dit soort muziek altijd teveel uitgespeld. 3,5*
@Koordinate of Wonders: niet slecht, maar ook nogal saai 1,5*
@Dream Theater: ik kan dit soort muziek niet serieus nemen... lelijke synths, lelijke zang en plat geproduceerd, af en toe een wending en toevoeging van een akoestisch instrument om het zogenaamd interessant te houden... muziek voor slechte jaren '80 films 0,5*
@Larvae: intrigerend nummer inderdaad, mooie clip ook. deze wil ik wel vaker horen. 4*
0
geplaatst: 20 februari 2010, 18:32 uur
herman schreef:
het ontgaat me trouwens wat hier abstract aan is? 3,5*
het ontgaat me trouwens wat hier abstract aan is? 3,5*
Hulde Herman, ik vind het complete album toch vrij abstract, maar goed voor een echte ambient liefhebber zoals ik is iets al snel abstract me dunkt
0
Razor Disk
geplaatst: 20 februari 2010, 19:19 uur
Ehhh... Saaie track. Nogal leeg in mijn ogen. 2,0
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 20 februari 2010, 21:17 uur
Houden we ons niet meer aan de 24-uurs regel, of is het daarvoor te stil hier?
0
Razor Disk
geplaatst: 20 februari 2010, 21:22 uur
Sorry... het is hier wel erg stil ja... iemand ideeën?
0
tuktak
geplaatst: 21 februari 2010, 00:45 uur
bola is wel ok, maar iedereen kent het al omdat het een classic is...
0
Sietse
geplaatst: 21 februari 2010, 20:02 uur
ik herleef hier allemaal goede oude tijden met Phoenica, mu-ziq, bola en funkstörung.
Laatst bijna nog Soup van Bola gekocht, maar vond 10 euro voor een 2e hands toch te duur voor die cd.
en die van Larvea vind ik ook leuk
Dat cheesy new age nummer op de vorige pagina wil ik maar gewoon vergeten dat ik het ooit heb gehoord.
En dream theater, tsja, naast dat het het verkeerde topic is moeten die gasten eens leren hun gevoelens te uiten ipv. alleen maar op techniek af te gaan.
Laatst bijna nog Soup van Bola gekocht, maar vond 10 euro voor een 2e hands toch te duur voor die cd.
en die van Larvea vind ik ook leuk

Dat cheesy new age nummer op de vorige pagina wil ik maar gewoon vergeten dat ik het ooit heb gehoord.
En dream theater, tsja, naast dat het het verkeerde topic is moeten die gasten eens leren hun gevoelens te uiten ipv. alleen maar op techniek af te gaan.
0
Razor Disk
geplaatst: 21 februari 2010, 20:46 uur
Fijn om te horen Sietse. Zelf luister ik amper 2 maanden inteligente electronische muziek. Voor deze tijd luisterde ik.. ehh.. Trance
. Altijd het gevoel gehad dat die muziek 'iets miste'. En toen ontdekte ik Aphex Twin en ging er een wereld voor me open. 
Maargoed hier een prachtig mooi New Age nummer (just kidding)
. Altijd het gevoel gehad dat die muziek 'iets miste'. En toen ontdekte ik Aphex Twin en ging er een wereld voor me open. 
Maargoed hier een prachtig mooi New Age nummer (just kidding)
0
geplaatst: 21 februari 2010, 22:29 uur
Funckstorung is echt te saai voor woorden inderdaad, een soort slechte prodigy ofzo.
Bola is inderdaad wel mooi, moet het wel vaak van dit soort melodieslierten hebben en verder niks, qua beats en technisch vernuft is Bola niet veel namelijk.
Tunnel vision doet zijn naam eer aan
Zal het wel goed doen in bepaalde oubollige clubs aan de costa, ik vind het hopeloos gedateerd aandoen, krijg visioenen van opgevoerde opels of vw's met open dak.
Bola is inderdaad wel mooi, moet het wel vaak van dit soort melodieslierten hebben en verder niks, qua beats en technisch vernuft is Bola niet veel namelijk.
Tunnel vision doet zijn naam eer aan
Zal het wel goed doen in bepaalde oubollige clubs aan de costa, ik vind het hopeloos gedateerd aandoen, krijg visioenen van opgevoerde opels of vw's met open dak.
0
geplaatst: 21 februari 2010, 22:57 uur
0
Sietse
geplaatst: 21 februari 2010, 23:30 uur
Je zou eens wat ouder werk van ze moeten proberen. Ze hebben binnen de IDM best wel aparte dingen gedaan.
Dit nummer is niet het beste, maar voor mij doet het wel denken aan "die goeie ouwe tijd".
0
Sietse
geplaatst: 21 februari 2010, 23:34 uur
Die i:cube swingt nogal. Heel erg funky geluid, maar zou dit niet al te lang aan willen horen denk ik zo. Blijft iets te lang op hetzelfde thema hangen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 22 februari 2010, 00:22 uur
orbit schreef:
Funckstorung is echt te saai voor woorden inderdaad, een soort slechte prodigy ofzo
Funckstorung is echt te saai voor woorden inderdaad, een soort slechte prodigy ofzo
En nog verkeerd geschreven ook.
* denotes required fields.