Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
Razor Disk
geplaatst: 27 februari 2010, 21:08 uur
Sorry, ik probeer het electronic gedeelte levend te houden. 

0
geplaatst: 27 februari 2010, 22:29 uur
Razor Disk schreef:
Dat brengt me op een idee, orbit!
(embed)
Voor de gene die hem nog niet kennen. Geniet ervan!
Dat brengt me op een idee, orbit!

(embed)
Voor de gene die hem nog niet kennen. Geniet ervan!

0
geplaatst: 27 februari 2010, 23:34 uur
Heb ook al een beetje opgegeven dat dat nog overtroffen gaat worden..
0
geplaatst: 28 februari 2010, 00:40 uur
Ben geen grote fan van dubstep, het album als geheel ook niet 100% geslaagd, maar met deze track hebben ze zich het genre toch weer mooi eigen gemaakt:
0
tuktak
geplaatst: 28 februari 2010, 00:58 uur
allemachtig wat een misser van somatic responses...ik hou helemaal niet van dat gewobble in dubstep, en al helemaal niet als er geen diepe basis in te bekennen is. vanuit zijn beginsel vind ik dit niet eens dubstep, de commercie heeft de sound helaas zo doorontwikkeld. ik stem op de partij die wobbles gaat verbieden.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 00:58 uur
SR: ze maken het stereotype van twee dikkerds die nog op de zolderkamer van mammalief wonen weer waar.
Maar dit klinkt zeker best okee voor dubstep standaarden. Ik herken er niets van hun eerdere werk in, maar kennelijk niet belangrijk. Dubstep is dan ook niets meer dan wat power DnB met langzame beats en diepe bassen.
Maar dit klinkt zeker best okee voor dubstep standaarden. Ik herken er niets van hun eerdere werk in, maar kennelijk niet belangrijk. Dubstep is dan ook niets meer dan wat power DnB met langzame beats en diepe bassen.
0
Sietse
geplaatst: 28 februari 2010, 01:36 uur
@Sepiroth: een van de meer waardeloze projecten die de dark ambient heeft voortgebracht. Van die halve gothic meuk moet ik niet al te veel hebben, en al helemaal niet als de geluiden zo ontzettende midi zijn...
@somatic responses: dubstep is op de dansvloer erg lekker. Hier mis ik de bass erg (zal wel komen omdat het een videotje is). Verder kan het me nog niet helemaal boeien ook.
@somatic responses: dubstep is op de dansvloer erg lekker. Hier mis ik de bass erg (zal wel komen omdat het een videotje is). Verder kan het me nog niet helemaal boeien ook.
0
Sietse
geplaatst: 28 februari 2010, 01:38 uur
orbit schreef:
maar kennelijk niet belangrijk. Dubstep is dan ook niets meer dan wat power DnB met langzame beats en diepe bassen.
maar kennelijk niet belangrijk. Dubstep is dan ook niets meer dan wat power DnB met langzame beats en diepe bassen.
Zou eerder zeggen "hele trage 2Step en garage met hele diepe bassen"

0
geplaatst: 28 februari 2010, 08:55 uur
Sietse schreef:
dubstep is op de dansvloer erg lekker.
dubstep is op de dansvloer erg lekker.
Kan ik me echt helemaal niks bij voorstellen.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 10:17 uur
Ik wel. Bij weinig genres is het verschil in luisterplezier tussen thuis en uit zo groot als in dubstep naar mijn idee. Dingen die thuis enorm doordeweeks klinken, kunnen bij het uitgaan opeens tot leven komen, overigens ook door de nogal dominante bassen.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 11:45 uur
Sephiroth: kan beter en beetje cliche inderdaad
Gridlock: ik vind 'm best ok
Somatic Responses: nietszeggend geneuzel en het klinkt nog niet lekker ook
ik vergelijk al dit soort dingen met mijn favoriet in lekkere herrie: A Shocking Hobby (of de vergelijking nou terecht is of niet) en helaas blijft dan maar heel weinig overeind
Gridlock: ik vind 'm best ok
Somatic Responses: nietszeggend geneuzel en het klinkt nog niet lekker ook
ik vergelijk al dit soort dingen met mijn favoriet in lekkere herrie: A Shocking Hobby (of de vergelijking nou terecht is of niet) en helaas blijft dan maar heel weinig overeind
0
geplaatst: 28 februari 2010, 13:04 uur
Best een lekkere track van SR, niet echt origineel maar het klinkt wel goed!
Sephiroth vind ik eigenlijk ook wel goed, sfeervol nummer af en toe wat voorspelbaar qua opbouw maar wel mooi.
Sephiroth vind ik eigenlijk ook wel goed, sfeervol nummer af en toe wat voorspelbaar qua opbouw maar wel mooi.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 14:48 uur
Gyzzz schreef:
overigens ook door de nogal dominante bassen.
overigens ook door de nogal dominante bassen.
Dubstep wordt wat mij betreft gemaakt of gekraakt door wat tussen die bassen komt. Aan 10BPM op een dansvloer heb ik betrekkelijk weinig. Of je moet één of ander zombiedansje doen.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 18:28 uur
Er is ook wel hele dansbare dubstep. Zit er niet zo in, maar ben dit jaar op twee dubstep-feestjes geweest en het ene was geweldig (veel atmosfeer in de muziek, veel variatie in tempo, volgens mij ook een aantal dingen van die 5-verzamelaar van vorig jaar) en het andere helemaal niets (van die horkerige lopende-band-dubstep met veel distortion en ritmes die mij ook veel te traag aanvoelen).
0
thejazzscène
geplaatst: 2 maart 2010, 16:08 uur
Voor velen onbekende Belg, Koen Lybaert, die coole muziek maakt en nog steeds enorm productief is. Dit nummer verscheen op Hymen, minimalistische Monolake/ Plastikman stijl maar meer naar de drones toe (wat grover).
Ook bekend van zijn recentere project Ontayso: Ontayso Discography at Discogs
Ook bekend van zijn recentere project Ontayso: Ontayso Discography at Discogs
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 2 maart 2010, 20:42 uur
Hoort dat geluid zo of is dit in een winderige tunnel opgenomen?
0
hdk-nl
geplaatst: 2 maart 2010, 20:42 uur
Grappig om dit te horen, de plaat vroeger nog gehad. Uiteindelijk toch weer van de hand gedaan, maar klinkt nog steeds wel leuk.
0
Sietse
geplaatst: 2 maart 2010, 21:51 uur
Deze plaat heb ik eigenlijk een vrij lange tijd op mijn verlanglijstje gehad, maar nooit ergens gezien.
Heb nog een hele vroege cd van Stafish Pool, erg lekkere muziek, maar dit klinkt nog veel beter dan die cd.
Heb nog een hele vroege cd van Stafish Pool, erg lekkere muziek, maar dit klinkt nog veel beter dan die cd.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 01:49 uur
Starfish Pool vind ik best okee trouwens qua synths en lekkere grommende ruizigheid op de achtergrond, maar die vocale sample totaal misplaatst en verpest het behoorlijk voor me. Verder inderdaad een beetje monotoon, maar dat had het nummer nog kunnen hebben.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 16:10 uur
Koen Lybaert ( Starfish Pool ) is een gave track Jazz. ( wel een serieus verschil met Ontayso )
Ik zat nu net te denken op welke track ik zaterdagavond een gekidnapt kind kon ritueel slachten.
Mss gebruik ik deze wel...
Naar het einde toe wordt het wel aardig verneukt moet ik zeggen.4.5/5
Het leven hoort te zijn als een winderige tunnel trouwens...
Je track is ronduit verschrikkelijk Orb. Kan er weinig mee.
Maar hier iets dat jij verschrikkelijk vindt.
Wat Field Recordings die tot het electronisch segment behoren dus bij deze eenmalig.
edit: die Starfish Pool nu een tiental maal afgespeeld, dit is idd "maak kennis met electronic" .
Wat een woeste track _o_.
Bedankt Jazz.
Ik zat nu net te denken op welke track ik zaterdagavond een gekidnapt kind kon ritueel slachten.
Mss gebruik ik deze wel...
Naar het einde toe wordt het wel aardig verneukt moet ik zeggen.4.5/5
Het leven hoort te zijn als een winderige tunnel trouwens...
Je track is ronduit verschrikkelijk Orb. Kan er weinig mee.
Maar hier iets dat jij verschrikkelijk vindt.

Wat Field Recordings die tot het electronisch segment behoren dus bij deze eenmalig.
edit: die Starfish Pool nu een tiental maal afgespeeld, dit is idd "maak kennis met electronic" .
Wat een woeste track _o_.
Bedankt Jazz.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 16:54 uur
1 van mijn favoriete tracks van Wolfgang Voigt. En dat zegt veel aangezien ik hem beschouw als 1 van de beste producers van electronische muziek (of het nou zijn ambient-achtige werk is of minimal techno[Studio1-serie]):
0
Razor Disk
geplaatst: 3 maart 2010, 17:12 uur
Zeer indrukwekkend filmpje (had er wel eens van gehoord maar ik heb hem nog nooit gezien). Schitterend spacey trackje, dikke 4,5.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 17:16 uur
Volgens mij is dit juist niet van Wolfgang Voigt maar van de andere (Britse) artiest die onder de naam Gas opereert...
Niet echt Voigts stijl ook dit, een beetje te wild/druk en snel daarvoor.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 17:27 uur
Gyzzz schreef:
Volgens mij is dit juist niet van Wolfgang Voigt maar van de andere (Britse) artiest die onder de naam Gas opereert...
Je hebt gelijk. Ik heb deze track al vrij lang en was altijd in de veronderstelling dat hij wél van Wolfgang was. (Gas - microscopic.mp3)
Anyway, eigenlijk vind ik alles goed van hem. Zijn albums Pop, Zauberberg, Königsforst etc.
0
geplaatst: 3 maart 2010, 19:50 uur
Allemaal ontzettend mooi inderdaad! En ook terugkijkend niet echt los van elkaar te zien. Ze staan allemaal in een bepaalde sfeerverhouding tot elkaar.
* denotes required fields.