MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Sietse
verkeerde topic?
Wel een zeer sterk nummer

Sietse
Hier trouwens de originele video (8 minuten lang)
YouTube - [Rare] Depeche Mode - The Rumour (Blasphemous Rumours, 1984)

HEFTIG

Blergh.

Misterfool
onderhond een man van weinig woorden

Iets nieuws/onbekenders:

Lekker nummer! Aparte combi van stijlen, vooral die zangeres erdoor is tof.

Beetje aan de saaie kant, maar leuk voor de radio denk ik.

Sietse
mwah, hoeft van mij niet zo heel nodig.

Misterfool
op zich een leuk nummer. die vrouwelijke stem geeft het een mooi sfeertje. helaas is het iets aan de saaie kant

Razor Disk

Als je niet van breakcore houdt, niet luisteren.

Kan je niet even wachten met een nieuwe? Ik dacht dat we 1 per dag deden.

Razor Disk
Weet je, het electronic forum ligt op zijn sterfbed.

Misterfool
hoezo? volgens mij wordt er toch best veel gepost in dit topic

Razor Disk schreef:
Weet je, het electronic forum ligt op zijn sterfbed.

Kijk nog eens naar de eerste post van dit topic en wat de opzet was...

Vind het zeker niet de beste van Xanopticon, maar torent wat mij betreft nog steeds ver uit boven het gros van dit topic.

Ja zo wordt het wel heel lastig met jonge overenthousiaste users die ook ouwe meuk posten ('scuse me) - Depeche Mode en zo is echt niet iets waarmee ik kennis hoef te maken (want dat heb ik een kleine dertig jaar geleden al gedaan en het is nog steeds zichtbaar in mijn collectie).

Had zelf iets van Sbtrkt in gedachten of Scuba of anders een nieuwe track van Booka Shade, maar zo gaat de lol er wel af.

Manhooker, wel lekker: beetje Julee Cruise (David Lynch) on speed gevoel!

Misterfool

mischien hoef jij niet kennis te maken met depeche mode Mjuman maar wat denk je als hier een jonge user komt die in electronic probeert te komen. die gaat dit topic best eens doorluisteren en depeche mode is een makkelijke instapper in het electronicagenre. ene schoonheid komt met de jaren(bij muziek ten minste)

Xanopticon.. al eerder heb ik dit eens vergeleken met de flipperkast equivalent van muziek, en dat blijkt ook uit dit nummer erg sterk. Maar prima nummer evengoed, prachtige subtiele donkere soundscape op basis van de flipperkast.. precies in balans op een of andere manier.

Sietse
Misterfool schreef:

mischien hoef jij niet kennis te maken met depeche mode Mjuman maar wat denk je als hier een jonge user komt die in electronic probeert te komen. die gaat dit topic best eens doorluisteren en depeche mode is een makkelijke instapper in het electronicagenre. ene schoonheid komt met de jaren(bij muziek ten minste)

Nee, dat is GEEN goede instapper, zelfs een hele slechte.
Het is nl. totaal niet representatief voor electronische muziek. Hoogstens voor de alternatieve popmuziek uit mid jaren 80. Uiteindelijk blijft het nl. gewoon een pop/rock band die gebruik maakt van electronica.

Sietse
Xanopticon is altijd wel ok.
Het blijft wat oppervlakkig, maar leuk is het wel.

Pastichio Rocker
Depeche Mode heeft wel altijd goeie remixers. Als je daar nou een nummer van had gepost dan sloeg het nog ergens op.

Net dit plaatje ontdekt, maar weer een erg fijne release van Tympanik, begint één van mijn favoriete labels te worden:

Zeker fijn nummer gaat alleen iets te lang door met hetzelfde, weinig afwisseling. Toch wel leuk genoeg om eens op te zoeken.

Vind het ook iets te lang voor het gebodene, maar wel een mooi nummer inderdaad.

bas
Mooi album ook, wel een beetje in dezelfde lijn als Access to Arasaka. Piano en gekraakte beats blijven een mooie combinatie, het lijkt een hele trend de laatste jaren. Mooi nummer, ik denk niet representatief voor het hele album, wat het luisteren waard is.

Misterfool

het zijn de uithoeken van de electronica waar ik de mooiste (electronische) muziek vind. daar waar electronica met pop en rock kruist. het hoeft ook niet allemaal zo abstract te zijn.

tuktak
uithoek? hallo, ashra is echt een grote naam hoor met onder andere manuel göttsching die daar in zit/zat. fraaie plaat uit de oude doos.
ik kan je de nieuwe jonas reinhardt op kranky aanraden als je dit kan waarderen, ook zo'n mengeling van krautrock en ambient en spacey disco, maar dan nieuw.

en voor de rest, de hele discography van tympanik en hymen is ondertussen ook al wel voorbijgekomen, wat dat betreft mag uit die sector wel eens iets vernieuwends voorbij komen wat mij betreft. een beetje diepgang met tips van plaatjes op nieuwe/andere labels enzo zou ik dan leuker vinden.

Misterfool
uithoek was in deze ook meer bedoeld om aan te geven dat het niet pure electronica is. electronic+rock/pop/prog is voor mij een combinatie die goud waard is.

tuktak
ik zou dat dan geen uithoek willen noemen, met name krautrock is een van de meest bekende electronicastromingen ooit.
depeche mode is dan, zoals gezegd, wel weer jouw uithoek van rock met wat electronische invloeden.

Razor Disk
Wat is je favoriete Xanopticon nummer als ik vragen mag, Onderhond?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.