MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:

Man met een zeer typisch geluid en eigen stijl. Werkt iets beter op een album dan in een losse track, maar grijp er toch regelmatig naar terug. Deze track krijgt 4*, vooral vanwege de gave climax naar het einde toe.

3,5*, geinige clip ook

lambf
Meh, moeten die nintendo-geluidjes nu zo nodig ? 2.5*

Geweldig nummer natuurlijk!! Deze plaat is dan ook briljant, Sinier is daar nog niet overheen gekomen. Werkt inderdaad iets beter in het bizarre geheel, maar dan nog 4,5*
Alle nummers van deze plaat zijn trouwens voorzien van dit soort clips, die Sinier er zelf bij heeft gemaakt.

Tangerine Dream is inderdaad een beetje standaard, maar ik vind dat er een prima sfeertje van dit nummer uitgaat.. het pakt hier en daar zelfs wat elementen van Dead Can Dance mee en er zit iets hypnotiserends in. Mooi. 3,5*

Grappig plaatje, doet me qua hiphop/electronic-vibe een beetje denken aan Four Tet, al klinkt die over het algemeen niet zo gruizig. Hoor er zelfs wat old school hiphop in terug. Helaas klinkt het verder een beetje onaf en slaat de verveling snel toe. 2,5*

Sietse
ook ik moest aan Four Tet denken bij dit nummer en ergens kwam Ra in mij op, al heb ik dat al zo lang niet meer gehoord dat ik niet eens meer zeker ben of het dat wel was.

Raoul Sinier = Ra.

Dj2Jelle
Ik wou hem eerst afkraken, maar na de tweede keer luisteren vind ik hem best wel lekker: 3,5*

Raoul Sinier - Wonderful Bastard. De clip is behoorlijk grappig, met dat vreemde beest en die man die van zijn warme prak aan het genieten is. En dan de muziek. Hoort die vervorming er in of is hier sprake van over productie? Was die vervorming er niet geweest, dan had ik wellicht ook wat meer van de muziek kunnen genieten, de qua compositie volgens mij in orde is.

Clip 5.0 sterren

Muziek: 2.0 sterren

Dj2Jelle
Een 24 uurs regeling betekent dat er 24 uur tussen moet zitten en geen 12 uur.

Eentje per dag kan toch wel gewoon?

Verder niet zo onder de indruk. Ben de mix van electronisch en klassiek ondertussen redelijk beu gehoord. Deze klinkt verder nog wel aardig dan, maar het is mij verder allemaal iets te omhooggevallen.
2.5*

Sinier: wat een ontzettend vet nummer zeg! Ga ik zeker achteraan, mooie gruizige bas, prima geproduceerde beat en mooie opbouw inderdaad. Die breaks met die opgefokte sampletjes halen voor mij de lijn wel een beetje uit het nummer. Dikke 4*

Subheim: voeg me volledig bij OH, 2,5*

Sietse
Onderhond schreef:
Raoul Sinier = Ra.

Hahahaha, duidelijk dus dat ik daar iets van herkende.
Wist ik niet

Dj2Jelle
Onderhond schreef:
Eentje per dag kan toch wel gewoon?

Liever gewoon 24 uur ertussen, want ik zat braaf te wachten dat de 24 uur voorbij was en dan gaat iemand anders in tussentijd zijn nummer droppen. Maar goed, voor deze keer dan.... .

3* voor het nummer van Subheim. Het mist wat spanning vind ik.

Ik vind hier ook niet veel aan. Iets teveel new age en die ritmische toevoegingen doen het ook niet echt voor mij. 2*

Ik heb bij Subheim al gepost bij het album wat ik er van vind, en dat gaat voor dit nummer ook op. Teveel geneuzel met DCD achtige dramatiek, maar uiteraard niet eens in de buurt van dat niveau.. waardoor het uiteindelijk erg gemakkelijk en een beetje goedkoop klinkt zelfs.. 2,5*

Nog even wat beoordelingen:

@Bad Sector: mooie sfeervolle en duistere klanken, maar het nummer voert nergens heen. Het is alleen sfeer. Mss komt het beter tot zijn recht in het geheel van een album. Tikkeltje te gruizig ook. Maar het nummer wekt wel mijn interesse naar meer.
3,5*

@The Shortwave Set: bij de eerste klanken haak ik eigenlijk al af. Te veel disco-dance. Onnozele melodie ook. Beetje New Order achtig, maar dan heel veel slechter.
1,5*

@Martyn: vreselijk saai. Gaat echt nergens om, laat staan ergens heen. Leeg
1*

@Tangerine Dream: klinkt erg gedateerd. Was toen (1983) mss heel wat, maar nu niet meer dan een futiele track. Voor mij zelfs richting muzak voor verlaten winkels.
2*

@Sinier: begint heel aardig, maar toch slaat bij mij al snel de verveling toe. Een zwakke melodie. De beweerdelijk climax is voor mij een anti-climax. Veel te druk met die beats en overstuurde geluidjes. Denk de beats weg en er blijft niet meer veel van de track over.
2,5*

@Subheim: fraaie verstilde en melancholische sfeer. Na al dat geweld van Sinier even de ogen dicht en wegdrijven maar. De klassieke elementen geven het nummer de nodige warmte, zij het dat de vocalen wel op het randje van "cheesiness" balanceren. Maar het gaat nog net goed.
4*

Maar eens wat stevigers.. zal voor sommigen wel even schrikken zijn

Haha, ik durf hem al bijna niet aan te klikken...ik hoef die engerds niet op mijn scherm....ga me eerst maar eens inbeelden wat dit kan zijn......is het wel verantwoord dat ik dit vlak voor de nachtrust ga beluisteren en kijken?

Nou, dat viel eigenlijk reuze mee.

Intrigerende track, zonder meer. Enorme power en drive. Hels. Duurt wel wat te lang. Moet denk ik fenomenaal zijn om op hoog volume over je heen te laten denderen (maar dat kan ik nu even niet uitproberen). En dan in een donkere ruimte met een duistere animatie om naar te kijken.

....alleen het punt voor mij met dit soort electronic is dat ik het na een nummer wel gehoord heb. Het is even leuk, daarna niet meer.

3,5*

Lekker nummertje! Maar dat wist ik al langer
Verder een belangrijk artiest die het powernoise genre wist te coinen. Al vind ik hem als Axiome nog iets beter (wel andere stijl).

Vooral een sterke opbouw in dit nummer. Wordt echt elke 20 seconden een stukje beter. 4.5*

Raoul Sinier: ik vind het beetje lijken op een remix van Can met een hiphopbeat er overheen, af en toe komt er een lief melodietje kijken tussen de beats. Mooie combinatie 4*

Subheim: ik sluit me aan bij de rest: te veel new age gedoe, goed om bij in slaap te vallen, maar daar is het nu niet echt het tijdstip voor. 2*

Imminent Starvation: schrikken doe ik zeker niet. Hoewel ik normaal gesproken van wat harmonieuzer electronic houd, kan ik wat gebeuk op zn tijd best waarderen. Dit nummer vind ik echter te geforceerd angstaanjagend aankomen (zeker met die clip met al die lelijkerd erin). De beats zijn wel ok, maar de gehele opbouw, met dat aanzwellende spookachtige geluid, doet t niet voor mij. 2*

Lekker nummer inderdaad, moet inderdaad erg gaaf zijn op hoog volume. Ben over het algemeen wel een beetje klaar met dit soort muziek (eind jaren '90/begin jaren '00) was ik wel een tijdje into industrial/ebm en ander duister spul), maar dit is wel weer leuk voor een keertje.
3,5*

Die clip is dan ook geen fabricaat van IS, maar is door een hobbyist (en exorcist-fan) eraan vastgeplakt. Ik dacht dat bewegende beelden wel zo leuk waren bij muziek..

Vind het toch ook niet zoveel toevoegen eigenlijk. Waarschijnlijk zelfs iets te leidend.

orbit schreef:
Die clip is dan ook geen fabricaat van IS, maar is door een hobbyist (en exorcist-fan) eraan vastgeplakt. Ik dacht dat bewegende beelden wel zo leuk waren bij muziek..

Ik heb de clip niet bekeken eigenlijk, dat doe ik vrijwel nooit.

lambf
Lekker Lekker Lekker. Jammer alleen dat Youtube electronische muziek haast altijd vervormt, en helaas ook dit nummer . Verder past het beter op een set of album dan als afzonderlijk nummer, vind ik. 4*

Sietse
ik heb mijn plaat van Imminent Starvation maar meteen uit de kast gehaald.
Straks maar weer eens draaien (na een nodige dosis Sam Cook).

Dj2Jelle
Waiwan - Yesterday

Benieuwd wat de mensen hiervan vinden. Ik vind het zelf erg relaxt, maar ik ben dan ook een doorgewinterd hiphopluisteraar.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.