MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Ik vind het lastig dit nummer te beoordelen. Met een duffe kop op je werk zo rond kwart voor tien klinkt het nogal cheesy, met name door het gebruik van de gitaren inderdaad. Ook zijn er meer stijlwisselingen dan me lief is. Wel heb ik ooit eens, ondanks mijn nihilistische insteek, een quasi-verlicht synesthetisch moment beleefd met juist deze plaat. Om dat effect te bereiken kwam helaas wel Hofmann's chemische liefdesbaby om het hoekje kijken, dus of dat een goede graadmeter is... ik weet het niet.

Laat ik kiezen voor de gulden middenweg, 2.5*.

Bad Sector - Rsaa, van het debuut Ampos uit 1995.

Tsja electronica met gitaren, sommigen haken dan meteen al af. Ik kan het vaak wel hebben, ondanks dat het soms een beetje cheesy klinkt. Dit nummer van IM vind ik ook wel lekker, de gitaren bieden juist iets extra's 4*

EDIT: @ Von Helsing: volgens mij is het de bedoeling om maar 1x per dag een nieuw nummer te plaatsen...

Helemaal juist - 1 /24 uur; die vorige, IM, is vandaag in alle vroegte gepost

Infected Mushrooms
Ik ben eigenlijk totaal onbekend met dit genre ik weet niet of het de bedoeling is maar het lijken wel 3 verschillende nummers . Maar wel 3 goeie nummers. middelste stuk deed me denken aan de filmmuziek van 300 erg vet met die arabische klanken erdoor. andere 2 delen zijn ook goed te pruimen lekker melodisch, daar hou ik wel van.

4*

Infected Mushroom - Dancing with Kadafi...

Mooi nummer. Lekker veranderlijke trip met veel emoties. 3.5*

Trouwens Kadafi, ik heb je stemmenlijst bekeken en raad je aan eens iets van Orbital te luisteren.

Kadafi
John Doe schreef:
Infected Mushroom - Dancing with Kadafi...

Mooi nummer. Lekker veranderlijke trip met veel emoties. 3.5*

Trouwens Kadafi, ik heb je stemmenlijst bekeken en raad je aan eens iets van Orbital te luisteren.

Ok. Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen =).

Leuk dat het nummer wel in de smaak valt bij velen.

@Infected Mushroom. Grappig om die weer 's terug te horen, dat was een van de eerste artiesten waar ik jaren terug veel muziek van downloadde. Moet zeggen dat ik het middenstuk nog wel goed vind, maar dit verder niet meer zo goed aan kan horen. Het is best wel cheesy, met name door dat gitaartje, waardoor het afgezien van de beats aandoet als een doorsnee lounge-verzamelaar.
2,5*

Nieuwe voor vandaag:

Die Shortwave Set vind ik iets te popi, het is bijna een discohitje uit de 80s of 90s, maar met een vleugje meer volle sound en wat toetertjes en belletjes. 2*

Voor de eerlijkheid zal ik die van Von Helsing ook maar even beoordelen, alléén al omdat hij misschien niet om middernacht online kan zijn Een soort sinistere Fennesz, gebaseerd op dit ene nummer, zou Lustmord kunnen zijn of zoiets. Heb van deze act nooit gehoord. Ik kan het zeker waarderen, alhoewel het een beetje hetzelfde euvel heeft als genoemde Lustmord, het blijft mooi hangen in die dreiging, maar tot een eruptie komt het niet en teveel hiervan gaat me vervelen, zoals alle ambient me verveelt eigenlijk. Desalniettemin, 3*

Over die Shortwave Set kan ik kort zijn. Vreselijk gaye kutmuziek. 0.5*

Bad Sector vind ik een stuk interessanter, en eigenlijk helemaal niet te vergelijken van wat ik ken van acts als Lustmord. Lijkt me eerder een industrial georiënteerde act die een beatloos nummer gemaakt heeft. Veel scherper en schraler dan ambient. Vind het best een tof plaatje. 4.0*

Fijn gevoel zit in de Aeroplane mix, heel licht en vrij met een vleugje melancholie. Ik had 'm al eens gehoord in het ''favoriete dance platen'' topic. De vocalen partij van de man(nen) vond ik eerst gemaakt klinken, maar nu ik het beter kan plaatsen sta ik er wel wat meer voor open. Alleen jammer dat de productie voor mij niet echt spannend is zoals bij goede soortgelijke oude disco of Giorgio Moroder. Maar een nummer als dit kan een feest (met een niet te cynisch publiek) zeker een lekkere sfeer geven. 3.5*

Onderhond schreef:
Lijkt me eerder een industrial georiënteerde act die een beatloos nummer gemaakt heeft.

Dat is wat ik ook aanvankelijk dacht,.. maar bij het rondtollen en uitblijven van een beat moest ik de associaties even verleggen. Lustmord is inderdaad veel geschaafder dan dit.

The Shortwave Set - Now til '69, doet me sterk in het begin denken aan een tune voor een TV-programma. Tot dat de zang volgt. Daar krijg ik echt de kriebels van. Het doet wat denken of ze de schoonmakers van het studiocomplex achter de microfoon hebben gezet bij gebrek aan beter. Bovendien vind ik het weinig met electronic te maken hebben. Het zou volgens mij ook kunnen klinken met conventionele instrumenten met een orgeltje erbij. Of ben ik hierin roomser dan de paus?

2.0 sterren.

Dubbelvla
Ik kan me een beetje ergeren aan die ahahah-sample met de Balkenende stem. Verder een erg ontspannende track die bij mij zeker 4* waard is.

Martyn - All I Have Is Memomoris, in het ritme zit iets wat me doet denken aan Tour de France van Kraftwerk. Het roept een gevoel op van lekker bezig zijn. Dit kan zijn sporten of het huis aan kant maken. Tussen door wat kletsen met een bekende of wat aan de MusicMeter toe vertrouwen. Geen stress of zo, maar blij zijn met wat bereikt is. Prettige doe muziek dus. En al opruimende komt er van alles naar boven in het geheugen wat iets goeds oproept.

3.5 sterren.

Ja, dit is het dus wéér niet voor mij. Beetje goedkopige houseklank en vreselijk irritante vocal samples. Het enige pluspunt is de bas die even kwam inzetten, maar die ken je ook wel na een minuut of wat. Mij te minimaal en te cheap. 1,5*

Trackje dat ik vast kan waarderen als iemand anders op't werk muziek opzet, maar verder doen dit soort cheesy houseklankjes en muffe aanmodderbeatjes mij erg weinig. Erg saai. 1.5*

thejazzscène
Ik weet het niet goed. Momenteel 3,5* met kans op 4*. Tis mooi maar misschien iets té energetisch door het snelle tempo.

Mooie track, strakke donkere beat, hele fijne bass. Ook wel een mooi eigen geluid, die Martyn, mooie mix van Shackleton-achtige dubstep, Ostgut Tpn-achtige techno en fijne house-elementen.
Dikke 3,5*

Het klinkt mij een beetje als LTJ Bukem meets MJ Cole and goes ´Atlantic´ - het moet ook in de US draaibaar zijn.

De beats zijn redelijk, maar ik vind er te weinig spanning in zitten - te gelikt. 3 *

Shortwave Set: wel aardig, maar die vocals hoeven van mij niet zo 3*

Martyn: Ook wel aardig, maar kan niet echt boeien, een beetje weinig diepgang 3*

Vre-se-lijk cheesy. 0.5*

Lekker bombastisch, filmisch en over-de-top tragisch. 3,5*

Tsja, erg 80's, met de nodige bombast en meligheid, maar best wel aangenaam nummer. 3*

Martyn: Mooie strakke chopped up beats, maar melodieën en samples zijn in mijn ogen te veilig gebruikt om het tot meer te maken dan een lekker nummer. 3*

Tangerine Dream: New Age muziek hebben ze grotendeels uit de grond helpen stampen met werken als dit. Geluiden die inmiddels veelgehoord zijn (in de jaren '80 en new age ambient) en waar mensen inmiddels ook makkelijk meteen het stempel 'cheesy' op kunnen plakken. Maar Tangerine Dream weet het toch interessant te componeren. 3.5*

Hun jaren '70 werk vind ik echter wel persoonlijk een stuk interessanter.

@Martyn: erg fijn nummer, een beetje ingetogen maar daarom des te meeslepender (komt ook door die subtiele bas). 4*

@Tangerine Dream: dit doet mij niet zoveel, zou om het even een achtergrondmuziekje uit een jaren '80 film kunnen zijn. 2,5*

2,5 * ook hier

Tangerine Dream heeft een naam hoog te houden, maar dit is echt niet meer actueel te noemen. Dit kan ik zo safe opzetten als ik bezoek heb van mensen die me vragen "zet nog eens een leuke synthesizer-plaat op" -dezelfde mensen waren bijv. 5 jaar geleden nog aan het 'swingen' op Al Jarreau. Voor hen is Tiësto al "heftig".

We kunnen dit welllicht aanduiden met OLE (naar analogie met OLM of OLR)? Daarbij staat de E staat voor Electronic (voor alle duidelijkheid ik noem mezelf regelmatig een OW'er -zie bij Joy Divsion).

Oja, Martyn blijkt dus een NL Dj te zijn - en zijn cd wordt gunstig besproken in het NRC (voor de 'hipperds' onder ons).

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.