Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2010, 20:34 uur
tuktak schreef:
en voor de rest, de hele discography van tympanik en hymen is ondertussen ook al wel voorbijgekomen, wat dat betreft mag uit die sector wel eens iets vernieuwends voorbij komen wat mij betreft. een beetje diepgang met tips van plaatjes op nieuwe/andere labels enzo zou ik dan leuker vinden.
en voor de rest, de hele discography van tympanik en hymen is ondertussen ook al wel voorbijgekomen, wat dat betreft mag uit die sector wel eens iets vernieuwends voorbij komen wat mij betreft. een beetje diepgang met tips van plaatjes op nieuwe/andere labels enzo zou ik dan leuker vinden.
Iets hoeft niet perse vernieuwend te zijn om toch heel goed te zijn hoor.. en al die platen zijn ongeveer duizendvoudig veelzijdiger en diepgaander dan die monotone beats en bliepjes uit de minimal techno school (waar bovendien ook nog een apart topic voor bestaat
). Maar tips van andere labels zijn altijd welkom.
0
Sietse
geplaatst: 11 april 2010, 21:57 uur
Candle Nine doet me denken aan Helios en co. alleen dan met minder opbouw, saaier (zit totaal geen ontwikkeling in het gehele nummer) en ook minder goed (lees: muzikaal).
Ashra: sommige van dit soort dingen vind ik wel erg leuk, maar dit...nee dit kan me echt niet bekoren. En uithoek? Nou ja, behoorlijk mainstream electronica eind jaren 70 begin jaren 80.
Ashra: sommige van dit soort dingen vind ik wel erg leuk, maar dit...nee dit kan me echt niet bekoren. En uithoek? Nou ja, behoorlijk mainstream electronica eind jaren 70 begin jaren 80.
0
Sietse
geplaatst: 11 april 2010, 21:59 uur
orbit schreef:
Iets hoeft niet perse vernieuwend te zijn om toch heel goed te zijn hoor.. en al die platen zijn ongeveer duizendvoudig veelzijdiger en diepgaander dan die monotone beats en bliepjes uit de minimal techno school (waar bovendien ook nog een apart topic voor bestaat
).
(quote)
). Maar het nummer wat je hier net post heeft net zoveel ontwikkeling/opbouw/klankkleur/diepgaing als die minimal techno (die ik over het algemeen ook erg saai vind, enkele uitzonderingen daar gelaten).
0
geplaatst: 11 april 2010, 22:36 uur
Sietse schreef:
Maar het nummer wat je hier net post heeft net zoveel ontwikkeling/opbouw/klankkleur/diepgaing als die minimal techno (die ik over het algemeen ook erg saai vind, enkele uitzonderingen daar gelaten).
(quote)
Maar het nummer wat je hier net post heeft net zoveel ontwikkeling/opbouw/klankkleur/diepgaing als die minimal techno (die ik over het algemeen ook erg saai vind, enkele uitzonderingen daar gelaten).
Er zit beduidend meer afwisseling in, bevat geen monotone 4/4 beats, hihats of andere vergeelde truken uit de technodoos. Misschien een doorsnee glitchy electronic nummer, wel gewoon goed gemaakt en redelijk ingehouden.
Verder post jij ook nooit iets met méér klankkleur of opbouw en kun je vanuit de 18-tonige klokkenladder ook niet echt duidelijk maken waarom iets wel klankkleur heeft, tenzij je er weer een warrig geschreven stuk bij post. Ofwel: val nou niet in dezelfde kuil van weer die vermoeiende discussie.
0
Sietse
geplaatst: 11 april 2010, 23:10 uur
orbit schreef:
Er zit beduidend meer afwisseling in, bevat geen monotone 4/4 beats, hihats of andere vergeelde truken uit de technodoos. Misschien een doorsnee glitchy electronic nummer, wel gewoon goed gemaakt en redelijk ingehouden.
Verder post jij ook nooit iets met méér klankkleur of opbouw en kun je vanuit de 18-tonige klokkenladder ook niet echt duidelijk maken waarom iets wel klankkleur heeft, tenzij je er weer een warrig geschreven stuk bij post. Ofwel: val nou niet in dezelfde kuil van weer die vermoeiende discussie.
(quote)
Je start hem zelf door weer over minimal techno te beginnen.
0
geplaatst: 11 april 2010, 23:59 uur
Sietse schreef:
(quote)
Mag ik even reageren op iemand anders' post svp? Dat verwijt van labels ok, maar ga niet doen alsof daar slechte of onavontuurlijke muziek op zit, zeker voor Hymen geldt dat absoluut niet. Zeer afwisselend label! Ben het wel eens met meerdere soorten muziek of labels, maar dat zei ik dus ook al. Maar dan geen minimal, want daarvan hebben we ook al pagina's lange invullingen gehad, terwijl daar een apart topic voor is speciaal voor de liefhebbers.
0
Sietse
geplaatst: 12 april 2010, 00:05 uur
en mag ik er dan niet op gaan dat je klagen over minimal eigenlijk gewoon hypocriet is afgaande op je laatste eigen post.
Stop gewoon eens met zeiken om het zeiken zeg.
0
geplaatst: 12 april 2010, 00:18 uur
Sietse schreef:
en mag ik er dan niet op gaan dat je klagen over minimal eigenlijk gewoon hypocriet is afgaande op je laatste eigen post.
Jij bent nu alweer een aantal post bezig om het zeiken nodeloos langer te rekken dan nodig
Maar dat is die balk weer in je ogen 
Ander vaatje en label dan:
0
geplaatst: 12 april 2010, 10:26 uur
* Candle Nine is wel aardig. Inderdaad iets te saai voor z'n lengte, en verder compleet onnodig om Helios (:Z) er bij te slepen.
* Ashra: zweeft tussen redelijk en zwaar kitsch. Redelijk avontuurloze muziek die wel aardig als soundtrack kan dienen, maar op zichzelf te weinig te bieden heeft.
* Techno Animal: één van m'n favoriete hip-hop acts. Zeker een lekker nummertje, al staat er ook wel beter op het album. Meer van dit
* Ashra: zweeft tussen redelijk en zwaar kitsch. Redelijk avontuurloze muziek die wel aardig als soundtrack kan dienen, maar op zichzelf te weinig te bieden heeft.
* Techno Animal: één van m'n favoriete hip-hop acts. Zeker een lekker nummertje, al staat er ook wel beter op het album. Meer van dit

0
Sietse
geplaatst: 12 april 2010, 14:28 uur
Techno Animal een jaar of 10 terug vaak op radio100 gehoord.
Vond het toen altijd wel erg vet. Nu heb ik er niet zoveel meer mee.
Vond het toen altijd wel erg vet. Nu heb ik er niet zoveel meer mee.
0
geplaatst: 13 april 2010, 12:51 uur
Techno Animal, dit soort muziek verveeld snel, na een tijdje heb ik het wel gehad met dat eentonige van die breakbeat. Best wel een duister nummer maar het wekt alleen maar aversie bij mij op.
0
Sietse
geplaatst: 14 april 2010, 12:12 uur
alle clichés worden weer naar boven gehaald, en ik haal er nog een bij: SAAI!!!!
0
geplaatst: 14 april 2010, 12:22 uur
Wat een verschikkelijk nummer, vier en een halve minuut herhaling.
Veel te simpel en geen opbouw.
Veel te simpel en geen opbouw.
0
geplaatst: 14 april 2010, 15:24 uur
Onderhond schreef:
Durf het bijna niet vragen, maar hoe oud is dit?
Durf het bijna niet vragen, maar hoe oud is dit?
Nog maar een week of 2, denk ik. Ik wou gewoon eens kijken wat de MuMers ervan vonden. Volgende keer zal ik misschien best maar nummers met iets meer niveau plaatsen

0
geplaatst: 18 april 2010, 18:59 uur
Ashra is natuurlijk een lekker zonnig nummertje met warm klinkende synths. Eindelijk iets wat het niveau hier een beetje omhoog trekt. Het album New Age of Earth is nog steeds goed. Deep Distance is m'n favoriete stukje daarop.
Manuel Göttsching heeft ook het legendarische E2/E4 gemaakt, wat nog steeds beter is dan... naja alles van tegenwoordig zo'n beetje.
Manuel Göttsching heeft ook het legendarische E2/E4 gemaakt, wat nog steeds beter is dan... naja alles van tegenwoordig zo'n beetje.

0
geplaatst: 19 april 2010, 00:11 uur
Beta Two Agonist is ambient ,dit nummer is van een paar jaar geleden.
0
geplaatst: 19 april 2010, 10:20 uur
Beta Two Agonist is zeker mooi. Iets te doorsnee soms, maar klinkt gewoon zeer solide. Eerder glitch dan ambient trouwens.
0
Sietse
geplaatst: 19 april 2010, 14:25 uur
Die cd is zeer aangenaam. Staan enkele zeer mooie stukken op, ook enkele minder boeiende stukken.
0
geplaatst: 19 april 2010, 22:35 uur
Scuba is wel erg saai, kan deze gast nog iets anders? Hier ga je toch geen meerdere nummers van achter elkaar luisteren?
Beta 2 Agonist (gave naam) is al een stuk beter.. maar die piano is soms een beetje té suggestief met die andere geluiden, hadden ze mogen afzwakken of een ander instrument gebruiken.
Beta 2 Agonist (gave naam) is al een stuk beter.. maar die piano is soms een beetje té suggestief met die andere geluiden, hadden ze mogen afzwakken of een ander instrument gebruiken.
0
Sietse
geplaatst: 22 april 2010, 09:57 uur
M² heeft op zich wel toffe dingen gedaan die wat meer in de lijn van jouw interesse liggen, lijkt me wel iets voor jou om toch verder te checken Onderhond.
* denotes required fields.