MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Misterfool
laat ik dan maar eens speciaal voor orbit(en alle andere geïntreseerden) eens iets laten horen uit het stenen tijdperk van de electronica. een van mijn favoriete bands

tangerine dream

Ik vind niet alles uit het stenen tijdperk kut hoor.. Tangerine Dream heb ik altijd wel een fascinerende act gevonden, ook dit boeit me wel.. een heerlijke naargeestig soort spanning! Doet me in de verte ook aan acts als Popol Vuh denken, iets voor een film soundtrack

Misterfool schreef:
laat ik dan maar eens speciaal voor orbit eens iets laten horen uit het stenen tijdperk van de electronica. een van mijn favoriete bands tangerine dream

Als je je post zelf al zodanig aankondigt het stenen tijdperk van.., moet je niet raar opkijken als je als iemand je de bijnaam de Barney Rubble van dit topic geeft. Tangerine Dream, good grief - brengt me weer terug bij The Sound Wars op de studentenflat, met prog-rock buurman Bram (Softmachine, Gong, Jethro Tull, Thijs Fileer - die draaide dat), need I say more of krijg je een beeld?

Doet me qua tijdsbeleving sterk hieraan denken Raumschiff Orion, bitte kommen! auch aus Deutschland!!

Misterfool
Dan zou ik die bijnaam met trots dragen . Ach Mjuman vergeef het me ik begin oud te wordenals 17jarige . Zou je trouwens die buurman bram kunnen aansporen tot een account op musicmeter. Lijkt me een verstandige vent. Softmachine en Jethro Tull met zo'n buurman heb je haast geen platenspeler nodig.

P.S Bedankt voor de link. kende het nog niet maar dit ga ik pindakazen

Voor de volledigheid: hij draaide op een Pioneer (draaitafel), met een een Technics versterker en Wharfdales (boempie, boempie) ik draaide met een Thorens, Kenwood versterker en AR 4xa speakers (mooier, helderder geluid), maar Neil Young, Chickenshack, Byrds en Buffalo Springfield van mij kwamen nauwelijks er doorheen - totdat ik een zwaardere versterker aanschafte!

Tangerine ok - maar de associaties ....

Tangerine Dream is tof, lekker creepy sfeer.

Mnee, schiet echt veel te kort. Beetje geklooi waardoor het sfeervolle meteen verzandt in meligheid en corny gewauwel. Vreselijke sampletjes, aardig saai, erg onspannend en wat brak in elkaar gedraaid.

Als random sfeerverhogend soundtrackje wel oké vermoed ik, maar zonder beeld niet uit te houden.

Dub Techno uit Friesland, deze man heeft net een nieuw album uit.

Razor Disk
Na 4 minuten hield ik het niet meer uit. Vreselijk saai.

Aardig voor een laks zomerdagje, maar duurt zeker 4 minuten te lang.

Sietse
Tangerine Dream uit hun betere periode, altijd fijn

Conforce eigenlijk totaal niet boeiend. Lijkt als of je 8 minuten lang naar een intro van een nummer aan het luisteren bent.
Zit totaal geen ontwikkeling in het nummer, de beat is uitermate saai (en ook nog niet eens een mooie klankkleur) en de rest draait om een paar samples en synths die continu door een delay worden gehaald.
Nee, dat hebben we veel beter gehoord, heel veel beter.

Vreemd, het wordt overal zeer enthousiast ontvangen behalve hier.
Ik vind het een warm nummer met een relaxte sfeer, de rest van het album is een ideale combinatie van dub techno en Detroit techno, knap gedaan.

tuktak
mume is dan ook verre van maatgevend natuurlijk...

Sietse
het mag toch bekend zijn dat ik uberhaupt gewoon hoge pet op heb van wie dan ook wat betreft muzieksmaak

Conforce klinkt me veel te glad en volstrekt ongeïnspireerd.

Een tijdje niet gekeken en geluisterd hier. Even een inhaalslagje gemaakt. Eigenlijk alleen Manuel Gottsching die voor mij er uit springt.

Sietse
Fabio Orsi Winterreise

ben het album toevallig net voor het eerst aan het luisteren (op aanraden van unmudded lake)

Sietse
Ik heb het album hier liggen maar nog niet gehoord. Komt hopelijk komende week nog wel. Het plastic is er iig al wel vanaf, dus dat is een start

tuktak
best goed album die nieuwe fabio orsi volgens mij, positieve dingen over gehoord iig...

Fabio Orsi.. mooie stemmige new age classic. Als leidraad voor een hele plaat stemt het me nog zorgelijk, zou wel eens heel erg saai kunnen zijn, als track op zichzelf is het wel geslaagd.

Byetone had ik al eens gehoord, ook lekker plaatje.. dit is een beetje techno meets the good ol' days van Autechre e.d., mellow, maar zeer goed te luisteren! Ik was al een tijdje op zoek naar een plaat hiervan en deze track heeft me zeker niet weerhouden!

Fabio Orsi is mooi, doet me wel aan Steve Roach denken.

Byetone vind ik nog wat beter, ben het wel met orbit eens, doet wel wat aan het oude Autechre denken.

De nieuwe Chemical Brothers, ik vind hem gaaf vooral door dat Kraftwerk achtige deuntje maar ik ben bang dat velen het te simpel vinden. Ik denk wel dat ie het goed doet op de dansvloer.

Sietse
orbit schreef:
Fabio Orsi.. mooie stemmige new age classic. Als leidraad voor een hele plaat stemt het me nog zorgelijk, zou wel eens heel erg saai kunnen zijn, als track op zichzelf is het wel geslaagd.

Hij weet meestal wel heel erg een ontwikkeling door zijn nummers te bouwen, waardoor de releases vrij divers zijn (al is er wel altijd een rode draad).

Sietse
Byetone is natuurlijk klassiek Raster-Noton werk. Kan uiteraard niet mis gaan. Mijn tip: check ook zijn samenwerking "Signal" met Carsten Nicolai en Frank Bretschneider.
Heerlijke spul, ook om op te dansen.

Die nieuwe van The Chemical Brothers...nou ja, het zal wel. Doet mij echt helemaal niets. Klinkt ook nog steeds hetzelfde als 10 jaar terug.

Ik vind hem erg fijn, lekker knallen. Kan niet wachten om deze 's zomers op een festivalweide te horen.

Ik heb Byetone trouwens eens in de Nieuwe Kerk gezien in Den Haag. Echt geniaal, zowel qua setting als muziek als visuele omlijsting van Byetone zelf. Plastic Star is echt een beest van een nummer, al komt het live wel beter over vind ik.

Chemical Brothers doet me ook geen fluit.. ik vond het vroeger al een oubollig klinkende act, maar dit is nog steeds van die lompe rave.

Vind hem ook erg gaaf. Hoorde hem eerstgisteren op StuBru, de volledige versie is nog een stukje gaver door de erg leuke intro.

En met 10 jaar terug heeft dit absoluut niks te maken. Eerder zo'n opmerking van iemand die al 30 jaar bij rock zweert en alle electronische muziek onder één matje veegt.

Pastichio Rocker
Ik krijg nou ook niet echt een harde piemel van die nieuwe Chemical Brothers. Ze moeten maar weer eens een lekkere breakbeat track maken. Die flauwe housezooi van hun ben ik na één minuut al zat. De nieuwe Britney is leuker.

Sietse
Onderhond schreef:

En met 10 jaar terug heeft dit absoluut niks te maken. Eerder zo'n opmerking van iemand die al 30 jaar bij rock zweert en alle electronische muziek onder één matje veegt.

Ga eens Dig your own hole, Come with us of Surrender van ze luisteren.
Veel verschil met dit nieuwe ding is er niet hoor.

En er rock muziek bij halen is een vreemde hier, want Chemical Brothers is juist een van DE electronische acts die juist als eerste bij het rock publiek meer aandacht kreeg (en daar nog steeds een van de meer geliefde electronische acts is).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.