Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2010, 15:47 uur
Kilimanjaro:
Goed nummer , valt niks op aan te merken indien je er van houdt.
Maar das bij me niet het geval.
Als ik dan nog zo'n blazer hoor voorbijkomen hoeft het niet meer voor me.
Het laat m'n haartjes op m'n hairy palms wat rechtstaan. ( hoewel ik er geen heb )
Christophe :
Dit bevalt me al helemaal niet.
Het geflikflooi is redelijk not mature.
Geef me dan gewoon volwassen spul die boven zaken staat. Minder franjes , meer diepgang.
Wat onbeheerst verder...
Goed nummer , valt niks op aan te merken indien je er van houdt.
Maar das bij me niet het geval.
Als ik dan nog zo'n blazer hoor voorbijkomen hoeft het niet meer voor me.
Het laat m'n haartjes op m'n hairy palms wat rechtstaan. ( hoewel ik er geen heb )
Christophe :
Dit bevalt me al helemaal niet.
Het geflikflooi is redelijk not mature.
Geef me dan gewoon volwassen spul die boven zaken staat. Minder franjes , meer diepgang.
Wat onbeheerst verder...
0
geplaatst: 16 maart 2010, 15:57 uur
Klinkt een beetje als een bandje dat op een analoge manier breakcore probeert te fabriceren.
Zeer knullig, onafgewerkt en impactloos.
Zeer knullig, onafgewerkt en impactloos.
0
Sietse
geplaatst: 16 maart 2010, 20:29 uur
Christoph de Babylon is toch wel een bekendere naam dacht ik. Heeft best wel wat dingen gedaan die een groter publiek hebben bereikt.
Maar goed, dit stuk vind ik niet echt boeiend, naast dat (mogelijk met het maken van de video) iemand een ruk compressie heeft gebruikt waardoor de hoge tonen nogal wegvallen.
Maar goed, dit stuk vind ik niet echt boeiend, naast dat (mogelijk met het maken van de video) iemand een ruk compressie heeft gebruikt waardoor de hoge tonen nogal wegvallen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 maart 2010, 20:53 uur
Sietse schreef:
Christoph de Babylon is toch wel een bekendere naam dacht ik. Heeft best wel wat dingen gedaan die een groter publiek hebben bereikt.
Misschien is dat juist wel het euvel. Het is voor puristen niet leuk als dit soort muziek de grotere massa bereikt.

0
geplaatst: 16 maart 2010, 21:12 uur
Puristen waarvan dan? "Halfgare mix tussen vervelende breakbeats en deathmetal"- puristen? Dit slaat gewoon nergens op, amateuristisch brouwseltje van iemand die zichzelf waarschijnlijk enorm extreem vindt of een grap die al net zo belabberd werkt 

0
tuktak
geplaatst: 16 maart 2010, 21:41 uur
dit is niet het origineel hiervan trouwens, die duurt nl veel langer. christoph de babalon is zeker geen onbekende, heeft een vet album uitgebracht op digital hardcore, maar dat is alweer uit 1995 ofzo.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 maart 2010, 21:47 uur
Toch frappant dat onze puristen er nog nooit van hebben gehoord, maar die zijn geloof ik niet zo van de DHR. En dat terwijl artiesten zoals Somatic Responses en Cdatakill op zijn (Christoph de Babalon) label zitten.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 00:26 uur
Nee, in het geheel niet.. jij bent degene die deze bagger post, ik denk dat jij hier de (eenzame) fan bent

0
geplaatst: 18 maart 2010, 18:04 uur
Ben n.a.v die post van Trebremmit - en het uiterlijk van de hoes - het album eens gaan beluisteren en daar staan idd een paar fraaie tracks (o.a. Avalanche) op.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 20:20 uur
Mischien kun je Robert Henke ook wel waarderen, dat is de man achter Monolake. Het is wel meer ambient/soundscapes, weet niet of je daar een liefhebber van bent.
0
geplaatst: 23 maart 2010, 00:04 uur
Kon me toch niet helemaal bekoren die Monolake, hoewel ik dat graag zou hebben. Blijft wat aan de oppervlakte deemsteren, weinig visjes in de oceaan?
Hier een mantratisch langdradig psychedelisch nummer van het laatste van White Rainbow.
Verdeeld over twee video's vanwege de lengte. Geen sardien trouwens die White Rainbow...
Hier een mantratisch langdradig psychedelisch nummer van het laatste van White Rainbow.
Verdeeld over twee video's vanwege de lengte. Geen sardien trouwens die White Rainbow...
0
Sietse
geplaatst: 23 maart 2010, 11:43 uur
Die cd is leuk, maar echt electronic...ik weet niet.
Ik denk dat ik na Ryoknt de cd weer op zet, lekker op weg zweven tijdens het werk
Ik denk dat ik na Ryoknt de cd weer op zet, lekker op weg zweven tijdens het werk

0
geplaatst: 24 maart 2010, 12:40 uur
Ideaal nummertje voor Barman om in een nieuwe film te dumpen. Buiten die context vind ik het aardig vreselijk eigenlijk, zeker met die dubstep geluidjes erbij.
0
geplaatst: 24 maart 2010, 23:54 uur
Die African rhythms zijn wel leuk maar idd die dubstep geluidjes zorgen ervoor dat het maar zozo blijft.
African rhythms mogen ze vaker gebruiken in songs. Geeft toch veel nieuwe visies en combinaties die leiden naar nieuwe creaturen.
Op de radio hier passeert er vaak een song waarin dat wordt gebezigd. Veels beters dan dit vind ik wel...
Saltillo is een goede track, valt niks op aan te merken maar het probleem is dat de combinaties in muziek nu eenmaal op raken.
Dit is een vb daarvan. Het is bijna nutteloos nog zo'n lied te maken laat staan er naar te luisteren.
African rhythms mogen ze vaker gebruiken in songs. Geeft toch veel nieuwe visies en combinaties die leiden naar nieuwe creaturen.
Op de radio hier passeert er vaak een song waarin dat wordt gebezigd. Veels beters dan dit vind ik wel...
Saltillo is een goede track, valt niks op aan te merken maar het probleem is dat de combinaties in muziek nu eenmaal op raken.
Dit is een vb daarvan. Het is bijna nutteloos nog zo'n lied te maken laat staan er naar te luisteren.
0
Sietse
geplaatst: 25 maart 2010, 00:04 uur
"Afrobeat" is altijd wel heel erg zonnig en gezellig. Dus kan me goed voorstellen dat je dat vaker zou willen horen.
De klachten over de "dubstep" (eigenlijk "grime", waar dubstep het ook vandaan heeft, maar goed) geluiden vind ik echter een beetje suf bij dit nummer. Vind het juist niet storend in dit stuk. Past ook heel erg goed bij het afrobeat sfeertje.
Geeft het geheel een fijn fris geluid.
De klachten over de "dubstep" (eigenlijk "grime", waar dubstep het ook vandaan heeft, maar goed) geluiden vind ik echter een beetje suf bij dit nummer. Vind het juist niet storend in dit stuk. Past ook heel erg goed bij het afrobeat sfeertje.
Geeft het geheel een fijn fris geluid.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 00:15 uur
Fijn en fris is het wel, alleen is m'n suffe kop dat nu niet. 
Mocht je nog muziek kennen met African Rhythms in oftewel wat Afrobeat?
Gaarne
ps Fela Kuti merk ik nu wel, moet toch eens dringend dit soort muziek wat uitspitten. Weder iets nieuws te ontdekken.
Net nog wat gehoord van die Fela.
Goed maar niet helemaal wat ik zocht .
Jongstleden hoorde ik een ambient nummer waarin wat African drums - die heel dromerig en een alles loslatend gevoel weergaven - werden geïntegreerd en dat beviel me goed.

Mocht je nog muziek kennen met African Rhythms in oftewel wat Afrobeat?
Gaarne

ps Fela Kuti merk ik nu wel, moet toch eens dringend dit soort muziek wat uitspitten. Weder iets nieuws te ontdekken.
Net nog wat gehoord van die Fela.
Goed maar niet helemaal wat ik zocht .
Jongstleden hoorde ik een ambient nummer waarin wat African drums - die heel dromerig en een alles loslatend gevoel weergaven - werden geïntegreerd en dat beviel me goed.
0
geplaatst: 25 maart 2010, 13:00 uur
Saltillo is erg tof. De drum 'n' bass ritmes heb ik wel eerder gehoord, maar dat kerkorgel en de Underworld-achtige vocalen geven het nummer toch wel een aparte sfeer mee.
Débruit bevalt me ook wel. Het gebruik van wereldmuziek-elementen is nu helemaal de trend in dansmuziek, maar hier pakt het wel goed uit. Zo zonnig en vrolijk heb ik dubstep nog niet gehoord.
Débruit bevalt me ook wel. Het gebruik van wereldmuziek-elementen is nu helemaal de trend in dansmuziek, maar hier pakt het wel goed uit. Zo zonnig en vrolijk heb ik dubstep nog niet gehoord.
0
NocturnalTerror
geplaatst: 25 maart 2010, 13:32 uur
Wie herinnert er zich deze track nog?
Weeral 9 jaar geleden pfff....
Weeral 9 jaar geleden pfff....
0
geplaatst: 25 maart 2010, 23:24 uur
Inderdaad wat een kutnummer.
Debruit trouwens ook, cheesy dubstep.
Saltillo daarentegen is wel tof, sfeervol nummer.
Debruit trouwens ook, cheesy dubstep.
Saltillo daarentegen is wel tof, sfeervol nummer.
0
tuktak
geplaatst: 26 maart 2010, 07:31 uur
debruit is geen dubstep voor de goede orde 
Het nummertje is wel geinig, maar beklijft niet echt, ik hou ook niet zo van afgekapte drums, heb ze liever wat rollender.
en dj one finger had beter alle 10 vingers kunnen gebruiken.

Het nummertje is wel geinig, maar beklijft niet echt, ik hou ook niet zo van afgekapte drums, heb ze liever wat rollender.
en dj one finger had beter alle 10 vingers kunnen gebruiken.
0
geplaatst: 26 maart 2010, 13:27 uur
Wat vinden jullie van deze artiest:
Aboombong
De volgende links: vind ik wel erg vet
Never Been to Kono
en
[Jericho feat David Chapman
op deze site zijn jericho en Never been to konono te beluisteren:
aboombong at Altsounds.com | Alternative Music Online
Kan geen youtube links vinden, maar dit album is te koop tegen elke willekeurige prijs op de site van de artiest
Aboombong
De volgende links: vind ik wel erg vet
Never Been to Kono
en
[Jericho feat David Chapman
op deze site zijn jericho en Never been to konono te beluisteren:
aboombong at Altsounds.com | Alternative Music Online
Kan geen youtube links vinden, maar dit album is te koop tegen elke willekeurige prijs op de site van de artiest
0
geplaatst: 27 maart 2010, 20:09 uur
Leuk album aboombong, goeie bak herrie met uitheemse instrumenten verwerkt.
Had nog 79 cent over in m'n broekzak van het broodje okra met gegrilde apenrug dus meteen besteld.
Ik moest op een of andere manier vaak denken aan Natural Snow Buildings bij sommige nummers.
Had nog 79 cent over in m'n broekzak van het broodje okra met gegrilde apenrug dus meteen besteld.
Ik moest op een of andere manier vaak denken aan Natural Snow Buildings bij sommige nummers.
* denotes required fields.