MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Dj One Finger: bagger eerste orde!

Debruit: zonnige dubstep? Nee, dank u!

Blijft Saltillo over, is eigenlijk wel een lekkere combi van alles en nog wat, een soort breakbeat track met reggae t/m goth invloeden (hoezo veelzijdig?). Het werkt zeker niet optimaal en heeft ook iets amateuristisch, maar het heeft iets ontwapenends en slaat alvast beter aan dan genoemde tracks.

NocturnalTerror
Oei , die Dj One Finger viel of valt blijkbaar niet in de smaak hier

Ik heb deze toch vet veel gedraaid zo rond 2001....

Ik heb wel meer nummers belachelijk veel gedraaid toen ik 16 of 17 was.. maar maakt niet meteen dat dat de nummers zijn die ik nu nog heilig verklaar

Mooi nieuws, de nieuwe Architect is uit en klinkt op basis van dit nummer een stuk potenter dan de vorige!

Lekker drum n bass nummer, sfeervol.
De Nederlander Vantronik heeft ooit dezelfde titel gebruikt voor zijn track (ook drum n bass) zal verder wel niks met elkaar te maken hebben.
Is te vinden op dit album.

Razor Disk
Bedankt Orbit! Architect verdient meer aandacht hier.

tuktak
wat een platte drum n bass plaat. had misschien kunnen passen op een Hospital-verzamelaar uit 2002 ofzo.

Gedateerd - vaak gelezen hier op de site - lijkt me het woord dat hier van toepassing is. Alhoewel, mijn buurmeisje - tot voor kort nog in Australian-outfit - heeft net de 'upgrade' hiernaar gemaakt.

Gezellig plaatje, stukken beter dan de doorsnee dnb.

Misterfool

vind dit zelf altijd een belachelijk lekker nummer. en ja dit is wel electronica

Goede plaat, maar hij is eigenlijk veel langer natuurlijk.

Misterfool
ja idd een uur duurt het normaal. maar deze eerste 10 minuten geven een prima idee hoe het nummer verder klinkt.

Sietse
Architect
Intro is uitermate saai vlak en dan komt er door de frequenties weer open te draaien langzaam de beat er in. Een beat die uiteraard zo ontzettend bol staat van herhaling dat je zelfs de roffeltjes kunt uitkienen. Dan op ongeveer 4 1/2 minuut heel even een break, en daarna gaan we weer verder met dom door dreunen.
Nee dnb zoals deze is van de saaiste soort.

Gedateerd is dan weer wel van toepassing op Manuel Gottsching.. maar dit is dan ook uit het stenen tijdperk? In elk geval een vervelend ambient plaatje waarbij 808 state fris en energiek klinkt

Track van Architect is overigens een remix door iemand anders..(kon niks anders van vinden op youtube) rest van de plaat klinkt helemaal niet DnB

Misterfool
orbit schreef:
Gedateerd is dan weer wel van toepassing op Manuel Gottsching.. maar dit is dan ook uit het stenen tijdperk? In elk geval een vervelend ambient plaatje waarbij 808 state fris en energiek klinkt

en toch vind ik de nummers uit dat stenen tijdperk van de electronica iets mooier. het lijkt wel alsof de nummers iets meer aangekleed zijn. ze komen warmer op mij over.

Deze klinkt uiterst monotoon en kaal dan.. "warm" is nogal subjectief, ik vind dit niet warm eerlijk gezegd. Maar hammond-orgeltjes ook niet, terwijl de gehele rest van de mensheid geloof ik dan behaaglijk met pantoffeltjes aan op hun schommelstoel willen gaan zitten wiegen

Manuel Gottsching best leuk voor even maar een uur ga ik dat niet volhouden.

Die Göttsching plaat blijf ik meer en meer waarderen. Hij verveelt mij 60 minuten lang geen seconde en heeft een mooi transparant geluid.

Sietse
mensen die beweren dat ze iets met electronische muziek hebben en E2-E4 af doen als gedateerd, monotoon enz. neem ik eigenlijk gewoon niet serieus.
Haal de stront uit je oren.

Flikker op man met je elitaire toontje.. niet iedereen vind alles wat jij leuk vind briljant hoor, net zoals je stelselmatig vrijwel alles wat ik hier post meent te moeten afbranden inmiddels, erg triest en blijk gevend van minstens zoveel stront in je oren en vooral voor je ogen

Pastichio Rocker
Heb je het hele nummer geluisterd of maar één minuut? Vind dit alles behalve monotoon. Toegegeven, het nummer bouwt langzaam op en heeft een vrij repeterende groove, maar om dit nou monotoom en vooral kaal te noemen is je reinste onzin. De zeer subtiele veranderingen in de groove zijn prachtig.

Jij noemt het subtiel, ik noem dat saai in dit geval.. en neen, ik heb niet het hele uur gehoord. Slechts deze 10 minuten. Zal vast grensverleggend zijn geweest voor de hele house/ambient/minimal techno en lounge beweging, maar allen genres waar ik een broertje dood aan heb, dus dat zegt niet zoveel. Ik vind het anno nu boring en gedateerd ja. Vervelende effectjes en geluidjes uit de synthesizer die ook nu nog terugkomen in menig trackje, nergens een meeslepende wending of ommezwaai, het dreutelt maar een beetje door. Mening, geen vooroordeel. Kan nog steeds erg van allerlei electronic genieten, maar zoals met rock of andere genres: niet van alle electronic. Het is geen kiezen of delen, me dunkt.

Pastichio Rocker
Tip: geluid lekker hard zetten.

Manuel Gottschin klinkt wel aardig, doe mij vooral erg denken aan muziek uit '93-'95, dus zijn tijd vooruit was het zeker. Maar gedateerd ook gewoon. Je doet er trouwens goed aan om maar een minuutje of 2 te luisteren, daarna wordt het wat goedkoop en cheesy.

Nic Endo is wel aardig, al vind ik het soms ook wat pover overkomen. Sommige effectjes klinken wel erg "ik ben nu aan een knopje aan het draaien". Sowieso is die 8-bit plaat een stuk interessanter.

Sietse
orbit schreef:
Flikker op man met je elitaire toontje.. niet iedereen vind alles wat jij leuk vind briljant hoor, net zoals je stelselmatig vrijwel alles wat ik hier post meent te moeten afbranden inmiddels, erg triest en blijk gevend van minstens zoveel stront in je oren en vooral voor je ogen

En wederom intereseert het me geen fuck of je het leuk of mooi vindt, het gaat me er alleen om dat je blijkbaar gewoon niet goed kunt luisteren.
Als een muziekstuk wordt geplaatst dat goed in elkaar zit maar dat ik niet leuk vind dan plaats ik een bericht waar uit blijkt dat ik respect heb voor wat er wordt gedaan met een vermelding erbij dat het echter niet aan mij besteed is.
Is wel ff een verschil met wij jij doet, dus niet zo zeiken.

Sietse
Nic Endo: zoiets is live heel erg leuk, maar vind het voor cd's niet echt een toegevoegde waarde aan al de andere noise die er al is. Mist een eigen smoelwerk (wat voor zoveel noise opgaat).

Sietse schreef:
Als een muziekstuk wordt geplaatst dat goed in elkaar zit maar dat ik niet leuk vind dan plaats ik een bericht waar uit blijkt dat ik respect heb voor wat er wordt gedaan met een vermelding erbij dat het echter niet aan mij besteed is.

Spijtig is gewoon dat je dat als een objectief gegeven probeert te presenteren.

Lekkere noise track van Nic Endo, gelukkig duurt het niet te lang want dan zou het me wat gaan vervelen.

Sietse schreef:
(quote)

En wederom intereseert het me geen fuck of je het leuk of mooi vindt, het gaat me er alleen om dat je blijkbaar gewoon niet goed kunt luisteren.
Is wel ff een verschil met wij jij doet, dus niet zo zeiken.

Volgens mij hoef je niet doorgeleerd te zijn in de musicologie om hier je mening te geven. Ik hoor hier ook niet vanaf waarom het zo verschrikkelijk goed in elkaar zit. Vice versa stel ik toch ook niet steeds dat jij een onderontwikkeld gehoor hebt omdat je de verfijning van sommige breakbeat-georiënteerde muziek volstrekt mist en die muziek ook al niet meer volgt sinds de jaren 90

Nic Endo.. beetje in de lijn van veel van de noise die ik tot nog toe heb gehoord, dit waren vaak outro's van platen uit de jaren 80, zoals van Ministry bijvoorbeeld..als een soort van apocalyptische apotheose, een hele plaat vol ermee lijkt me echter verschrikkelijk saai.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.