MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Sietse
De volledige 42 minuten van Biosphere - Man with a movie camera onder de film gezet:

Biosphere: Man With A Movie Camera on Vimeo

Als dat geen genieten is dat weet ik het ook niet meer

Pastichio Rocker

bas
Onderhond schreef:
Beetje rondstruinen op YouTube levert nog een hoop interessante nummertjes op.

Dank voor de tip Onderhond, erg gaaf nummer en veelbelovende artiest!

Mooi nummer Pastichio. Niet veel afwijkend van de warme volle sound van Tycho overigens.
Knappe remix. 'k Wacht wel nog af op een volgende plaat van die Tycho... duurt nu al wel een tijdje

Knap Sietse, die film had ik ooit wel eens willen zien.
Dit week-end eens zien met de mooie muziek van Biosphere ondersteunend.

lambf
Tycho is echt kut.

Vind ik ook, wat een vervelend glad clubgeluidje is dit weer.

Biosphere ga ik niet aan beginnen, aangezien het 40 minuten is en ik meestal na 5 minuten biosphere mijn portie wel heb

Als er een skyradio voor electronische muziek bestond dan werd Tycho daar vast heel vaak gedraaid. Nietszeggende muziek.

Vind het zeker niet vervelend. Lollig om een sfeertje te creëren op de achtergrond als er wat volk langskomt. Maar het blijft wel érg behang.

Poa
Sietse schreef:
De volledige 42 minuten van Biosphere - Man with a movie camera onder de film gezet:

Biosphere: Man With A Movie Camera on Vimeo

Als dat geen genieten is dat weet ik het ook niet meer

Vet! Ik heb de CD al jaren in huis, maar het beeldmateriaal nog nooit gezien om eerlijk te zijn..

Sietse
Dat Lusine (als het zelfde is als die ene waar ik een plaat van heb iig) zich hier aan durft te wagen...nee, Tycho is niet aan mij besteed.

tuktak
ik vind het origineel van coastal brake leuker dan deze remix van lusine, typische downtempo.

Port-Royal - Anna Ustinova

Pastichio Rocker
Nogal cheesy. Je wordt meteen om de oren geslagen met dik aangezette pads en synths en zo'n heel fout pianomelodietje a la Children van Robert Miles. En dan komt er ook nog zo'n vreselijk ijle vrouwelijke vocaal bij. Blergh. Na anderhalve minuut wordt het wat beter wanneer die beat erin komt, maar die is ook strontvervelend. De hele tijd hetzelfde tjakka-tjakka-tjakka-tjak, tjakka-tjakka-tjakka-tjak, tjakka-tjakka-tjakka-tjak. Lekker gevarieerd maar niet heus. En daarna stopt de beat en begint het nummer al aan het outtro dm.v. een ellenlange fade out. Erg makkelijk en ongeinspireerd. 1*

n5md?? Ja, verdomd!! Wat een zekerheidjes zijn die labels toch!
Niet slecht, heeft het beste van Portishead, This Mortal Coil, Cocteau Twins proberen verenigen.. niet helemaal gelukt, maar ook niet mislukt. Voor de liefhebber van dreampop, shoegaze en de meer teruggetreden electronic is dit smullen denk ik. Ik weet niet of ik hier een plaat vol van zou willen. Verkies mijn pure shoegaze of dreampop..

Klinkt als een fijn, kort tussendoortje op een verder wat killer album. Een volledig album van dit zou ik absoluut ook niet hoeven, maar als kort intermezzo zou ik het best geslaagd vinden.

Shoegaze en dreampop an sich zeggen mij dan weer wat minder, de combinatie klinkt dan toch net iets aantrekkelijker.

tuktak
port-royal, beetje simpel, maar wel apart, ik ga het album maar eens checken...

maf clipje van truckasaurus:

Leuk genre compleet verneukt. 3xbah

tuktak
welk genre?

Sietse
8bit

Redelijk aardige nintendo pop dit, maar hebben we leuker gehoord. Moet zeggen dat het voor mij ook wel erg passé is. Voor mij blijft het iets dat bij de jaren 2000 t/m 2003 hoort.

lambf
Aardig?, erg suf juist. Heel erg suf....

tuktak
ik vind het zelf ook niet verheffend, maar in combi met het videootje wel geestig.

Iets waar Nederland best trots op mag zijn:

Wel redelijk niet echt bijzonder, trots ben ik er niet op.

Ben jij een lid van the Kilimanjaro Darkjazz Ensemble trebremmit

als Nederlander zijnde bedoelt trebremmit

is toch wel een sterke groep, weten mooie donkere sferen neer te zetten. Live had ik ze eens meegepikt onder hun live improvisatie alias The Mount Fuji Doomjazz Corporation en ze waren wel knap bezig. Een soort donkere ambient jazz maken ze daaronder.
Geen slecht nummer dit. Met dit soort beats erbij vind ik ze alleen iets minder.

OK, wist niet eens dat ze deels uit Nederland kwamen.. vind hun werk wel goed eigenlijk, nog niet het niveau Blackfilm, maar zeker kwaliteit.

Zeer aangenaam, maar idd geen Blackfilm.

4*

orbit: Bong-Ra zit erbij.

Ah, die ken ik inderdaad wel! Geheel andere muziek dan dit overigens

Sietse
zit een gast bij die ik vaag ken, altijd vriendelijk knikken als we elkaar bij feestjes zien.
Niet helemaal mijn ding, maar zeker niet verkeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:11 uur

geplaatst: vandaag om 09:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.