MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Ik vind het best aardig klinken eigenlijk, beetje popi misschien maar best leuke klanken en beats. Gelukkig geen minimal techno

Moby vind ik overigens helemaal niks.. maar ik vind dan ook dat embryohoofd vrijwel nog nooit iets boeiends heeft gemaakt, dit is ook weer zo'n hip soulniemandalletje.

Die begravenismuziek klinkt nogal als een filmsoundtrack.. doet me zelfs aan muziek uit sommige arty jaren 60/70 westerns denken. Doet me niet geweldig veel in elk geval, soort warm broednestje wat niet wil beklijven.

Moby klinkt wel aardig, al is het vooral omdat het zo'n nummer is dat wel eens op de radio kan gedraaid worden, en in vergelijking met ander radiomateriaal is dit best te doen. Zou het alleen zeker nooit uit mezelf opzetten.

Wat Stars of the Lid betreft, als iemand dit op mijn begrafenis durft draaien kom ik in eigenste persoon terug uit de dood om wraak te nemen op die mens. Klinkt ook allemaal hetzelfde dit, beetje zoals de enorm kitscherige foto die ze in het clipje gezet hebben.

Razor Disk
Dit is toch wel het laatste op deze aarde wat ik kitsch vind. Welk nummer zou ja willen draaien op je begrafenis?

Sietse
Pastichio Rocker schreef:
(quote)

Nee hoor. Het interesseert me weinig wat anderen van mijn muziek vinden. Ik maak het ook niet voor hun, maar voor mezelf. Vinden ze het leuk: fijn! Vinden ze het kut: jammer dan! Lig er verder niet wakker van. Maar goed... Enjoy

Beter, beter...het is anders dan wat ik doe, totaal niet te vergelijken...en beter dan Four Tet...nou ja, laten we zeggen dat ik daar een hele andere mening op na hou (je zou het interview met hem uit de SOS van een jaar of 6 terug eens moeten lezen...heel erg interessant).

Vind de remix vrij banaal en niets zeggend.
Het andere nummer klinkt een stuk beter uitgewerkt, maar is totaal niet mijn ding.
Het is wel heel duidelijk wat je invloeden zijn. Je bent echt een "kind van de mid jaren 90" (maar dat was ook al wel duidelijk met wat je hier veelal post en waar je toch het meeste op stemt.

EDIT: artikel uit SOS met Four Tet http://www.soundonsound.com/sos/jul03/articles/fourtet.asp

Razor Disk schreef:
Welk nummer zou ja willen draaien op je begrafenis?

Iets van Scooter ofzo.

Onderhond schreef:
(quote)

Iets van Scooter ofzo.

Move your ass lijkt me wel toepasselijk.

Misschien Always Hardcore of Rebel Yell.

How Much Is The Fish!! Wat zullen de nabestaanden uit hun plaat gaan zeg

Pastichio Rocker
Scooter

Nooit begrepen wat daar nou leuk aan is. Zo'n gast die de hele tijd in een megafoon staat te blehren met op de achtergrond eentonige, saaie dancebeats. Blergh.

Scooter is gewoon een enorme guilty pleasure. Ik heb er ook nog een paar singles van liggen.

Voor alle duidelijk, ik wou gewoon aangeven dat het mij echt geef fluit boeit wat er op mijn begrafenis gedraaid wordt. Er is geen mens in mijn omgeving die luistert wat ik doorgaans luister, en anderen daarmee opzadelen tijdens zo'n gebeuren vind ik redelijk onnozel.

Kan begrijpen dat wanneer er een nummer is waar anderen je echt aan linken dat je dat dan op je begrafenis wil draaien, maar bij Stars of the Lid zie ik dat ook niet echt gebeuren. Leuk voor Borsato en Britney fans ofzo.

Sietse
herman schreef:
Scooter is gewoon een enorme guilty pleasure. Ik heb er ook nog een paar singles van liggen.

Scooter is zo ongeveer het lichtende voorbeeld van Post-Modernisme binnen de pop-cultuur.
Uitermate geniaal concept ook nog eens.
Muzikaal misschien niet hoogstaand, maar altijd goed voor een mooi feestje met vrienden.

Wat betreffende het begrafenis muziek idee...ik zou graag twee dingen willen: een heel rustig nummer, misschien zoiets als SOTL ofzo en een extremer nummer, bijv. Before I Leave van Fennesz.

En daarna gewoon groot feest met gezellige feest muziek om te vieren dat iedereen eindelijk van mijn gezeik (over met name muziek) af is

Onderhond schreef:
Voor alle duidelijk, ik wou gewoon aangeven dat het mij echt geef fluit boeit wat er op mijn begrafenis gedraaid wordt. Er is geen mens in mijn omgeving die luistert wat ik doorgaans luister, en anderen daarmee opzadelen tijdens zo'n gebeuren vind ik redelijk onnozel.

Kan begrijpen dat wanneer er een nummer is waar anderen je echt aan linken dat je dat dan op je begrafenis wil draaien, maar bij Stars of the Lid zie ik dat ook niet echt gebeuren. Leuk voor Borsato en Britney fans ofzo.

Een dergelijk antwoord had ik wel van je verwacht. Overigens is het wel zo, dat - als er goed nummer wordt gedraaid tijdens een plechtigheid - je dat nummer echt wel kwijt bent (voor een bepaalde tijd misschien), omdat het gewoon te sterke associaties met de overledene heeft; en ik spreek uit ervaring.

Een goed feest - zoals in New Orleans gebruikelijk is - spreekt mij idd ook wel aan.

Razor Disk
Onderhond schreef:

Zegt iemand die naar happy hardcore luistert.

Wat heeft dat er mee te maken

Onderhond schreef:
Wat heeft dat er mee te maken

Is toch algemeen bekend dat je dan geen eigen mening mag hebben?

Misterfool
hé bah het is hier 1984 toch niet

Sietse schreef:
(quote)

Scooter is zo ongeveer het lichtende voorbeeld van Post-Modernisme binnen de pop-cultuur.
Uitermate geniaal concept ook nog eens.

Bemerk ik hier niet dezelfde gepantserde woorden om iets met nul inhoud te beschrijven als eerder al het geval met minimal techno?

Muzikaal misschien niet hoogstaand, maar altijd goed voor een mooi feestje met vrienden.

Kijk, op het woord "misschien" na, dekt dit het gebrek aan lading al veel beter

Pastichio Rocker
Misterfool schreef:
hé bah het is hier 1984 toch niet

Jawel, op het hebben van een eigen mening staat een permban.

Razor Disk
Excuses voor de kinderachtige opmerking, Onderhond, maar ik irriteerde me gewoon aan het feit dat je Stars of the Lid voor Borsato fans vind.

Heb ik echt nooit (!) beweerd.

Ik zal wel weer een nieuwe dr in gooien, even een hele vage.
Erg lekker nummer wat mij betreft.

Wat mij betreft een sterk nummer. Doet me soms wat denken aan Animal Collective..

Sietse
orbit schreef:
(quote)

Bemerk ik hier niet dezelfde gepantserde woorden om iets met nul inhoud te beschrijven als eerder al het geval met minimal techno?

(quote)

Kijk, op het woord "misschien" na, dekt dit het gebrek aan lading al veel beter

Weet je, misschien komt het heel vreemd over, maar ergens ben ik hier redelijk serieus.
Het is wellicht geen hoogstaande verheven kunst vorm, en vrij simplistisch is het ook. Maar het is wel zeker een vorm van post-modernisme.
Ooit ook wel eens een hilarisch stukje over gelezen in de Gonzo Circus...ik zou het er bijna bij gaan zoeken, maar aangezien ik dan ongeveer 14 jaar aan edities door moet gaan laat ik dat maar ff voor wat het is.

Laat maar, het is al komisch genoeg zoals het is

Die Blue Healer is zeker vaag, maar ook wel boeiend. Dit soort muziek bevalt me wel.. een soort kruising tussen dingen als Foetus en shoegaze-achtige dreampop. Als Animal collective zo klinkt moet ik daar ook maar eens wat van checken.

Misterfool

pop/electronic. depeche mode

Tsja, denk dat iedereen dit wel kent. Maar Depeche Mode is nooit verkeerd. Goed nummer, mooie tekst ook. 4*

Sterker, briljant nummer!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.